Бежанците и терористите. Страх, заплаха, неизвестност. Най-общо ги описвам така:
Бежанците.
Говорещи непознат нам език. Изповядващи непознати нам традиции, отказващи да се съобразяват с граници, правила и закони, и търсещи на всяка цена най-доброто за себе си от позицията на това, че то им се полага, че някой им е длъжен, че го заслужават по право. Не харесват гетата и лагерите си, разрушават хотели, в които са принудени да престоят временно, не харесват построените им скандинавски селища и искат да живеят в хубав и голям град.
Терористите.
Капсуловани в себе си и в своя родов, религиозен и етнически сегмент. Отказващи да приемат езика, обществения ред, традициите и начина на живот на обществото, в което са се установили. Неприемащи установените норми и озлобени към любовта и успеха на останалите. Образовани до известна степен и изключително податливи на радикализиране, поради капсулирането си и породеното от него непознаване, от страна на мнозинството, на проблемите им, на болките и целите им.
Сега нека прочетем отново двата описателни абзаца, абстрахирайки се от това за кого се отнасят. Да ви звучат познато? Сещате ли се за едни около милион български граждани, които отговарят абсолютно дословно на горните характеристики?
Нали не сме забравили, че нашите милион цигани не се съобразяват с никакви граници, и се заселват на произволни избрани локации във Франция, Швеция и Норвегия, създавайки гета и занимавайки се с просия и дребна престъпност?
Нали не сме забравили, че нашите милион цигани говорят свой собствен език, изповядват свои собствени традиции, купуват и продават малолетни булки и не се съобразяват с писаните и неписани правила за брак, раждане и отглеждане на деца, работа, позлване на социални придобивки, образование и отговорност?
Нали не сме забравили, че нашите милион цигани също искат най-доброто за себе си и също смятат, че то им се полага по право, че всички са им длъжни, че държавата от само себе си трябва да им осигури жилища, безплатни режийни разходи и да ги освободи от данъци?
Нали не сме забравили, че нашите милион цигани са капсуловани в родовите си, религиозни и етнически сегменти? Че отказват да научат български език, дори на нормално разговорно ниво, че отказват да сключват брак едва след навършване на пълнолетие, че отказват да плащат данъци и такси, дори на ниво билетче за рейс, че се придвижват на тумби правещи контрола и санкциите невъзможни?
Нали не сме забравили, че нашите милион цигани не приемат обществените норми за образование, спазването на закона и спазване на обществената и дори на базисни, дребни детайли, като елементарната лична хигиена?
Нали не сме забравили, че нашите милион цигани са образовани на ниско базово ниво и са изключително податливи на религиозни внушения? Че религията им дава чувство на идентичност, на ново значение на личността им, на принадлежност към следващо и по-горно в развитието си, но отново капсулирано и почти тайно общество? И че на тази база, в капсулата и полулегалната общност, крачката до радикализацията вече е направена?
Нима не виждаме странните църкви и сектантски центрове, джамиите и минаретата, които се изграждат в гетата?
Нима не виждаме бурките и салафитските бради, които станаха модерни в определени ромски махали?
Радвам се че в България има толкова много хора, всички до един с профили във Фейсбук, които разполагат с такава задълбочена ваншнополитическа експертиза. Но не е нужно да си геополитически експерт, за да видиш какво се случва в твоя град. В твоя квартал. Зад твоя блок.
И преди да даваме акъл на хилядократно по-развити от нас демокрации, и на хилядократно по-развити от нас икономики, как да решават проблемите си с малцинствата и прииждащите чужди етноси, нека видим какво е положението в нашия скромен двор.
А то е плашещо. Много по-плашещо и тревожно, отколкото в предградията на Париж или в кварталите на Брюксел.
И ако не насочим енергията и обществения си натиск тук, вътре, към нашата цъкаща милионна бомба в нашите си гета и махали, нищо хубаво не ни очаква.
И цялата външнополитическа интернет експертиза ще има нулева полза.
Както и сега, междувпрочем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Morgoth
13:07 22.11.2015
2 1234
13:16 22.11.2015
3 Десислава Димитрова
Коментиран от #22
13:43 22.11.2015
4 Десислав Димитров
Циганина трябва да работи иначе никакви помощи.
