Вече неколкократно специалисти констатираха, че по време на кризи, се засилват личностните характеристики на всеки човек. Немалка част от българите традиционно имат склонност към конспиративни теории и истерични коментари по повод иначе съществени за развитието на обществото теми. Има пресни примери от последните години - Истанбулската конвенция, Стратегията за детето и т.н. Наблюдава се, че заформянето на вихрушките идва от едни и същи кръгове. Така се стигна до епидемията от коронавируса и всички съпътстващи подтеми. Една от тях е въвеждането на 5G технологията у нас. Нещо, на пръв поглед нямащо общо с актуалното предизвикателство пред което сме изправени. Според изненадващо голям кръг от хора обаче не така. Във Фейсбук например е създадена група Stop 5G Bulgaria, в която членуват 74 хиляди души. И тъй, като здравият разум е особено важен, особено във времена, в които обществото трябва да функционира като едно цяло, от ФАКТИ се свързахме с експерти по темата. Обърнахме се към мобилния оператор А1 България, за да получим отговори на важните въпроси около внедряването на 5G технологията в България. За да бъдат информирани хората и на базата на това да преценят на какво да вярват.
Какво е 5G и как работи?
- Това е следващото поколение технология за мобилни мрежи при разработването, на която са използвани редица нови идеи и концепции. Тя може да предава информация много по-бързо в сравнение с предишното поколение - 4G, но освен това има и редица други предимства като по-висока надеждност, по-малка латентност, комуникация с по-голям брой устройства, по-ефективно и целенасочено разпределение на мрежовите ресурси спрямо специфичните нужди на клиентите. 5G се явява основата за внедряването и масовото предлагане на редица услуги като VR (виртуална реалност), AR (добавена реалност), Cloud Gaming (облачни игри) и ред други, както и на развитието на множество сфери в различни индустрии като здравеопазване (дистанционна диагностика и лечение), автомобилостроене (автономни коли), логистика и спедиция (проследяване на пратки и товари), роботизация и автоматизация на производствени процеси, дронове за наблюдение и много още.
5G използва радиочестотен спектър разпределен условно в три диапазона – ниски честоти (под 1GHz), средни честоти (1-6GHz) и високи честоти или милиметрови вълни (24-72GHz). Средните и особено високочестотните ленти имат много по-голяма ширина на честотната лента и съответно по-голям капацитет, но от друга страна по-късата дължина на вълните им означава, че техният диапазон на разпространение е по-малък (покриват по-малка площ). Тоест 5G може да предлага по-високи скорости, но с по-малко географско покритие на една базова станция. Първоначално 5G мрежата ще бъде развивана като надстройка на съществуващата мрежа от сайтове от предишните поколения. На по-късен етап, след появата на необходимост от допълнителен капацитет, ще започне инсталацията на така наречените „малки клетки“ (small cells), които оперират в по-високите честотни ленти, но с по-малка мощност. Заради тази по-ниска мощност и по-късата дължина на вълната, те ще покриват по-малки площи в сравнение с макро станциите.
С какво 5G е по-различна от 3G и 4G, че предизвика масова фиксация?
- Светът става все по-динамичен, мобилен и дигитализиран, а данните, с които се борави – все повече. Съществуващите радиочестотни ленти, които са предоставени за ползване от операторите за съществуващите мобилни технологии като 4G, се претоварват, което води до затруднения в потреблението, особено когато много потребители се опитват да имат достъп до онлайн мобилни услуги едновременно. Сами виждате, че в момента всички ние работим, учим, информираме се и се забавляваме от нашите домове. Всичко това е възможно само и единствено заради нашите телекомуникационни мрежи. Представете си света без тях, например – какво щяхме да правим, ако пандемията от COVID-19 се беше случила през 2005 година? Без нашите мрежи светът в настоящия си вид трябва просто да спре.
Едно от предимствата на 5G е, че работи много добре с хиляди устройства едновременно. Това ще позволи по-масовото внедряване и разпространение на IoT (Интернет на нещата), от което ще се възползват както множество индустрии, така и частните потребители, за да направят домовете си „умни“ и улеснят ежедневието си. Виртуализирането на мрежите за споделяне на ресурси и оптимизиране на разходите за тях, също ще стане всеобхватно. 5G ще даде допълнителен капацитет, скорост, по-ниска латентност и още много ползи на бизнеса и крайния потребител. Тази нова технология е бъдещето на мобилните комуникации и вярваме, че тя ще допринесе за развитието на съществуващите отрасли на икономиката и ще създаде нови такива.
На фигурата отдолу са показани трите основни приложения на 5G - Enhanced Mobile
Broadband (eMBB - високоскоростен мобилен широколентов достъп), Ultra Reliable
Low Latency Communications (URLLC – супер надеждна и с малко времезакъснение
комуникация), and Massive Machine Type Communications (mMTC – масивна
комуникация между машини) и няколко конкретни примера за тези приложения.
Предполагам компанията е направила оценка на риска за здравето от тази технология. Какво показва тя? Има ли данни предишните системи за пренос на данни да са повлиявали здравето на хората?
- Ние се доверяваме на авторитетни научни изследвания в сферата на телекомуникациите и медицината и ги ползваме за референция. Не са ни известни никакви данни за това 2G, 3G, 4G или която и да е наша система за пренос на данни да е дала отрицателен ефект върху здравето на хората. За сметка на това, тази година Международната комисия за предпазване от нейонизираща радиация (ICNIRP) публикува мащабно проучване на новата технология (5G). ICNIRP е независима комисия от експерти, която актуализира международните указания за безопасност при излагане на електромагнитно поле (ЕМП) от смартфони, мобилни устройства и мрежови антени. ICNIRP извърши широкообхватен преглед на седемгодишни изследвания, като установи, че няма доказателства за съществуващи рискове за здравето, свързани с използването на 5G мрежи.
Повече информация за проучването може да се намерите на английски език тук и тук.
Във Великобритания хора палят оборудване за 5G заради спекулации, че лъченията свалят имунитета и подпомагат разпространението на коронавирус. Как гледате на това?
- Гледаме на случилото се във Великобритания с тревога и съжаление. В разгара на пандемията от COVID-19, дигиталният свят се оказва по-важен от всякога. Телекомуникационните мрежи позволяват на милиони хора да поддържат връзка с близките си, да продължат да работят от дома си, да останат информирани за случващото се, а и да намират нови начини за забавление у дома. Няма връзка между COVID-19 и 5G мрежите. Това са единствено слухове и фалшиви новини, които се разпространяват онлайн. За съжаление те предизвикаха и стигането до вандалски прояви, което накара както британските власти, така и Световната здравна организация да успокоят населението, че няма връзка между 5G и COVID-19
Единствената връзка между двете е, че 5G вече се използва като инструмент в борбата срещу COVID-19. В момента се използват 5G роботи в големите болници в Ухан, център на новата епидемия от коронавирус. Те работят в изолационни отделения, отделения за интензивно лечение, операционни зали, за да предоставят денонощна дезинфекция. 5G роботите помагаха на медицинския персонал да изпълнява задачи, включващи консултации и доставка на лекарства. В рамките на борбата с новия коронавирус отново в Китай работят 5G роботи, способни да разпознават симптоми на COVID-19 като висока температура сред големи групи от хора. Към това трябва да добавим и възможностите за телемедицина, които предлага 5G. Чрез нея лекари могат да преглеждат и следят показателите на пациенти дистанционно, без да се излагат на излишна опасност от заразяване.
У нас също се наблюдават засилващи се притеснения в една част от обществеността по повод технологията. На какво го отдавате?
- COVID-19 пандемията ни постави в безпрецедентна ситуация, която създава благоприятна среда за разпространение на страхове и притеснения от всякакъв характер - особено по отношение на здравето. Може би затова от известно време насам в интернет пространството битуват най-различни конспиративни теории, свързани с 5G мрежите. А1 е технологична компания, чиято Група вече внедри
новата технология в Австрия и планира да предложи възможностите на 5G и в България. Няма научни доказателства за вредно влияние върху човешкото здраве от 5G, а на технологията се гледат като на бъдещия двигател на дигитализацията и икономиката в света през следващото десетилетие.
На какъв етап е изграждането на 5G мрежа от А1 в България, кога се очаква да бъде въведена в експлоатация?
- В момента няма работещи 5G мрежи в България. От 1 юли до 31 декември 2019 година А1 проведе тестове на 5G технологията в България. За целта компанията получи тестови честоти от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) и проведе серия изпитания на приложенията на технологията. 5G реално вече е била част от живота на гражданите на София, проведени са публични изпитания на новата технология и първоначалната обратна връзка от клиентите е повече от позитивна. Предвид настоящата икономическа ситуация е трудно да се каже кога точно ще стартира мрежата в България, но стратегията на A1 е насочена към развитие и внедряване на 5G. Но 5G не е само въпрос на базови станции. За да може новата мрежа да стане реалност, има редица други условия, които трябва да се изпълнят като придобиването на честоти, както и крайни устройства, които поддържат 5G. Когато се изпълнят тези условия и има достатъчно търсене от страна на потребителите за новата технология, А1 ще предприеме действия за пускане на своя 5G мрежа.
Спряно ли е някъде по света изграждането на мрежа за 5G технологията?
- Всяка страна сама избира кога и при наличието на какви условия да стартира 5G. Влияние имат фактори като наличие на свободни честоти, наличие на достатъчно крайни устройства, които поддържат 5G, търсенето на 5G услуги от крайните потребители и най-вече бизнеса. Европейската комисия определели технологията по следния начин „5G ще играе ключова роля за бъдещото развитие на цифровата икономика и обществото на Европа. Тази технология ще бъде главен фактор за бъдещите цифрови услуги в основните области на живота на гражданите и важна основа за цифровите и зелените трансформации. Очаква се, че през 2025 г. приходите от 5G в световен мащаб ще възлизат на около 225 млрд. евро и поради това 5G е ключов фактор за конкурентоспособността на Европа на световния пазар“. Можем да споделим опита на друга компания от А1 Group – А1 Австрия. Компанията стартира своята 5G мрежа в страната в края на февруари с 350 базови станции, които се разпростират на територията на 129 общини в алпийската страна. В почти всички икономически развити държави в света тази технология вече е факт на пазара.
Целенасочена ли е атаката срещу 5G, която се наблюдава не само у нас, а и в други страни? Можем ли да говорим за вече традиционните хибридни атаки?
- За съжаление, България не е изолиран случай по отношение пълзящите конспиративни теории. Не е в интерес на нито една страна целенасочено да атакува толкова полезна нова технология, затова е трудно да се говори за злонамереност и за станалите популярни в политическото говорене „хибридни атаки“. Ситуацията е трудна за всички и се наблюдава една несигурност, което неминуемо поражда страх към новото и непознатото, а 5G е нова технология. Вярваме че разумът и фактите рано или късно ще вземат превес и все по-голяма част от хората ще започнат да разбират технологията и да оценяват ползите на 5G.
Важни са подробностите по техническите въпроси. Ще се засегне ли по някакъв начин сигурността на данните и информацията ни с 5G?
- Краткият отговор на този въпрос е „да“. Ще ги направи по-сигурни. 5G позволява т.нар. „Network slicing“ или разделянето на една мрежа на отделни части, които имат различни характеристики и всяка работи независимо, което осигурява нужната гъвкавост и сигурност на мрежата, например по-ниско времезакъснение за автономните автомобили и по-широки честотни ленти за стрийминга на видео. Тоест 5G ще позволява създаването на различни мрежи за различните нужди на потребителите. Това ще направи мрежите и по-сигурни.
Теоретично е възможно мобилна мрежа да бъде обект на хакерска атака. Това важи както за 3G и 4G, така и за 5G. Мобилните мрежи от пето поколение обаче използват по-добро криптиране на данните и по-добра система за верификация на потребителите, което ги прави по-сигурни от 4G.
Ще се наложи ли смяна на досегашните антени, респективно разполагане на по-голям брой антени?
- Като първа стъпка с 5G ще бъдат оборудвани съществуващите станции. Тази надстройка ще включва добавяне на радио модули за 5G, както и нови антени. На по-късен етап на местата с висока концентрация на данни (например в търговските центрове, стадиони и др.) ще бъдат добавени така наречените „малки клетки“ (Small Cells). Тези клетки покриват по-малки площи в сравнение с макро станциите. Те имат многократно по-малка мощност в сравнение с макро станциите. Цялото оборудване, което ще ползваме, ще бъде одобрено и сертифицирано от съответните държавни органи, както се случва и досега за предишните поколения технологии. Поставянето на всяка базова станция е предварително съгласувано с институциите.
Мощността на новите антени ще бъде ли увеличена спрямо съществуващите? Честотата ще бъде ли по-висока и какво означава това?
- Първоначално в България 5G се очаква да стартира в честотния диапазон 3,4-3,8GHz. Предимството на по-високата честота е по-широката честотна лента, която предлага и съответно по-големия ѝ капацитет. Същевременно обаче нейното разпространение и проникване ще бъде по-малко в сравнение с това при по-ниските честоти. 5G излъчванията не се различават като принцип на работа от използваните и в момента технологии 2G, 3G, 4G или домашния ви Wi-Fi. Например, трябва да имате предвид, че има домашни Wi-Fi рутери, които работят на 2,4 или 5 GHz. Както в България, така и по света има приети максимално допустими норми за радио излъчванията в населени места. Приетите норми в нашата страна са значително по-строги от нормите в страни от Западна Европа. За честотен обхват от 0,3 до 30 GHz пределно допустимите нива за напрегнатостта на електромагнитното поле е до 10 µW/cm 2 . За сравнение в Западна Европа тази норма варира между 400 - 900 µW/cm 2 .
В каква посока излъчват антените, които са разположени върху жилищни сгради?
- Всяка антена се характеризира с диаграма на излъчване, която има две направления – хоризонтално и вертикално. Във вертикална посока ширината на ъгъла на разпространение е значително по-тесен от този в хоризонтална посока. За всяка базова станция се изготвя проект, в който се подават и параметрите на конкретната антена, която ще се използва. Пресмятат се и хигиенно-защитни зони, които са съобразени с регулативните норми за напрегнатост на електромагнитното поле. Спрямо тях се определят и конкретните параметри, с които ще излъчва базовата станция. Това означава, че посоката на излъчване на антените е предварително съгласувана, още на ниво проект, и одобрена от всички отговорни институции, така че да не надвишава допустимите норми.
Вашият мобилен телефон използва радиовълни, за да предава сигнали към цяла мрежа от базови станции. Мобилните устройства използват антените, които се намират на базовите станции, за да изпращат и получават информация. Всяка базова станция е част от Радио мрежата за достъп (Radio Access Network) и има няколко елемента:
- Радиоантена: тя е създадена, за да изпраща и получава радиовълни.
Обикновено антените се поставят върху поддържаща конструкция, която се
нарича мачта.
- Мачта: тя може да е много висока и самостоятелна конструкция, каквито по-
често се използват извън градовете или по-малка, поставена на покрива на
висока сграда, каквито се ползват в градовете. В случаите на високи и по-
обемни конструкции на мачтите се казва кули.
- Оборудване: всяка базова станция се състои от радио и системни модули,
които могат да се помещават в общ шкаф или да стоят самостоятелно, което е
и масовият случай. Това представлява активната част на оборудването, а
посредством пасивната (кабели и фидери) се осъществява връзката с
антената.
- Базовите станции се управляват от Контролер (BSC, RNC): eдин
контролер може да управлява определен краен брой базови станции, като
същевременно прави връзката между Радио мрежата за достъп и Основната
мрежа (Core Network). При 4G технологията базовите станции се свързват
директно към Основната мрежа.
Това са основните елементи на една базова станция. Мобилната мрежа е изградена от много такива станции, а всяка от тях осигурява покритие на сигнала за обкръжаващата я зона. Зоната на това покритие се обуславя от ред условия, част от които вече споменахме, като мощността и честота на излъчване на базовата станция, функционалните характеристики на антената, но също и от средата, в която става разпространението (градска или извънградска), заобикалящата я инфраструктура и природни образувания, времевите сезони.
Ще бъдат ли по-опасни за здравето смартфоните, които работят с 5G технологията?
- Зададен така, въпросът звучи сякаш и досегашните смартфони са опасни за здравето, но в същото време те са едно от нещата, които са постоянно в нас – без значение на каква възраст сме. Няма поводи за притеснения по отношение на здравето от мобилните технологии, когато те се използват разумно и спрямо установените правила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 опорна точка
Коментиран от #18
08:02 23.04.2020
2 5 G .. лъчението е...ПОЛЕЗНО,също като
08:04 23.04.2020
3 the truth
Коментиран от #19
08:06 23.04.2020
4 Всички
08:09 23.04.2020
5 1122
08:17 23.04.2020
6 куку руку ку
Коментиран от #110, #156
08:18 23.04.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Има
Коментиран от #20, #169
08:24 23.04.2020
9 Шпек Салам Народен
08:24 23.04.2020
10 Българина
Коментиран от #24, #155
08:25 23.04.2020
11 Бачо Киро
08:26 23.04.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 X.x
08:35 23.04.2020
14 Луд
Коментиран от #23, #27, #31
08:40 23.04.2020
15 Пропуснати ползи
08:54 23.04.2020
16 Не знаех
Коментиран от #22
08:55 23.04.2020
17 Townboy
Коментиран от #38
09:01 23.04.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 ужас
До коментар #3 от "the truth":
Какво стана после.Коментиран от #92
09:02 23.04.2020
20 Мирослав
До коментар #8 от "Има":
И кои са тези държави?Коментиран от #26, #36
09:03 23.04.2020
21 Митю
09:03 23.04.2020
22 Мирослав
До коментар #16 от "Не знаех":
Глупости. Явно успяваш да прочетеш само заглавието. А може и него не успяваш да прочетеш изцяло. Нищо такова не пише в статията.Коментиран от #25
09:07 23.04.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Прав си!
До коментар #10 от "Българина":
За съжаление почти всички конспиративни теории се потвърждават. А от А1 , разбира се, че ще твърдят това, щото ако се зачита законът за защита на населението от електромагнитна радиация, отдавна трябваше да са аут.Въпросът е дали можем да направим нещо срещу тъмния сценарий!Коментиран от #96, #186
09:12 23.04.2020
25 Алфа Чакал
До коментар #22 от "Мирослав":
Абе аз я прочетох и пише ,че я подкрепя.Друг е въпроса ,че не знам изобщо за какво се отнася Истанбулската конвенция.Но със сигурност разбрах ,че точно А1 я подкрепя.Коментиран от #33
09:14 23.04.2020
26 ***********
До коментар #20 от "Мирослав":
Великобритания също и Германия и Франция обмислят забрана!Коментиран от #164
09:16 23.04.2020
27 Петков
До коментар #14 от "Луд":
Лудия, ти освен телефони, виждал ли си друга съвременна техника. 10 г живот на батерията се отнася за батериите, които ще захранват станциите. Това гарантира непрекъсваема работа. А не както е сега, вземат ток от апартаментите, над които е разположена мачтата. Рано са те пуснали.Коментиран от #41, #184
09:17 23.04.2020
28 ИВАН
Коментиран от #149
09:22 23.04.2020
29 ужас
Коментиран от #32, #85
09:23 23.04.2020
30 Мислещ
09:23 23.04.2020
31 Не си луд!
До коментар #14 от "Луд":
Имаш чувство за хумор, викаш да сЪ свършва. Е, няма да се мре толкова бързо, нали им трЕбваме да бачкаме и като опитни мишки.09:27 23.04.2020
32 Да не е обратното
До коментар #29 от "ужас":
Истанбулската конвенция да работи чрез 5G?09:29 23.04.2020
33 Мирослав
До коментар #25 от "Алфа Чакал":
Значи не можеш да четеш и да разбираш текст. Това се нарича функционална неграмотност.Коментиран от #76
09:33 23.04.2020
34 Коментара
Коментиран от #45, #49
09:35 23.04.2020
35 ХаХа
09:36 23.04.2020
36 5ко
До коментар #20 от "Мирослав":
В израел е забранено ползването на 5g.Коментиран от #47
09:41 23.04.2020
37 На дедо ви дедо му
Коментиран от #48
09:42 23.04.2020
38 Градското момче!
До коментар #17 от "Townboy":
Май ще трябва да си ходим на село като сложат 5g.За рутера си прав, същото е и с микровълновата фурна, но масово хората не знаят, да не започвам и за ваксините! Но това не означава, че конспиративните теории са лъжа, истината е , че отдавна сме подложени, умишлено, на вредни въздействия, но сега доста хора се усетиха.Коментиран от #175
09:42 23.04.2020
39 onq s konq
А ние сме от село, ядем доматите с колците, търкаляме аспирини по асфалта!
09:43 23.04.2020
40 Сливи за смет
09:44 23.04.2020
41 Луд
До коментар #27 от "Петков":
Колега по отделение ,а от къде ще вземат ток за батерията.Коментиран от #51
09:46 23.04.2020
42 конспиратор
09:48 23.04.2020
43 Jack Bauer
Коментиран от #58
09:51 23.04.2020
44 Мъдростта на хората
09:55 23.04.2020
45 Архиантиконспиратор
До коментар #34 от "Коментара":
Именно. Затова и седим денонощно в къщи. Защото още не са нацвъкали външните антени. 😋09:55 23.04.2020
46 Lili
09:56 23.04.2020
47 Коментара
До коментар #36 от "5ко":
6ко, а запивал ли си се защо в най-близкият на САЩ сателит е забранено ползванетo на 5G... дали защото са единствено Китайски...хммм?! Повярвай ми там също се ползват 5G рутери....Пак ви казвам който се страхува да ходи по села, паланки пещери до излизането на американските безопасни и здравословни 5G системи... До тогава 5G ще бъде мръсна и старшна дума за умовете на неуките.Коментиран от #68
09:57 23.04.2020
48 Наблюдение
До коментар #37 от "На дедо ви дедо му":
Случката с Милен Цветков доказва, че са били прави. Досега няма каруцар убит на червен светофар от друг каруцар.09:59 23.04.2020
49 Lili
До коментар #34 от "Коментара":
И кво за 2.5 рутера, каза, който мога и го спирам и повече от 6-8 ч на 24 не бачка? Как сравняваш антени с рутер? А изчей...Коментиран от #50
10:02 23.04.2020
50 Коментара
До коментар #49 от "Lili":
Лили малко просташки щи го кажа щото багажа ти се събира в капачка от Кока Кола...К-р да е да ти го набие човек....акъл не може! Дерзай!Коментиран от #157
10:06 23.04.2020
51 Петков
До коментар #41 от "Луд":
О твоята килия. И ще я зареждат на десет г 1 път и ще я сменят. А ти ще си стоиш там.Коментиран от #63
10:11 23.04.2020
52 dianadeleva
Коментиран от #59
10:12 23.04.2020
53 222
10:13 23.04.2020
54 Мнение
Коментиран от #61
10:13 23.04.2020
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 222
10:14 23.04.2020
57 222
10:16 23.04.2020
58 Да питам!
До коментар #43 от "Jack Bauer":
Постоянен магнит ако носим, ще помогне ли?10:19 23.04.2020
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Интернет пор
Та колкото се свие т.н банд, на пренос се усилва силата на сигнала(облъчването, за което говорите), като в 2.4 е много по изразено, отколкото на 5, която е сравнително чиста и незаета радиочестотна лента.
Коментиран от #64, #73, #159
10:29 23.04.2020
61 1234
До коментар #54 от "Мнение":
За това управляемо ДНК чрез 5Г заслужаваш Нобел. Как не се сетих преди теб. Ти си преродения Жул Верн. След 100 г това ще е факт.10:30 23.04.2020
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Луд
До коментар #51 от "Петков":
А от къде ще идва тока за това време от 10 години. С едно зареждане на батерията няма да стане.Абе ти да не си в управлението на А1.А в гъ...Коментиран от #69
10:34 23.04.2020
64 проф Васил Халачев
До коментар #60 от "Интернет пор":
Това кой ти го каза, че проникването зависи от лентата на сигнала, който се пренася. Аз до сега мислех, че проникването зависи от честотата, напрегнатостта и хаактеристиките на материала, в който се прониква. Интересна теза, заслужава внимание.10:36 23.04.2020
65 Антен
Обикновена сейлс шитня.
Цялата работа е да се предостави среда за по добро следене и ваша зависимост с въвеждане на по широколентова мрежа и повече клетки за по точна локация. Наистина въвежда възможност буквално с дронове и какво ли още не да сте в пълен Биг Брадър.
Най добре е въобще да се намалят възможностите до 2g и да е само за телефония.
Зомбираните особено със социални мрежи е вредно...
10:36 23.04.2020
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 5ко
До коментар #47 от "Коментара":
Объркал си се. Тези да сюрзенът на фащ. И владеят с помощта на банките си май цял свят. Ще съм много щастлив да греша в този случай.10:47 23.04.2020
69 Петков
До коментар #63 от "Луд":
Казах ти. От твоята килия. Ти не виждаш ли какви са характеристиките на 5Г по стандарт. Искаш да се изкараш за по компетентен от тези , които са го създали ли, та го оборваш. В коя област си специалист. В кой факултет на МЕИ-тата през соца (ТУ след това) или СУ си учил. На мен ми е преподавал Проф Димитър Мишев, проф Халачев, проф Боянов, ако ти говорят нещо.Коментиран от #74, #75
10:53 23.04.2020
70 Ако искат
10:54 23.04.2020
71 Логика
Нито една от тези програми не е за благото на обикновенния човек. Точка.
10:58 23.04.2020
72 киро
И НАКРАЯ ПРИБИРАНЕ НА ПАРИТЕ !!!!!!!!!!!
10:59 23.04.2020
73 Мислещ
До коментар #60 от "Интернет пор":
На по-високи честоти не се ли използваше и по-висока мощност именно за да компенсира проникващата способност?11:00 23.04.2020
74 Луд
До коментар #69 от "Петков":
Аз не съм компетентен ,но те питам от къде ще дойде тока като до сега е идвал от апартаментите на хората,като вкарат 5G от къде ще дойде.За какви характеристики ми говориш,те и VW дават едни характеристики на който и аз и ти не вярваме.Дали е вредно аз няма как да знам ,но и ти толкова знаеш.Кажи ми пак за тока ,че ти го повдигна въпроса.И на мен по-английски ми е преподавала учителка където сънуваше на английски ама греда,трудно схващам и това е,така ,че който и да ти е предавал от ученика си зависи не от учителя и заставам зад думите си.Кажи за тока ,че ме възбуди и получих ерекция.Коментиран от #80
11:08 23.04.2020
75 Луд
До коментар #69 от "Петков":
И без да искам ти цъкнах плюсче,не си мисли ,че си много умен11:09 23.04.2020
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 ЛИЛИ
11:21 23.04.2020
78 майтапчийски
3D телевизорите спряха да ги правят няма интерес
4К и сека може да се следа ако имаш такова видео
колко хора гледат каквато и да е телевизия използвайки мобилен интенет?
намерили сте кой да питате точно тези, който искат да смучат все повече и повече пари от абонатите си.
всичко е за пари
11:21 23.04.2020
79 Tate
Купувате си смартфони ,за какво са ви ?? Всеки фотоапарат с хубава оптика и 5 мегапиксела снима по добре от '5 обектива супер широки ' и незнам какво си !Микровълновото лъчение е вредно 5джи е такова лъчение с ниска пробивност ( колкото е по висока честотата толкова по малка пробивност има) но за сметка на това "клетките" ще са киловати за да се компенсира това ,клетките и сега ни пържат мозъка !Всичко е търговия и печалбарство ,от 20 и кусур години съм кабелджия и не съм видял случай на починали от липса на ТВ или интернет !! Пак задавам въпроса КОИ са тези експерти от А1 дайте да ги видим или са прости продавачи на услугата ! Няй-добре е да се върне старата практика 2 лв на минута и плащане на трафик за интернет тогава няма да има "Ало мило какво правиш" "А нищо не правя на работа съм "" Зомбирането е в ход ,да не бъдем овце !!
Коментиран от #105
11:24 23.04.2020
80 Сладък си!
До коментар #74 от "Луд":
Тока идва от апартаментите!!! Тя и храната идва от хладилника, нали! Айде споко, откъдето ти идва 4g, оттам и 5g-то ще ти дойде(на твой език по въздуха).Коментиран от #88
11:26 23.04.2020
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 в служба на дявола
11:35 23.04.2020
83 Сички извращения се прокриват
11:35 23.04.2020
84 5G в служба на дявола
Второ, в пропагандния материал лъсна истината, че 5G мрежата ще позволи ефективно да се следят хората.
Трето, в пропагандния материал се позиционира лъжата, че 5G излъчвателите ще бъдат с по-малка мощност от 4G излъчвателите. Груба лъжа! Понеже по-късите вълни се поглъщат по-лесно от земята, като полупроводник, то същите няма да се разпространяват на същата дистанция, на която се разпространяват по-дългите вълни, които имат свойството да се отразяват. Следователно, не с по-малка мощност, а обратното - с по-голяма излъчваща мощност ще излъчват мини-антените на 5G, като операторът признава, че ще бъдат и по-нагъсто.
Четвърто, освен че електромагнитните вълни в диапазона 1-6 GH (лъжливо представени от оператора като средни честоти) са честотите на микровълновите печки, ще се експериментира на живо със здравето на хората и с милиметровите вълни 24-72 GH, само защото ще могат да пренясят по-голям
Коментиран от #86
11:36 23.04.2020
85 обяснявам...
До коментар #29 от "ужас":
...петжи мрежата ще накара топките на хората, които ги имат, да светнат и в последствие да паднат, а които нямат - да им поникнат светещи топки и всички да станат 5джендъри, а ИК да ги защитава!11:36 23.04.2020
86 5G в служба на дявола
До коментар #84 от "5G в служба на дявола":
Четвърто, освен че електромагнитните вълни в диапазона 1-6 GH (лъжливо представени от оператора като средни честоти) са честотите на микровълновите печки, ще се експериментира на живо със здравето на хората и с милиметровите вълни 24-72 GH, само защото ще могат да пренясят по-голям обем информация, с цел роботизация и заменяне на болното човечество с биороботи.Пето, прави се манипулацията, че без 5G-мрежата, хората нямало да могат ефективно да се лекуват, защото с 5G-мрежата може от дистанция лекарят да лекува (докато се пържи на микровълновите и милиметровите честоти на 5G-мрежата, заедно с пациента). Това обяснява и появата на пандемията с covid-19 (обслужваща световното задкулисие за налагане на 5G мрежата за тотален контрол). Пандемията от испански грип 1917-1920 г. е преживяна от човечеството без никакви мобилни телефони и дори без антибиотици!!! Загинали са между 20 и 50 милиона души, а днес по плана на задкулисието ( с дистанционно лечение или без него) се предвижда да загинат 65-85 милиона души и повече. За задкулисието човешките жертви са без значение, стига да наложат тотален контрол и да съкратят човечеството, което консумира земните ресурси, които трябва да останат само за тях.
Шесто, чрез пандемията COVID-19 се цели човечеството да се моли за ваксина, а ваксината ще бъде за тези, които доброволно се чипират с микрочипове или за всеки, който приема условията за ваксинация, като същите ще включват и инжектиране на нано-чипове, които чр
Коментиран от #89, #114
11:37 23.04.2020
87 Абе аланколу
11:38 23.04.2020
88 Луд
До коментар #80 от "Сладък си!":
Погледни 27- ми коментар.С него споря до сега.11:39 23.04.2020
89 5G в служба на дявола
До коментар #86 от "5G в служба на дявола":
(продължение)Шесто, чрез пандемията COVID-19 се цели човечеството да се моли за ваксина, а ваксината ще бъде за тези, които доброволно се чипират с микрочипове или за всеки, който приема условията за ваксинация, като същите ще включват и инжектиране на нано-чипове, които чрез 5G-мрежата ще управляват чипиралите се хора като биороботи. Животът на биороботите няма да е дълъг, а човечеството ще бъде сведено от 7,5 милиарда до 2 милиарда, а по-късно – до 500 милиона биороботи за обслужване на своите господари-капиталисти и биороботовладелци, които ще живеят като английската кралица майка (умряла на 107 години) и по-дълго от нея.
Седмо, СЪПРОТИВА.
11:39 23.04.2020
90 ГАЛА
11:43 23.04.2020
91 Против 5g
11:45 23.04.2020
92 РАК
До коментар #19 от "ужас":
Ракови заболявания.11:47 23.04.2020
93 ПШНЛХПДРС
11:48 23.04.2020
94 Tate
11:49 23.04.2020
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 СЪПРОТИВА
До коментар #24 от "Прав си!":
СЪПРОТИВА!11:57 23.04.2020
97 мани мани
12:05 23.04.2020
98 Каква пледория
12:05 23.04.2020
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Але Луя
12:13 23.04.2020
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 ха ха ха
12:24 23.04.2020
103 ха ха ха
Защо всичко гадно се пробутва по-бързата процедура, за да може някой да каже, че е първи?
Това е разликата от миналото и сега, преди нито ваксина, нито микровълново сваряване не е допускано така, а сега за едната слава се пренебрегва човешкия живот!
Коментиран от #166
12:34 23.04.2020
104 аде
12:43 23.04.2020
105 Прав си
До коментар #79 от "Tate":
Само пропусна да отбележиш, че на открито, а и самият факт, че смартфона ти улавя 5G сигнал някъде, означава, че вече си пробит и облъчен. Ден след ден - докато се разболееш...Не в услуга на хората, а срещу здравето и свободата на хората са и 5G, и covid-19, които са взаимносвързани, като взаимообособени. Без covid-19 какще се принудят хората да се "лекуват", т.е. контролират дистанционно с помощта на 5G? Без covid-19 как ще се принудят хората да се ваксинират и чипират, за да станат следени и "лекувани" биороботи?
Новото богатство ще се измерва не с пари (хартийки), а с притежанието на биороботи.
Коментиран от #113, #182
12:56 23.04.2020
106 Tate
13:04 23.04.2020
107 Психо Доктор
Коментиран от #112
13:06 23.04.2020
108 Novus ordo seclorum
13:06 23.04.2020
109 Tate
13:10 23.04.2020
110 Шефката ви си е изпрала гащи.е
До коментар #6 от "куку руку ку":
Починете си ш вие другари.Политическото говорене си е вид и „хибридни атаки" срещу всичко на власт.13:11 23.04.2020
111 asdffd
13:13 23.04.2020
112 Tate
До коментар #107 от "Психо Доктор":
Представи си когато се насити с 5джи смартфони ,ще бръмчим като Гайгеров брояч ! А и 5джи технологията ще иска смяна на телефоните да сме по модата ! ЯХАРААААААААА още няколко милиарда за фирмите за телефони !! Стрижи и влачи!!13:14 23.04.2020
113 Бах ти
До коментар #105 от "Прав си":
Вредно облъчваш хората. Не си вярвай поне ти!Коментиран от #115
13:16 23.04.2020
114 Холендски
До коментар #86 от "5G в служба на дявола":
Здравейте, аз съм от едно село. Вече на възраст. Помня когато през 1964 г пуснаха телевизията също имаше страхове от тези високи честоти. В нашето село имаше един много начетен учител и от него съм научил следното. Тези честоти въздействат върху очите и дигиталиите, свързани с възпроизводството. За предпазване на очите той препоръча да не гледаме към антените. А за другата част каза да си купим по няколко марципана (днешни шоколади , които бяха увити със станиол) и с тяхната обвивка да си овием топките. Човека се оказа прав. От тогава до сега няма ослепял човек и къща без десетина деца. Та, ако много си уплашен, изпробвай тези мерки. Аз и до сега продължавам да ходя с увити топки, като сега ползвам от готварските фолиа. Но скоро ще спра да ги увивам защото вече по малко ми трябват. С УВАЖЕНИЕ-Холендски.Коментиран от #117
13:21 23.04.2020
115 И прасето на село
До коментар #113 от "Бах ти":
мисли като теб. Че ще изкара и зимата, и следващата и ще си има свои прасенца, а на Коледа й режат гърлото.И овците верват на овена, който ги води към кошарата за доене, стригане, ягнене и колене.
Не е случайно, че едни, които се имат за богоизбрани, ни наричат гои, т.е. животни. Животните верват на стопаните си. Особено ако са дресирани.
Конспирация ли е, че баба на село коли любимата си свиня за коледните празници? Или е конспирация, че отглежда кокошки за яйца и за месо? Кокошите мозъци схващат опасността, когато е твърде късно - под ножа.
13:29 23.04.2020
116 Tate
Коментиран от #118
13:33 23.04.2020
117 Сварен си
До коментар #114 от "Холендски":
Във ваше село раци и жаби не стели сварявали? Не сте имали, така ли? Защото вече си сварен като жаба - на бавен огън, от 1964 г. досега - да не скочиш от тенджерата. Дръж си умрелите топки, а на внуците ти топките им ще са умрели преди да се възпроизведат. Ползвай си фолиото за печено.Коментиран от #122
13:38 23.04.2020
118 Еробалиев
До коментар #116 от "Tate":
Грамофона ти какъв е, Телефункен ли е? А тоя монитор го хвърли от някой мост докато не си хванал рак.Коментиран от #119
13:41 23.04.2020
119 Tate
До коментар #118 от "Еробалиев":
Защо?? Ти ли ще ми купиш нов монитор ,грамофона е LENCO друго да попиташ??Коментиран от #125
13:45 23.04.2020
120 ооо дааа
Коментиран от #129
13:46 23.04.2020
121 5gMania
13:47 23.04.2020
122 Холендски
До коментар #117 от "Сварен си":
Какви жаби и раци бе, братче. По 1 чеверме на 2 седмици от март до август. През ден по 1 петелче август и септември. Октомври 2-3 бракувани овни или овци с по 10 кг лои ги правим на корбан чорба и създърма. Ноември колим първото прасе, около 100 кила. Декември колим голямото, над 1 г 200 кг прасе и 300 кг теле. Правим 60 кг луканки по специална рецепта. Сушим ги на саръци под стряхата. После от саръка направо на трапезата, без да се готви на огън. После през февруари колим стария петел. За какви жаби ми приказваш.13:50 23.04.2020
123 zzapoznat
Коментиран от #131, #150
13:50 23.04.2020
124 Tate
13:50 23.04.2020
125 Еробалиев
До коментар #119 от "Tate":
Има на старо работещи монитори за по 30-40 лв. Струва си щом е за здравето.Коментиран от #128
13:53 23.04.2020
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 Tate
До коментар #125 от "Еробалиев":
Има но този е и за ТВ а и не скивам вече ,дреме ти !13:55 23.04.2020
129 Рачев
До коментар #120 от "ооо дааа":
Аз пък ти препоръчвам в метална чиния да си топлиш манджата в микровълновата.Коментиран от #137
13:58 23.04.2020
130 Лоль ,2005 щвше да е супер, да беше се с
14:00 23.04.2020
131 ужас
До коментар #123 от "zzapoznat":
И знаеш ли с каква мощност работят локаторите? Мегавати , концентрирани в една точка. А тук се работи с десетки ватове, насочени във всички посоки. Вредата е колкото е вредата от естествения радиационен фон.Коментиран от #133
14:02 23.04.2020
132 НЕ НА 5G
14:03 23.04.2020
133 ужас
До коментар #131 от "ужас":
Вредно е за тези, които са в близката зона на предавателя. При отдалечаване интензитета намалява с корен квадратен от разстоянието.14:05 23.04.2020
134 Tate
14:08 23.04.2020
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 Гост
Коментиран от #140
14:28 23.04.2020
137 ооо дааа
До коментар #129 от "Рачев":
не ползвам такава...благодаря все пак...все пак пробвай с телефона и микровълновата сигурен съм ,че ще ти се получи14:29 23.04.2020
138 Румпелщилцхен
14:42 23.04.2020
139 Добри
14:46 23.04.2020
140 габровец от варна
До коментар #136 от "Гост":
Абсолютно вярно!Да си спомним когато им се срина системата,колко месеца нямаше сметки и после дойдоха накуп!Чак искаха да ме съдят.Платих им,ама им казах че ще откажа много хора от тях.Ама те сами се отказаха.Мошенници,уважаеми!14:52 23.04.2020
141 Пор парясник
15:01 23.04.2020
142 niki
Коментиран от #144
15:04 23.04.2020
143 аналогов
15:10 23.04.2020
144 хихихи
До коментар #142 от "niki":
По добре ще бъде да сме с чип. Поне няма да ни се налага да мислим.15:12 23.04.2020
145 Явор
15:21 23.04.2020
146 истината е в детайлите
15:34 23.04.2020
147 Дедовия
15:36 23.04.2020
148 Дедовия
15:38 23.04.2020
149 кронос
До коментар #28 от "ИВАН":
Ееее, пропуснал си най-важната, макар и най-малобройна прослойка-тази, която осигурява биологичното съществуване на човешкия вид. Това са хората, които произвеждат храна, дрехи, топлина, строителство и други подобни смислени неща. Всички други като тези дето си изброил живеят на техния гръб, но са достатъчно арогантни да ги набеждават за прости, некадърни, мързеливи. Така най-важните хора получават най-ниско заплащане и най-некачествен живот, защото нямат достъп до управлението и не могат да му влияят, което би било доста оздравително за обществото. За това никой не иска да работи тези основни дейности, хората ги работят по принуда, неефективно и дори да си бил будно дете, този живот може да те докара до затъпяване. Много е гнусно тези, който създават проблемите да демонстрират презрение към тези, които хем осигуряват живота, хем поемат негативите от простотията на паразитите. Такова общество очевидно няма как да оцелее, независимо от възторженото блеене технологичните о̀вци, дето се имат за прометеевци.15:57 23.04.2020
150 И честотата
До коментар #123 от "zzapoznat":
И честотата е важна. Не само интензитетът.Например, йонизиращата радиация е в ултравиолетовия електромагнитен спектър. Предизвиква лъчева болест, която по същество е бързо израждане на човешките клетки - скоротечен рак.
24-72 GH (милиметровия диапазон на електромагнитните вълни)e по-близо до ултравиолетовото йонизиращо облъчване, отколкото действието на микровълновите печки - в сантиметровия диапазон, - които сваряват човешкия мозък до оглупяване и заболяване от рак.
С 5G мрежите се гони същият ефект като с йонизиращата радиация, но забавен във времето, т.е. ракови заболявания + тотален контрол и ликвидация на човешкото в човека.
Коментиран от #154
16:09 23.04.2020
151 Алфа Ромео
16:12 23.04.2020
152 Марат
16:51 23.04.2020
153 Peci kupona
Коментиран от #165
17:06 23.04.2020
154 Факт!
До коментар #150 от "И честотата":
Виждам, че има доста будни хора, които са разбрали същността на "пандемията" и това, което предстои. Конспиративните теории за "последните времена" започват да се сбъдват. Идва времето на трансхуманизма, с всичките му извращения. Четох, уж, конспиративните теории на Мартин Вриѝланд и се ужасих какво може да причини човек на човека! Можем ли да се предпазим или да предотвратим пъкления план? Дай практически съвети!17:11 23.04.2020
155 zzzh
До коментар #10 от "Българина":
Ебати изказвнето... До сега на какво се дължат тъмните векове....ААА извинявай на нещо светло и убваво... Сигурна някоя сгдодна женица!
17:14 23.04.2020
156 Българин
До коментар #6 от "куку руку ку":
Може и да е грип, може и да не е.Само че този път антибългарската риторика е смехотворна!
Ако си американофили, туркофил, рософил, еврофил, катайофил, или каквото и да друг нацианофил, навсякъде цифрите за заболеваемост и смъртност са скащи.
Не ми се говори за мерките, защото в Българи с доста либерални.
Има ли пандемия--незнам, но ако е някакъв глобален план, то това е най-добре съставения и изпелнен до сега. Да го приписва е на властите в BG е смехотворна.
Коментиран от #163, #167
17:14 23.04.2020
157 Чопи
До коментар #50 от "Коментара":
Тва беше убаво 😂17:30 23.04.2020
158 kick
Коментиран от #160, #162
17:30 23.04.2020
159 Galia
До коментар #60 от "Интернет пор":
5G не се внедрява за хората!!!!! А специално за... крайна цел- тотално проследяване- електронен концлагер и роботизиране!!!!!!17:45 23.04.2020
160 Galia
До коментар #158 от "kick":
Браво!!! Един умен човек!!!!! Те искат, да им го кажат... Ами нали, като им кажат истината, ще вдигнат война!!!! Много ясно, че ще ги залъгват!!!! Хората още не са разбрали, че си ги лъжат, както искат,!!!!!17:49 23.04.2020
161 обикновен човек
Има цял филм по темата и там всичко е обяснено научно.
Вече има разработено оръжие на този принцип.
Насочва се срещу тълпа протестиращи например,задейства се и повърхностния слой на кожата се нагрява до 40 градуса.
Много е удобно да се обръщат нещата,че са пропаганда,конспирация и т.н.
Това което подготвят за бъдещите поколения вече е в ход.
17:51 23.04.2020
162 алекс
До коментар #158 от "kick":
да точно така, защо птиците в цяла европа умират от какво.англичаните да не би да са по прости от нас, защо не дават да се исталират 5G антени
17:56 23.04.2020
163 моля
До коментар #156 от "Българин":
Нищо не разбрах. Обясни го още 1 път.17:58 23.04.2020
164 запознат
До коментар #26 от "***********":
Пишеш пълни глупости. Там вече ги инсталират и са в много напреднал стадий. Никой дори не си помисля да забавя, камо ли да забранява.18:03 23.04.2020
165 Пеко
До коментар #153 от "Peci kupona":
Сайта "Факти" да си обозначава като пуска платени статии за да виждат хората и да си правят изводите.5G лъчението влияе незначително върху човешкото тяло за кратко време като цяло. Но влияе пагубно върхо микроорганизмите, в тоя число полезните бактерии, сперматозоидите, яйцеклетките и т. н. Това обаче няма да го научите от М-тел!
