4 Юни, 2019 19:03 8 884 24

Германия спешно търси тираджии. Десетки хиляди

  • германия-
  • шофьори-
  • тираджии

Германия спешно се нуждае от тираджии: търсят се десетки хиляди шофьори на камиони. Ако проблемът с острия недостиг на кадри не бъде овладян, след 2030 година на германския трудов пазар ще липсват около 150 000 тираджии

Германия спешно търси тираджии. Десетки хиляди - 1
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

В Германия възниква остър недостиг на шофьори на тежкотоварни камиони. Според няколко професионални организации, които се занимават с логистика и транспорт на стоки, в момента страната има нужда от десетки хиляди тираджии. В тази връзка агенция ДПА съобщава, че различни германски фирми търсят между 45 000 и 60 000 шофьори на тежкотоварни камиони. През последните години работата на тираджиите изгуби атрактивност заради ниското заплащане и тежките условия на труд, както и заради силната конкуренция от Средна и Източна Европа.

"Скоро може да възникне криза в доставките"

Последствията от дефицита на кадри в този отрасъл са непредсказуеми. „Скоро може да възникне криза в доставките", предупреждава представител на една от двете големи професионални организации, които обединяват фирми за транспорт и логистика. Всяка година в пенсия излизат около 30 хиляди шофьори на камиони, а новите попълнения са двойно по-малко. Ако тази тенденция се запази, след 2030 година на германския трудов пазар ще липсват около 150 хиляди тираджии.

Според експерти от професионалните организации, в момента почти всеки трети шофьор на тежкотоварен камион е на възраст над 55 години. Само 2,5% са по-млади от 25 години. Почти всички тирадижи са мъже, процентът на жените е нищожен - едва 1,7 на сто. Шефовете на фирми се опитват на насърчават жените-шофьорки, но за да имат успех, трябва съществено да се подобрят условията на труд. Вярно, че в бранша вече се въведоха много подобрения - по-широки шофьорски кабини, тоалетни на борда и гъвкаво работно време, но това явно не е достатъчно.

Има ли решение?

В същото време обемът на стоките, които се транспортират с камиони, непрекъснато расте, включително поради стремглавото развитие на онлайн-търговията. Шофьорите от страни като Полша, Румъния и България, които вече работят на германския пазар, също не могат да компенсират дефицита на кадри.

Недостиг на тираджии се забелязва не само в Германия, а и в други страни. Но прогнозите за бъдещето на германския пазар са особено мрачни. Представителите на браншовите организации са убедени в едно: спешно трябва да се подобри имиджът на професията в Германия. Само така могат да се привлекат тъй необходимите „шофьорски ръце".


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 дявола

    56 1 Отговор
    Трудно ще си намерят ако търсиха проститутки по-лесно щеше да е
  • 2 JPower

    66 3 Отговор
    ""спешно трябва да се подобри имиджът на професията в Германия.""" Пак се търси под вола теле....Спешно трябва да се увеличи заплатата им.!!!! Може да опитат с шофьори от тъмните приятели на Меркел!!! Мухахаха
  • 3 Ееее

    57 4 Отговор
    Нали си вкараха милиони емигранти и 5% от тях да обучат, ще им стигнат.

    Коментиран от #7, #9

  • 4 Миризлив пор

    47 0 Отговор
    Стига бе, 2 еднакви статии за 2 дена. Написали сте го, относително ниски часови ставки и кофти условия на труд с много отговорности - с единия крак в затвора с другия в гроба. Докато имаше готови подготвени кадри от България Полша и Румъния нямаше проблеми, баламите свършиха и започнаха проблемите. Хората не са роби и кога могат да си продадът труда по-изгодно го правят, реално ако работят в някоя фабрика парите са повече, храната е добра и всяка вечер виждаш децата си и спиш до задника на жена си. Това основно отказва младите да се захванат с този чергарски живот.

    Коментиран от #22

  • 5 Ай стига бе

    16 3 Отговор
    150 000 тираджии ще се търсят? Абе, вие нулите за нищо ги нямате май. Я ги намалете малко!
  • 6 DDDDDD

    37 3 Отговор
    Българските превозвачи за това започват да задържат по 2-3 заплати на шофьора за да не избяга,вместо да увеличат с някои лев.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 ТИР

    43 1 Отговор
    Дават между 1500-2000 евро. Да си ги карат!
  • 9 DDDDDD

    40 1 Отговор

    До коментар #3 от "Ееее":

    На такъв дето до вчера яздил камила, днес ще смееш ли да дадеш камион.Той не знае как да се качи в кабината камо ли да запали двигателя

    Коментиран от #10

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 не може да бъде

    24 0 Отговор
    Че защо бе , толкова инженери ,лекари си вкараха та тираджии ли нямат. Да ги преклалифицират в тираджии и готово.

    Коментиран от #13

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Порно

    26 3 Отговор
    Като фалират превозвачи от Източна Европа след пакета мобилност , и ще се освободят кадри. Каквато е и едната цел на тази промяна. Разбира се, заплатите няма да ги вдигнат. Няма да има тираджии и от гостите на баба Шмеркелана , те не са дошли да работят , а да завладяват Европа. Ще бачкаме ние , дето ни имат за роби.
  • 15 Божкейййй6767

    22 1 Отговор
    Баба Шмъркел нали покани хората от Африка да дойдат в EU?Ето шофьори.........
  • 16 Гад

    20 0 Отговор
    Да си ги търсят от Макрон тия тираджии. С неговите промени сега ще се втурнат хиляди
  • 17 ВЕСКО

    12 1 Отговор
    ТОЧНО ТЕЗИ ГЕРМАНСКИ КАТОЛИЦИ ,ЗАМЪРСЯВАТ НАЙ МНОГО ВЪЗДУХА..С ТЕХНИТЕ ПРЕВОЗИ....А НЕ ДА ВИКАТ ЧЕ МОЯТА 30 ГОД..КОЛА ЦАПАЛА ВЪЗДУХЪТ......НАЛИ СА МНОГО РАЗВИТИ....ЩО НЕ ПОЛЗВАТ ..ЖЕ-ПЕ-ТО!
  • 18 Дойче веле

    4 1 Отговор
    Фалшиви новини.
  • 19 Хаха айде меркел

    9 0 Отговор
    Е 3 милиона бежанци вкараха. Те до 2030та ще се утроят. Все ще се намерят 150 000 да карат на тея смешни центове на км по счупените им 2 лентови презадръстени магистрали с баущелета на всеки км
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Гъссст

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "JPower":

    Във фирма (БО транс) от хановер има доста цигани от бг които карат
  • 22 незнайко

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Миризлив пор":

    Браво, абсолютно сте прав .
  • 23 гост

    3 0 Отговор
    "Публикувано във факти.бг: тоалетни на борда и гъвкаво работно време, но това явно не е достатъчно." - До автора на темата - може ли да дадете пример с една кабина направена за Европейските пътища която има тоалетна на борда? Кое е гъвкавото работно време?
  • 24 Дядо

    2 0 Отговор
    Заминаваме с бабата за Германия , ще станем фишори .