TÜV обяви най-трошливите комбита
Германската Асоциация за технически надзор публикува анализ на резултатите от технически прегледи на 8.5 млн. комбита в Германия. Статистическите данни са леко изненадващи, тъй като най-много недостатъци показват популярни модели, някои от които иначе се славят като здрави и надеждни автомобили.
В Топ 10 на най-трошливите комбита попадат Skoda Octavia, Volvo V70, Mercedes-Benz E-Klasse, Ford Mondeo, Citroen C5, Peugeot 308, Hyundai i30, Peugeot 207, Renault Laguna и Renault Megane.
Специалистите на TÜV отбелязват, че при покупка на употребявани екземпляри от тези модели трябва да се обръща внимание на някои типични слаби места. Сред проблемните възли се споменават 1.6-литровият турбодизелов двигател на Volvo V70, амортисьорите на Skoda Octavia и дефектиращата горивна помпа на дизеловите E-класи на Mercedes-Benz.
От TÜV уточняват, че голяма част от установените повреди се дължат не толкова на качеството на изработката, колкото на спецификата на комбитата. Много собственици надценяват възможностите на този тип автомобили, често ги претоварват, навъртат огромен пробег и не ги поддържат грижливо.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Румен Янев
Коментиран от #73
16:14 01.04.2016
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 samo gost
16:27 01.04.2016
4 321
1. Шкода Октавия - 500 000 бр. дали 500 дефекта.
2. Волво В 70 - 400 000 бр. дали 350 дефекта.
3. Мерцедес Е клас - 300 000 бр. дали 250 дефекта.
....
.....
БМВ 320 комби - 10 000 бр. дали 100 дефекта.
Това, че по подобен начин е правено изследването показва и казаното в последния абзац.....
16:28 01.04.2016
5 Иван Радев
17:02 01.04.2016
6 benji
Или "специалистите" на TUV си ги смучат от пръстите тези глупости, или Жорко Касабов си ги съчинява ; )
Ама аз за такова нещо не съм чувал.
17:27 01.04.2016
7 бай Иван
18:23 01.04.2016
8 NAZI
18:38 01.04.2016
9 мъжкар
18:43 01.04.2016
10 женкар
Иначе човек може да си купи и неяпонска бензинова кола и пак да е щастлив. Стига да не е ТСИ 😊
19:05 01.04.2016
11 sososoos
Коментиран от #77
19:58 01.04.2016
12 Илиян
21:58 01.04.2016
13 Илиян
22:01 01.04.2016
14 мъжкар
22:01 01.04.2016
15 144
22:42 01.04.2016
16 sososoos
Модерната тенденция е "reduced cost of ownership". През краткия живот на двигателя има дълги сервизни интервали, благодарение на масла с висок визкозитетен индекс (не непременно най-подходящи, но пък най-идиот устойчиви), тефлонови ангренажни вериги и т.н. Купуваш - ползваш - изхвърляш. Важното е да не си напрягаш нищо по време на този цикъл. Марката няма особено значение за прагматика. Има и такива, които се свързват с някакъв социален статус и имат повече копчета вътре, салоните са тапицирани по-хубаво и са шумоизолирани по-добре.
И аз се надявам да видя масови електрически машини - евтини, пъргави, чисти и тихи, без хиляди филтри, турбини, помпи, датчици и какво ли още не. Дано :-)
Коментиран от #74
23:28 01.04.2016
17 крокмач
Купете си запазен японски бензин и си карайте на воля!
Коментиран от #19
23:53 01.04.2016
18 555
Май нещо ни връткат.
00:40 02.04.2016
19 гост
До коментар #17 от "крокмач":
Напълно си прав ! В статистиката да някой да видя някой японски модел?! Не , защото японските коли са най-предпочитани ето и линк ако не ми вярвате :http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/14652-nemcite-sa-nai-dovolni-ot-iaponskite-koli/comments/1/
Щом в тази статистика са и Мерцедес смятайте колко са качествени новите Мерцедеси! Мерцедес дето едно време имаха най-хубавия и издръжлив дизел,който минава милиона ...След модел 124 всичката им слава се срина тотално...124-ката е последния истински и здрав Мерцедес след нея всичко е боза...
Та да се върнем на темата ,само японска бензинка ,както ти каза и нямаш грижи - непретенциозни,здрави,надеждни,високо оборотни двигатели и най-вече милионници ! Само японско !