А това че има прилика в статията на бежанци с цигани е елементарно.
Просто живеещите в България цигани са същите като афганистанците и пакистанците но са дошли по рано.
Това само по себе си показва че за стотици години интеграцията им е невъзможна.Следователно и сега пристигащите цигани няма да се интегрират.
Коментиран от #25
14:28 22.11.2015
5 0013
кой за какво бомбардираше и подкрепяше опозицията
15:03 22.11.2015
6 ооо
16:00 22.11.2015
7 Бай хой
Защо не сложихте снимка от границите където нахлуват стотици мъже между 20 и 35 години и нападат полиция и гранична охрана.
Какъв е тоя маскарад. Тая като си харесва бурката да си я държи там където са им я сложили а не да ни я натрапва. Това е най малкото открито отказване от каквато и да е интеграция и налагане на шериат.
Коментиран от #43
16:39 22.11.2015
8 трънчо
16:53 22.11.2015
9 Бай Коста
Журналистът има трудната задача да ни убеди, че трябва да мълчим, защото сме интегрирали малцинствата далеч по-зле от Франция или Белгия. Имам наглостта да заявя, че всеки нормален човек или бежанец е бил и ще бъде интегриран при българите. В България няма арменски проблем, защото арменците не са проблемни. Те сами се интегрираха, българите не попречиха и всичко е ОК. Другата логика е да даваме на някого вечно, за да не краде или да прави золуми. Тази логика българинът няма да приеме и ще бъде прав.
18:38 22.11.2015
10 Бай Коста
18:51 22.11.2015
11 чобака
20:07 22.11.2015
12 До Бай Коста
20:14 22.11.2015
13 мунчо
Бил на гост нейде Коста
поседял, похапнал доста
всеки весело гълчал
само Коста наш мълчал.
Кротко си въртял главата
и нагъвал баклавата.
20:17 22.11.2015
14 диан
да някои ще кажат че не били нормални
тогава да изчакаме още 20 или 30 години
с нормални управници та тогава:)
20:23 22.11.2015
15 Бай Коста
Не харесвам изопачаването на истината, кражбите на циганите, двойните стандарти в Европа. Това не ме задължава да говоря или пиша като каруцар. И... пише се елитарен, не елитистки. Не ме е срам от образованието, което имам.
20:46 22.11.2015
16 Аз прсстия
20:54 22.11.2015
17 Бай Цвятко
"ARBEIT MACHT FREI"
20:57 22.11.2015
18 гост
20:58 22.11.2015
19 Petar
Цигани, Имигранти(мюсюлмани) само куршум и напалм!Е може и концлагер!Я отидете в Кувейт, ОАЕ , изобщо в оня район и не спазвайте техните рахатни закони ....и да видим какво ще Ви се случи!!
21:33 22.11.2015
20 bat mitio
21:55 22.11.2015
21 Gruio
22:11 22.11.2015
22 Левислава Димитрова
До коментар #3 от "Десислава Димитрова":
Интеграцията е една от многото думи в нашия съвременен речник без особен смисъл, без да олицетворява някакво реално действие или пък нещо веществено. Никой не може да бъде интегриран от хората около него - отделният индивид в случай на желание може да се приобщи към другите, иначе ако няма желание и челна стойка да направиш, файда йок!Та, хората от въпросние етнос си живеят какато на тях им е кеф, нашата държава прави всичко възможно до им угажда, а ние, отделните граждани колкото и да не доволстваме, не можем с добро нищо да направим за да променим разко и коренно моментното положение на въпросния етнос.
Обаче №1 е прав - те сами се пазят. Лошото е, че наистина в големите градове почнаха още преди години да се турчеят и никой не прави нищо против това. Или по-скоро никой нищо не прави за да ги приобщи към християнството.
