Last news in Fakti

9 Октомври, 2011 11:28 1 182 0

Фетел отново шампион

  • формула 1-
  • себастиан фетел-
  • япония

Бътън печели в Япония

Себастиан Фетел триумфира за втора поредна година с титлата във Формула 1, след като завърши трети в Гран при на Япония рано тази сутрин и така спечели нужната му точка. Германецът счупи още един рекорд и се превърна в най-младия двукратен шампион в историята, пише Formula1.bg.

Победата на "Сузука" грабна Дженсън Бътън (Макларън-Мерцедес), който успя да победи Фетел при влизанията в бокса, а втори финишира Фернандо Алонсо с Ферари. Бътън бе много бърз днес и не остави никакви шансове на Фетел и Алонсо.    

Сезонът на Себастиан до този момент е наистина феноменален: 9 победи и 12 първи позиции на старта в общо 15 състезания. Себастиан смаза всички този сезон с феноменалната кола на Ред Бул и заслужено покори Формула 1 за втори пореден път. 

Четвърти в Япония днес се класира Марк Уебър (Ред Бул), пред 5.Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес), 6.Михаел Шумахер (Мерцедес), 7.Фелипе Маса (Ферари) и др.

Хамилтън и Маса отново влязоха на няколко пъти в битка гума до гума, а инцидент между двамата на последния шикан предизвика и появата на кола за сигурност.

Фетел предпочиташе да вдигне втората си титла с победа на пистата “Сузука” и това се видя още на старта. Тогава германецът бе атакуван от втория Бътън, но и за миг не помисли какво би станало при удара и блокира твърдо британеца, който дори се наложи да мине през тревата. Дженсън веднага се оплака по радиото и попита: “Ще го накажат ли? Нали ще го накажат за това?”. При инцидента обаче не се стигна до контакт и по-късно бе оставен без последици от съдиите на ФИА.

От минаването през тревата Бътън изгуби втората позиция от съотборника си Люис Хамилтън. Малко по-късно лошият късмет отново го сполетя и спукана дясна задна гума го принуди да влезе първи в бокса в седмата обиколка. Така Люис се свлече на четвърто място зад Фернандо Алонсо. Пилотът на Ферари преди това вече се бе справил със съотборника си Фелипе Маса.

Вече двукратният шампион спря в бокса обиколка по-рано от преследващия го Бътън. Британецът бе запазил по-добре гумите си, но не успя да излезе пред пилота на Ред Бул след своя първи бокс. Това обаче се случи при вторите влизания за свежи гуми. Себ отново бе по-рано при механиците си, последваха бързи обиколки на Дженсън и прекрасната работа на екипа му го изведе начело.

Малко по-късно колата на сигурността излезе на пистата „Сузука” за първи път. Това се наложи след поредния тази година контакт между очертаващите се като основни врагове Люис Хамилтън и Дженсън Бътън. Аеродинамичен елемент от болида на Фелипе изхвърча след лек удар с Люис, след като бразилецът пробва да мине от външната страна на шикана, но британецът го притисна. И този спорен момент остана без последствия от страна на съдиите.

След прибирането на колата на сигурността Фетел се намираше в тежък трафик, след като бе направил третото си влизане в бокса в 33-ата обиколка. Това бе една от малкото тактически грешки на Ред Бул през тази година. Бътън остана три обиколки повече на пистата и увеличи преднината си. Алонсо също остана по-дълго и допълнително забави новия-стар шампион във Формула 1.

Германецът пробваше всячески да мине пред Фернандо. Малко по-късно последва нареждане от бокса на Ред Бул да не се предприемат опасни атаки. Алонсо доближи Бътън, но пилотът на Макларън отговори на атаката и остана на безопасна преднина над една секунда, непозволявайки активирането на DRS.

Единственият пилот, отпаднал от Гран при на Япония днес, бе Себастиан Буеми. Пилотът на Торо Росо бе пуснат да излезе от бокса с не добре завита гайка на предната си дясна гума. Буеми усети вибрации, но успя да спре в тревата, преди гумата му да се откачи.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА