Last news in Fakti

3 Юни, 2013 15:39 977 0

Латвала сгази конкуренцията на WRC "Акрополис"

  • латвала-
  • wrc-
  • акрополис-
  • гърция
Латвала сгази конкуренцията на WRC "Акрополис" - 1
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Големият победител в тазгодишното издание на рали „Акрополис”, което е част от световният рали шампионат (WRC) е Яри-Мати Латвала, който изпревари с близо две минути Дани Сордо (Citroen DS3 WRC). Успехът е първи за финландеца с екипа на VW и първи за сезон 2013.

Всъщност, точно преди десет години и именно в Гърция, Латвала направи своя дебют на WRC. За този период той записа във визитката си общо седем победи с екипа на Ford и една за новия си отбор VW.



Шестият кръг от WRC, започна по възможно най-лошия начин за Латвала,  след като остана едва девети в квалификационния етап. Още след края на петъчния ден обаче, който включваше само две отсечки, заводският пилот на VW се движеше на трета позиция.

Изненадващият лидер Евгени Новиков (Ford Focus RS WRC) спука гума, а Дани Сордо реши да кара на сигурно, което гарантира лидерската позиция за пилота на VW.

„Невероятно е! Сезонът започна трудно, така че това е много важен момент за нас“, коментира Латвала.

„За първи път карах WRC автомобил точно преди 10 години. Толкова много време ми трябваше, за да спечеля тук. Вчера решиха да не мисля за победата, но днес само това бе в главата ми, особено по време на последния етап.“, допълни той.

Стратегията на Дани Сордо, който избра да кара на сигурно, му донесе отличното второ място. Такъв бе и подходът на Тиери Нювил (Ford Fiesta RS WRC), който се качи за втори път на подиума тази година.

Андреас Микелсен (VW Polo R WRC), за разлика от белгиеца, имаше проблеми със спирачките, а и бе забавен от спукана гума, но въпреки това се пребори за четвъртата позиция.

Насер Ал-Атия (Ford Focus RS WRC)  завърши на 17,5 секунди зад Микелсен, като едва ли е очаквал, че при тази висока конкуренция ще може да намери място в топ 5.

Шестият Мадс Йостберг (Ford Focus RS WRC) изгуби три минути още след първия етап, след като удари бордюр и стигна до финала на три колела.

Мико Хирвонен (Citroen DS3 WRC) пък остана седми в края на надпреварата след повреда в кормилната уредба на същата тази първа отсечка и няколко спукани гуми.

Проблем с горивната система не позволи на Себастиан Ожие (VW Polo R WRC) да завърши първия ден на рали „Акрополис“, но германецът се върна в събота по системата „супер рали“, прогресира до десетото място, а и спечели финалния „пауър стейдж“ и трите бонус точки. По този начин Ожие си гарантира аванс от 52 точки в класирането за шампионата спрямо съотборника си Латвала, а Себастиен Льоб остана трети, на шест точки зад финландеца, въпреки че е стартирал само три ралита от началото на сезона.

Роберт Кубица (Citroen DS3 WRC) остана само на крачка от първата си точка във WRC, но единайсетата позиция му гарантира победата във WRC-2.

Следващият старт за сезон 2013 във WRC е на 20 юни с рали “Сардиния“.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА