24 Юли, 2018 09:30 21 293 96

Удар по джоба на шофьора: "Гражданска отговорност" може да поскъпне

  • гражданска отговорност-
  • застраховка-
  • цена-
  • шофьори-
  • катастрофа

Доклад на КФН: Приходите от полиците не стигат

ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Приходите от задължителната застраховка "Гражданска отговорност" не стигат, за да се покрият щетите от катастрофите. Това става ясно от анализ на Комисията за финансов надзор (КФН), публикуван на сайта на регулатора.

Проучването на КФН обхваща времето от 2012 до 2017 г.

и е направено по обобщени данни, предоставени от застрахователните компании. Представени са показатели за четири рискови групи: леки коли, товарни коли до 5 тона, камиони над 5 тона и автобуси, седлови влекачи и в последната група - всички останали.

Изводът на КФН е, че за най-масовите категории - леки коли, камиони и автобуси, събраните премии не достигат, за да покрият разходите на застрахователните компании. Според един от използваните методи за анализ, камионите и автобусите са донесли загуба на застрахователите от 7,8 млн. лв. Основната причина за това е, че те причиняват доста големи щети.

По тази причина възможно е ново поскъпване на задължителната застраховка. През последната година това се случи на няколко вълни. От началото на 2017 г. застраховката поскъпна с около 25-30%, особено в някои сегменти - в зависимост от възрастта на водача, големината на населеното място и обема на двигателя на автомобила.

На практика под 200 лв. няма цена на застраховката.

Най-голямо е вдигането на цените в столицата, която е и най-рисковият за шофиране град. То започва от 20 - 30 лв. и надхвърля 50 лева. Продължават ударно да растат и сумите, които Гаранционният фонд плаща за щети в чужбина, причинени от автомобили с българска регистрация без "Гражданска отговорност" или с полици, които имат ниско покритие на фона на големите обезщетения, които се присъждат. От началото на тази година парите, които фондът трябва да плати заради злополуки в други държави, са се увеличили с около 20%, съобщиха източници от фонда.

Сериозно нарастват и обезщетенията, които се присъждат в България, обясняват застрахователни брокери. Това е и една от причините застрахователните компании, които дълго време задържаха цените на полиците заради голямата конкуренция, сега масово да вдигат премиите, които трябва да плащат шофьорите.

Според данните, обобщени от КФН, между 2013 и 2016 г. премиите в първата рискова група – тази на леките коли, са били достатъчни за покриване на разходите по застраховката. Но през 2017 г. вече има потенциал за значителна загуба на база данните за предявените претенции. Брутните премийни приходи в общото застраховане за 2017 г. са били 1,752 млрд. лв., а общата сума на заявените претенции е над 3 млрд. лв..

Според КФН, неимуществените претенции се характеризират с изключително ниска честота на събитията – делът им в общата честота на изплатените претенции е едва около 3%. За разлика от имуществените претенции обаче, тяхната средна стойност е няколко пъти по-висока – при средна претенция за имуществена вреда пазара от 1 602 лв., средната неимуществена претенция е в размер на 43 751 лв., или с 26 пъти повече от средната имуществена претенция. Въпреки ниската честота на събития по отношение на неимуществените претенции, тяхната средна стойност е висока, поради което делът им в крайната загуба общо за пазара е малко над 50%.

През 2017 г. са застраховани 2 394 268 автомобила.

За сравнение, година по-рано, през 2016-та, застрахованите автомобили са били 2 415 039. Застрахованите през 2017 г. мотоциклети и АТВ-та са 28 876.

Като цяло, анализът установява дали общо за пазара е налице достатъчност на премиите по автомобилната застраховка, а не дали премията е достатъчна за всеки отделен застраховател на база неговите индивидуални резултати.

Данните от анализа са разпределени в четири рискови групи: леки автомобили и товарни автомобили с допустима максимална маса до 5 тона; товарни автомобили с допустима максимална маса над 5 тона и автобуси; седлови влекачи; моторни превозни средства, различни от посочените в първите три рискови групи.

В табличен вид за разглеждания период са представени средният брой автомобили по рискови групи за периода 2012-2017 г., средната честота на претенциите и средният размер на изплатените претенции, както неимуществените такива и техният дял в общо броя на претенциите.

Още по-неприятно е, че прословутата система "бонус-малус", която е предназначена да поощрява добрите шофьори и да наказва онези, които причиняват произшествия, едва ли ще заработи и тази година, както бе обещано.

По официална статистика, публикувана от МВР, при ПТП

през 2017-та в страната са регистрирани 6888 тежки пътно-транспортни произшествия

(ТПТП), при които са загинали 682-ма и са ранени 8680 души, от които 6737 леко и 1943 тежко. За сравнение, през 2016 г. ТПТП са били 7404 – с 516 повече, загиналите са били 708 – с 26 повече, а ранените са били 9374 – с 694 повече (леко ранени 6871 – със 134 повече; и 2503 тежко ранени – с 560 повече).


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Коментар

    193 10 Отговор
    ВДИГАЙЙЙ, ВДИГАЙЙЙЙ.
    ЩОМ ОВЦИТЕ СИ ТРАЯТ ВДИГАЙЙЙЙ.

    Коментиран от #78

  • 2 Teo

    170 2 Отговор
    Има ли нещо в тази държава, което ще стане по-евтино? Май няма. Накрая, за да караш автомобил ще трябва да плащаш 400 лева гражданска, данък 500 лева, винетка 200 лева, ако е нов внос още 300 еко такса, остава и техническия да е 100 лева, каско 500 лева и то работиш само за колата, която е 7-8 хил. лева... Средната работна заплата няма да стига....

    Коментиран от #43

  • 3 Schmidt

    122 8 Отговор
    Публикувано във факти.бг: камионите и автобусите са донесли загуба на застрахователите от 7,8 млн. лв.

    Ами да вдигнат само застраховките на камионите и автобусите...пък да смъкнат на останалите...

    Коментиран от #26

  • 4 1234

    58 44 Отговор
    Колкото ти е по мощна колата ще плащаш по голяма застраховка,колкото по бързо си карал по време на катастрофата ще плащаш по вече,колкото по вече наказания имаш за превишена скорост,плащаш по вече,аман от състезатели по пътищата,а после парите не стигали.Има закон който определя с каква скорост да се движим,като го нарушаваш застрашаваш и своя живот и тоя на другите,като не спазваш предимства,като изпреварваш където не трябва ВИНОВЕН СИ!!! Разберете го най после....не можал да овладее колата??? ако си карал нормално ще я овладееш.

    Коментиран от #6

  • 5 Луд с кирка

    60 1 Отговор
    Абе това КФН нещо май ни гъбарка. Интересно защо не се изплащат навреме обезщетенията по зелените карти за ПТП в чужбина. Май някои застрахователи по дифолт не бързат да се издължават на фонда. Дайте инфо кои са те и кои са на нула. Колкото и да се вдигат застрахователните премии, има ли компании да хитруват, ползвайки се от разни протекции батака ще е същия.
  • 6 Teo

    55 12 Отговор

    До коментар #4 от "1234":

    Да ти кажа честно дали ще караш кола с 50 к.с. или с 500 к.с. ще го усетиш най-много при данъка и при разхода, но кефа цена няма. И все пак и с едната и с другата спокойно можеш да вдигнеш 100-140 км/ч и да се размажеш, даже повечето катастрофи са с коли под 150 к.с., защото те си мислят че много надува турбото и върви на 2-ра, ама като не може да изпревари с кошницата на Кресненското дефиле и това е края.
  • 7 kurty

    123 5 Отговор
    Миналата година по това време съм платил 164лв ---сега платих 220лв ОТ 1998Г СЪМ ШОФЬОР БЕЗ НИТО ЕДНО НАРОШЕНИЕ е стига сте ги вдигали НЕ СЕ НАЯДАХТЕ АЛЧНИ МАЙМУНИ --- ЗАЩО ПРОКУРАТУРАТА НЕ ВИ РАЗСЛЕДВА ``` застрахователите``` ТОВА СА НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ОБИРДЖИИ
  • 8 ШИКЗЬШ

    111 4 Отговор
    2 400 000 КОЛИ Х 200 ЛВ .--- 500 000 000 ЛВ НА ГОДИНА ЗА ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ А ДАЛИ СА ПЛАТИЛИ ПОВЕЧЕ ОТ 20 МИЛИОНА ЩЕТИ ---НАДАЛИ

    Коментиран от #67

  • 9 пост

    112 0 Отговор
    Големи самаряни. Живи да ги оплачеш застрахователите. Все на загуба работят. Все за нас се грижат. Сигурно страдат от безсъние. Ама никой не се отказва от дейността си. Защо ли?
  • 10 куку руку ку

    85 0 Отговор
    Че тя поскъпна и то доста, с над 20%. А на базата милиони превозни средства, колко катастрофи има? Май някой иска още по-големи печалби да има. Да достига нивата на другия кожодер- банките.
  • 11 Sky fan

    5 96 Отговор
    Искренно се радвам, че ги вдигат и ще разкарат скапаните таратайки от пътя. Всеки мърльо в 2000лв кара кола. Айде вън. Сега да увеличат и данъка и ГТП и горивата. Идват и Толл таксите. Ще си караме спокойно без да ни обгазяват.

    Коментиран от #59, #66, #81

  • 12 onq s konq

    29 9 Отговор
    Язе ништо не плаштам и си карам беенвето с повишено внимание - те тека си спестявам за нафта и не слазам от него!Ема требе да си терикатин та да оцелееш - те тва е истината !

    Коментиран от #21

  • 13 smeh

    42 3 Отговор
    Вдигай бе, к'во е т'ва, ще ми кара сульо и пульо без да опразни джоба. Като изкара всичките пари на масата тогава ще получава привилегията да се движи с кола през 21в. в България. Като нямаш финанси, конски впряг, като братята и обратно в 18в. Иначе програмисти им требели, да пълнят хазната с високи осигуровки и голямо потребление. Обаче ако има как и тях ще ги качат на градския транспорт само и само да изпъкнат "партийните величия" и обкръжаващата ги клика с изкараните пари от квалифицираните кадри. Щото застрахователите и те си имат бригада лобисти в тая клоака наречена парламент.
  • 14 123

    54 1 Отговор
    Съгласно това което пише излиза, че за леките автомобили застрахователите са на печалба от ГО, но за товарните и автобусите са на загуба. Ако това е наистина така трябва да се вдигне ГО на автобусите и товарните автомобили, а не на леките иначе от целия анализ няма никаква полза и просто застрахователите се чудят как да съберат още брашно от вече изтупания чувал.
  • 15 да бе

    42 1 Отговор
    еми съжалявам ама това е чисто изнудване.. миналата година дадох 160 сега давам 230 и защо? толкова ли не стигат има около 4 5 милиона коли в българия по 230 лева са около 1150000000 и това е ако си купуват хората от най евтината ГО..... не стигали айде моля ви се
  • 16 Расулюлах

    30 14 Отговор
    Аи да идва Ердоган че рекета на българското робство не се трае
  • 17 Иво

    18 12 Отговор
    Как да е евтина гражданската като болшинството водачи карат като идиоти и не зачитат нищо на пътя? Аз шофирам всеки ден , основно в София. Да ви кажа, това ограничения за скорост все едно няма. Всеки си кара все едно е сам на пътя. И после катастрофите били много. Ами колко да са? И после скъпа била гражданската , ами каква да е при толкова катастрофи. Пример от преди дни - спирам на път с две ленти, защото пешеходец пресича където не му е мястото, но понеже си спазвам ограничението , го виждам и реагирам навреме. Тоя до мен обаче бърза и не го вижда - следва удар, който за щастие се размина само с уплаха и за двамата. Този път...Плюйте колкото искате, докато не се научим, че правилата са да се спазват - така ще е!
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 незнайко

    26 1 Отговор
    Как ще стигат като се плаща и на изявените нарушители на закона !!! При доказано нарушение, не трябва да се изплаща обезщетение. Потърпевшите които не са виновни да получават !!! Тогава парите ще стигат и ще остават !!!
  • 20 Ядеитн

    14 7 Отговор
    Кола и жена без масраф нема. Кой не мой да си го позволи мой и пеша да оди ( па за жените има друг моабет...). За цървуле данок и застраховка засега нема.
  • 21 незнайко

    13 0 Отговор

    До коментар #12 от "onq s konq":

    Сега прочетох коментара Ви. Щом го теглите с кон, защо да плащате ? То все едно и циганите с каруци да плащат гражданска !!!
  • 22 filo

    4 11 Отговор
    Като гледам колко коли има, явно застраховката не е скъпа.
  • 23 Вуна

    36 4 Отговор
    НИКОЙ ДА НЕ ПЛАЩА Г.О.
    ПЪК ДА ВИДИМ КАКВО ЩЕ НАПРОВЯТ ТИЯ БЕЗБОЖНИ РЕКЕТЬОРИ !!!!!!!!!??????????
    В ЛИЦЕТО НА ШИБАНАТА ДЪРЖАВА И ТЕХНИТЕ ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ДРУЖЕСТВА !!!
  • 24 Усмивката

    24 0 Отговор
    „Според един от използваните методи за анализ, камионите и автобусите са донесли загуба на застрахователите от 7,8 млн. лв. Основната причина за това е, че те причиняват доста големи щети.„...срешам ози ден един застраховател ...жив да го оплачеш
  • 25 abv

    35 3 Отговор
    КРАЙНО ВРЕМЕ Е В ТАЗИ ДЪРЖАВА ДА СЕ РАБОТИ КАКТО ТРЯБВА, А НЕ НА ПАРЧЕ.
    ФОРМУЛАТА Е СУПЕР ПРОСТА ЗА ПРОСТИ ХОРА.
    КОЙТО ПРЕДИЗВИКВА ПТП ДА СИ ПЛАЩА, КОЙТО Е С ПОВЕЧЕ ПТП-та ДА ПЛАЩА ДВОЙНО И ТРОЙНО ВЪРХУ БАЗОВИЯ РАЗМЕР.

