Новини

Откриха планета с облаци от скъпоценни камъни
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.
Открай време човечеството проявява интерес към космоса, а днес особено внимание се отделя на т.нар. екзопланети, въртящи се около своите звезди. Група британски планетолози разказаха за едно доста необичайно природно явление, наблюдаващо се на газовия гигант HAT-P-7b, отдалечен от нас на 1040 светлинни години.Откриха планета с облаци от скъпоценни камъни

Оказва се, че над повърхността на планетата са се формирали доста необичайни облаци. В състава им влиза един минерал, носещ названието Корунд и явяващ се основен в скъпоценните камъни рубин и сапфир. Газовият гигант HAT-P-7b е 16 пъти по-голям от Земята и е обърнат към своето слънце едностранно, тоест не се върти. Така осветената част от планетата се нагрява до 2600 °С, а температурата от тъмната страна е 1300°С.

Оценка 0 от 0 гласа.

Тодор Танев
В книгата си „Държавничеството”, подалият оставка като министър на образованието проф. Тодор Танев пише:
Големият въпрос е съществува ли изобщо системно понятие за държавничеството като нещо отделно и нещо важно, или е вярно, че става дума просто за похвален епитет?"