Коментиран от #78
08:15 02.04.2016
20 hienata
Коментиран от #21
10:10 02.04.2016
21 Roginism .
До коментар #20 от "hienata":
Да, немските автомобили са повече в Германия и това е напълно нормално, но да кажеш че японските са 5% и затова ги няма в класацията е напълно грешно и несериозно. Както немските така и японските коли имат и хубави и лоши качества, но тук се гледат колите, които имат повече проблеми, а не просто колите с проблеми. Затова моля да не стават безсмислени дискусии кои коли са по-добри, това е въпрос на вкус и предпочитание.10:30 02.04.2016
22 бмв е65
Коментиран от #69
10:45 02.04.2016
23 hienata
11:47 02.04.2016
24 Гост
12:06 02.04.2016
25 Пепи
Нищо не разбираш от автомобили.Японските били трошляци....
Почти няма лоша японска кола и са много по-здрави от всякакви прехвалени немски,да не говорим за други.
Не пиши глупости!!!
Коментиран от #26
12:34 02.04.2016
26 Гост
До коментар #25 от "Пепи":
Пепи не говоря глупости а само истината през моите очи казвам това което виждам а не това което ми казват... така,че незнам кои е фена тук и кои говори глупости и кои истината :) немските може да са прехвалени, но са много добри коли неказвам най-добрите защото няма такава марка, ако имаше нямаше да има други, всяка кола има + и - така,че да не съм чул,че японските са били по добри от немските защото това е лъжа всички коли са добри ако ги потдържаш и ги пазиш.12:51 02.04.2016
27 Бай Иван
Тойота, Хонда, Субару (тук е на късмет), Мазда и то само бензин.
14:46 02.04.2016
28 брей,брей
15:09 02.04.2016
29 Пепи
Сменил съм няколко японски коли и не знам какво е сервиз,освен за смяна на накладки,масла и т.н. режийни.
Не знам какво виждаш ти,но това е самата истина.
Говоря конкретно за мицубиши.
Японеца прави всичко качествено и са мнооого напред.
16:18 02.04.2016
30 орко
16:37 02.04.2016
31 ккккк
19:17 02.04.2016
32 Гост
19:28 02.04.2016
33 ИЗНЕНАДАН
п.п. Много е тежко да си технически неграмотен и интелектуално недоразвит едновременно.
19:49 02.04.2016
34 Бай Мезан
22:32 02.04.2016
35 РК1111АТ
Италианските не стават.
Френските са шит.
Мерцедеса отдавна не е Мерцедес. Фолксваген не могат да правят двигатели и повличат и другите си марки надолу. Опел се радват, че все още са на повърхността. Форд никой не ги е вземал на сериозно, още по-малко пък те самите. БМВ струват двойно и такива като Оня с магарето чакат да станат на по 12години, че да продадат на баба си нивите за "бенве ноф фнос".
Американските са карикатури, шведите са китайски и накрая какво остана? Хюндай и Кия! Май само те се развиват възходящо. И Теслата също😊
За това ще си карам голф двойката до гроб, щото тя е безсмъртна. Кат дядо ми с москвича...
Коментиран от #49, #76
00:24 03.04.2016
36 мъжкар
Коментиран от #37
00:25 03.04.2016
37
До коментар #36 от "мъжкар ":
И моите наблюдения са подобни, но хората сигурно се притесняват от по-скъпите части за японките и затова купуват повече немски коли има евтини части и по моргите има доста части на безценица. Имам трима познати с дърти Хонди и общо взето само гориво и консумативи.00:50 03.04.2016
38 100qn
Коментиран от #65
01:25 03.04.2016
39 песимиста
05:33 03.04.2016
40 glushi
11:55 03.04.2016
41 реалист
12:17 03.04.2016
42 реалист
Японските коли също са здрави, то трябва да си глупав за да го отречеш, но нямат тежеста, устойчивостта и возията на Мерцедеса.
Бмв също не е зле! Карал съм без капка вода в охладителната система 10 км градско лятото в ужасно г орещ ден в Германия. Само го изчаках да охлади, напълних му системата и се прибрах до България, без никакви последствия.
Мерцедес на път рядко, ще ви остави. С много разбит висящ лагер съм изминал 6 хиляди километра. Бръмчи, трещи, вие, но ще те закара у дома. На новите коли им светкат сървиса и таблото като коледна елха от раз без никакви симптоми и оставате на пътя! Всичко там е измислено да работи безпроблемно до едни 300 хил. км. и после се почва с огромните технически проблеми от всякакво естество!
