Last news in Fakti

10 Май, 2016 14:11, обновена 12 Юни, 2022 16:10 81 266 78

Защо Subaru използва боксерен двигател вече 50 години?

  • subaru-
  • boxer-
  • двигател
Защо Subaru използва боксерен двигател вече 50 години? - 1

Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), производителят на автомобилите Subaru, чества тази година 50 години предлагане на Хоризонтално Разположения Subaru Boxer двигател. Boxer двигателят, отличителна технология на Subaru, бе въведен за първи път в компактния лек автомобил Subaru 1000 на 14 май 1966 г.

От тогава насам Subaru развива предимствата на своите Boxer двигатели и постоянно да ги подобрява. В наши дни, всеки един продаван автомобил Subaru е оборудван с Boxer двигател и общото производство през последните 50 години надвишава 16 милиона двигателя.

При хоризонтално разположения Boxer двигател, буталата са разположени едно срещу друго в симетрична конфигурация. При движението на срещуположните бутала се неутрализират инерционните им сили, което води до по-ниски нива на вибрации и изключителен ротационен баланс и допринася за плавна и равномерна работа до най- високи обороти. А защо Subaru използва boxer двигатели, вижте във видеото.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 име като гост

    20 10 Отговор
    предимствата ок, а поддръжката? наистина защо останалоите марки не са прегърнали доживот ДВГ с подобно рапзоложение на буталата? питам наистина защо... предполагам поддръжката става по-сложна

    Коментиран от #68

  • 2 Subaru Fan

    47 4 Отговор
    Маслото се сипва от горе и се източва през пробка отдолу :)
    Единствения "проблем" е затруднения достъп при подмяна на свещи, бърка се отдолу, че е по-лесно ;)
    Още един + е ниския център на тежест.
    Боксеров двигател се изполва и от Порше...
  • 3 гост

    18 12 Отговор
    повечето недостатъци и при бензиновите и при дизеловите биксери са свързани с прегряване. Май всички двигатели над 200к километра са сменяли гарнитури или са с течащи такива.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Пешо

    54 3 Отговор
    прегряването е фактор само при някой двигатели - например 2,5 в периода от 96та до някъде 2004-5 - каналите за антифриз са доста тесни и с времето се затлачват, което води до прегряване на последния цилиндър по пътя на водата - при добра подръжка и периодично миене на водната риза проблем няма...но при други мотори - например 2,2 литра от 89 до 98 г. проблем няма, лично ползвам такъв - приближава 400 000 км и все още не пипа масло, не прегрява с кола на буксир през петрохан при 30 градуса, не прегрява и с пълна газ по магистралата...абе изобщо безсмъртен само дето купето взе да се разпада :)
  • 6 АНТИ ВАГ

    50 8 Отговор
    №4, След като говориш така явно никога не си имал досег с марката... От моя опит мога да кажа, че са по-здрави дори от Тойота и влизат в завоите като никое друго комби, благодарение на боксерния двигател

    Коментиран от #8

  • 7 2399

    26 3 Отговор
    Subaru Forester дизел 2009-2012 , чупи колянов вал на 80 000 - 110 000 км. После ги оправят.....ама кел файда, и там падна качеството.
  • 8 xxx

    13 15 Отговор

    До коментар #6 от "АНТИ ВАГ ":

    Я моля те ни обясни по какъв начин Субару комбитата с боксеров двигател влизат по завоите, така че другите комбита 4х4 да не могат?
    Я си смъкнете форумните очила и бъдете обективни!
    Боксерови двигатели имат и други производители, не са само Субару. Да, ползват ги като запазена марка, но моля не се превъзнасяйте по тях. Иначе евала, че направиха дизелов бокеров двигател!

    п.п. Не всички ДВГ са Боксер, ако не се лъжа имат и разни малолитражки от типа на Сузуки Суифт, на които слагат 4х4 и емблеми и се продават като Субару.
  • 9 Чел книжки

    32 17 Отговор
    Ами не е хубаво да припадате чак по боксерите и Субару... Когато японците започват да ги правят, марки като Алфа Ромео например от години ги ползва и печели куп автомобилни състезания с боксерови двигатели, но в крайна сметка все пак се отказват от тях..
  • 10 Алфата

    36 13 Отговор
    Субаро - голям грозник, който неясно защо ме кефи! Един крив съндък на колела. Но ако не беше пословичната му лакомия, бих взел един екземпляр... Мъжкарско грозен е все пак!
  • 11 4X4

