Last news in Fakti

10 Май, 2016 14:29 20 346 20

Honda готви революция в двигателостроенето

  • honda-
  • двигател-
  • променлива кубатура-
  • патент
Honda готви революция в двигателостроенето - 1

Японската компания Honda патентова технология, която полага основата за двигатели с вътрешно горене от съвсем ново поколение. Благодарение на бутала с различна височина работният обем на агрегата ще може да варира в широки граници, съобщава Autoguide.

В традиционния ДВГ ходът на буталото е постоянна величина. Японските инженери обаче предлагат система, при която буталата могат да имат променлива височина за всеки от цилиндрите и - като резултат - различна дължина на хода и варираща кубатура.

Honda готви революция в двигателостроенето

Така например при 2.0-литров четирицилиндров мотор всеки цилиндър е с обем от 500 см3. С новата технология същият агрегат би могъл да има около 15 варианта на кубатурата в зависимост от броя на деактивираните цилиндри и дължината на хода на буталата.

Honda готви революция в двигателостроенето

От Honda са патентовали подобно решение за няколко вида двигатели с два, три и четири цилиндъра в редова конфигурация и един с архитектура V6. Перспективите пред технологията изглеждат бляскави. На теория тя би могла да доведе до огромна икономия на гориво без загуба на мощност и динамика.

За съжаление патентните документи не разкриват какви са слабостите на такава конструкция. Не се споменава и нищо за възможните срокове за реализацията на потенциално революционната технология.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име като гост

    0 0 Отговор
    Всичко на фона на революцията в електромобилите ми изглежда това малко позакъсняло... и доста усложнено, за да се превъзнесем от радост...
  • 2 гост

    0 0 Отговор
    Моментната кубатура може да варира, но това усложнява много двигателя. Следователно вместо да се произвеждат един тип бутала, тук ще се произвеждат 4 типа и отделно дтуги спомагателни механизми. След като се сглоби може и да е 10% по-икономичен, но тези проценти се постигат с лекота само от стила на каране. Или едно обучение на купувачите би довело до много по-добър резултат.
    Мазда направиха револючия със суперкондензатор, който да помага за секундите на ускорение, но това е много сложно, за да стане масово.

    Коментиран от #7, #9

  • 3 haho

    0 2 Отговор
    Тесла, Нисан и други вече направиха революция. Всичко свързано с ДВГ е отживелица. Включително и хибридите, целта на които е единствено да се вписват в еко нормите и едновременно с това да събират същите пари за поддръжка. От това печелят автомобилните производители. Време е да навлезем в 21ви век. Колко могат да вдигнат КПД-то на един двигател с вътрешно горене? До 50%? Едва ли. А и на каква цена ще дойде това подобрение? Автомобилните компании си държат на ДВГ защото имат технологии в които са инвестирали с десетилетия, имат патенти, имат собствени подразделения за части, масла и тнт, сервизни центрове, оборудване... Без всичко това голяма част от печалбата им отива на кино, за това и не искат да строят електромобили. Просто гледайте филма 'Who killed the electric car' и ще се убедите сами.

    Коментиран от #5

  • 4 гост

    0 3 Отговор
    абе я си карайте тойотите ), техния valvematic e за предпочитане пред Хонда

    Коментиран от #6

  • 5 BG-Jivko87

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "haho":

    Нищо лошо няма в ДВГ-то.Горенето е един от основните физични процеси в природата.По-важното е какво се изграря,как се изгаря и какво се получава накрая в следствие горенето.
    Защото тока за електричките като го "направят" в АЕЦ или ТЕЦ въобще не е еко и се получава малко наливам от пусто в празно .

    Коментиран от #18

  • 6 някой

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    И защо е за предпочитане можеш ли да ни обясниш?
  • 7 Янг

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Прав си, че това ще оскъпи автомобила. Системата трябва да се следи от електроника във всеки момент и това неминуемо ще оскъпи и цената и ще усложни и обслужването на електрониката. Защото ако при зададени параметри на статичен ход на буталото то движението по вала е с определената дължина, то промяната на само дори едно бутало по дължина, ще промени и настройките на горивовпръскването. Оттам ще се промени и мощността и разхода на гориво може и да падне малко, но това не означава, че винаги ще пада? Защото на равно мощността придвижва един товар, на надолнище друг на нагорнище трети. И ако падне разхода на равно и надолнище, то на баир няма гаранции...по-малката мощност ще увеличи товара на двигателя и ще гълта вероятно повечко, защото ще се задъхва и инжекциона ще налива, за да осигури повече мощност. Идеята е добра, но трудно приложима за масово автомобилостроене, не, защото не може да се направи, а въпроса е - доколко си струва като икономии, за да се направи? То може да се икономиса и от разликата в диаметрите и цоловете на предни и на задни колела, но дали си струва? И най-вече, ако се променя кубатурата, чрез промяна на движението на буталата и останалото, дали това би довело до рентабилност на всякакви терени? Аз например като купувам автомобил търся да е под 100 коня, понеже не карам супер скоростно и са ми достатъчни, за да пренасям багажа си. И най-вече не липсва нужната мощност в трудни моменти. Ако примерно тон и половина автомобил е с максимален обем на двигателя 2 литра и има опцията за намаляне на обема чрез буталата, дали като се намали обема ще падне и разхода? Защото товара теглото на автомобила не намалят...

    Коментиран от #8

  • 8 мнение

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Янг":

    Така са говорили и за системата V TEC когато Хонда я въвеждат за първи път серийно в автомобилостроенето.Има ли смисъл,много електроника,няма да има икономии и т.н.
    Ако мога да си избирам с какъв двигател да съм каквато е тази система естествено че ще оптимизирам разхода.Примерно когато се движа с 50 километра по равен участък ми стига дори 1 цилиндър 200 кубика а не 6.Останалите не работят и буталото не се движи с дълъг ход което намалява загубите от триене.
    В следващия момент имам нужда да изпреваря ТИР за кратко време.Пускам 6 цилиндъра 3 литра получавам 300 коня за 4-5 секунди и приключвам безопасно изпреварването.Със хилава кола под 100 коня това ще бъде опасно преживяване.
    Това е доброто на тази технология.Имаш мощен двигател когато ти трябва но имаш разход на малолитражка. Хонда отново са в челото по иновации.
  • 9 Top Gear

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Суперкондензатор се ползва отдавна не са го измислили Мазда.Той помага за бързо съхраняване на енергията при спиране но проблемът с батериите остава.Хонда и Тойота заложиха на горивни клетки което решава проблема със съхраняването на големи количества енергия.Водородът е навсякъде и Хонда Кларити доказа на практика че това е действаща технология която не те връзва за кабели с часове и няма нужда от АЕЦ на всеки 50 километра за да зареждат милиони коли.

    Коментиран от #15

  • 10 кранк

    1 0 Отговор
    Единственно ще ме изненада,ако изобретят двигател без цилиндри,бутала и колянов вал.Всичко останало е изчанчена работа усложнена нарочно с много електроника и жици и с много ниска надеждност.Всички нови коли са пройзведени от компютри без никва инженерна мисъл.
  • 11 Ярослав Станчев

    1 1 Отговор
    Помислих,че Хонда са изобретили "Перпетуум мобиле",а то излезе,че измислили ........ двигател с вътрешно горене.Начи пак ще трябва нефт от камиларите,пак бензиностанции,пак ремонти на двигатели и ходова част,че много дупки по бойкобаните.... . Абе ясно е,пак ще си караме дъртите кошери и ще чакаме по-добри времена.
  • 12 владо

    0 0 Отговор
    поред мен статията е неточна "при която буталата могат да имат променлива височина" за да има компресия трябва то да има еднаква височина или се бие в галавта.... а "и дължината на хода на буталата" зависи от коляновия вал пфф нищо не иде!!!!! освен че ще изключва накой цилиндър ма тва е старо
  • 13 любител

