Dacia затяга примката около Skoda

3 Ноември, 2025 10:19 9 063 20

  • dacia-
  • c-сегмент-
  • skoda

Ново комби от C-сегмента ще се конкурира с Octavia

Dacia затяга примката около Skoda - 1

Dacia продължава своята агресивна експанзия в по-горните сегменти. След като утвърди позициите си при компактните SUV модели с Duster и предстои лансирането на по-големия Bigster, румънската марка с френски корени се цели директно в сърцето на семейния автомобилен пазар. Целта: да детронира непоклатимия хегемон в класа, Skoda Octavia, с чисто нов модел.

Новият проект носи вътрешното обозначение C-Neo и ще включва два основни варианта – компактен фастбек/седан и, по-важното за европейския пазар, просторно комби. Идеята е да се предложи не просто поредният бюджетен автомобил, а пълноценен конкурент на утвърдени играчи като VW Golf, Peugeot 308, Opel Astra и, разбира се, Octavia.

Ключовото оръжие на Dacia, както винаги, ще бъде цената.

Очаква се комби версията на C-Neo да стъпи на пазара през 2026 година с базова цена, която вероятно ще се върти около границата от 22 000 евро. Това позициониране, съчетано с философията за максимално пространство и разумна практичност, е сериозна заплаха за по-скъпите чешки и германски алтернативи.

Според първоначалните информации, Dacia C-Neo ще възприеме новия, по-издържан и модерен дизайнерски език на марката, като комби версията може да получи дори лек „allroad“ привкус, добавяйки още функционалност и атрактивен външен вид. Dacia вече не просто прави евтини коли, тя създава разумни автомобили, които хората искат. Този модел има потенциала да пренапише правилата в C-сегмента.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    14 15 Отговор
    Моделите на Дачия и моделите на Лада се различават само по емблемата.
  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 13 Отговор
    неуДАЧИЯ срещу ЖАЛКО ❗
    (Шкода на чешки)
  • 3 Карам все още дачия

    14 10 Отговор
    Повече от 1г. имам дъстър, за парите си бива. Но, пуснат ли седан- моята любима версия за лек автомобил.и то в "С" сегмент, ето това вече е интересно. Само малко да пипнах и интериора,.)× че всичко е пластмаса вътре, няма се изтърка, но това малко дразни. Двигателите ги коригират при новите модели и всичко е наред. Караме си нови коли и дано един ден и тук правим нещо подобно...

    Коментиран от #16

  • 4 сектант

    15 8 Отговор
    Дачия приключи всичко корейско, китайско, немско, френско - край просто

    Коментиран от #5

  • 5 Тод

    27 2 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    Сега им остава да пуснат и конкуренти на Рол-ройс и Ферари и всичко вече ще е дачия.
  • 6 Няма

    13 4 Отговор
    Никакъв шанс!
  • 7 Пилот на Ферари

    15 7 Отговор
    Ма това комби си е направо грозно .

    Коментиран от #11

  • 8 Винету Касабян

    12 9 Отговор
    В Дачия има и една наше момче българче, което е дизайнер, може да е замесено в този модел, доста добър като дизайн, браво на румънците!
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Варна 3

    7 2 Отговор

    До коментар #7 от "Пилот на Ферари":

    Това дори не е комби, като виждам на картината. Прилича ми на СУВ.
  • 12 6135

    6 4 Отговор
    За всеки влак си има пътници.
    Аз лично не съм учил и напредвал професионално за да си купя нещо, което старите Москвичи удрят в земята.
  • 13 Таkа.

    9 6 Отговор
    Кога Неудачията е била най-продавана коля в Румъния? Много отдавна. Сега в румънския автопарк има повече западноевропейски, чешки, корейски и японски автомобили отколкото румънски коли. Румънските коли се използват повечето като служебни.
  • 14 тъй шъй

    2 3 Отговор
    Не че Дачия е много добре, но много загрозиха новите Шкоди. Вероятно да няма вътревидова конкуренция.
  • 15 някойситам

    5 2 Отговор
    няма ли двойка дизел и 4х4 - никакъв не е конкурент на октавията;
  • 16 Иван Баров

    6 3 Отговор

    До коментар #3 от "Карам все още дачия":

    Брей, как се оплакваш, от 1 година Дъстър, горкият! Аз, 12 години карам Дъстър, в момента на 230 хил. км, не е мръднал.
    Българинът е много суетен, все търси статуси, иска да се изцепи с Ауди, БМВ, Мерцедес, селяните хитреят с Фолксвагени и така: а реално Дачиите са надеждни и евтини за подръжка коли, които вършат достатъчно добра работа. Да имат евтина пластмаса и по-тънка ламарина, факт, но са достатъчно добри.
  • 17 Офффф

    8 2 Отговор
    Като чуя трицилиндров 1,0 или 1,2 турбо бензин и се изприщвам!
  • 18 Порно

    3 0 Отговор
    Октавия не е върха, но има силно оръжие - двулитров дизел. Срещу ще еднолитрова трицилиндрова свръх турбинирана бензинка.
  • 19 Съдията Дред

    2 2 Отговор
    22 000 евро? Корола е по евтина

    Коментиран от #20

  • 20 Тошо

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Съдията Дред":

    Не е .