    10 9 Отговор
    Много хубави коли, но поне да имаха възможност за блокаж на диференциала вместо LSD
  • 12 азаз

    26 4 Отговор
    Много са лакоми-те и затова Алфа се отказаха от тях.Иначе наистина са добри при високи обороти и добре балансирани-не случанйно Порше ги ползват доста повече години.
    А клипчето е за дебилни деца!!!
  • 13 WRX

    32 9 Отговор
    F H I Power ! Дано още дълги години ни радват с уникалните машини S U B A R U !
  • 14 Ех Българино

    12 19 Отговор
    Бре и тука много рекламни агенти на Субару. От както Пеевски стана представител на марката в БГ много хвалебствия гледам в коментарите на сайтовете

    Коментиран от #15

  • 15 Янг

    28 7 Отговор

    До коментар #14 от "Ех Българино":

    Боксерите никак не са лоши, а идеята за симетрия и взаимно уравновесяване на вибрациите при движение на буталата е хитричко. Субару имат много добро двойно във всичките си модели. Дори малкият Вивио, е доста проходима въшка, въпреки малките гуми и ниският клиренс, но за кален път никак не е зле. За нас цените на новите Субарута са високички, но качеството им е високо. И най-вече, правят коли, на които можеш да разчиташ. Честно казано, предпочитам едно ново Субару Форестър, пред един Мерчо еМеЛ. А лазхода на гориво при внимателно каране не е твърде висок, спрямо конкуренцията. Рядко това, което се описва по каталог отговаря на реалният разход, защото тестовите пъътища и начин на шофиране се различават в разни страни и хора. Но ако приемем че средно отговарят, то японците правят добри постиженния за мощността и кубатурата на двигателите си. Все пак Субару не е Лада Самара или Тата Индика. Ако обаче говорим за здравина, то Субару правят доста здрави автомобили и ходовата им част трае доста, при умно каране, а не бесни скокове от дупка в дупка.
  • 16 Янг

    40 7 Отговор
    От опит и личен и споделян смея да твърдя, че няма лоша кола, а има калпав шофьор! Аз съм бил и калпав и добър, така, че имам поглед и от двете страни на монетата. Карал съм Субару Легаси, вярно не мой личен, но ми даде поглед за модела. Държи се стабилно на пътя, усещането е за здравина, мощ, нещо като моделите на Волво, но по азиатски вариант, не съм карал в тресавища, но даже и без двойно изпъпли по един горски път без никакво усилие вярно бе влажен а не с порои и сняг, но достатъчно кален, на места, да забуксува не един друг автомобил. вървя като роден на такъв път. Возили са ме в Субару Форестър - възхитен съм от автомобила- имаш усещането, че си в някакво комби с възможностите на джип. Изобщо не се притесни да минем през дълбоки по 30 санта разкаляни локви и си мина като че не ги усети. Колаата е стабилна, тежичка, вярно не от най-икономичните, но кое ли е? Много зависи и от начина на каране - ако караш на стил газ-спирачка винаги гори повече. Ако караш на внимателно сменяне на скоростите или си с някакъв автоматик в колата, разхода пада. Веднъж подкарах и Субару Вивио, много ми хареса въшката минава навред и дори между дърветата, но не може да носи багаж и се отказах - гледах я като купувач. Струваше си, но ми трябва кола да вози повече товар. Човека го даваше изгодно. И това малко чудо, вярно с ниско тегло и клиренс, просто се изнесе по поляната като АТВ. Никак не са лоши моделите на Субару. Който не ги харесва, явно е предубеден. Не бих превъзнасял никоя марка, защото няма гами без нещо да се недоизпипа- колко марки връщат серии за безплатно оправяне на пуснати автомобили. Но това не означава, че автомобилите им са лоши, просто нещо не е доизпипано. Лично за Субару не мога да кажа, че автомобилите им са недоизпипани. Виж, от седмица ходим в командировка със Ситроен С4 вярно не свръх лукс. Пластмасата не прави някакво супеер впечатление, колата е ниска, трудно се излиза отзад, защото вратата пречи на краката. Иначе пере яко с над 150 с 1.4 двигател, но не е кола, която да те вдъхнови. Ситроен Кактус е друго - купето му е готино. Но не съм карал, не го познавам. Субару пусна и СУВа Трибека - твърде едър и тежък е за моят вкус, но личи, че е качественна машина. И скъпа. Няма основание човек, да оплюва и подценява марката и моделите и! Хората правят качественни автомобили с не едно иновативно решетние.
  • 17 бай Иван