    0 0 Отговор
    Те от Хонда преди години опитаха да направят и двигател с овални бутала, 6 клапана на цилинтър и 130 к.с. от 500 см.3 , ама нещо не ги виждам по пътищата.
  • 14 Future

    0 0 Отговор
    Бъдещето е в електродвигателите. Излишно е да се развива остаряла технология.
  • 15 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Top Gear":

    Знам как работи суперкондензатора, но Мазда го приложи ефективно в МПС, без да се променя архитектурата или да се добавя значително тегло както е при други видове хибриди. В Китай има вече такива автобуси които презареждат за секунди от спирка до спирка и това е ефективна бъдеща технология, не може да се кара само на литиеви батерии във всяко устройство или кола. Нужна е нова техника, ново усвояване и съхранение, съвсем скоро ще стигнем до фантастичните филми с енергийни клетки големи колкото пожарогасител.
    Така или иначе няма по-добър архитект от природата, защо не се концентрират в това да изкопират методите за производство на насочено движение от мускулите? Те се контролират от електрически импулси и вероятно вложената енергия би била по-малко за еднакво количество извършена работа ако се съпостави със сегашните технологии.

    Коментиран от #17

  • 16 trepan

    0 0 Отговор
    Звучи ми като VTEC за колянов вал. А това е система без отказ до сега.
  • 17 Читател

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Ако си говорим за фантастики давай направо да измисляме телепортацията и пътуването във времето.Какво се занимаваме с някакви си суперкондензатори и батерии и т.н.
    Няма нужда да еволюираме с ДВГ та,електромотори,литиеви батерии ,водородни клетки и т.н.
    Между другото Хонда никога не е залагала на големи батерии като Тойота и е развивала горивните клетки.Защото много е лесно да си говорим за супер кондензатори но и те си имат недостатъци един от които е висока все още цена.А другият е като решат милиард коли да заредят за 5 секунди от къде ще вземат тази енергия? Иначе ги ползват навсякъде вече дори в багери.Мазда е поредната фирма която ги ползва но те не са панацея а част от хибридното задвижване.Хонда и Тойота усилено работят за задвижвания с горивни клетки.Това би решило редица проблеми с производството и съхранението на големи количества енергия на този етап и в техните коли също има супер кондензатори но те са предимно да съхраняват спирачната енергия а не да се придвижват от спирка до спирка.
  • 18 Radoslav Ivanov

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "BG-Jivko87":

    Отговарям ти леко лаконично - дишал ли си " изгорял" ток ? На мен лично ми е писнало да дишам газове от всякакви ДВГ и да слушам "тунинговани" с ауспух за 40 лв. таратайки по улиците .

    Коментиран от #19

  • 19 BG-Jivko87

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "Radoslav Ivanov":

    Изгорял ток нямам как да се диша .Въпроса е,че тоя ток се прави във АЕЦ или ТЕЦ,а там каква екология?!
    Като думне АЕЦ-ца и около района става толкова екологично,че ще минат векове докато стане "годно" за живеене.
    ТЕЦ-а пък си пуши постоянно уж разни безопасни емисии,ама колко е вярно никой не знае .Замърсяването от изгорелите газове,приравнено към да речем от ТЕЦ и един периодично тлеещ застинал вулкан е малко.
    Най-големия фактор за замърсяване на въздуха е изсичането на горите,който са белите дробове на планетата.
  • 20 МоТо

    1 0 Отговор
    Г-н Касабов,
    Не виждам как ще имат по-голяма икономия на гориво,виж ще има икономия при производството и голяма гъвкавост(на обеми и мощности)с минимум разходи и почти никакви допълнителни производствени мощности -нещо като платформите за купета на Фолксваген,само че за двигатели !Жалко - шир потреба ще стават и те -купувайте Хонди сега че после двигатели на килограм ,съвсем рационално,без никаква индивидуалност!