    НЕ ИСКАМ ДА ПЛАЩАМ ЗАРАДИ САМОУБИЙЦИ И УБИЙЦИ ПО ПЪТИЩАТА!!!!!!!
    КАТО ВЗЕМАТ ДА СИ ПЛАЩАТ НАРУШИТЕЛИТЕ КАКТО ТРЯБВА ПАРИТЕ ЩЕ СТИГАТ, ЧЕ ДАЖЕ ЩЕ ОСТАНАТ ЗА ОЩЕ ПО-ГОЛЕМИ ПЕЧАЛБИ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ.
  • 26 СтарТИРаджия

    25 2 Отговор

    До коментар #3 от "Schmidt":

    Ами миналата година на влекач беше 1800 лв. От началото на тази плащаме, отбележи си го и не припадай, 3500 лв за ГО ... Вероятно автомобила ти не струва толкова. Та предложи още с колко да ни я увеличат ГО?

    Коментиран от #47

  • 27 Reptile

    25 0 Отговор
    Хмм, 3 млрд. искове за 7 К инцидента, иначе казано средна стойност 430К на иск, а те пишат за средна стойност от 43К на иск или 10 ПЪТИ ПО-МАЛКО. Някое от числата не е вярно или някой лъже НА ЕДРО!
    Според мен няма как да има 3 милиарда обем на исковете, но от друга страна не виждам, как от 2.5 млн автомобила са събрали 1.7 млрд приходи... повече от 500 млн няма как да са събрали... ама дори при 500 млн и 7К инцидента излиза, че средният размер на иска трябва да е 71К, а те казват, че имущестрвените са средно 1.6К, а неимуществените са 43К... отново разликата е в ПЪТИ!
    И не забравйте, че това е размер на ИСКОВЕ, а не на реално покрити суми.
  • 28 ба ги другарко

    29 0 Отговор
    тези структури са на дс и силовите едновремешни групировки - вис, вис2, сик, 777, тим ... остана най-силната сик ... още към края на '90-те някои от тях се прегрупираха в застрахователни дружества... демек сега плащаме на мафията и на чуждестранни застрах. компании, за които е добре дошло всегодишното увеличение на застраховката, а и това че я направиха задължителна :) има си хас и да не я направят хаха управляват ни мутрите, ръководени от дс ...
  • 29 Гост

    22 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Още по-неприятно е, че прословутата система "бонус-малус", която е предназначена да поощрява добрите шофьори и да наказва онези, които причиняват произшествия, едва ли ще заработи и тази година, както бе обещано"
    Ето тук е заровено кучето! Ето за това трябва да се борим!Въпросната система трябва да заработи максимално скоро! До тогава - не чакайте намаление и справедлива оценка на размера на ГО!
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Райчо циганина

    31 0 Отговор
    Приходите от полиците не стигат ???
    как да стигнат парите , като има 700 000 държавни чиновници , и продължават да се увеличават ,,МНОГО ВОЖДОВЕ , МАЛКО ИНДИАНЦИ ,,
  • 32 Шаран БГ

    23 0 Отговор
    А мъжките деца кога ще почнат да вземат за еничари ??
  • 33 Ангел

    19 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Доклад на КФН: Приходите от полиците не стигат. И като не стигат дай да вземем от тези дето си плащат, или ЛЕНТЯЙСТВОТО на МВР е за сметка на добросъвестните, като при тока, газта, и данъците, ейййййййй Бойко ИМАШ ДА ВЗИМАШ 16 МИЛИАРДА ДДС от фирмите, а ти вместо да ги събереш даваш на Киро гела още 58 милиона лева, даваш на Лукойл да държи картелни цени, в безмитна зона Росенец даже НЕ МОЖЕШ да влезнеш, не да поставиш измервателни уреди, виж Румъния как се оправи с тези ушанки, САМО ТИ НЕ МОЖЕШ СТАХЛИВЕЦО.
  • 34 Бай Благой