Поздрави
12:31 03.04.2016
43 val
Карам субару легаси 91 г. 2.2 и вече е на 486 000 км. Взех го на 132000 км. Мотора не е отварян. Скоростите също- МТ
с оригинални предни амортисьори. Задните са сменяни два пъти. Сменяш предни биалетки и на около 80 000 някой шарнир.Има два недостатъка-похарчва градско- 11/12- 100. Другият недостатък е слабите ламарини.Като цяло е изключително здрав автомобил и никога няма да те остави, дори и в 30/40 см сняг.
13:30 03.04.2016
44 fozi
14:02 03.04.2016
45 мишозуки
15:25 03.04.2016
46 Смита
15:27 03.04.2016
47 брей,брей
15:33 03.04.2016
48 Бай Георги
В крайна сметка пробега на новите е същия, вървят повече с по-малко гориво. Разликата е само, че се поддържа в сервиз, а не се човърка пред блока. Така или иначе в нормална страна е забранено да се правят ремонти пред блока.
15:43 03.04.2016
49 qwerty
До коментар #35 от "РК1111АТ":
хайде да не намесваме паджеро 3. имам такава и честно казано скоро няма да я сменям. през годините от като излезе от магазина са се наложили някакви ремонти, но реално не е по-чуплива от разни други таралясници, а предимството и е, че където съм решил там съм отишъл.за комбитата мога да коментирам мерцедес W203SW- С320бензин, защото само такова съм имал е няма такава кола за времето си............
поздрави и си карайте колите с КЕФ!!!!!
16:57 03.04.2016
50 Роман Ценов
17:18 03.04.2016
51 Benzworld
Коментиран от #52, #59
17:20 03.04.2016
52 Роман Ценов
До коментар #51 от "Benzworld":
Идиоти.18:31 03.04.2016
53 Враца
21:13 03.04.2016
54 Може би
21:25 03.04.2016
55 gosho 6
22:31 03.04.2016
56 реалист
Ти хем спориш, че не било вярно, че колите преди 2000 са по-здрави,мхем сам го признаваш в последното изречение от постта си, като споделяш личния си опит. Само с това умряло ауди ли е опита ти другарю?! Немците ричат дизеловият мотор и то точно този иВестният фолксвагенов мотор на А6 с наименованието "лейката". Щот тече като лейка, моето момче, ама много има да се учиш. Освен това с пътища и с Ауди, човек е по-добре да си купи и дузина полуоски и карета, щот Аудитата ги хвърлят като носни кърпички. Между другото "каде" се пише с "ъ", а не с "а". Още много ашибки забелязах в правописа ти, но карай да върви, нали сме у форуму.
Абсолютен факт е, че колите след 1996-1997 са направени от евтина пластмаса, тънка ламарина, проблемна електроника, както и че са направени да се скапват след 300 000. Разбира се, че има изключения, но това са само изключения.
Като казахте, "пак се почна, немски или японски" били по-добри, та се замсилих, че не това би следвало да е дилемата на един шофьор. Мен ако питате и немските и японските автомобили са едни добри автомобили.
Друг е важният въпро, драги колеги шофьори и той е:
ДИЗЕЛ или БЕНЗИНОВ мотор. Гледам в Блгария яко се хвърляте на дизел, щот горели 6 на сто. Като опитен шофьор(44 тонен тежкотоварен автомобил) и като човек шофирал над сто автомобила през живота си, бих искал да Ви обърна внимание на следната подробност: да караш дизел е по-евтино само на пръв поглед. Дизелите, които идват в България са едни сравнително стари дизели. Вие може и да си вярвате, че километража на колата ви не е бутан, но това почти винаги не е вярно :). Та купувайки стари дизели се почват и със сериозните ремонти със сериозни цени.
Дизелова помпа - 500-1000 лв.
Дюзи - 800 лв за 4 броя, само за почистване и регулаж.
Смяна на гарнитура глава, шлайфане, клапани, напасване -1000 лв.
Турбо - 500-1000 лв.
Цените са за ремонт на стар, но сравнително скъп автомобил. Поне по веднъж в живота си, един шофьор, любимец на дизелите, ще се спречка с всичките тези проблеми. При бензиновият двигател имате като кусур по-честа смяна на кабели и свещи, но това е всичко. Не казвам, че и те не прегряват и не хвърлят гарнитури и не кривят глави, но като, че ли дори това се случва по-рядко в сравнение с дизелите.
Един бензинов автомобил Е200 например, също гори 6/100 извънградско. Е вярно, че градско, ще иде и на 15, но и дизела, ще отиде на 10/100. Но колко, ще карате градско, а колко повече извъмградско. Запитайте се, заслужава ли си да дадеш две-три хилядарки за ремонти заради смешните 1-2 на сто разход, които, ще икономисаш с дизела?
