Сред стратезите и коментаторите в Европа, които говорят за Иран, често се чуват думите "Това не е нашата война". Това е гледна точка, едновременно погрешна и стратегически неразумна, пише за "Политико" германският журналист Матиас Дьопфнер.
"Разбира се, че това е наша война. Тя е много повече наша война, отколкото американска. Внедряването на ислямистки мрежи в европейските общества е по-напреднала и по-остра тук, отколкото в Америка. (А солидарността с Израел, чието съществуване е застрашено, би трябвало да е много по-силна в Германия, отколкото в Съединените щати). Но дори и да вярваме, че това не е нашата война, или дори да сме разочаровани, че не сме били информирани за плановете, в европейското общество остава силно напрежение, при което провъзгласяването на омраза към Доналд Тръмп е по-важно от здравия личен интерес. В тези кръгове човек може почти да усети нещо като злорадство, когато нещо отново се обърка за американците.
Без значение дали тази формулировка - че това не е нашата война - идва от Германия, Финландия или другаде в Европа, тя ни вреди. Първо, защото е обективно погрешна. Второ, защото насърчава общия враг. Трето, защото това ускорява американското оттегляне на солидарност. Логиката им е толкова проста, колкото и разбираема. Ако войната в Иран не е европейски въпрос, то тогава войната в Украйна не е американски. Тогава европейците трябва да го решат сами в бъдеще. Украйна и руският агресор в Москва са много по-далеч от Вашингтон - психологически и географски - отколкото мулите и техният терор са от Берлин или Париж.
Въпреки цялата несигурност относно крайните цели на Америка и Израел в Иран, съм убеден в едно: В такава критична ситуация, в която американците отново вадят кестените на Европа от огъня, би било по-добре да се обединим. Европа не бива да забива нож в гърба на американското правителство, докато то преследва тези усилия".
Европа не може да се справи сама
"Вместо да работим зад кулисите, за да намерим правилния курс и най-добрия подход - това, което преди се наричаше дипломация - ние организираме публични сблъсъци по предварително определени въпроси. Ще платим висока цена за тази ненужна реторика на чувството за пренебрегване - реторика, която в крайна сметка е само преследване на аплодисменти у дома. Бъдещите американски правителства също ще запомнят това оттегляне на солидарност. Ако в бъдеще трябва сами да се справяме както с борбата срещу ислямизма, дирижиран от Техеран, така и с имперската агресия, идваща от Москва, Европа ще бъде смазана.
Трансатлантическата общност от споделени интереси ни е подкрепяла и защитавала в продължение на 80 години, независимо колко сложна, нестабилна и трудна е била американската администрация. В наистина решителния час "ние" винаги е надделявало. Сега Европа казва: Аз. Или по-скоро: Не аз. Европейските лидери предпочитат да отчуждят още повече партньора си с публични лекции. Това не е в наш интерес.
Наивно е да се предполага, че това, което виждаме и знаем, е точно това, което се случва и планира във Вашингтон. Единственото нещо, което наистина ни е известно, е, че в подобни ситуации знаем само частица от истината. И тази частица от истината е, че американското правителство най-накрая се опитва да отслаби царуването на терора на мулите със силата на оръжието. А това отдавна трябваше да се случи.
Повече от четири десетилетия и половина иранската Революционна гвардия тероризира свободния свят. Тяхната цел не е просто унищожаването на Израел и всички евреи, а унищожаването на отвореното общество - безбожната, упадъчна либерална демокрация, която те презират именно защото е свободна. Нашият начин на живот. Нашата сигурност. Нашите интереси.
В продължение на десетилетия мулите убиват не само жени, които смятат за непочтени, защото са разголени, но и хомосексуалисти. Те систематично убиват собствения си народ, когато той изрази мнението си; убиват дисиденти - наскоро, очевидно повече от 30 000 от тях за броени дни. Със същата безмилостност и ефикасност режимът в Техеран организира насилие в международен план. Заедно със своите терористични мрежи - от "Хамас" до "Хизбула" и хутите, диктатурата на мулите е може би най-ефективният и жесток източник на терор в света. Те действат по-специално в европейските общества, като умишлено разпространяват омраза и насилие по начини, които подкопават нашия либерален конституционен ред и засилват екстремистките движения.
Агресорът в Иран - такъв, който представлява екзистенциална опасност за нас - от години се стреми към ядрени оръжия. Нищо - нито споразумение, нито призив за мир, нито президентско ръкостискане - досега не е успяло да го спре.
В продължение на четири десетилетия и половина западните политици се колебаят да предприемат ефективни действия срещу тази терористична държава, която убива собствения си народ и дестабилизира отворените общества. В наш европейски и демократичен интерес беше Америка и Израел най-накрая да предприемат съвместни действия за отслабване на иранския режим. Дали целта е смяна на режима, премахване на 400 килограма обогатен уран, просто отслабване на подобната на хидра мрежа на елита на мулите, ускоряване на свалянето чрез народен бунт или комбинация от всички тези елементи - не мога да преценя. Някои твърдят, че първата важна цел вече е постигната. Иран е изостанал с години. Спечелихме поне едно нещо: време.
Сега Европа трябва да застане до САЩ, за да се възползва от това".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мурка
20:03 16.04.2026
2 хаха
Коментиран от #3
20:04 16.04.2026
3 Мурка
До коментар #2 от "хаха":
ЩЕ ВЗЕМАТ ОПИТ ОТ ТЕБ20:08 16.04.2026
4 Есссс
20:09 16.04.2026
5 "агресорът Иран"
Коментиран от #10
20:15 16.04.2026
6 Краснов
Второ, Тръмп каза, че войната в Украйна не е проблем на САЩ.
Трето, оня ден 68 конгресмени са внесли по 25-тата поправка за гласуване на комисия с лекари, ПСИХИАТРИ, ЕКСПЕРТИ, да обследват състоянието на Тръм и дали е в състояние ли е да изпълнява задълженията си.
Четвърто, ЕС си има армия-Украинската, която в момента ПЕЧЕЛИ войната с Русия.
Коментиран от #9
20:16 16.04.2026
7 Тоя германец
Абе май стратегическа грешка на Русия е била, че тогава преди 80 г е оставила изобщо наследници на фашизма? Тези пак се възродиха и си вярват на идиотските представи за света.
20:27 16.04.2026
8 Тити
20:30 16.04.2026
9 Търновец
До коментар #6 от "Краснов":
Украйна никога в културен исторически или икономически или верски аспект не е била част от ЕС а е нещо средно между втори Израел и възродената Отоманска империя и около 2 милиона Украинци се отклоняват от военна служба. А 2014 на Майдана беше Валерия Нюланд - много близка до Хилари Клинтън - глобалисти и анти Европейки. А в Европа има Турцизация и Ислямизация за да могат про Израелски глобалисти да подкопаят Християнското единство на Европа. А Иран не е агресор. В Иран преди създаването на Израел живееха повече от 150000 Евреи и сега все още има такива и никой не ги гони20:33 16.04.2026
10 Мдаа...
До коментар #5 от ""агресорът Иран"":
И аз стигнах до там и минах направо на коментарите.20:33 16.04.2026
11 Някой
20:37 16.04.2026
12 Истинско обещание 🇮🇷
20:37 16.04.2026
13 Съгласен
Коментиран от #25
20:39 16.04.2026
14 "Това не е нашата война"
20:40 16.04.2026
15 Ами
За същото време трансатлантическата общност е
започнала две световни и над двеста локални войни.
За последните две години Израел е започнал девет войни.
Така, че трансатлантическата общност няма право дори и да се обажда.
20:47 16.04.2026
16 Оф оф
А те и двете са си техни!
Обаче от онази много мангизи правим, не знам дали ме разбираш?
20:51 16.04.2026
17 Проекти
20:53 16.04.2026
18 Да,бе
21:02 16.04.2026
19 Факт
21:23 16.04.2026
20 Това не е нашата война
Не съм видял Иран да заплашва, че ще превземе Гренландия, или да напада Украйна........🧐🧐🧐
Има внедрени ислямски радикалисти в Германия, защото вие ги произвеждате и радикализирате🧐🧐🧐
Те не са привнесени отвън, а в повечето случаи са си птгледани в западна Европа 🧐🧐🧐
И не, аз не подкрепям ген.но.ци.да на Израел, който с нищо не се еазличава от Путин 😤😤😤😤
Или ако Тръмп и натаняху уцелят училище - това не се брои 😤😤😤😤
Хората са прави - това не е наша война и Европа няма нищо за печелене в нея. Нито в личен, нито в морален план 😤😤😤😤
А Политико за пореден път са тотална щета😤😤😤
21:24 16.04.2026
21 Европа не желае
21:24 16.04.2026
22 Гост
21:29 16.04.2026
23 Дзак
21:36 16.04.2026
24 Ъъъъ
Хахаха... 😂
Все едно да напишете "българския журналист Делян Пеевски".... 🤣
Тоова, че притежаваш медии, не те прегръща в журналист, но това за друга тема..... Между другото, само преди дни, въпросният германски "журналист" придоби британския "Телеграф" и като нов собственик е изпратил писмо до екипа, за да очертае посоката, в която ще върви "Телеграф". Писмото е от 10-на точки и веднага след първата точка, която гласи: Ние подкрепяме свободата на словото!, идва втората по важност точка:
НИЕ ПОДКРЕПЕПЯМЕ ПРАВОТО НА ИЗРАЕЛ ДА СЪЩЕСТВУВА!
Втора точка...Ако не знаете какво означава това, да ви кажа....Означава , че от тук натам, за Израел ще се пише или хубаво, или нищо и няма да се толерират своеволия.... Нищо, че имаш право на мнение.... Запази си го за у вас!
21:38 16.04.2026
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 не може да бъде
22:13 16.04.2026
27 Георгиев
22:51 16.04.2026
28 Бай Бойко
22:56 16.04.2026