Last news in Fakti

8 Април, 2016 11:39 20 690 13

"Джъмбо Джет" за нивата

  • bigbud-747-
  • трактор
"Джъмбо Джет" за нивата - 1

Чудовищният трактор на снимките се ражда през далечната 1977 г., но все още няма равен по размер и мощност. Съществуват много по-големи комбайни, багери и екскаватори, но те имат по-ограничено приложение.

"Джъмбо Джет" за нивата

BigBud-747 е конструиран от милионера Рон Хармън за обработка на памукови плантации. Името му е вдъхновено от появилия се малко по-рано Boeing 747, който държеше рекорда за най-тежък, вместителен и голям самолет в света до 2005 г.

"Джъмбо Джет" за нивата

Аграрният "Джъмбо Джет" е произведен в единствен екземпляр от Northern Manufacturing по поръчка на фермери от Калифорния. След 11 години дълбока оран в Слънчевия щат го пращат на работа в друга гореща точка - Флорида.

"Джъмбо Джет" за нивата

Осемколесният звяр има две рами и може да тегли плуг с широчина 30 метра по всякаква повърхност. Дълбочината на оран достига 3 метра, а производителността е 100 тона почва в час.

"Джъмбо Джет" за нивата

През 1977 г. BigBud-747 струва внушителните $300 000. Тогава за тази сума са могли да се купят 10 трактора с нормални размери. Селскостопанският "Джъмбо" е висок 4.2, дълъг 8.8 и широк 5.5 метра. Тежи 45 без горивото. За задвижването се грижи 16-цилиндров дизел с работен обем 24.1 литра. Резервоарът поема 380 литра.

"Джъмбо Джет" за нивата

32 години след създаването си BigBud-747 е модернизиран за работа като култиватор, способен да обработва по 4 декара почва в минута. Конструкцията остава същата, но двигателят Detroit Diesel вече развива 900 вместо предишните 769 к.с., а обемът на резервоара е увеличен до 567 литра. Гумите с диаметър 2.7 м са произведени от канадската United Tire Company специално за тази машина.

"Джъмбо Джет" за нивата


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 goni

    3 1 Отговор
    Мдаа! Прекрасна машина! Остава само да се оборудва с някой допълнения и е готова! Като за начало предлагам 100 мм. противотанково оръдие, няколко установки за изстрелване на НУРС,ПТУРС и прочие глезотии!:) Разбира се радиолокационите устройства и ракетите земя-въздух се подразбират от самосебе си!:)Лекото стрелково оръжие е пожелание на клиента!:) Дълбоката оран може да започне!:)

    Коментиран от #4

  • 2 Селяка

    3 1 Отговор
    Евала!!! Много е производително!!! Всеки земеделец би се накефил на такава производителност!!!!
  • 3 Бате Цецо

    1 0 Отговор
    Внушителна машина. Невероятно производителна при огромни и равни парцели.
    Но как може да пришете, че Boeing 747 е най-големият самолет до 2005 г? Що за невежество? Ами Ан-225?
  • 4 mediator37

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "goni":

    два трактора мирно си оряха
  • 5 киро

    1 0 Отговор
    Все още няма равен по размер и мощност. Съществуват много по-големи комбайни, багери и екскаватори ....???????????????? Дали или !?
  • 6 Иван Господинов

    1 0 Отговор
    Малко е .... трябват му два реактивни двигателя
  • 7 ЮРВА

    0 0 Отговор
    Гледам че са го тунинговали от 8 на 12 колела
  • 8 Vasik Atanasova

    0 1 Отговор
    ГОЛЯМО ЖИВОТНО Е
    ХАРЕСВАМ ГО
  • 9 КККК

    1 0 Отговор
    С тези 380 литра гориво ще трябва през около 3 часа да се зарежда.
  • 10 Turboto

    1 0 Отговор
    Този който е писал статията или който я е превеждал е сътворил корлосални глупости !!!
    “Дълбочина на оран 3 метра“-няма такава оран
    “Способен да обработва по 4 декара почва в минута“-за 5 минутния клип изора около 2 декара
    Пълни глупости !!!
  • 11 Zax

    1 0 Отговор
    "който държеше рекорда за най-тежък, вместителен и голям самолет в света до 2005 г."
    Ан-22 - първи полет през 1965 година - по-голям от Джъмбо
    Ан-124 - първи полет 1982 година - по-голям от Джъмбо
    Еърбъс 340-600 - 2001ва година - по-голям от 747
    Ан-225 - Мрия - от 1988 година - най-големият самолет летял някога и все още държи рекорда.

    Тази статия е пълна с камара неточности и американизми.
  • 12 sesko

    1 0 Отговор
    Boeing 747 е бил най-големия пътнически самолет до 2005 !!!
    Ан-225 пак е най-големия самолет в света но не е пътнически. Предназначен е за пренасяне на товари-по-горе в статията авторите са сравнили този трактор с пътнически самолет...............
  • 13 ЗНАЕЩ

    1 0 Отговор
    Тракторчето си го бива.Ето малко факти за неграмотния писач:
    Трактор К701Т двигател 24 литра 12 цилиндъра мощност с 2 турбокомпресора 712кс. Производителност 1500 дка дисковане/18ч
    420 дка дълбока оран 25-27см./16ч.Всички данни би трябвало да са
    в акри и галони това са важни неща нека някой да провери преди да пише иначе снимките са чудесни.