    15 1 Отговор
    Истината е че примерните шофьори плащат за джигитите.
    Докато не се въведе бонус малус така ще е....а и след това джигитите ще намерят "начини" да минат между капките.
  • 35 ТНВ

    15 0 Отговор
    Пак ли поскъпвне , какво вече става конеца се къса ток , газ, ГО.
  • 36 PlimP

    23 0 Отговор
    заплатката кога ще поскъпне
  • 37 гост

    10 0 Отговор
    Защо се търси солидарност от всички след като недоимъка идва от коли в чужбина, такива без гражданска и товарни или транспортни автомобили? Това е неистово отсъствие на компетентност. Затова навремето се плащаше за зелена карта и тези пари компенсират вероятността от инцидент в чужбина. След това е много просто да се вдигнат цените на камионите, те така или инак са за бизнес и се изкарват пари с тях, няколко лева няма да променят разходите им. И остава въпроса защо се плаща за коли без гражданска?
  • 38 666

    9 18 Отговор
    Който няма пари няма да кара коли!!! Повечето хора в западна Европа не карат коли защото не им е изгодно. Само Ганя има по 3 коли пред блока и ходи до магазина с тях да си купи ракия и цигари. После реве че няма пари ама на море минимум 2 седмици Чики Рики !!!

    Коментиран от #61, #68

  • 39 filo

    17 0 Отговор
    Ако намалеят катастрофите, гражданската дали ще поевтинее.
  • 40 Селяндур

    16 1 Отговор
    Вместо да предприемат нещо срещу боклуците, които карат без ГО причинявайки ПТП-та, те вдигат застраховката на хората, които са изрядни и си я плащат... но реално те са повече... значи повече пари...
    Като започнете да конфискувате автомобили на пияни рецидивисти, системни нарушители и започнат да влизат в затвора каращите с отнета книжка нещата ще тръгнат към добро, но НЕ ИСКАТЕ... така ви устройва.
    ПС: защо гаранционен фонд (ние плащащите) да плаща за тези, които нямат ГО - съд и труд за изработване на щетите...
  • 41 Иванов

    22 0 Отговор
    Мафия! Лобизъм! Корупция!
  • 42 Мартин

    17 1 Отговор
    Защо всяко решение на проблем в нашата страна е "вдигане на цените"? Скапаните застрахователи да си оптимизират разходите, да спрат да плащат по 30-40% комисионна на посредници и брокери, да си оптимизират търговската мрежа, да инвестират в методи за продажба с ниски разходи. В София има застрахователни брокери буквално през 400-500 метра - разходи, разходи, разходи. В по-малките градове има по 10-15 офиса в центъра на града. Явно и очевидно некадърността не вирее само в парламента, а в цялото ни общество, което е силно притеснително за всички нас.
    Преди 2-3 седмици петрола се вдигна с 3% и веднага вдигнаха горивата, от тогава е паднал с 5%, ама цената не е паднала..
    Застрахователите тихомълком си я вдигнаха гражданската и то стабилно. Преди 3 години полицата ми беше 156 лева, миналата година ми стана 223-4, онзи ден си направих и за тази година - 241 лева. Винаги избирам най-евтината - винаги.
  • 43 ХВН

    19 0 Отговор

    До коментар #2 от "Teo":

    Плюс ток, бензин, увеличиха , хляба, утре може да очакваме и цените на месото, млекото / нали има някаква чума по овцете, козите, прасетата /. Още какво не са ни увеличили тихомълком, и не са ни измислили. Къде е държавата и тез които ги избираме ?

    Коментиран от #54

  • 44 дразнещ се

    2 4 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Най-голямо е вдигането на цените в столицата, която е и най-рисковият за шофиране град. То започва от 20 - 30 лв. и надхвърля 50 лева.

    Ето това трябва да се спре. Защо в Плевен или Видин трябва да му е по евтина застраховката, като колите си ги карат в София и живеят в София, но само защото регистрацията му не е софийска и той плаща по евтино

    Коментиран от #55

  • 45 Ердо

    24 0 Отговор
    Чумата да ви вдигне, гнусни обирджии!
  • 46 СссереМ

    2 17 Отговор
    Трябва цената на застраховката да зависи от възраста на автомобила,не може 20 годишни бараки да плащат колкото на нова кола,същото и при данъците.
  • 47 Schmidt

    12 1 Отговор

    До коментар #26 от "СтарТИРаджия":

    3500 лв ги изкарваш с един курс до Германия така че не ми казвах колко висока ти е ГО...Когато обаче заспиш на аутобана и спреш в има няма 10 автомобила с 20 пострадали човека и недай си боже някой загинал застрахователната компания ще трябва да плати 1 милион лева за щети...Не случайно са ви толкова високи полиците...
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Гост

    5 19 Отговор
    В коментарите виждам че много хора са на мнение, че всеки трябва да може да кара кола. Колата в повечето случаи е лукс, а не необходимост. Замислете се на колко места ходите, където не може да се стигне с обществен превоз. Колата винаги носи много разходи със себе си. И не посочвайте примера със Западна Европа, живея в Белгия и тук хора със заплата под 2к евро (повярвайте ми доста хора са с такива доходи) не карат коли. Застраховките са с пъти по-високи от българските, данъците също. Средно се плащат около 1500 евро на година за масова кола от българския автопарк (например голф4). За по-стари коли данъците са още по-високи, застраховките също и това ги прави неизгодни. От друга страна има бонуси за нови коли и екологични такива. Стари дизелови коли не се тачат много, така че стари голфове и опели на дизел няма да видите много по пътищата.

    Коментиран от #50, #56, #60

  • 50 Тъп

    19 2 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    Колега автомобилът не е лукс.Необходимост е.При забързаното ежедневие .Нали станахме хамстерите в колелото на т.н.либерална икономика.
  • 51 асддса

    15 1 Отговор
    Това го използват и в Англия. Харчели повече за поправки отколкото взимат от премии и хайде цените нагорее.
    Как всички застрахователни фирми печелят ако са на загуба постоянно ? Кой ги финансира ?

    оФците, кой.
  • 52 Гост

    5 1 Отговор
    Нея я вдигнат, но само за водачите причинил ПТП последните две календарни години.
  • 53 Да да

    3 6 Отговор
    Колко е данъка на велосипед? А застраховкта? Променя ли се ако е електрически? Айде всички сиромаси да се качват на градския, респективно селския транспорт! Има и влакове за жълти стотинки!
  • 54 Teo

    19 0 Отговор

    До коментар #43 от "ХВН":

    Всичко се вдигна, само заплатите не. Не знам защо не излезем пак на протести, ако хората не работят, онези няма да лапат, но явно никой не смее.
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 столиченин илич ленин

    1 3 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    ела у софето ако не си гей
  • 57 ХАХА АЗСЪМ КУКУ

    21 0 Отговор
    При загуба всеки затваря-т,е,ФАЛИРА Революция братя-на оръжие
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 ванката

    11 1 Отговор

    До коментар #11 от "Sky fan":

    пии си хапчетата колега че може и по зле да станеш...
  • 60 hmhmhm

    0 1 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    Ама ти наистина ли си там я помисли колко ресурс отива за рециклиране на стара кола и колко за производство на нова и последвал рециклаж и помисли човека където не си е сменял колата 10г и този дето на 3 години си сменя помисли и после пиши
  • 61 Пешо

    14 1 Отговор

    До коментар #38 от "666":

    Така е, както казваш! В чужбина коли не карат, все пеша ходят! Луд ли си?

    Коментиран от #65

  • 62 Иванчев

    6 10 Отговор
    Според мен гражданската трябва да се вдигне с 20%. Реално в България е евтина. Прегледа също трябва да се вдигне двойно. Също така и винетката с поне 20 % и данък МПС с още 20 % нагоре. Така трябва да е, незнам защо се нервите. И нафтата трябва да поскъпне с 20 стотинки, а тези ниски лихви по кредитите са лудост - поне 15 % трябва да е лихвата. Дано се ядосате!

    Коментиран от #92

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 666

    1 8 Отговор

    До коментар #61 от "Пешо":

    Не, карат ако могат да си го позволят. Майка ми живее в Австрия от 20г. Заплатата и е 5000€ чисто на месец и ходи на работа с метрото. Преди години имаше Audi A3 но го продаде защото не и трябва и е голям разход.
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 КАТ

    8 0 Отговор

    До коментар #8 от "ШИКЗЬШ":

    Мисля, че са изплатени доста повече от 20 милиона, но в общи линии си прав и 200 милиона да са изплатени, останалите 300 милиона???