Съвсем друго е ако дизела е нов, там вече не коментирам, защото това е друга бира.
Ако искате по-малко главоболия, купете си стара бензинова кола, по-възможност японска, Мерцедес или Бмв и спрете да прибирате издуханите нафтови печки на Западна Европа.
И в никакъв случай не ви съветвам да слагате газова наредба, защото това е другата любима илюзия с която е промит мозъка на Бг шофьор, но за това друг път.
Поздрави
Коментиран от #57, #60
09:15 04.04.2016
57 гост
До коментар #56 от "реалист":
със всичко съм съгласен с теб освен с "другата любима илюзия" за автомобилите на газ. Няма такава благинка, кусур няма почти никакъв, единственото за което се сещам, е че при комбитата може да понамирисва малко, но само при положение, че не се полагат грижи за уредбата или самата уредба е старо поколение. Нямам толкова опит като теб, но след лични 2 дизелови, 3 бензинови и 3 автомобила на газ..за последните 20 години и изминати поне милион километра няма сила, която да ме кажи отново на дизел, а бензин, само ако сменя работата и почна да взимам двойна заплата. Мощен бензинов немски или японски автоматик...това е идеалният автомобил.10:08 04.04.2016
58 реалист
Ако да карахте нови дизели, ОК, ще се съглася, ама те са все стари курници по на 300-500 х. км с килметражи на по 150.... Айде молим, дет вика Бай Рангел(баш майстора), тия митове, че сте си купили дизел на 105 хил км. и на десет години на други ги обяснявайте.
Поздрави
Коментиран от #83
17:01 04.04.2016
59 Torino
До коментар #51 от "Benzworld":
Трошливо и още как.На колега му побеляха косите от едно такова.
Отзад въздушните възглавници се скапаха, купи нови с "гаранция" за 1600 лв, след 1 месец и те се скапаха... Гаранция - Франция, след огромни проблеми му върнаха едни 600 лв.
Да ви имам и "здравите" Мерцедеси, карайте си ги.
Аз за две години на моя 8 годишен JTD дизел съм навъртял почти 80 хил. км, проблеми само с окачването (немско), и то заради разбитите пътища в Северозапада. Като си ида на юг - пее и върви.
Това ми е първата дизелова кола - вече за бензин/газ/метан не ща да чуя. Карайте си пръдните :) :) :)
18:38 04.04.2016
60 Torino
До коментар #56 от "реалист":
Реалисте, туй дето си го написал за дизелите и бензините щеше да е вярно, ако го беше написал преди 10 години.От много отдавна бензиновите коли вече нямат кабели за смяна - повечето бензинки, които съм имал са били система бобина-свещ с бобина директно на свещта. Тъй че за какви кабели говориш - не разбирам. Мойта последна кола с кабели за високо напрежение беше Жигула. (Упс, забравих, че карате технологично изостанали коли от Германия).
Дизелите са комън-рейли, досега не съм чувал поне на италиански JTD да се скапа помпа, а познавам много хора с италиански дизели, повярвай.
Единствено турбото може да е кахър, но не е болка за умиране.
Коментиран от #61
18:45 04.04.2016
61 Реалист до Ториното
До коментар #60 от "Torino":
А между бубините няма ли кабели, умнико. Да, пропуснах, че освен кабели, свещи, може и бубината да се скапе. Тъкмо с нея имахме проблем преди два месеца. Сменихме я с чисто нова срещу 50 кинта и мача свърши бързо и лесно. Даже не е нужно да се ходи на диагностика, щот колата е стара и няма компютър ;). Нали се сещаш, че и тези компютри са измислени именно за да се скапват, умнико. А за Мерцедеси-те, много грешиш. Десетина W140 - S350(легендата) са ми минали през ръцете в ония години и трябва да ти кажа, че това е най-якият автомобил в целият свят. Ако питаш мен, това е автомобил номер едно на всички времена. Тежък, комфортен, разхода 8/100 при нормално шофиране. Именно този дизел е от изключенията за които говоря. Към 350 000 почва леко да му присвирва турбото и се изисква профилактика, но това му е единственият кусур на този автомобил.Това JTD не е ли от ония с "яките" помпи "лукас". Скрий се и не ме разсмивай с тези опикани JTD-та и комън рейли. Само напиши в гугъл "проблеми с комън рейл" и ще ти се изправят косите.