    8 59 Отговор
    Да обаче в действителност тези двигатели се оказаха големи недоносчета! На всичкото отгоре и това неутрализиране на инерционните сили се оказа също пълен провал.Като изключим Импрезата всичко друго е пълен смях!
  • 18 един

    53 2 Отговор
    Дали някога ще се случи българина да не оплюе нещо, визирам "бай Иван" , а да се наслади на коментари като на "Янг" от които да ти е кеф да научиш нещо

    Коментиран от #25

  • 19 dexter

    28 5 Отговор
    Като собственик на Легаси B13 мога да споделя: боксера си е неприятен за ремонт двигател - теснотия в коша с тия глави отстрани. Махаш малко карантии при смяна на свещи (акумулатор и кутията на въздушния филтър). За Н6 - вадиш целия мотор. Пешо (пост 5) добре го е обяснил защо прегрява, и като добавим и факта, че дръпнатите са сложили само по 6 болта на глава шанса да я окривиш при прегряване си е голям.
    Не искам да влизам в полемиката за използуването на виско-муфата в средния диф, а не примерно на вездесъщия торсен, който на СТИ се слага отпред, а в средата пак е виско-муфа, ама маааалко по-различна. Така са си преценили джахайците. Субару-тата си горят необосновано много, елле тия без турбина, които не са кой знае какво (моята е такава). За да вървят сериозно си требе "охлюв". Конструкцията на купето като цяло, обаче си е доста издържана. Като съм гледал гредичките отпред на Ауди-та връстници и от класа на моята, А4 демек, А4-ката е доста назад. Като цяло за Субитата - среден клас автомобил, ама екзотика. Моделите до набор '99 гният като Опел. Не са чак "пословично издръжливи", при нормална поддръжка - издържат повече от нормална кола. Иначе както всяка кола си искат своето. Едрогабаритните части са необосновано скъпи и няма заместители. Имат си дразнещи детски болежки, както всички коли, перфектни коли няма. Ако някой твърди обратното - негов си проблем.
    Лично аз съм си доволен от моята, особено зимата.
  • 20 Гост

    12 30 Отговор
    Само се запитайте, Защо няма нито 1 суперкар или хиперкар с бокстер? защото колкото + имат то Х2 са минусите за този двигател, да има баланс но до тук спираме за него! почва се, трудна и скъпа потдръжка, неиздръжливост, слабо охлаждане, неиздръжливост на холеми мощности и т.н. да не изреждам 1000-те недостатъка предполагам,че се досещате за какво говоря. Порше разработва тези двигатели над 100 години и пак има куп проблеми и най-добрите им или най-бързи и мощни коли са им с V образен двигател само се запитайте защо така? защо компания с над 100 годишна история с Бокстер ще използва V образен за най-добрите си автомобили :) предполагам,че повече не е нужно да ви обеждавам :) PIECE

    Коментиран от #23, #62

  • 21 maxobg

    10 12 Отговор
    имам приятел,който работи в гараж ,той казва ,че субару е добро ,ама трябва да имаш собствена бензиностанция или да живееш в С Арабия
  • 22 ghost navigator

    13 25 Отговор
    Когато германците използваха боксер мотор,японците произвеждаха шевни машини и колела

    Коментиран от #75

  • 23 Ярослав Станчев

    39 4 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Най-бързите и най-мощни коли на Порше са точно с боксерови двигатели.Примери колкото щеш.Само един ще дам,Порше 917 в най-различните му варианти е 12 цилиндъра боксер достигащ мощности от 600 до 1580 к.с. при модела 917/30.При прототипите им от група С-956 и 962 също са използвани боксери.И успехите им на Ле Ман,ИМСА,Кан-Ам и в още стотици състезания доказват колко добре могат да правят такива двигатели.
    А Субару правят боксери,защото могат да правят боксери.Ако правят редови или ве-образни мотори ще изменят на цялата си философия и няма да са Субару.
  • 24 Vasik Atanasova

    11 10 Отговор
    ЗАЩОТО Е НАЙ ДОБРИЯ
    И ДА ПОРШАГИТЕ И ТЕ СА С БОКСЕРОВИ ДВИГАТЕЛИ
  • 25 Петко

    6 25 Отговор

    До коментар #18 от "един":

    Щом празния коментар на Янг изпълнен с много думи и никакъв смисъл и още по малко нещо вярно те изпълва с радост значи изискванията ти към автомобилите са сведени до ниво" когато си купувам кола гледам цвета на седалките"! Калпавите боксери на Субаро от години се славят като една объркана технология .Същото е и с боксерите на Алфа Ромео. Това са двигатели с концепция много компромисна и ползвана само при определени модели с ясната цел снижаване на центъра на тежеста , но недостатъците произлизащи от тази концепция обесмислиха този тип ДВГ И УПОТРЕБАТА ИМ В СЕРИЙНИТЕ АВТОМОБИЛИ..

    Коментиран от #72

  • 26 Гост

    6 8 Отговор
    Искаш да кажеш от 600 до 1100 К.С. кое за 12 цилиндъра е СМЯХ при положение,че има 4 цилиндрови говоря редови по 1.5 литра двигатели с 1500 К.С. :) и това е върха на възможностите за този двигател и си пише,че е използван само за къси писти заради проблемите в него. А в моя предишен коментар говорех за сериино производство като Carrera GT V10, което е уникална кола и много по бърза от всеко едно бокстерово порше за годината си , новото 918,918spider V8 както и много стари модели да не ги изреждам сега. Виждам,че си фен на този тип двигатели, но това си е загубена битка преди да е започната , същата работа като Ванкеловия двигател пълна безмислица направена да кара хората да плащат за нещо което не е рентабилно, но обичат различното.

    Коментиран от #41

  • 27 Прасе

    0 5 Отговор
    ХА-ХА-ХА-ХА...
  • 28 от Варна

    28 4 Отговор
    Четах четах.....коментари ....кой говори за супер коли с по 1000кс.

    От 12години карам субару и за мен е един много добър семеен автомобил здрав за нашите пътища и сравнително евтина подръшка и много лесна също няма нищо сложно ....ролки ремъци водна помпа 350 до 400лв. говорим за 2.5 двигателя комби е колата дайте да сравним с едно АУДИ А6 да ти разглобят половината кола за смяна на косумативи и два дена чакаш ....и цената е ... ?? няма да казвам ....преггрявали казвате ами да като някой калпазанин не знае как да обезвъздуши системата след смяна на течноста или съединение няма значение

    Лично аз съм и навъртял на мойта 180 000км. как един път не ми прегря въпреки че съм я карал наистина в много тежки условия . В момента е на 500 000км. масло ми гори около 300гр. за 10 000км. но няма кола която да не гори да не казвам че има и нови автомобили от извесни марки които се продават в магазина с тубата с масло в багажника . Коя друга кола ще изкара половин милион километра без да започне да гори масло колкото и бензин ???
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Борисов

    47 3 Отговор
    От 8 месеца съм собственик на Аутбек -245к.с. и честно да си кажа
    не ми се слиза от нея.Няма такава кола.Изобщо не съжалявам за покупката.В България е важно колата която я взимаш, как е карана преди теб.Затова такива спорове ми се струват безмислени.За мен е факт:Субару е колата ми мечта.
    Поздрави.
  • 31 евтим

    13 0 Отговор
    ДРУГАРИ МОНЕТАТА ИМА ДВЕ СТРАНИ .....
  • 32 лудия драйвър

    21 0 Отговор
    всички говорите за разни космически двигатели а масовите автомобили не са с такива
    да припомня бръмбъра от 60 и някоя година който е също с такъв двигател дори с въздушно охлаждане и пак кара хиляди километри без проблем при това и гласа му е доста приятен
  • 33 до Варна

    6 22 Отговор
    Всички японки гният яко това никой не може да го отрече! Мой приятел си купи легаси със същия мотор като твоя 2.5 комби 2005г. кара го около година и счупи бутало!Така ,че недей да ги изкарваш вечни!Моето ауди а4 1.8 е на 20г.и няма никъде ръжда,а за доливане на масло и дума да не става.

    Коментиран от #35, #39

  • 34 111

    5 24 Отговор
    За това всички двигатели във Формула1 са боксер, защото са компактни и лесни за обслужване... ха.ха.ха

    Най-балансиран е 8 цилиндров редови двигател!

    BMW - еталон за бензинов ДВГ

    Коментиран от #46, #51

  • 35 от Варна

    15 1 Отговор

    До коментар #33 от "до Варна":

    Да много е важно тоя преди теб как я е карал колата и дали е подържана като хората както пише и Борисов по долу
    Търсихме кола за мой приятел и по точно Аутбек 300куб. е на такива работи се нагледах ....едната нямаше маншони на предните външни карета светеха все едно си ги мил с нафта иначе дошла на ход от ...незнам къдеси ....луда работа .

    А за по старите коли най вече преди 2000г. спор да няма здрави са много както и твоето Ауди още много ще си го караш ... От 2000г. на горе всичко се прави така че да изкара някакви километри там и трябва да се купуват части няма как .

    Ходил съм в сервизите на Мерцедес Мазда Пежо и други ами то само нови коли на подемниците какво да говорим
  • 36 Ahmet

    10 6 Отговор
    Subaru e nai dobrata kola. Podryshkata e eftina, samo harchi jako benzin. Vsichko drugo sa mitove. Podryshkata na Subaruto mi struva kolkoto na opel astra ot systite godini. Gnie li? Samo gnie kato e bila odarena i ne opravena kato horata. Moga da pokaja subaru na 20 godini bez rajda.
  • 37 nmbg

    15 3 Отговор
    Имам Субару Форестър дизел. Много ме плашеха че късали колянови валове, но се реших да я купя и не съжалявам. Върви много, харчи малко :) Иска си качествени консумативи и да се сменят навреме :)

    Коментиран от #40

  • 38 Генерала

    21 9 Отговор
    точно бмв, които нямат никакви успехи във Ф1 не ми ги хвали
    баваришен каруцен

    Коментиран от #45, #47

  • 39 Иво

    17 1 Отговор

    До коментар #33 от "до Варна":

    Твоят приятел просто не е изкарал късмет. Аз пък имах съсед, който два пъти си купува чисто нови БМВ и два пъти трябваше да ги връща за смяна на двигатели. Всичко това в порядъка на месеци. Това не значи, че БМВ-тата са боклуци.
    Аз карам Субару-та от има няма 10 години. Не съм съгласен, че гният. Купета, прагове и т.н. трудно могат да загният. Това може да се случи, ако са били одраскани или ударени и поправени некачествено. Единствените елементи, които гният са незащитените ламарини под колата, болтове и връзки на ауспусите. Но на пазара има голяма гама гумени и керамични спрейове, който може да се използват за зашитата на дъното от корозивни елементи.
  • 40 Иво

    25 3 Отговор

    До коментар #37 от "nmbg":

    Субару са едни от най-надеждните коли, като качество, надеждност, проходимост и най-вече - сигурност!
    Написал си нещо много важно, което хората не разбират и често пренебрегват. МНОГО Е ВАЖНО ВСЕКИ ПРОБЛЕМ ДА СЕ ОТСТРАНЯВА НА ВРЕМЕ, И ВСЯКА ПОДДРЪЖКА ДА СЕ ИЗВЪРШВА НА ВРЕМЕ С КАЧЕСТВЕНИ КОНСУМАТИВИ.
    Ние Българите сме свикнали да "минаваме метър", като ползваме части втора употреба, или такива предназначени за други марки, само защото излизат по-евтино.
  • 41 Ярослав Станчев

    20 0 Отговор

    До коментар #26 от "Гост":

    Говоря за модела 917/30,който по време на квалификации в Кан-Ам са го надували до 1500 к.с.16 от 17 победи на Ле Ман Порше ги печелят с боксерови двигатели на колите.Какво повече да говорим.Субару също са се доказали в ралитата с победи и титли.И сега маса тунери си ги помпат боксерите на Субару и се състезават с тях по цял свят.Как пък един не се оплака,че боксера не ставал.Това двигател,който ако не можеш да го направиш не го прави.Е,Субару и Порше могат,а вие си приказвайте каквото искате.

    Коментиран от #42

  • 42 subaru

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "Ярослав Станчев":

  • 43 subaru

    3 0 Отговор
    http://automedia.investor.bg/catalog/subaru_76/

    е тука има информация за разход , окачване ускорение и така на татък и не само за субитата но и за другите марки коли
  • 44 Bonzo

    1 30 Отговор
    Това е най-тъпото нещо, което съм гледал от няколко дни насам:) Все едно двигателят ще тръгне да се обръща в колата или от инерционните сили ще вземе да скъса тампоните и да излезе навън ( заради високия център на тежестта). От мен да знаете - жабар и слънчоглед, кола не могат да направят!