    Коментиран от #70

  • 68 ДО ЕВРОПЕДАЛА

    3 0 Отговор

    До коментар #38 от "666":

    Ами стой си у ивропата бе манафче необлизано и не се занимавай с нас.Аман от европедали.
  • 69 Иванов

    6 0 Отговор
    Ако вярвате на застрахователи, браво за вас! И те са като ЧЕЗ, шефовете взимат космически заплати, масово цакат изплащането на щети, но не са пропуснали да си направят картел и да искат още пари, щото щели да фалират. Ми да фалират, но те работят по същия закон като казината- на Големите числа. Да сте чули казино да е фалирало?
  • 70 333

    1 6 Отговор

    До коментар #67 от "КАТ":

    То там пише, бе! 1.7 милиарда приходи, и 3 милиарда претенции.
  • 71 РЕВЛЬО

    9 0 Отговор
    Плаках като прочетох,че горките засрахователи за на загуба.Ейййййй говньовци,абе вие тоя народ вече за малоумен го вземате,ама явно е,щом търпи.Плащай за кола която не ползваш,плащай зимата за мотоциклет,плащай плащай.....Иналата седмица имаше слух за увеличение наГО и горницата даседавала за борба с градушките,сега били на загуба???????? Последно?
  • 72 Тойота

    10 0 Отговор
    И тия не се наядоха. Средната полица за ГО е около 250 лв.
    3 000 000 полици по 250 лв= 750 млн.
    6888 ПТП по 300лв. ср щети = 2млн. лв приблизително
    682 загинали по 50 000лв = 34 млн, лв приблизително
    2000 тежко ранени по 20 000лв. = 40 млн.
    Всичко са изплатили приблизително 76млн., дори 100млн. ги сложи къде са 750млн. Няма кой да ги търпи повече.
  • 73 Бат Стан

    7 0 Отговор
    Ами глобите като цяло за какво са?Парите от тях къде отиват?Става дума за всичките приходи от глоби.
  • 74 гостенин

    12 0 Отговор
    Изтъквам няколко факта.Собственик съм на малка семейна фирма с един камион за международен транспорт.Композицията е съставена от седлови влекач и полуремарке с общо тегло до 40тона.За около година Г.О. се повиши няколко пъти,в момента ми струва 3400лв. + 110лв. за ремаркето. В същото време композиция,съставена от камион и ремарке,пак с пет оси и пак до 40тона общо тегло заплаща ОБЩО 900лв. Никой не ми даде смислен отговор от какво е породена драстичната разлика?! Освен това,преди последното шоково повишение,застрахователите обясниха,че за водачи с ПТП,цената на Г.О. ще бъде по-висока- между 50 и 100%,а за водачи без ПТП ще има намаление около 50%. Така и трябва. Да,ама не.За мен намаление няма. Аз имам професионална книжка от 2002год. без НИТО ЕДНО НАРУШЕНИЕ, баща ми има професионална книжка от 1976год.,БЕЗ НИТО ЕДНО НАРУШЕНИЕ,камиона го управляваме само ние двамата и това е доказуемо.С камиона от 2006год. насам не е извършванбо НИТО ЕДНО НАРУШЕНИЕ.И никой не ми отговори защо за нас няма намаление...Иначе НА ТЕОРИЯ схемата е добра.

    Коментиран от #87, #88

  • 75 1234

    2 0 Отговор
    Към №11Тогава без да ви пречи никой сами ще се избиете дрисльовците ,и по вече няма да се пречите на съвестните шофьори.
  • 76 vasik atanasova

    6 0 Отговор
    МОГАТ ДИГАТ
    НИЕ СИ МЪЛЧИМ И НЕ СЕ ВДИГАМЕ
    НАРОДОПСИХОЛОГИЯ
    Я ДА ИЗЛЕЗЕМ ВСИЧКИ НА УЛИЦАТА ДА ВИДИМ ЩЕ ВДИГАТ ЛИ ?
  • 77 Горан

    2 0 Отговор
    Чума,чума как няма за такива
  • 78 нико

    6 0 Отговор

    До коментар #1 от "Коментар":

    дали някоя от овците си эадава въпроса-
    А эащо държавата вдига цената на
    эастраховката щом всички эастракователи
    са частни а не ДЭИ......
  • 79 Колю

    6 0 Отговор
    От когато съществува мафията винаги е насочена първо към сметоизвозването , застраховки и профсъюзи. Всичко свързано със защита от държавата чрез репресивния и полицейски апарат и обратно с ръководене на работниците при стачки и недоволства. Нещо различно да виждате тук ,освен ,че мафията тук притежава цялата държава чрез олигарсите политици лобирани закони. Аз не искам да плащам този застрахователен рекет ,но знам ,че ако ударя друга кола и съм виновен много трудно ще я изплатя след като ме осъдят. Ами внимавам и гледам с 6 очи като спазвам всичко което мога. От 1985 имам книжка " С " и до сега си карам доста. От 88 год. нямам нито едно нарушение даже и с фиш , а какво да говорим за катастрофа. Е и ..... колко чужди грехове трябва да плащаме още ? Цял живот ли на милионерите да наливаме още и още и на политиците? Ако не е по насилствен начин чрез полиция,която само това гледа -лепенки и кой колко е обран , щях да кажа - духайте го господа и госпожи и целия ви алчен род , а аз ще продължа да си внимавам за да не плащам чуждо счупено и не искам нищо от вас ако потроша себе си или колата си. Мръсни ненаядени изедници. Да пукнете от преяждане дано...
  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Бухал

