14 Декември, 2016 14:30 3 494 0

Откриха планета с облаци от скъпоценни камъни

• hat-p-7b-
  • корунд-
  • планета-
  • минерал-
  • скъпоценни камъни
Откриха планета с облаци от скъпоценни камъни - 1
Открай време човечеството проявява интерес към космоса, а днес особено внимание се отделя на т.нар. екзопланети, въртящи се около своите звезди. Група британски планетолози разказаха за едно доста необичайно природно явление, наблюдаващо се на газовия гигант HAT-P-7b, отдалечен от нас на 1040 светлинни години.Откриха планета с облаци от скъпоценни камъни

Оказва се, че над повърхността на планетата са се формирали доста необичайни облаци. В състава им влиза един минерал, носещ названието Корунд и явяващ се основен в скъпоценните камъни рубин и сапфир. Газовият гигант HAT-P-7b е 16 пъти по-голям от Земята и е обърнат към своето слънце едностранно, тоест не се върти. Така осветената част от планетата се нагрява до 2600 °С, а температурата от тъмната страна е 1300°С.