Last news in Fakti

1 Април, 2016 15:55 68 442 83

TÜV обяви най-трошливите комбита

  • tüv-
  • статистика-
  • рейтинг-
  • технически преглед
TÜV обяви най-трошливите комбита - 1

TÜV обяви най-трошливите комбита

Германската Асоциация за технически надзор публикува анализ на резултатите от технически прегледи на 8.5 млн. комбита в Германия. Статистическите данни са леко изненадващи, тъй като най-много недостатъци показват популярни модели, някои от които иначе се славят като здрави и надеждни автомобили.

В Топ 10 на най-трошливите комбита попадат Skoda Octavia, Volvo V70, Mercedes-Benz E-Klasse, Ford Mondeo, Citroen C5, Peugeot 308, Hyundai i30, Peugeot 207, Renault Laguna и Renault Megane.

Специалистите на TÜV отбелязват, че при покупка на употребявани екземпляри от тези модели трябва да се обръща внимание на някои типични слаби места. Сред проблемните възли се споменават 1.6-литровият турбодизелов двигател на Volvo V70, амортисьорите на Skoda Octavia и дефектиращата горивна помпа на дизеловите E-класи на Mercedes-Benz.

От TÜV уточняват, че голяма част от установените повреди се дължат не толкова на качеството на изработката, колкото на спецификата на комбитата. Много собственици надценяват възможностите на този тип автомобили, често ги претоварват, навъртат огромен пробег и не ги поддържат грижливо.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Румен Янев

    75 44 Отговор
    VAG-груп отново са на чело !!! Браво !!! Само така !!!

    Коментиран от #73

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 samo gost

    51 34 Отговор
    караите си фалшивите бмв та дет ги вращат вместо ресто в магазина като нямат дребни
  • 4 321

    68 18 Отговор
    Пълен смях! Просто са извадили най-популярните комбита. От 8-9 милиона:
    1. Шкода Октавия - 500 000 бр. дали 500 дефекта.
    2. Волво В 70 - 400 000 бр. дали 350 дефекта.
    3. Мерцедес Е клас - 300 000 бр. дали 250 дефекта.
    ....
    .....
    БМВ 320 комби - 10 000 бр. дали 100 дефекта.

    Това, че по подобен начин е правено изследването показва и казаното в последния абзац.....
  • 5 Иван Радев

    35 2 Отговор
    въпросният двигател на Volvo V70 е производство на PSA
  • 6 benji

    30 13 Отговор
    VOLVO V70 с 1.6 турбо дизел????
    Или "специалистите" на TUV си ги смучат от пръстите тези глупости, или Жорко Касабов си ги съчинява ; )
    Ама аз за такова нещо не съм чувал.
  • 7 бай Иван

    25 26 Отговор
    Хайде пък Бенц да е най трошлив а?Това е здрав автомобил.Единствено сферите страдат и то от селяни които ги претоварват с моркови в багажника!
  • 8 NAZI

    16 7 Отговор
    Tова, че не си чел и не знаеш показва че ти си глупавия, не ТЮВ или автора. Жокер - Volvo V70 D2.
  • 9 мъжкар

    63 15 Отговор
    Това дали са трошливи или не зависи не само от на правията но и от начина на експлоатация на автомобила.Но искам да засегна това че при някои модели се споменават като слаби места амортисьори и т.н. а при други дизеловото помпа.За мен съвременните дизели производство след 2000-та година са една голяма ПРЪДНЯ и определено не са за бедния българин дето бачка за заплата между 400 и 800лв на месец.Нека се аргументирам .Съвременните дизели имат един куп части които са потенциално готови да се прецакат във всеки един момент и струват зверски скъпо което според мен е напълно необосновано.Първа част :турбото-при някои модели може да варира от 350лв втора употреба до 4500лв егати и турбото братче.Втора проблемна част :дюзите на двигателя -цена от 800 до 1000лв за един брой а те са 4 броя супер скъпарско.Трета част :интерколера също не много евтин.Четвърта част:ГНП-то цена от 350лв втора ръка за някои автомобили до 5000лв чисто ново.Като добавим и че всички тия части вървят в комплект с няква електроника и датчици като например датчик на турбото 200 кинта той като се прецака все едно нямаш турбо щото просто спира да бачка.Отделно като се сетя и за хилядите проблеми със засмукването на въздух заради едно малко смукване и да не можеш да запалиш това е направо смехотворно.Тоест тръгваш на някъде но не трябва да го гасиш щото може и да не успееш да го запалиш.Отделно подгряващи свещи хиляда хиляди глупости и ще ми хвалят колко "икономично" било да караш дизел ами ти две или три от тия чести като смениш купеваш кола за 5000лв пък като смениш две или три от тия части тя ще ти излезе златна и презлатна и "икономична".С две думи аз за това си купих японска кола бензинова и от тогав вече трета година в сервиза влизам само за смяна на масло ремък и накладки и бензиновия двигател в частност японския такъв доказаха своето качество надеждност и здравина пред умрелия скапан дизелак дето постоянно ще му трепериш тва да не стане онва да не стане бензинката ги няма тия смотани части и въздух да дърпа и маркуча да е спукан за горивото пак ще запали.
  • 10 женкар

    48 2 Отговор
    Това за дизела е вярно. Има дюзи дето струват даже повече от 1000лв бройката. Бих добавил и демпферния маховик, където смяната на съединителя излиза 1000+лв. Ако си купувам нов автомобил, мога да избера и дизел, защото проблемите обикновено започват след определен пробег. Съединител и дюзи след 200 000км, но турбо може и на 35 000(1.6hdi). Но нов внос на "оригинални" 120000км- никога!
    Иначе човек може да си купи и неяпонска бензинова кола и пак да е щастлив. Стига да не е ТСИ 😊
  • 11 sososoos

    44 4 Отговор
    Това за дизела е вярно :-) НО... съвременните бензинови двигатели се превърнаха в същата "пръдня" - турбо, директен инжекцион, vt и какви ли не други боклуци + т.нар. "downsizing" при който мотор, дето можеш да го пъхнеш в задния си джоб е 150кс. Това се налага и заради еко стандартите - просто с чист атмосферен двг не можеш да покриеш ЕВРО нам си колко си. Караш 5 години и хвърляш. Много еко...