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Sky fan":

    Й мухльо купи си самолет
  • 82 gnida

    8 0 Отговор
    Прилича ми на рекет срещу народа ... А дали народът ще търпи си знае само той ....
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 кхгхг

    7 0 Отговор
    Що се карате . Каквото и да става ,крайния потребител ще го отнесе. На тия камиони като им вдигнат още цената , те на свой ред ще вдигнат за тон-километър . Тия на автобусите ще вдигнат цената на билетите . Последния по веригата го отнася. Тя целта е друга ,ама малко са хората дето могат да четат между редовете.
  • 85 Uflaf

    5 0 Отговор
    Ще гласувам за тази партия която премахне служебното сваляне регистрацията на автомобил защото не е платена застраховка на ЧАстен бизнес. Такова овъртоляне и кражби няма никъде по света - един частен бизнес за който работи държавен Силов апарат. Не излизам в чужбина ,а си надчислиха служебно и зелена карта . Мислите ,че е безплатна? Не ми трябва ,но кой те пита ? Ще гласувам за този който може да докаже и " Инвестициите " в преносна мрежа на енергото. Защото стълбовете които виждам са си от Тошово времеи боядисани с феролит преди 11 години. Жица не е сменена ,трафопоста си е все във вода при първи дъжд и при гръмотевица на 30 км при нас вече е спрял тока. А цената все по-нагоре. Ако някой е доволен и няма проблеми с доставките -да плаща. Да стане като кабелните телевизии примерно. Спре сигнала честичко и сменяш оператора. Колкото до застрахователите - вижте им офисите и колите с които ходят служителите им на работа и ще Ви стане ясно. Една кантора ,три каки засукани като офиса лукс и представят всички застрахователни компании с подходящия хонорар от всяка полица. Плащате солено за офиси,коли, бижута,парфюми и тампони .... Схемата е тотално сбъркана или изключително удобна за единици които паразитират на гърба на многото.
  • 86 Иво

    3 0 Отговор
    Това което се случва не мога да си го обясня. Как може застраховка на камиона да е колкото 20 коли. Това е някаква лудост. Застрахователни компании казват че камиони те правели по големи щети. Аз питам кой камион може да направи щети колкото 20 коли. Това е със цел да се убият малките фирми превозвачи. Големите фирми ползват преференциални цени за повече камиони. Но както цяло това което се случва в България , е в резултат на мълчание то на Българския народ. Докато всички си мълчат няма да има оправия.
  • 87 Иво

    0 0 Отговор

    До коментар #74 от "гостенин":

    Къде направи тази застраховка за 3400, като на мен ми дават най ниска цена 3800. Иначе си прав за всичко.
  • 88 Иво

    1 0 Отговор

    До коментар #74 от "гостенин":

    Къде направи тази застраховка за 3400, като на мен ми дават най ниска цена 3800. Иначе си прав за всичко.
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Като са толкова вътре да се откажат

    3 0 Отговор
    Тези милиони кадето не стигат на застрахователите от каде са дошли тогава не разбирам защо не са фалирали като са дали повече пък са събрали по малко.Никой не търси разликата от къде е нали . Мисля че тая комисия е взела доста кеш
  • 91 румен асенов

    4 0 Отговор
    цялото застраховане е какво.сик вис ипон и тем подобни.каквито и факти да се изнасят и пишат повечето от сумите от застраховки отиват за заплати коли офис оборудване на тези търтеи
  • 92 .Д.Кънев

    4 0 Отговор

    До коментар #62 от "Иванчев":

    Не е вярно,че застраховката е евтина.Нашите управници са лакоми.И ти си един капачките.
  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Изнервен

    0 0 Отговор
    Е сега ходих до застраховатяля и познайте колко ми иска за бус на 20 години-300лв-а миналата година беше 200.Увеличение с 50 процента да ти е. ...а и рекетйорите
    Щом е задължителна тогава да се плаща според доходите на застрахования-другото си е рекит. Нема не искаш плащаш. Ама нямаш възможност-ми няма да караш колата си.Е това ако не е рекет.
  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.