Коментиран от #170
18:04 23.04.2020
166 запознат
До коментар #103 от "ха ха ха":
От 5 години се тестват и проучват. Не коментирайте, след като не сте запознати.18:06 23.04.2020
167 Разбрах
До коментар #156 от "Българин":
Властта в България е невинна, защото не тя е измислила пъкления план за контрол над човечеството с едновременна и последваща ликвидация на народите и хората като свободни индивиди. Властта в България само е проводник на този план в България.18:14 23.04.2020
168 Яков
От 4G/то прибират ли ти парите и не ти ли вдигат цените,както си пожелаят.Е замислете се,защо ще харчат милиони да изграждат толкова клетки.Само не казвайте,че много ни обичат и ги е грижа за нас.Ако ни обичат,нека просто да свалят цените,вместо да харчат тези пари.
18:22 23.04.2020
169 Красимира
До коментар #8 от "Има":
Лелеее, колко си умен .или умна. Сам/а ли написа коментара, или бяхте цяла група несретници?Коментиран от #174
18:22 23.04.2020
170 Красимира
До коментар #165 от "Пеко":
Ти по какво си професор? Какви изследвания направи по темата? Виждам, всичко знаеш. Не знаех, че България има такъв титан на науката като теб. Може ли автограф?18:25 23.04.2020
171 АаАаАа
Просто не разбирам те защо правят такова обвързване? Има ли наистина връзка?
Коментиран от #173
18:42 23.04.2020
172 Жоро
18:55 23.04.2020
173 А-ха!
До коментар #171 от "АаАаАа":
Връзката е, че 5G ще намалява репродуктивните функции, а ваксините и ин витро оплождането увеличават т.нар. химерен(двуполовост)ефект при хората. Целта е намаляване на популацията и налагане на "третия пол".18:56 23.04.2020
174 Този коментар е премахнат от модератор.
175 А беее
До коментар #38 от "Градското момче!":
Толкова ли не можете да четете? Дори и 5G Hz да е домашният рутер. ИЗЛЪЧВАНЕТО ОТ АНТЕНА НА 5G e 24 - 72 GHz!!!!!!!!!!!!! И това - от самата сгатия. Има ли разлика според вас??? И установена ли е вредата върху пчелиге, примерно, защото без пчели човечеството отива на кинооооооо!!!!!!!!19:05 23.04.2020
176 ягуар
19:06 23.04.2020
177 СЪЩИЯ
19:24 23.04.2020
178 Zero1234
Всякаква информация за човека ще бъде в чипа и всеки хакер ще може да краде от информацията и дори да влоши здравето на човека.
19:29 23.04.2020
179 Angel
http://www.mh.government.bg/bg/informaciya-za-grazhdani/zdravosloven-nachin-na-zhivot/okolna-sreda/vliyanie-na-elektromagnitnite-poleta/
19:30 23.04.2020
180 Йовковци
Знаете как се извлича АДРЕНОХРОМА ,от малки деца чрез мъчения.
19:31 23.04.2020
181 Julio
В крайна сметка илиза че единтвените които имат нужда от 5G са производителите на мобилни устройства и мобилните оператори. Никой друг.
А дали вреди или не - точно чучелото от А1 е последният който трябва да слушаме...
Коментиран от #183
19:36 23.04.2020
182 Голям праз
До коментар #105 от "Прав си":
Няма значение какъв ти телефонът.Облъчването е не само от телефона, ако живееш в район с голямо потребление, даже радиата на 2400 мегахерца са двойни и са на макс.
19:43 23.04.2020
183 asfd
До коментар #181 от "Julio":
За да напишеш три реда глупости може да използваш интернет с модем V.32bis (провери в Гугъл какво е това).Коментиран от #188
19:52 23.04.2020
184 Голям праз
До коментар #27 от "Петков":
Една базова станция на батерии може да изкара няколко часа.Тук 10 години е животът на батерията, но и това не е коректно, животът и зависи от много други фактори.
Това за по- малкото енерго потребление е доста съмнително, защото за 5 G ще се използват малки базови станции, много на брой.
20:06 23.04.2020
185 Кольо
20:29 23.04.2020
186 Може
До коментар #24 от "Прав си!":
Спирам да си купувам мишени и най-после да са полезни А1. Ще си мисля и за хората съдени със съдия изпълнители ,без да знаят ,за 5 лв. и след години +таксата за делото и "услугата" на съдия изпълнителя. По хубаво от това да се вземат нещата в свои ръце -няма. Нищо не можеш иначе да им направиш на мултимилионерите. Та те един милион правят само като ти надпишат 1 лв на месец от минутки инпулсчета разни и секундички дето ,де говорил ,де не.20:38 23.04.2020
187 Честотата или животът!
20:50 23.04.2020
188 Julio
До коментар #183 от "asfd":
Именно...Коментиран от #189
22:18 23.04.2020
189 asfd
До коментар #188 от "Julio":
Ти какво използва - такъв модем или нещо по-съвременно?Коментиран от #190
22:25 23.04.2020
190 Julio
До коментар #189 от "asfd":
Квото имам подръка. А то не е 5G и ми върши работа. А ти какво използва? Китайски ментак с 5G ли? Вероятно си и в "умният град"?22:41 23.04.2020
191 Иван
22:51 23.04.2020
192 Кактус
11:22 24.04.2020
193 Сделка
12:18 24.04.2020
194 Този коментар е премахнат от модератор.
195 гост
16:27 24.04.2020
196 гост
17:26 24.04.2020
197 Ееее
17:32 24.04.2020
198 КАЛАШНИКОВ
18:09 24.04.2020
199 1122
09:02 25.04.2020
200 з400
11:55 26.04.2020
201 РЕНИ
17:36 26.04.2020
202 Ani
03:23 05.05.2020
203 гневна
21:27 19.05.2020
204 Маргинал
Коментиран от #209
17:51 22.05.2020
205 коко
10:27 27.06.2020
206 Loran
12:54 02.08.2020
207 Никата
10:16 25.09.2020
208 az za 5G
20:21 08.12.2020
209 az za 5G
До коментар #204 от "Маргинал":
Аз също смятам да потърся друга компания и да се откажа от услугите на А1.20:25 08.12.2020