    Коментиран от #77

  • 12 Илиян

    73 1 Отговор
    До мъжкара и женкара......за повечето неща сте прави,но основните проблеми главно по горивната система идват от нашите "отлични" горива.Работя в сервиз.При чисто нови коли закупени в БГ проблемите "главно" с дюзите започват след 70 000/100 000км....При коли нов внос на "реални" 130000/150000км,които в последствие се оказват по над 300 000км. показанията на помпа/дюзи са в перфектни параметри.Сами си правете изводи с какви боклуци си караме колите.И не на последно място съм се обедил,че "кола и жена,на късмет".Няма такова нещо като трошлива марка,предполагам че 80% от вас са се обедили лично в това нещо.
  • 13 Илиян

    23 2 Отговор
    УБЕДИЛИ.....
  • 14 мъжкар

    13 11 Отговор
    Да точно така е.Но не мислите ли че тези така наречени ЕКО стандарти са измислини целенасочено за да се купуват нови и нови автомобили.Ето това е целенасочена политика на големите автопроизводители.Но какъвто и двигател да е след 25 години няма да се произвеждат вече ДВГ просто тяхното време изтича.Бъдещето е в електрическите двигатели и се надявам да сме живи и здрави да доживеем да ги видим и също и да се възползваме от техните качества които не са никак малко като простота и надежност и лесно обслужване.
  • 15 144

    3 1 Отговор
    Тази статия защо не е в авто секцията?
  • 16 sososoos

    14 4 Отговор
    Много вероятно е, точно за това да са измислени. Поне аз съм почти сигурен в това. Защото да експлоатираш FSI, TFSI, Ecoboost, TCe и т.н. толкоз дълго и безпроблемно, колкото един "старомоден" ДВГ с умерено голяма кубатура, просто не е реално. Да не говорим за дизелов двигател, в комбинация с нашите смешни горива. В определен момент просто става твърде скъпо и купуваш следващата сглобка - ЕВРО 10, да речем, и оставяш 1.5 тона боклук на сметището за евентуално рециклиране. Истинският проблем - мръсните изкопаеми горива - е неадресиран. И сме срамно зависими от разни петролни царства и султанати, които живеят в 8-ми век. Като наркомани в абстиненция.

    Модерната тенденция е "reduced cost of ownership". През краткия живот на двигателя има дълги сервизни интервали, благодарение на масла с висок визкозитетен индекс (не непременно най-подходящи, но пък най-идиот устойчиви), тефлонови ангренажни вериги и т.н. Купуваш - ползваш - изхвърляш. Важното е да не си напрягаш нищо по време на този цикъл. Марката няма особено значение за прагматика. Има и такива, които се свързват с някакъв социален статус и имат повече копчета вътре, салоните са тапицирани по-хубаво и са шумоизолирани по-добре.

    И аз се надявам да видя масови електрически машини - евтини, пъргави, чисти и тихи, без хиляди филтри, турбини, помпи, датчици и какво ли още не. Дано :-)

    Коментиран от #74

  • 17 крокмач

    22 22 Отговор
    Всичко най, са трошливите немски бангии!
    Купете си запазен японски бензин и си карайте на воля!

    Коментиран от #19

  • 18 555

    11 0 Отговор
    Чак пък с дефектирала горивна помпа да иде на преглед.......???
    Май нещо ни връткат.
  • 19 гост

    13 16 Отговор

    До коментар #17 от "крокмач":

    Напълно си прав ! В статистиката да някой да видя някой японски модел?! Не , защото японските коли са най-предпочитани ето и линк ако не ми вярвате :
    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/14652-nemcite-sa-nai-dovolni-ot-iaponskite-koli/comments/1/
    Щом в тази статистика са и Мерцедес смятайте колко са качествени новите Мерцедеси! Мерцедес дето едно време имаха най-хубавия и издръжлив дизел,който минава милиона ...След модел 124 всичката им слава се срина тотално...124-ката е последния истински и здрав Мерцедес след нея всичко е боза...
    Та да се върнем на темата ,само японска бензинка ,както ти каза и нямаш грижи - непретенциозни,здрави,надеждни,високо оборотни двигатели и най-вече милионници ! Само японско !

    Коментиран от #78

  • 20 hienata

    23 6 Отговор
    "Германската Асоциация за технически надзор публикува" - колеги , това изречение никой ли не го прочете? Напълно нормално е в тази статистика да има само немски коли, просто броят на японски коли в Германия е под 5% (пренебрежимо малък). "Японска бензинка" - добра е, но коя? Новите японки имат същите болести като немските + корозията от която не могат да се отърват + ниско качествен интериор (не гледаме луксозните изпълнения). По- старите "милионници". за кои става на въпрос, за Хонда Сивик здрав мотор, но не е за всеки , не го ли водиш на реглаж на клапаните за 200к "капут", и ръжда, ръжда и пак ръжда. Корола 1.8 бензин става, Мазда 6 (по-старите) -виж цените ,нейните и на аналогична друга японска или немска кола и ще разбереш дали става (според мене не). А за дизелите там вече положението е трагедия, единствено изключение прави Тойота и то с 2,0 D4D, същия но 1,4D4D пак на Тойота е много зле (нормално му е смяна на дюзи на 100 000). Добър е Хонда 2,2, но прехваления боксер дизел на Субару не се разминава със скъпи ремонти още в гаранция. Като собственик на японска кола , изказвания от сорта на "само японско, защото е безпроблемно" ме карат да цитирам един голям българин "..да, да, ама не.."

    Коментиран от #21

  • 21 Roginism .

    10 5 Отговор

    До коментар #20 от "hienata":

    Да, немските автомобили са повече в Германия и това е напълно нормално, но да кажеш че японските са 5% и затова ги няма в класацията е напълно грешно и несериозно. Както немските така и японските коли имат и хубави и лоши качества, но тук се гледат колите, които имат повече проблеми, а не просто колите с проблеми. Затова моля да не стават безсмислени дискусии кои коли са по-добри, това е въпрос на вкус и предпочитание.
  • 22 бмв е65

    12 13 Отговор
    няма такова нещо като лош мерц или бмв или ауди това са премиум марки и си остават такива това че ние нямаме пари да ги подържаме правилно и нямаме качествени консумативи и горива е съвсем друга тема факт е че тези марки са доказани и добри колкото и да на вас да не ви се иска е така

    Коментиран от #69

  • 23 hienata

    9 4 Отговор
    Да , може би си прав,може би японските са повече, но някъде четох, че продадените Хонди в Германия за една година (мисля че беше 2014) сравнени с продадените VW са около 5%. А ако сравняваме продадените японски комбита в Германия, то процента със сигурност е под 5. Не ми се влиза в дискусия кои са по-добри ,защото мога да напиша роман за проблемите на дизеловите AUDI А6,но изказвания от сорта на "японските са без проблеми" ме карат да си повтарям "а дано , а дано", но не помага:)
  • 24 Гост

    24 23 Отговор
    Виждам ги японските колко са здрави имам приятели дет само японско карат и само в сервиз се държат и се карат по 2 000 километра на година и пак се трошат... не ми ги фалете,че толкова съм ги виждал,че ми е ясно 1 нещо само. НИКОГА НЯМА ДА СИ ВЗЕМА ЯПОНСКО!!! ПЪЛЕН БОКЛУК И ТРОШЛЯК!!!
  • 25 Пепи

    20 16 Отговор
    Към коментар 24
    Нищо не разбираш от автомобили.Японските били трошляци....
    Почти няма лоша японска кола и са много по-здрави от всякакви прехвалени немски,да не говорим за други.
    Не пиши глупости!!!

    Коментиран от #26

  • 26 Гост

    10 5 Отговор

    До коментар #25 от "Пепи":

    Пепи не говоря глупости а само истината през моите очи казвам това което виждам а не това което ми казват... така,че незнам кои е фена тук и кои говори глупости и кои истината :) немските може да са прехвалени, но са много добри коли неказвам най-добрите защото няма такава марка, ако имаше нямаше да има други, всяка кола има + и - така,че да не съм чул,че японските са били по добри от немските защото това е лъжа всички коли са добри ако ги потдържаш и ги пазиш.
  • 27 Бай Иван

    13 4 Отговор
    Нисан след 2000г и Мазда преди 2012/2013(skyactive) да не се считат за японски. Мицубиши - палава работа.

    Тойота, Хонда, Субару (тук е на късмет), Мазда и то само бензин.
  • 28 брей,брей

    10 3 Отговор
    Всичко си зависи от начина на обслужване.Не става с части от знайни и незнайни производители.Колата ми е стара -пасат комби от 98-ма.110к.с-AFN мотор и пак не си позволявам ментеливи части и масла.В момента е на 296 000-оня ден претърпя смяна на предница(буквално всичко) за трети път на тия километри,но ми ги докараха от Германия,масло само кастрол магнатек 5w40 по спецификация на vw(почти не доливам от смяна до смяна),почти никакви ремонти за тия километри,и шкодата която всъщност е копие на пасатора я изкарват едва ли не барака...Нещо не е наред с тая класация...А си бях харесал Е-класата баш комби версия
  • 29 Пепи

    14 13 Отговор
    До коментар 26
    Сменил съм няколко японски коли и не знам какво е сервиз,освен за смяна на накладки,масла и т.н. режийни.
    Не знам какво виждаш ти,но това е самата истина.
    Говоря конкретно за мицубиши.
    Японеца прави всичко качествено и са мнооого напред.

