В Германия възниква остър недостиг на шофьори на тежкотоварни камиони. Според няколко професионални организации, които се занимават с логистика и транспорт на стоки, в момента страната има нужда от десетки хиляди тираджии. В тази връзка агенция ДПА съобщава, че различни германски фирми търсят между 45 000 и 60 000 шофьори на тежкотоварни камиони. През последните години работата на тираджиите изгуби атрактивност заради ниското заплащане и тежките условия на труд, както и заради силната конкуренция от Средна и Източна Европа.
"Скоро може да възникне криза в доставките"
Последствията от дефицита на кадри в този отрасъл са непредсказуеми. „Скоро може да възникне криза в доставките", предупреждава представител на една от двете големи професионални организации, които обединяват фирми за транспорт и логистика. Всяка година в пенсия излизат около 30 хиляди шофьори на камиони, а новите попълнения са двойно по-малко. Ако тази тенденция се запази, след 2030 година на германския трудов пазар ще липсват около 150 хиляди тираджии.
Според експерти от професионалните организации, в момента почти всеки трети шофьор на тежкотоварен камион е на възраст над 55 години. Само 2,5% са по-млади от 25 години. Почти всички тирадижи са мъже, процентът на жените е нищожен - едва 1,7 на сто. Шефовете на фирми се опитват на насърчават жените-шофьорки, но за да имат успех, трябва съществено да се подобрят условията на труд. Вярно, че в бранша вече се въведоха много подобрения - по-широки шофьорски кабини, тоалетни на борда и гъвкаво работно време, но това явно не е достатъчно.
Има ли решение?
В същото време обемът на стоките, които се транспортират с камиони, непрекъснато расте, включително поради стремглавото развитие на онлайн-търговията. Шофьорите от страни като Полша, Румъния и България, които вече работят на германския пазар, също не могат да компенсират дефицита на кадри.
Недостиг на тираджии се забелязва не само в Германия, а и в други страни. Но прогнозите за бъдещето на германския пазар са особено мрачни. Представителите на браншовите организации са убедени в едно: спешно трябва да се подобри имиджът на професията в Германия. Само така могат да се привлекат тъй необходимите „шофьорски ръце".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 дявола
19:09 04.06.2019
2 JPower
19:09 04.06.2019
3 Ееее
Коментиран от #7, #9
19:12 04.06.2019
4 Миризлив пор
Коментиран от #22
19:15 04.06.2019
5 Ай стига бе
19:26 04.06.2019
6 DDDDDD
19:31 04.06.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 ТИР
19:37 04.06.2019
9 DDDDDD
До коментар #3 от "Ееее":
На такъв дето до вчера яздил камила, днес ще смееш ли да дадеш камион.Той не знае как да се качи в кабината камо ли да запали двигателяКоментиран от #10
19:39 04.06.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 не може да бъде
Коментиран от #13
19:50 04.06.2019
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Порно
20:10 04.06.2019
15 Божкейййй6767
20:17 04.06.2019
16 Гад
20:19 04.06.2019
17 ВЕСКО
22:52 04.06.2019
18 Дойче веле
01:04 05.06.2019
19 Хаха айде меркел
02:28 05.06.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Гъссст
До коментар #7 от "JPower":
Във фирма (БО транс) от хановер има доста цигани от бг които карат06:27 05.06.2019
22 незнайко
До коментар #4 от "Миризлив пор":
Браво, абсолютно сте прав .06:49 05.06.2019
23 гост
08:52 05.06.2019
24 Дядо
21:36 05.06.2019