    Коментиран от #60

  • 45 Пешеходец

    10 5 Отговор

    До коментар #38 от "Генерала":

    Мойте уважения г-н Генерал.Нека бъдем реалисти.Фен Съм на JDM но
    1985г Брабам-БМВ с пилот Нелсон Пикет става световен шампион във Ф-1 с 1.5 литров турбо мотор със 1350 к.с.състезателна версия и 1500к.с. тренировъчен автомобил.
    И все пак това не прави БМВ №1 сред автомобилите.

    Bonzo точно жабар и слънчоглед правят най-добрите коли.Шнапс-овете могат само да мечтаят за такива бегачки.
  • 46 Пешеходец

    3 6 Отговор

    До коментар #34 от "111":

    Нещо си убъркал броя на цилиндрите братле както и марката на еталона.
    Най-добре барансирани мотори са редови шестак и V10.
    А за еталон спри една срещу друга две коли.Един немец и един японец с еднаква мощност и обем запали ги стани между тях.После ела Ми кажи пак за марката на еталона.

    Коментиран от #48

  • 47 Спиро

    5 0 Отговор

    До коментар #38 от "Генерала":

    Стига са тая Формула едно ма, Джанъм...
    Ако няма успехи там, значи не става ли??
  • 48 укиъп

    5 2 Отговор

    До коментар #46 от "Пешеходец":

    най-добре са ти баРансирани цървулите пешеходецо, кът си купиш кола ела да ми ги говориш....до тогава търкай цървулите и викай бррррръъъъм!

    Коментиран от #50

  • 49 МоТо

    12 6 Отговор
    Имат си и малко недостатъци Боксерите:
    По-късия ход на буталото води до по-малък въртящ момент.(без турбо моделите).
    Ангренажните вериги са две или една по-дълга .
    Не са много удобни за ремонт .
    Чисто термодинамично -топлинните загуби са по-големи,не са от най-икономичните двигатели.
    Разходите по изработката са по-големи.
    Ако бяха толкова уникални - всяка втора кола щеще да е с Боксер

    Коментиран от #56

  • 50 Пешеходец

    4 6 Отговор

    До коментар #48 от "укиъп":

    Явно много си ограничен.
    Тия фрази за цървули коли и бррръъъммм ги пишеш след всеки Мой пост.
    Казвах ти 100 пъти и пак ще ти повторя.Ще ти подаря цървулки да не ги сънуваш постоянно и да мечтаеш за тях.Ноф фнос са на реални километри носени от баба.
    А ти междувременно измисли с нещо друго да Ме разсмиваш.Тия фрази станаха банални и като ти видя ника и че си Ме цитирал вече знам какво си написал и минавам на следващия пост.
    Ако ти е малко сивото вещество има книги прочети и плагиатсвай ако неможеш да измислиш нещо.

    Коментиран от #52

  • 51 Хиткото

    4 1 Отговор

    До коментар #34 от "111":

    Ма айде да не намесваме Ф1. И боксера там е избран заради ниското разположение.
  • 52 WRX

    7 3 Отговор

    До коментар #50 от "Пешеходец":

    Ограничен ще е разбира се ,като повечето фенове на бмв !
  • 53 Някакув

    9 14 Отговор
    Субару повече никога! Трудна за обслужване, скъпи части, гори като ламя и келепир никакъв. Боксер не е двигателят!

    Коментиран от #54

  • 54 Някакъв

    7 13 Отговор

    До коментар #53 от "Някакув":

    За да хвалите Субару, значи не сте се качвали на коли!
  • 55 Driver

    8 3 Отговор
    Хубави коли, но да не знаеш какви мъки те очакват след това. Боксера върви много, но като дойде време за подмяна на части по него, ревеш. Скъпичко е да плащаш за нещо толкова евтино!

    Коментиран от #59

  • 56 Някакъв

    8 9 Отговор

    До коментар #49 от "МоТо":

    Абсолютно вярно! Изпитал съм го това на гърба си. Уникални в лошата конструкция. Трудно за обслужване. Скъпи ремонти, прегрявания, затлачване. Прехвалени коли.
  • 57 Божо

    7 2 Отговор
    Проходими са, безспорно, но ако бяха с по-различен двигател от боксер, нещата щяха да седят по друг начин относно подръжката. Не може да сложиш двигател с толкова малък ресурс и да го направиш на практика необслужваем.
  • 58 Оле мале

    5 5 Отговор
    субару легаси 1998г 2.5 - 156кс автоматик - кутия 250лв от морга
    ауди а8 1996г автоматик - 900кинта от същото място и на субару са по яки ... имах допир със субару,хонда,тойота и волво и следващата ми кола ще е или японка или шведка със сигурност
  • 59 ГостЪ

    8 3 Отговор

    До коментар #55 от "Driver":

    Боксера на алфа 33 1,7 върви много повече , а субарото седи като катафалка
    на пътя сравнение с нея , а тя на свой ред дори не е добра кола . Един собственик на
    субару остана изумен след като му дадох да покара . Тея статии са си гнусна реклама . Боксера е мотор с малък ресурс
    А тези дори не блестят на останалия фон.
    Признавам проходими са и детайлите са на ниво но дотам .
  • 60 малкия

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Bonzo":

    Единственното Субару, което ме кефи е Джъсти - малка 4х4 съшка, която е идеална за човек без багаж, пътуващ по тесни улици, селски калотии и дори равнинна местност. За дълготрайността не зная колко траят, но са от малкото производители, които правят подобни модели. Други, които зная са Фиат Панда, Сузуки Игнис и Суифт, Дайхатсу Шарейд и Сифион. Ласкави отзиви чувам за Субару Форестър, но не са от икономичните коли.
  • 61 Субарист

    26 3 Отговор
    Тук виждам много хора пишат за субару но определено си личи че не са карали никога такава кола. Всичко което се казва е неща които са чули от някой си.Аз карам субарута вече 9 години като между другото съм сменил 7 други автомобила все лични.Нищо не се сравнява с тия коли.Разбира се искат си поддръжката, имат специфични болежки и ако ги знае човек Субаруто ще се отблагодари,изключително здрави са с много голям ресурс в пробега,склоност от прегряване имат само 2.5 моторите.Този боксер няма нищо общо с чупливия италянски на алфите,купетата гният само ако има наранявания отдолу или удари,изключително стабилни са в завоите а за горенето си е напълно нормално защото 90% се карат на газ която няма и лев за литър.Нормално е да е лаком един 6 цилиндров мотор със сигурност автомат и постоянно зацепени 4 колела.Но пък има и 2.0литров мотор за тези които искат икономия и не са претенциозни откъм пъргавина.Този мотор е и най-здравия между другото.От японците Субару за сега остава единствения автомобил произвеждащ се само в Япония.Няма как да не е здрав.
  • 62 Субарист

    10 0 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Самия двигател на субару не е направен за състезание а е сигурен и надежден двигател за семейна кола с по-голям въртящ момент което е перфектно за 4-ката.И въпреки всичко STi-ките правят чудеса.Чупят се повече от Евотата на митцубиши но пък концепцията на боксера е друга.Не случайно при пистовите мотори се използват само редови-по бързи и икономични,а V образните ги има само на спорт туристи-издържащи повече км. ама и по жадни с по-голям въртящ момент като боксерите
  • 63 ДОСТА ЕЛЕМЕНТАРНА АНИМАЦИЯ

    4 0 Отговор
    СИЧКИ ВИБРАЦИИ ОТ НЕБОКСЕРНИТЕ ДВИГАТЕЛИ СЕ ГАСЯТ С БАЛАНСИРАЩИТЕ ТЕЖЕСТИ НА КОЛЯНОВИЯ ВАЛ. ОЩЕ РУСНАКА ГО Е КАЗАЛ МОНТИРАЙКИ ОПОЗИТНИ/ БОКСЕРОВИ/ ДВИГАТЕЛИ НА ТАНКОВИТЕ СИ. ТОЗИ ТИП ДВИГАТЕЛ ИМА САМО ЕДНО ПРЕДИМСТВО - НИСЪК ЦЕНТЪР НА ТЕЖЕСТА И НЕДОСТАТЪЦИ ВИНАГИ ПО ГОЛЯМ РАЗХОД И ПО СЛОЖНА МЕХАНИКА И ОБСЛУЖВАНЕ.
  • 64 Измама!