  • 30 орко

    4 4 Отговор
    волво v70 с мотор 1,6 турбо дизел??????
  • 31 ккккк

    10 7 Отговор
    Карам само Мазда.Сменил съм няколко марки преди това и по здрав автомобил не е имало.Които и да ми се кунди тук това е положението.Европеиците отдавна произвеждат евтини боклуци със малък ресурс.
  • 32 Гост

    5 1 Отговор
    Тук излиза,че всички комбита са боклуци...... Защо не бяха написали съвременните автомобили са изключително чупливи и след 5-тата година са тотално амортизирани!? С уважение TÜV
  • 33 ИЗНЕНАДАН

    11 0 Отговор
    Е чак сега разбрах, че на комбито слагат от калпавите помпи а на седана от от ония вечните.
    п.п. Много е тежко да си технически неграмотен и интелектуално недоразвит едновременно.
  • 34 Бай Мезан

    1 1 Отговор
    Е има приятел и такъв мотор (1,6 TD) колкото и да ти чудно >>> [url=http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=21779[/url]
  • 35 РК1111АТ

    30 3 Отговор
    Те японските толкова здрави и толкова вечни, че по пътя почти не можеш да видиш екземпляр от преди 1995г. Мазда до предишните поколения 3 и 6 ръждясват яко, но се карат яко 😊. Новите ще ги видим след време. Мицубиши са толкова чудесни и прекрасни, че спират производството на автомобили и ще правят само джипки. Поне да сменят Паджерото от 2002. Нисано-Рено-Мерцедес-Дачия е голем смех и тоз мотор 1.5ДЦИ го слагат на всичко. Тойота държат фронта още, а Субаро се надявам да не се водят по световната мода и да не произвеждат консумативи.
    Италианските не стават.
    Френските са шит.
    Мерцедеса отдавна не е Мерцедес. Фолксваген не могат да правят двигатели и повличат и другите си марки надолу. Опел се радват, че все още са на повърхността. Форд никой не ги е вземал на сериозно, още по-малко пък те самите. БМВ струват двойно и такива като Оня с магарето чакат да станат на по 12години, че да продадат на баба си нивите за "бенве ноф фнос".
    Американските са карикатури, шведите са китайски и накрая какво остана? Хюндай и Кия! Май само те се развиват възходящо. И Теслата също😊
    За това ще си карам голф двойката до гроб, щото тя е безсмъртна. Кат дядо ми с москвича...

    Коментиран от #49, #76

  • 36 мъжкар

    8 3 Отговор
    Понеже центъра на дискусията се измести към това дали немски или японски автомобил искам да изкажа мнение и то е че според мен пак казвам всичко зависи от начина на ескплоатация защото и танк да ти дадаткато го блъскаш като селянин по дупките и като не го обслужваш качествено и той ще се скапе.Но от моите наблюдения според мен японските коли наистина са здрави защото познавам към 10 човека които карат различни марки японски автомобили до сега не са имали никакви съществени проблеми освен ръждата при по-старите модификации.Другото което ме кара да мисля в полза на японските коли е че тук в нашия град има няколко сервиза и когато и да мина от там освен европейски таралясници японска кола рядко можеш да видиш а ако видиш тя ще е за смяна на някой консуматив я филтър я масло .И третата причина която ме кара да мисля така е това че след като смених две марки немски коли едната от които беше дизелак накрая си взех японска бензинка и работата се оправи ония немски боклуци постоянно проблеми с това проблеми с онова ит.н.

    Коментиран от #37

  • 37

    5 2 Отговор

    До коментар #36 от "мъжкар ":

    И моите наблюдения са подобни, но хората сигурно се притесняват от по-скъпите части за японките и затова купуват повече немски коли има евтини части и по моргите има доста части на безценица. Имам трима познати с дърти Хонди и общо взето само гориво и консумативи.
  • 38 100qn

    7 3 Отговор
    Аз пък точно от Шкодите съм мн доволен 1.9 тди.6 години ги карам масло на 10000 км (без доливане) и на година и половина дреболий по предницата.

    Коментиран от #65

  • 39 песимиста

    12 0 Отговор
    НЕ СПОРЕТЕ БЕ ХО РА няма Японсна няма Немска няма такава марка която да устиска на родните ни пътища винетка 100лв даже било малко БЕЗСРАМНИЦИ скъпа Пвлова направи ги 200лв да има какво да краде де
  • 40 glushi

    2 0 Отговор
    Има Рено 19 1.7 90г
  • 41 реалист

    5 3 Отговор
    единственото изненадващо в класацията е само Е класата. Всичко друго е "рабиш" по начало
  • 42 реалист

    8 4 Отговор
    Мили хора, запитвали ли сте се защо сравнително нови и луксозни Мерцедеси, а и други марки автомобили по на десетина години са по две три хиляди паунда/5 хиляди евро. Защото всичко след 97-98 е ниско качество. Меки ламарини, електроника, която се скапва, дюзи, които се скапват и прочие и прочие. За френски коли дори ня да отварям дума, те са ясни и преди 97-ма. Има само един истински модел автомобил на този свят. Запомнете това от човек през който са минали повече автомобили отколкото сте карали и ще карате някога. Ако искате здрав автомобил, купете си СТАР, БЕНЗИНОВ МЕРЦЕДЕС!
    Японските коли също са здрави, то трябва да си глупав за да го отречеш, но нямат тежеста, устойчивостта и возията на Мерцедеса.
    Бмв също не е зле! Карал съм без капка вода в охладителната система 10 км градско лятото в ужасно г орещ ден в Германия. Само го изчаках да охлади, напълних му системата и се прибрах до България, без никакви последствия.
    Мерцедес на път рядко, ще ви остави. С много разбит висящ лагер съм изминал 6 хиляди километра. Бръмчи, трещи, вие, но ще те закара у дома. На новите коли им светкат сървиса и таблото като коледна елха от раз без никакви симптоми и оставате на пътя! Всичко там е измислено да работи безпроблемно до едни 300 хил. км. и после се почва с огромните технически проблеми от всякакво естество!
    Поздрави
  • 43 val

    14 2 Отговор
    Несъм карал неско или френско комби, но имам мнение за японско.
    Карам субару легаси 91 г. 2.2 и вече е на 486 000 км. Взех го на 132000 км. Мотора не е отварян. Скоростите също- МТ
    с оригинални предни амортисьори. Задните са сменяни два пъти. Сменяш предни биалетки и на около 80 000 някой шарнир.Има два недостатъка-похарчва градско- 11/12- 100. Другият недостатък е слабите ламарини.Като цяло е изключително здрав автомобил и никога няма да те остави, дори и в 30/40 см сняг.
  • 44 fozi

    3 7 Отговор
    само O P E L 1.4 MI
  • 45 мишозуки

    10 8 Отговор
    карах 15 години москвич 408-неунищожим!!!-продадох го за метал накрая-скапа му се боята!!! от него са направили мицубишито което издържа само 9 години в моите ръце-вече не знам какво е останало от него.сега взех сузуки-то бива за момента.замислям се отново за москвич-408-да ама ги няма вече-моят беше на 33 години и си работеше като нов!!!помислете колко от съвременните коли имат годините и километрите и трошливо и дуракоустойчивостта на бай москвича от 60-те!!!-а,и статистиката на утрепаните в руски трошки и утрепаните в най-модерните и защитени супер-коли-трошките на соца май водят по ниска смъртност-а извадените от еър-беговете само изглеждат малко по-живи!!!
  • 46 Смита

    7 6 Отговор
    Какви ли не глупости четох. Бил карал толкова коли, колкото никои друг не е. Френските коли били пълен боклук още преди ерата на 99-2000г, Друг имал Рено 19, 1,7мотор, 90г и било много здраво, 3ти имал Фабиа или Октавиа 1,9ТДИ, много здрав не бил съгласен със статистиката на ТУВ, а японските коли са най-добрите!!! Това ми е любимото, баща ми и той само Японски СУВ-ове кара- глупости, глупости и пак глупости на търкалета. Каде ми сравншват 1,9ТДИ, който се слага на цифра жидове автомобили с ножата Октавиа, каде м исравняват старото Субару Легаси с някви нови коли? Естествено че 1,9ТДИ беше здрав агрегат, още е дори, рено 19 освен торсиьоните си беше здража, особено двигателяетата- абе какво тръгнали да ми сравняват коли от времето на шумерите с коли 2015та годнина. Те нищо чудно някои от тези хора да не са се качвали в един автомобил от класа на последен модел Октавиа комби с всички екстри, за Е класа нова да не гожорим. То няма да им се повярва за какво става въпрос- светлинни години разлика. Еми чупят се повечко да, че има "ерата', както казах 99-2000г има ш. От там нататък колите дръпнаха ршзко, дизела много, бензина също доста, окачване, стабилност, шаситата, нищо общо! Еми да ншкой се чупят здраво, други не, мойто Ауди беше супер пържите 5 години, като стана на 6 години и истински 20000, почнаха страховити цифри за ремонти за фабрични дефекти.
  • 47 брей,брей

    12 4 Отговор
    Ей пак се сръфахме на тема немски и японски...И сега,понеже всички дето са карали нещо старо японско си мислят че и сега карат ,ще ви питам - верно ли си мислите че колите ви са правени в Джапанезе с тамошни чаркаляци ??? Имаме служебно мицубиши L200 2007г.- правено в Тайван -купувано чисто ново-ръждата го подхвана на третия месец ,отлепиха му се всички гумени уплътнения около вратите почти веднага,разтропаха се де що има пластмаси/(таблото е като от претопени бъркалки за кафе),постоянно се трошат некакви клапани за превключване на 4х4 струващи майка си и баща си и монтирани незнайно защо в най-ниската точка на автомобил с претенции за джип и други уж дребни но дразнещи недоразумения...И да речеш че тоя сме го купили недъгав ,правен в петък следобед...Ама ние имаме две таквизинка мицу-та...Третия опит беше с Мазда ВТ 50...Пак пикап пак джип,пак чисто нов -като го погледнеш светлина...а то-мъка...Пушеше повече от стар КАМАЗ още на излизане от магазина-уверяваха ни че е от нафтата дилърчетата на Мазда,ама не...Папкаше си масълце(и затова ни обясняваха че било нормално ),на втория месец отказаха спирачки,напука се боята около вратите падна всичко дето беше боядисвано вътре около табло,музика и т.н.а бе...Докато не я обърках на един паркинг с Форд Рейнджър...Тогава ми светна защо е каба...Пък била японска .А да - на 98000 хвърли съединител-не влизал в гаранцията-4800лв.за ремонт...И така шефа вика-айде стига "японски" правени незнайно къде...И от
  • 48 Бай Георги

    2 8 Отговор
    Тази песен, че старите коли са по-здрави от новите се пее от 100 години. След 5 години ще казвате всичко след 2010 е боклук и така както ви отърва.

    В крайна сметка пробега на новите е същия, вървят повече с по-малко гориво. Разликата е само, че се поддържа в сервиз, а не се човърка пред блока. Така или иначе в нормална страна е забранено да се правят ремонти пред блока.
  • 49 qwerty

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "РК1111АТ":

    хайде да не намесваме паджеро 3. имам такава и честно казано скоро няма да я сменям. през годините от като излезе от магазина са се наложили някакви ремонти, но реално не е по-чуплива от разни други таралясници, а предимството и е, че където съм решил там съм отишъл.
    за комбитата мога да коментирам мерцедес W203SW- С320бензин, защото само такова съм имал е няма такава кола за времето си............
    поздрави и си карайте колите с КЕФ!!!!!
  • 50 Роман Ценов

    3 0 Отговор
    TÜV измамници за тях сигурно Мерцедес 124 е камион. Не могат да видят с просто око кое добре и кое е зле в колите.
  • 51 Benzworld

    7 3 Отговор
    Ако комбито на Е-класата на Мерцедес е трошливо , то как трябва да наречем останалите марки ?? Тия от TUV са идиоти , платени идиоти !!

    Коментиран от #52, #59

  • 52 Роман Ценов

    2 2 Отговор

    До коментар #51 от "Benzworld":

    Идиоти.
  • 53 Враца

    15 4 Отговор
    Тава са пълни глупости. Я имам една Шкода Октавия -фирмена.Сичките шашкъне у фирмата а яздат,кат държавна жигула.На 10 години - на 450 000 км. 1.9 ТДИ. Правена е -окачване ,тава онова-дребни неща.Е,сега-окачването си е подменено-ама 450 000 у северозападна България-тава ако ще от титан да е ,нема да издръжи. Мотора,съединител ,генератор,стартер - не са пипани. Никой не мой ма убеди,че тава е счупена кола. Па такава ще купа
  • 54 Може би

    4 0 Отговор
    А сещали ли сте се, че може би е първоаприлска шега?
  • 55 gosho 6

    2 3 Отговор
    koito nqm pari ne kara kola ili stava pi6man guzarrrrrrr
  • 56 реалист

    17 3 Отговор
    "мойто Ауди беше супер пържите 5 години, като стана на 6 години и истински 20000, почнаха страховити цифри за ремонти за фабрични дефекти."
    Ти хем спориш, че не било вярно, че колите преди 2000 са по-здрави,мхем сам го признаваш в последното изречение от постта си, като споделяш личния си опит. Само с това умряло ауди ли е опита ти другарю?! Немците ричат дизеловият мотор и то точно този иВестният фолксвагенов мотор на А6 с наименованието "лейката". Щот тече като лейка, моето момче, ама много има да се учиш. Освен това с пътища и с Ауди, човек е по-добре да си купи и дузина полуоски и карета, щот Аудитата ги хвърлят като носни кърпички. Между другото "каде" се пише с "ъ", а не с "а". Още много ашибки забелязах в правописа ти, но карай да върви, нали сме у форуму.
    Абсолютен факт е, че колите след 1996-1997 са направени от евтина пластмаса, тънка ламарина, проблемна електроника, както и че са направени да се скапват след 300 000. Разбира се, че има изключения, но това са само изключения.
    Като казахте, "пак се почна, немски или японски" били по-добри, та се замсилих, че не това би следвало да е дилемата на един шофьор. Мен ако питате и немските и японските автомобили са едни добри автомобили.
    Друг е важният въпро, драги колеги шофьори и той е:
    ДИЗЕЛ или БЕНЗИНОВ мотор. Гледам в Блгария яко се хвърляте на дизел, щот горели 6 на сто. Като опитен шофьор(44 тонен тежкотоварен автомобил) и като човек шофирал над сто автомобила през живота си, бих искал да Ви обърна внимание на следната подробност: да караш дизел е по-евтино само на пръв поглед. Дизелите, които идват в България са едни сравнително стари дизели. Вие може и да си вярвате, че километража на колата ви не е бутан, но това почти винаги не е вярно :). Та купувайки стари дизели се почват и със сериозните ремонти със сериозни цени.
    Дизелова помпа - 500-1000 лв.
    Дюзи - 800 лв за 4 броя, само за почистване и регулаж.
    Смяна на гарнитура глава, шлайфане, клапани, напасване -1000 лв.
    Турбо - 500-1000 лв.
    Цените са за ремонт на стар, но сравнително скъп автомобил. Поне по веднъж в живота си, един шофьор, любимец на дизелите, ще се спречка с всичките тези проблеми. При бензиновият двигател имате като кусур по-честа смяна на кабели и свещи, но това е всичко. Не казвам, че и те не прегряват и не хвърлят гарнитури и не кривят глави, но като, че ли дори това се случва по-рядко в сравнение с дизелите.
    Един бензинов автомобил Е200 например, също гори 6/100 извънградско. Е вярно, че градско, ще иде и на 15, но и дизела, ще отиде на 10/100. Но колко, ще карате градско, а колко повече извъмградско. Запитайте се, заслужава ли си да дадеш две-три хилядарки за ремонти заради смешните 1-2 на сто разход, които, ще икономисаш с дизела?
    Съвсем друго е ако дизела е нов, там вече не коментирам, защото това е друга бира.
    Ако искате по-малко главоболия, купете си стара бензинова кола, по-възможност японска, Мерцедес или Бмв и спрете да прибирате издуханите нафтови печки на Западна Европа.
    И в никакъв случай не ви съветвам да слагате газова наредба, защото това е другата любима илюзия с която е промит мозъка на Бг шофьор, но за това друг път.
    Поздрави

    Коментиран от #57, #60

  • 57 гост

    9 1 Отговор

    До коментар #56 от "реалист":

    със всичко съм съгласен с теб освен с "другата любима илюзия" за автомобилите на газ. Няма такава благинка, кусур няма почти никакъв, единственото за което се сещам, е че при комбитата може да понамирисва малко, но само при положение, че не се полагат грижи за уредбата или самата уредба е старо поколение. Нямам толкова опит като теб, но след лични 2 дизелови, 3 бензинови и 3 автомобила на газ..за последните 20 години и изминати поне милион километра няма сила, която да ме кажи отново на дизел, а бензин, само ако сменя работата и почна да взимам двойна заплата. Мощен бензинов немски или японски автоматик...това е идеалният автомобил.
  • 58 реалист