21:51 04.04.2016
62 укиоп
00:53 05.04.2016
63 крис
14:48 05.04.2016
64 aset
09:00 12.04.2016
65 Симо
До коментар #38 от "100qn":
И аз карах до миналата година точно Октавия компи TDI 110к.с. Купих си я нова 2001г. След 16 години и 500000км. чак тогава беше за амортисьори и предница. Е оставих ги за следващия собственик :) Но колата беше фантастична, никакви проблеми с нищо не е създавала!Коментиран от #71
15:57 14.08.2018
66 Кавадаря
17:49 14.08.2018
67 Blesed
Коментиран от #80, #81
23:37 16.08.2018
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Абв
До коментар #22 от "бмв е65":
Братче с това няма лош мерц и ауди ме загуби тотално. Мерцедес-А класа, Б-класа. Ауди-а1, а2, а3 барабар с С изпълненията. Бмв май прави изключение щото всичките се трошат еднакво (за след 2005 година говоря де) Бъкани с долнопробна електроника и ненадежни. Същия чеп станаха и половината нови японки. Мазда 6 на 20000 км ремонт за 5 бона. Всичките марки са почти на едно дередже защото ги проектират вече така.17:39 21.08.2018
70 222222
Лично аз карам БМВ - та от повече от 25 години и това е единственият разумен съвет, който мога да дам... Поздрави на всички разбирачи 😀😂😀
15:28 22.08.2018
71 О III
До коментар #65 от "Симо":
Същата работа и с моята. 2005та я купих нова. Никакви проблеми. Продадох я на 310к. Тука статиката им куца, заради многото продадени бройки. Сега пак шкода карам, пак октавия 2017. Скоро става на 50к километра. Доволен съм!14:53 27.08.2018
72 Чичо ви Гошо
20:41 28.08.2018
73 FAK
До коментар #1 от "Румен Янев":
дет се вика те са на секаде :D21:31 04.09.2018
74 Toto
До коментар #16 от "sososoos":
Е прочетох с интерес твоето мнение но само един въпрос имам знаеш ли колко въглища годишно се харчат за производство на тъпи електрокари четох че Китай на година горят 100000Т.запроизводство на батерий за каква екология говорим по голяма мафия от еколозите ималиКоментиран от #75
19:32 08.09.2018
75 XXX
До коментар #74 от "Toto":
само аз ли не виждам нито една японка в черния списък..? иначе лъсва истината за "суперздравите" шкода и Хюндай09:55 15.09.2018
76 Москвип408
До коментар #35 от "РК1111АТ":
Най смисленото и вярно изказване колега! Остана само корейското: като таксита на газ с мизерна подръжка и евтиби консумативи карат по милион, след това се разпадат на стружки16:35 15.09.2018
77 Коня
До коментар #11 от "sososoos":
Затова мисля да си купя е500 този мотор не е засегнат от даунсайзинга. Горе долу е здрав няма директно впръскване. Единствения скъп евентуален проблем е автомата. 5степенен(по здравия) 306 коня или фейслифтова 7г троник 377 коня. Имат и доволно екстри с тази моторизация и струват малко в Германия съм защото хората се стремят към даунсайзнати еднодневки с нисък разход и застраховка09:00 22.09.2018
78 Коня
До коментар #19 от "гост":
Това е така защото класацията според статията е на ТЮВ което е значи че е в Германия. Там предимно се карат немски коли едно 90%. На 200 немски се пада 1 японка. Живея тука от 6 години и винаги съм на път и сам живял в много различни краища на Германия. Та като ги поставиш нещото в процентно съотношение, аз така си го обяснявам че няма японки в класацията. Все 1 японската федерална служба за технически прегледи да обяват статистика-то колко немски коли ще присъстват в нея като масово там се карат японски и корейски коли? Дай да помислиме реално бад нешата а не да плюем09:32 22.09.2018
79 Коня
09:34 22.09.2018
80 Коня се съмнява тука малко
До коментар #67 от "Blesed":
Ти вярваш ли си че дъщеря ти е навъртяла 55хиляди за 1 година с полото щото аз не вярвам10:00 22.09.2018
81 Доктора
До коментар #67 от "Blesed":
Абе това 55000км за 365 дни си е по 150 км ежедневно?! Нещо по сметките?19:58 30.09.2018
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 газаджия
До коментар #58 от "реалист":
1000 кинта за газово се избиват точно за 10 000 км градско каране. Което си е по-малко от една година. Ако караш по 3-4 хиляди км на година е под въпрос дали изобщо има нужда от автомобил19:54 13.10.2018