    2 15 Отговор
    Голяма лъжа! Както боксера неутрализира тежеста на изхвърленото бутало, с огледалното от другата страна, така го правят и всички останали двигатели с четен брой цилиндри! Противотежестите са, за да неутрализират кривките на коляновия вал. Нали знаем, че носител на гинес за пробег е редови двигател а не боксер. Това за ниската точка на тежеста е бутафория. Тъй като Мерцедеса ми тежи 2 тона и е с V образен. Автомата ми тежи повече от двигателя! Така, че 30-40 кила от горе и то 10-тина сантиметра по от горе от боксера, надали оказват влияние. Като се има в предвид, че тия японски, корейски, китайски и тем подобни ръждави кенефи тежат по малко от двигателя и скоростната кутия на мерца, как очаквате да не търсят оправдания и реклама в последното за което се хванат. За Алфата и Фиат даже няма да коментирам, понеже (това наименованието на селските кенефи в различните диалектни региони ли е, че не се сещам за кво иде реч?) :D

    Коментиран от #66

  • 65 OUTBACK H6 B12

    12 1 Отговор
    Доста глупави коментари прочетох...имал съм и алфа с боксер, сега карам субару с 6 цил. Боксер...и двата мотора са много здрави, алфата я уби един дядка и отиде за скрап, сега тоя змей ми развозва семейството из цяла България, Гърция и където ми видят очите...при нормално каране и спазване на правилата ми дава 9.5-10/100, което за 16 годишен 3.0 мотор с автомат е доста добре. Вярно е, че още с купуването я оставих в сервиз за пълно обслужване, смяна на верига и всичко дето му е изтекъл ресурса и излезна 5400лв, но вече четвърта година само бенз и винетки...за града не е удобна, щото е тежка и тромава, но като излезне на дълго си вади козовете...да не говорим зимата или в подобни сценарии...живея в планински район и не ми пука да ли е изчистена улицата. Знам, че жената и децата ще се приберат при всякакви условия, без да е необходимо жената да е офроуд майстор. За мен това е достатъчно при все, че нямам кинти за хубав джип. Имат си и недостатъци разбира се, но при мен излизат сметките...за сега не виждам алтернатива, която да се впише в моя бюджет
  • 66 Всички дараци са в Б Г

    8 1 Отговор

    До коментар #64 от "Измама!":

    Измемения, Магарцрдеса ти може да е тежал 2 тона преди 15 година. Сега е под тон... ръждата не тежи
  • 67 Киро Киреча

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Трябва да съм луд да си купя Субару":

    Е това е аргументиран отговор!
  • 68 Росен Златев

    8 0 Отговор

    До коментар #1 от "име като гост":

    Порше прави още по-добри боксери !
    А защо другите не го правят е въпрос, който трябва да им зададете на всичка тях, поотделно !

    Важното е, че и Субару и Порше, правят едни от най-успешните машини, вече 50 години !
  • 69 лаик

    12 0 Отговор
    Колеги , за 24 години работа в сервиза , единствения двигател дето не съм разглобявал е боксера на субару . Гарнитурите и семерингите са консуматив на всички двигатели .
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Форестър s turbo

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Петко":

    Верно ли беее?!?!?
  • 73 Сурчо

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Трябва да съм луд да си купя Субару":

    СУБАРО КАРАТ УМНИТЕ.
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Когато

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "ghost navigator":

    Когато японците слагаха боксери на самолети германците се движеха с катъри по селата.
  • 76 Тото

    1 0 Отговор
    Кажете нещо за дизел 2.0 150к.с. 2013 или феиса след него
  • 77 SUBARU

    2 0 Отговор
    Купх на дъщеря ми IMPREZA 1.8. атмосферен автомат 1993 г.на 200 000км като учебна!. Имал съм всякакви коли. Навъртяхме още 3000 000. И сега си я карам. Купих IMPREZA атмосферен автомат 2.0 R 2005 г. на 130 000, сега на 225000 км, и на двете нямам никакви повреди, само нормалната профилактика,, газ до дупка! С 20 км. по-бързо влизам в завой, страхотно стабилни и двете ! Преди години си правих колите и карах по ралита, вече не, но сега карам само Subaru ! Карам на приятели разни нови марки и модели, може и да е навик, но! Единствения недостатък е разхода, завси и от кракът ! Само мое мнение !
  • 78 Субару

    0 0 Отговор
    Главно е, че няма майстори които да ги правят. Не разбират и не ти казват ми пробват да се учат и после ти викат "Абе скъпа е поддръжката на тези коли и много се чупят"