    12 3 Отговор
    Аз опит с газта колега имам много беден. Само една Ксантиа имах на газ, но мисълта ми е следната. Един хубав газов инжекцион е хиляда кинта, нали така? Като го сложиш и разхода на газ, ще скочи с едни 60%. Е кога, ще ги избиеш тия хиляда кинта за газовата. В този смисъл го написах, но и другото е, че не вярвам, че газта няма да скапе мотора по-бързо по време на дългогодишна употреба. Пак казвам опит с газови наредби нямам и затова и не искам да споря и съм склонен да уважа мнението ти. Важното е, че за дизела сме на едно мнение. Наскоро жена ми си купи Ц5. Мотора 2,2, 24 клапана, нов внос колата, кожи, можи, климатици, вътре, вън, свети цялата. Обслужва се всичко ама от-до. Колата минава едни десет хиляди(пълна синтетика) е маслото и мотора почна да прави кляф/кляф и блокира. А нямаш представа, колко тихо работеше, не пипаше нито масло, нито антифриз, зимата палеше само като му покажеш ключа и буквално като швейцарски часовник работеше, тихо и перфектно. И изведнъж пълен блокаж. Това за дизел не искам да чуя никога повече през живота. Сега караме бензинка 2000 кубика и извънградско ми харчи точно 6/100. Е ква ми е файдата от дизела, като и той харчеше 6/100. Е, верно, карам с 90 по навик, ама и за никъде не бързам. Хората са го рекли "бързай бавно".
    Ако да карахте нови дизели, ОК, ще се съглася, ама те са все стари курници по на 300-500 х. км с килметражи на по 150.... Айде молим, дет вика Бай Рангел(баш майстора), тия митове, че сте си купили дизел на 105 хил км. и на десет години на други ги обяснявайте.
    Поздрави

    Коментиран от #83

  • 59 Torino

    4 7 Отговор

    До коментар #51 от "Benzworld":

    Трошливо и още как.
    На колега му побеляха косите от едно такова.
    Отзад въздушните възглавници се скапаха, купи нови с "гаранция" за 1600 лв, след 1 месец и те се скапаха... Гаранция - Франция, след огромни проблеми му върнаха едни 600 лв.
    Да ви имам и "здравите" Мерцедеси, карайте си ги.
    Аз за две години на моя 8 годишен JTD дизел съм навъртял почти 80 хил. км, проблеми само с окачването (немско), и то заради разбитите пътища в Северозапада. Като си ида на юг - пее и върви.
    Това ми е първата дизелова кола - вече за бензин/газ/метан не ща да чуя. Карайте си пръдните :) :) :)
  • 60 Torino

    4 6 Отговор

    До коментар #56 от "реалист":

    Реалисте, туй дето си го написал за дизелите и бензините щеше да е вярно, ако го беше написал преди 10 години.
    От много отдавна бензиновите коли вече нямат кабели за смяна - повечето бензинки, които съм имал са били система бобина-свещ с бобина директно на свещта. Тъй че за какви кабели говориш - не разбирам. Мойта последна кола с кабели за високо напрежение беше Жигула. (Упс, забравих, че карате технологично изостанали коли от Германия).
    Дизелите са комън-рейли, досега не съм чувал поне на италиански JTD да се скапа помпа, а познавам много хора с италиански дизели, повярвай.
    Единствено турбото може да е кахър, но не е болка за умиране.

    Коментиран от #61

  • 61 Реалист до Ториното

    5 1 Отговор

    До коментар #60 от "Torino":

    А между бубините няма ли кабели, умнико. Да, пропуснах, че освен кабели, свещи, може и бубината да се скапе. Тъкмо с нея имахме проблем преди два месеца. Сменихме я с чисто нова срещу 50 кинта и мача свърши бързо и лесно. Даже не е нужно да се ходи на диагностика, щот колата е стара и няма компютър ;). Нали се сещаш, че и тези компютри са измислени именно за да се скапват, умнико. А за Мерцедеси-те, много грешиш. Десетина W140 - S350(легендата) са ми минали през ръцете в ония години и трябва да ти кажа, че това е най-якият автомобил в целият свят. Ако питаш мен, това е автомобил номер едно на всички времена. Тежък, комфортен, разхода 8/100 при нормално шофиране. Именно този дизел е от изключенията за които говоря. Към 350 000 почва леко да му присвирва турбото и се изисква профилактика, но това му е единственият кусур на този автомобил.
    Това JTD не е ли от ония с "яките" помпи "лукас". Скрий се и не ме разсмивай с тези опикани JTD-та и комън рейли. Само напиши в гугъл "проблеми с комън рейл" и ще ти се изправят косите.
  • 62 укиоп

    3 1 Отговор
    МБ от трошливи, най трошливи.....БМВ от здрави, все по-здеави!
  • 63 крис

    2 0 Отговор
    Мерцедес вече не са това което бяха..
  • 64 aset

    3 0 Отговор
    И какво сега? Пази, Боже, да кажеш на българина, че колата му е трошлива! Е много докачливи станахме, я се вижте какво наскачахме да изразходваме компетенции, една от друга по-верни! Да не говорим, че мнения от типа "аз имам такава и от нея по здрава няма" валят като из ведро! Я по-сериозно! Прочетете: "Над 8,5 МИЛИОНА"!!! Някак си имат основание хората да изказват мнение, а? Не като нас!
  • 65 Симо

    3 0 Отговор

    До коментар #38 от "100qn":

    И аз карах до миналата година точно Октавия компи TDI 110к.с. Купих си я нова 2001г. След 16 години и 500000км. чак тогава беше за амортисьори и предница. Е оставих ги за следващия собственик :) Но колата беше фантастична, никакви проблеми с нищо не е създавала!

    Коментиран от #71

  • 66 Кавадаря

    1 1 Отговор
    А ве в класацията не видях ВАЗ- 2104.................
  • 67 Blesed

    11 2 Отговор
    Нисан х- trail 2002г. 2.2 d 114к.с. с верига (японец) купен във Франция, докаран на собствен ход лично на 196 000 км.Смених само демпферен съединител или нещо подобно (400лв.) и обслужване. Засега имам 50 000км. без проблем. Няма да споменавам кефа зимата и разхода от 6/100. Миналата година докарах за дъщерята и едно Лупо 1.4 16V 75 ps. автоматик. Братчеда,(автомонтьор) като го видя, вика:„ Ти си луд, тава е най- збръкания матор на WV, плюс автамата”. Да, ама не, както цитираха по- горе - досега ( за 1(една) година) 55 000(петдесет и пет хиляди) километра без 1 (един)проблем. Така, че скъпи колеги и съотечественици, драги шофьори и т.н. всичко е до късмета,своевременното обслужване и не изпадайте в транс, като купувате автомобил, ами мислете трезво и гледайте добре. Наздраве от мен и умната на пътя, защото някой накъде Ви очаква!+😊

    Коментиран от #80, #81

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Абв

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "бмв е65":

    Братче с това няма лош мерц и ауди ме загуби тотално. Мерцедес-А класа, Б-класа. Ауди-а1, а2, а3 барабар с С изпълненията. Бмв май прави изключение щото всичките се трошат еднакво (за след 2005 година говоря де) Бъкани с долнопробна електроника и ненадежни. Същия чеп станаха и половината нови японки. Мазда 6 на 20000 км ремонт за 5 бона. Всичките марки са почти на едно дередже защото ги проектират вече така.
  • 70 222222

    6 2 Отговор
    Другари и другарки, ще кажа следното : “ Хвали старо, карай ново!”
    Лично аз карам БМВ - та от повече от 25 години и това е единственият разумен съвет, който мога да дам... Поздрави на всички разбирачи 😀😂😀
  • 71 О III

    2 0 Отговор

    До коментар #65 от "Симо":

    Същата работа и с моята. 2005та я купих нова. Никакви проблеми. Продадох я на 310к. Тука статиката им куца, заради многото продадени бройки. Сега пак шкода карам, пак октавия 2017. Скоро става на 50к километра. Доволен съм!
  • 72 Чичо ви Гошо

    1 0 Отговор
    Не мога да напиша нищо по темата,защото нямам да имам време да си карам Голфа
  • 73 FAK

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Румен Янев":

    дет се вика те са на секаде :D
  • 74 Toto

    4 0 Отговор

    До коментар #16 от "sososoos":

    Е прочетох с интерес твоето мнение но само един въпрос имам знаеш ли колко въглища годишно се харчат за производство на тъпи електрокари четох че Китай на година горят 100000Т.запроизводство на батерий за каква екология говорим по голяма мафия от еколозите имали

    Коментиран от #75

  • 75 XXX

    1 0 Отговор

    До коментар #74 от "Toto":

    само аз ли не виждам нито една японка в черния списък..? иначе лъсва истината за "суперздравите" шкода и Хюндай
  • 76 Москвип408

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "РК1111АТ":

    Най смисленото и вярно изказване колега! Остана само корейското: като таксита на газ с мизерна подръжка и евтиби консумативи карат по милион, след това се разпадат на стружки
  • 77 Коня

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "sososoos":

    Затова мисля да си купя е500 този мотор не е засегнат от даунсайзинга. Горе долу е здрав няма директно впръскване. Единствения скъп евентуален проблем е автомата. 5степенен(по здравия) 306 коня или фейслифтова 7г троник 377 коня. Имат и доволно екстри с тази моторизация и струват малко в Германия съм защото хората се стремят към даунсайзнати еднодневки с нисък разход и застраховка
  • 78 Коня

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Това е така защото класацията според статията е на ТЮВ което е значи че е в Германия. Там предимно се карат немски коли едно 90%. На 200 немски се пада 1 японка. Живея тука от 6 години и винаги съм на път и сам живял в много различни краища на Германия. Та като ги поставиш нещото в процентно съотношение, аз така си го обяснявам че няма японки в класацията. Все 1 японската федерална служба за технически прегледи да обяват статистика-то колко немски коли ще присъстват в нея като масово там се карат японски и корейски коли? Дай да помислиме реално бад нешата а не да плюем
  • 79 Коня

    1 0 Отговор
    Забравих да добавя че наистина Вага са трошляци за мене още на етап конструиране така ме ми се връзва статистиката за вярна донякъде 😀
  • 80 Коня се съмнява тука малко

    2 0 Отговор

    До коментар #67 от "Blesed":

    Ти вярваш ли си че дъщеря ти е навъртяла 55хиляди за 1 година с полото щото аз не вярвам
  • 81 Доктора

    2 0 Отговор

    До коментар #67 от "Blesed":

    Абе това 55000км за 365 дни си е по 150 км ежедневно?! Нещо по сметките?
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 газаджия

    2 2 Отговор

    До коментар #58 от "реалист":

    1000 кинта за газово се избиват точно за 10 000 км градско каране. Което си е по-малко от една година. Ако караш по 3-4 хиляди км на година е под въпрос дали изобщо има нужда от автомобил