Коментиран от #26
22:20 22.11.2015
23 Кирил Аврамов
23:38 22.11.2015
24 Отец Паисий
00:13 23.11.2015
25 Десислава Димитрова
До коментар #4 от "Десислав Димитров":
ох котьо ,знаеш ли че на запад трудно правят разлика между българи и цигани,та след твоите възгласи дано не се появи нов хитлер ,щото може да се окажеш в съседната на циганите газова камера.в англия има милиони неангличани и болшинството бачкат ,тук нашите м....ли се учат от нас ,щото ние сме много работни и некрадливи :)!Коментиран от #27
00:14 23.11.2015
26 Десислава Димитрова
До коментар #22 от "Левислава Димитрова":
на балканите във всяка страна има огромни цигански общности,но никаде проблемите с тях не са толкова сериозни като у нас.интеграцията е отворен процес ,той включва и двете страни ,а аз не виждам дори и минимално усилие от страна на нас белите българи да интегрираме мургавите ни съграждани.инеграцията е усилие ,а не смятам ,че то се върши активно от мнозинството .плямпат се лъжи ,че сме дали незнам кво на циганите,а те живеят в нечовешка мизерия ,а недай си боже някой от тях да изпълзи от там .обществото толерантно му заявява, че е второ качество независимо от това къв е.тва не го пиша за да оправдая циганите ,да те са мързеливи,крадливи и неучинолюбиви,но са 1/7 от българския народ и се увеличават ,а в общността им не се работи.изолирани са от управлението на страната ,на общността си и са обвинени за всички грехове в страната ,независимо вярно или невярно.администрация ,съд и полиция се отнасят с тях по съвсем различен начин от останалите групи и ,както казва мечо пух става колкото повече толкова повече!на финала големите партии в страната удобно избягват въпроса с тях ,а малките обясняват как ще ги правят на сапун ,само дето проблема се задълбочава и се трупа на нашия ,а и на циганския г.з!
Коментиран от #30
00:24 23.11.2015
27 Десислав Димитров
До коментар #25 от "Десислава Димитрова":
В голяма грешка си,циганина било той български или техен много добре го различават и никой не гори от желание да го интегрира както се видя не веднъж.Французите пари им даваха само да се махнат.В Англия има милиони неангличани,но бачкат такива като нас. Пакитосите и другата измет отиват поработят малко после си домъкват жените и почват да живеят от социал.
Що се отнася до газовите камери Хитлер навремето е различавал българи от цигани много добре.
Ако ти се притесняваш,че по нещо си приличате това е твой проблем.
А нашите м....сти не се учат само от нас,по цял свят циганина си е циганин не се интегрира,размножава се и търси лесния начин.
Интеграция на циганин НЯМА.Има само методи за ограничаване на популацията въпросът е дали ще се изберат по леки или по радикални.
Това трябва да го разберат всички пишман интегратори.
Коментиран от #32
00:30 23.11.2015
28 Кибик
07:12 23.11.2015
29 1234
09:24 23.11.2015
30 Тертер
До коментар #26 от "Десислава Димитрова":
Момиче, залючвам от коментарите ти, че си в категорията "бял българин". Що не вземеш лично да интегрираш няколко циганина - покани ги да живеят при теб, храни ги и им намери рабора?Аз също съм "бял българин" и за разлика от тебе съм работил дълги години с цигани. Те са друго племе, друг народ. Те са много по-големи ксенофоби и расисти! Има и изключения, но са много малко и само затвърждават правилото. Разбират само от сила!
ИНТЕГРАЦИЯ е невъзможна, т.к. самите те не я желаят.
Единственото решение за нормалните работещи и плащаши днъци хора е ИЗОЛАЦИЯТА - гета с тяхно вътрешно "самоуправление" и ограничен достъп до цивилизования свят. Да видим дали ще създадат добавеана стойност, култура, ред, образование, абе някаква форма на цивилизация. Ако това стане, тогава бихме могли да говорим за интеграция.
Коментиран от #34
10:16 23.11.2015
31 Киро
11:02 23.11.2015
32 Десислава Димитрова
До коментар #27 от "Десислав Димитров":
в мноооого голяма грешка си ако мислиш че в западните общества циганите им не са интегрирани.в испания има огромно циганско малцинство ,което макар и близко по манталитет на нашите си е намерило мястото ,подобно е и с френските житани,същото е и с циганите да речем в гърция.има ги има проблеми с тях,но са далеч от нашите,като социална катастрофа и изолация от обществото.демек другите са намерили решение и проблема не е така остър,както е при нас.дори в румъния циганите са по-интегрирани,макар и в пъти да са повече от нашите.има си изследвания по въпроса статистики и наблюдаващи организации щом се интерасуваш може да провериш лесно.в англия и на запад като цяло има доста различни общности ,сред които има и хитреци,но като цяло се работи иначе нямаше англия да бъде на това място по стандарт.българската идея как ние само бачкаме е меко казана невярна.чудно кои са бачкали преди да дойдат българите там,а и ако бяхме толкова работяги що никой не го забелязва :)?за хитлер го казах щото границата е много тънка и хитлер не е правил разлика между славяни и цигани ,което е вкарало българина в рискова група макар, че по времето на хитлер сме минавали официално за неславяни,въпреки ,езика,манталитета и произхода ни :)!
и накрая стигаме до последното ти предложение за ограничаване на циганската популация :)!разкажи как го виждаш тва .да направим газови камери в столипеново и факултета и да почваме ,тва ли имаш предвид?питам те сериозно?
12:02 23.11.2015
33 Бай хой
12:08 23.11.2015
34 Десислава Димитрова
До коментар #30 от "Тертер":
споко,мъж съм и всяка пролет ползвам между 1500 и 3000 циганина от най-мизерните тези дето живеят между пирдоп и димитровград.имам огромен опит с тях ,познавам манталитета им .дори знам в кое село са работливи и къде не ,но проблема е и наш български и такива като теб патриоти ги слушам не от сега ,а работата става все по зле,точно благодарение на вас.циганите не са нито расисти нито ксенофоби макар да са други с различен от нашия светоглед.само че ако ние искаме те да се променят трябва да им покажем че е за добро както за нас така и за тях.щото сега те живеят изолирано в различна социална среда и ние не ги забелязваме до момента в които не се появят да просят или крадат .иначе тва дето го предлагаш то си е и сега точно така те са в изолация с вътрешно управление и ограничен достъп до останалия свят.това ги прави несигурни,бедни още по- необразовани и агресивни.Коментиран от #38
12:14 23.11.2015
35 Мнение
Такива като теб с общите лаладжийски приказки за интеграция са докарали нещата до тук.
Трябват твърди мерки както каза твоят съименник.Раждаш до 2 деца и всякакви помощи спират.Щом можеш да раждаш значи си достатъчно богат за да ги гледаш.Никакви социали щом нямаш завършено средно образование.Малолетни майки никакви помощи и заедно с тях и на родителите им да се търси отговорност защо са допуснали педофилия.Това са меките мерки.Твърдите няма да ти ги изброявам сега,но си има много методи за контрацепция можеш да ползваш фантазията си.
Общо казано на всички такива "общности" трябва ясно да им се заяви.Щом искаш да живееш в Европа ще спазваш правила,не спазваш ли отиваш си в джунглата,пустинята или където си щеш и живееш като животно както ти сам си пожелал.
Що се отнася до глупостите как Хитлер щял да гори българи в лагерите не знам къде си го чула това.Първо е много спорно дали българите са славяни,а траките са от най древните народи в Европа и по тези земи е люлката на цивилизацията.
За трудовите навици на пакистанците в Англия много мога да ти говоря,но едва ли това е интересно в случая.
Аз лично също съм наемал цигани да ми вършат работа и знам колко вършат и какъв контрол им трябва за да не кръшкат.
Циганина си е циганин и постоянно трябва да го следиш.В него съвест няма и винаги гледа да те изпързаля и да вземе пари без да работи.
И ако не се вземат мерки в най скоро време да се спре размножаването на такива маргинали наистина ще се стигне до момент на физическо изтребление.Нещо което никой не иска но ще бъдем принудени за да оцелеем.А когато се бориш за оцеляване не важат никакви хуманитарни глупости,хелзинкски комитети и тям подобни измислици създадени за точене на пари.
Коментиран от #40, #41, #42
12:57 23.11.2015
36 Бай хой
16:09 23.11.2015
37 Тертер
Аз не се опитвам да им реша проблемите - те са си техни. Въобще не са изолирани - те проникват безпрепятствено в нашия свят... стига да го желаят. Например, образованието ( средното ) за сега е безплатно и достъпно за всички. Защо половината от децата им не учат, за да станат хора?
И въобще не са системно работливи - сигурен съм, че като си платил дневния или седмичния надник, на другия ден половината цигани не са дошли на работа ( а се домъкват, чак като опукат и последния лев )
16:31 23.11.2015
38 Тертер
До коментар #34 от "Десислава Димитрова":
Колега, ползваш циганите поради същата причина както и аз - защото им плащаме по-малко.Коментиран от #44
16:32 23.11.2015
39 Тертер
16:46 23.11.2015
40 Тертер
До коментар #35 от "Мнение":
Напълно съгласен!16:47 23.11.2015
41 Десислава Димитрова
До коментар #35 от "Мнение":
интересен човек си ти от къде знаеш аз кво знам?да кажем че имам приятел цигански зет в испания ,бил съм у тях познавам жена му децата му и т.н.наистина в западна европа се ползват социални защити ,но тва не значи че циганите там са 90% безработни или ,че живеят в коптори на бунището подобно на нашите тук.абсолютна илюзия е че малцинствата не работят ,макар че при тях има по-трудна реализация .и пак ти казвам в румъния са по-напред от нас в интегрирането в социалната политика и в кво се сетиш по отношение на циганите ,макар че както казах и там не е цветя и рози,но се работи ,докато тук не.ти вярваш че българия плаща някакви колосални помощи за деца????за трите ми деца ми се полагат около 100 лева,по 35 на дете.големите помощи няма що!циганите с 35 лева на дете преяждат и ако им спрат помощите те ще спрат да раждат :)!!!!!за твое инфо и циганите вече не са фенове на многодетните семейства,много деца имат обикновенно лудите сред тях дето са скъсали тотално лентата,другите са в двудетен или най-много тридетен модел!иначе за правилата в европа съм съгласен ,както и унас ,но я ми кажи ние българите спазваме ли правилата в собствената си страна и ако циганите ни вземат пример от нас на кво ги учим?
я пак с напомпаното ти самочувствие без покритие.не глупост ,а исторически факт е че хитлер е имал славяните за генетичен боклук подобно на циганите ,а ние както казах сме славяни като язик,произход ,култура и манталитет.може да имаме нещо от траките в генома си ,но
20:52 23.11.2015
42 Десислава Димитрова
До коментар #35 от "Мнение":
може да имаме нещо от траките в генома си ,но тва не променя по никакъв начин ситуацията.така че опасноста при новия хитлер да попаднем в списъка с циганите си е съвсем реална.за твое инфо ,цялото селско стопанство на българия към момента се върти от цигани имам предвид ръчния труд.тва копане,плевене,бране,пръскане ,рязане се върши основно от цигани ,за което ги ползвам и аз.има два региона дето все още бели хора работят в селското стопанство,тва са пиринския край и родопите,но там земята за рабта е много по-малко. ,а хората не са загубили традициите си в земеделието.физическото изтребление за което говориш е невъзможно на този етап от развитието на европа ,пробваме ли го ни чака нова югославия ,а и нищо няма да доведе,напротив историята показва че народ подложен на изтребление обикновенно се мобилизира и става много по-продуктивен.примери бол евреи,кюрди,албанци,палестинци....
Коментиран от #45
20:52 23.11.2015
43 ЛУКАС НОТАРАС
До коментар #7 от "Бай хой":
тези милите са от Пазарджик а човека е осъден на първа инстанция11:21 24.11.2015
44 Десислава Димитрова
До коментар #38 от "Тертер":
не само за това,а щото няма други.пробваи да намериш в пловдивските села хора за работа дето не са с шоколадов цвят на кожата :),подобно е в северозапада или добруджа ,дори турците вече не искат да копат,берат и да вършат ръчен труд ,изключая бабичkите дето го правят от любов към спорта,но те нямат нужната производителност,макар че се стараят.12:39 24.11.2015
45 Мнение
До коментар #42 от "Десислава Димитрова":
Не разбрах защо ползваш женско име,а говориш за себе си в мъжки род,но явно така ти харесва.Примери за кой бил чул нещо от приятел в Испания или не знам къде си можем цяла седмица да си разказваме.Испанците са толкова интегрирани,че чак каталунците искат да се отделят.
А това,че циганите нямали много деца направо ме разсмя.Като нямат от къде идва този прираст според теб?
Пак ти казвам ако румънските цигани бяха много интегрирани нямаше французите да им дават пари да си ходят.
Французите колко са интегрирали онези в Сен Дени,Барбес,Бобини и т.н.?
Това с интеграцията са ГЛУПОСТИ.Колкото американците са интегрирали негрите и латиносите толкова и французите ще интегрират арабите,германците турците,англичаните пакистанците и всички общо циганите.
За своята разбита икономика България плаща прекалено много на тези паразити.Аз не съм съгласен дори 1 лев от данъците които плащам да отиват за някоя циганка която ражда на 14.
Що се отнася до продуктивност ти бъркаш нещата.Аз не ти казвам утре да тръгваме да колим наред.Просто ти казвам че ако така продължава този процес това ще стане от само себе си.Така че не губете времето на хората с алабализми за интеграция а направо да се пристъпва към конкретни действия.Задължително средно но наистина завършено и ПРОФЕСИЯ ако трябва и 2 години работа за държавата за да си избият разходите които са направени за тях.Строителни войски добре им действаха някога.
Коментиран от #46, #47
21:05 24.11.2015
46 Десислава Димитрова
До коментар #45 от "Мнение":
ти се чудиш ,аз защо съм с женско име ,а ти с кво име си тук?да не говорим, че аз поне съм с име ,тук е пълно с х.ове и:)!тва че каталунците искат да се отделят не е свързано с интеграцията ,а със стандарта.просто богатите каталунци не искат да делят с по-бедните испанци,но тва е друга тема.в испаня както казах има цигани ,но за разлика от нашите не са 90% безработни,бедни и отхвърлени от държава и институции.тва са фактите ,а че познавам испански цигани го дадох като пример ,щото ти ми определяше информационното ниво :)!циганите не се увеличават главоломно,просто ние намаляме .те имат нормален тренд и ако ние имахме поне по две деца и не бягахме масово от страната те нямаше да изпъкват така.както казах те влизат в двудетния и тридетен модел ,но ние сме в модела с едно дете и малко,т.е. те имат три пъти повече деца от нас.румънските цигани са зле ,но не са като нашите .ти знам че не си съгласен да отива лев за циганите ,но така вкарани в изолация те стават още по-враждебни,безполезни и гладни,което ги прави и по-опасни за теб ,а и не само за теб!тва с интеграцията е световен опит за приемане и развитие на малцинствените групи ,българия няма такъв успешен за разлика от страните на запад особено тези в новия свят изградени предимно от такива малцинствени групи.та глупостите за теб са начин на действие в развитите държави .американците са интегрирали и негри и латиноси до там, че днес те са мнозинство в щатите и тва не е променило лика на американската държ
00:50 28.11.2015
47 Десислава Димитрова
До коментар #45 от "Мнение":
ценностите , икономиката и политиката и .примерите дето даваш са пак успешни интеграционни модели на милионни малцинства заселени и адаптирани в европа в пъти по-добре от българските цигани ,живеещи практически извън структурата на българската държава!и особено ми харесa решението ти -след време ще ги трепем като естествен ход,но до тогава да бачкат без да се обясняват.та като каза ,се чудя ти къде осигури ,места за цигани полицаи,администратори в държавата ,кметове,данъчни,военни...?ако приемем че циганите са 5-10%от населението значи че всеки 10 ти или 20 ти кмeт трябва да е ром,а пропорционално трябва да са представени във всички форми на управление.тва са принципите на държавата,които ти обаче не би приел,освен че няма да даваш пари за мързеливите роми :)!00:51 28.11.2015