Last news in Fakti

17 Май, 2017 14:22, обновена 17 Май, 2017 19:23 91 389 19

Безумните автомобилни интериори на 80-те

  • салон-
  • интериор
Безумните автомобилни интериори на 80-те - 1

80-те години на миналия век ще бъдат запомнени не само с кичозната мода, сладникавата музика и топираните прически. Това десетилетие донесе сериозна промяна в света на автомобилите, в които започна масово да навлиза електрониката. Понякога нововъведенията бяха сполучливи, понякога - недотам...

Безумните автомобилни интериори на 80-те

Германците винаги са разбирали лукса малко сухарски. "Крещящ" трудно може да бъде наречен дори салонът на авангардната баварска седмѝца E65 от началото на новия век. Това обаче изобщо не значи, че немците не разбират от разкош. Доказателство е интериорът на този Mercedes-Benz 560SEC от средата на 80-те. Дървото и кожата са гарнирани с подгряване на седалките, двузонов климатик и висококачествена озвучителна система Becker.

Безумните автомобилни интериори на 80-те

Към края на 80-те цифровите технологии (километражи, бордови компютри, климатроници) вече са навлезли трайно в оборудването на немските автомобили от висш клас като това Audi V8. Изцяло дигитални табла имат дори евтини модели като Opel Kadett. Понякога на арматурното табло има едновременно два аудиоплейъра (напимер касетофон и CD в Opel Senator B).

Безумните автомобилни интериори на 80-те

Французите винаги са били изключително разкрепостени по отношение на дизайна. "Многоетажни" интериори с космически стил като в това Renault R25 Baccara изобщо не са рядкост. Умереното количество дърво, електрическите настройки на огледалата и седалките, качествената кожа и аудиосистемите от висш клас са по-скоро норма за луксозните френски коли от онова време. Към края на 80-те започва и предлагането екзотична екстра като мобилния телефон.

Безумните автомобилни интериори на 80-те

Най-смелите си решения като пржекционни дисплеи и сензорни екрани обаче франсетата все пак изпробват само в концептуални автомобили. Висшите цифрови технологии са запазени за голямата тройка Peugeot, Renault и Citroen. Останалите производители се задоволяват с изобилие от кожа и дърво - като в този MVS 2.80 SPC, който по-късно ще бъде прекръстен на Venturi 260.

Безумните автомобилни интериори на 80-те

Развитата компютърна промишленост в САЩ позволява немислими за Европа нововъведения в автомобилните интериори още в началото на 80-те. Вътрешният дизайн на американските коли от онова време изглежда като чертан с ученическа линия и пергел, но цифровите уреди и авангардните модули за управление на климатика разнообразяват сивите и еднообразни интериори. Този Buick Reatta от края на 80-те има дори пълноценен сензорен екран. За съжаление технологията все още не е достатъчно надеждна и множеството дефекти карат GM да снеме системата от производство през 1990 г.

Безумните автомобилни интериори на 80-те

Салоните на повечето луксозни американски модели от 80-те (като този Cadillac Brougham) приличат на маломерен апартамент - меки кресла без каквато и да било странична опора, фурнирована секция вместо арматурно табло, приглушено осветление, висококачествена аудиосистема... Дигиталните показателни уреди са по-скоро стандарт, отколкото екзотика.

Безумните автомобилни интериори на 80-те

Луксът не е приоритет на италианските интериорни дизайнери от 80-те по простата причина, че апенинските автомобили от онази епоха са ориентирани по-скоро към спорта, отколкото към разкоша. Шикът се свежда до дървен волан, кожена тапицерия и красиви показателни уреди. Чак към края на десетилетието започват да се появават седалки с електрически регулировки и климатроници с дигитално управление като в тази Alfa Romeo 164.

Безумните автомобилни интериори на 80-те

Луксът играе водеща роля само при производители като Maserati. Така например изглежда салонът на модела Karif от 1988 г. - кожа в изобилие, натурална дървесина и обкантен със злато часовник над централната конзола.

Безумните автомобилни интериори на 80-те

Повратен момент в историята на луксозните британски автомобили е появата на един Aston Martin в края на 70-те. Lagonda има изцяло цифров приборен панел, сензорни бутони и бордови микрокомпютър. След появата на този модел елекрониката започва да навлиза в иначе крайно консервативно британско автомобилстроене. Този Jaguar XJ40 Sovereign, например, разполага с темпомат, климатроник, бордови компютър, седалки с електрическо регулиране и т.н.

Безумните автомобилни интериори на 80-те

Компании като Bentley и Rolls-Royce са готови да предложат на клиентите си каквото им хрумне - телевизор, минибар, телефон, аудиосистема и какво ли не. Дървото, кожата и дебелите вълнени килими влизат в базовото оборудване.

Безумните автомобилни интериори на 80-те

През 80-те Япония е безспорен лидер в областта на електронните технологии и интериорите на тамошните флагмански модели са като витрина на магазин за най-съвременни джаджи: аудиосистеми с многопистови еквалайзери, цифрови приборни панели, компютризирани климатроници и всичко това гарнирано с индустриални количества велур, който е на мода в Страната на изгряващото слънце и до ден-днешен. На снимката - Toyota Mark II Hardtop.

Безумните автомобилни интериори на 80-те

Японците първи започват масово да вграждат бутони за управление на спомагателните системи във волана като в този Nissan Gloria По желание на клиента отзад може да бъде монтиран телевизор с видеокасетофон. Нито японците, нито Rolls-Royce или Bentley обаче могат да се мерят с тунинг ателиетата от 80-те.

Безумните автомобилни интериори на 80-те

Така изглежда интериорът на Mercedes-Benz S-Klasse в изпълнение на немската компания Gemballa. 1001SEL има многофункционален волан, от който може да се управлява аудиосистемата и бордовият компютър, изцяло цифров приборен панел, телевизори отпред и отзад, видеокасетофон, телефон и всичко това облечено в кожа, дърво и злато. Такива автомобили се харчат като топъл хляб в Близкия и Средния Изток.

Безумните автомобилни интериори на 80-те

Също толкова ярък е и салонът на BMW 6er E24, в който намират място седалки Recaro, телевизор и видеокасетофон. Тази автомобил е открит от американската армия в полуразрушено състояние в Ирак в началото на на новия век. Говори се, че бил собственост на един от синовете на Саддам Хюсеин.

Безумните автомобилни интериори на 80-те

Пътниците в тази S-Klasse W126, тунингована от ABC Exclusive, буквално се къпят в злато. Четирите индивидуални седалки Recaro CSE имат всевъзможни електрически регулировки, подгряване и вентилация. В салона има още професионална озвучителна система Clarion, телевизор, видеокасетофон, минибар и хладилник. Нещо като Maybach от 80-те...

Безумните автомобилни интериори на 80-те

BMW 7er E23 също не остава встрани от интереса на тунинг ателиетата. Тази седмѝца, подготвена от Steefson Car, прилича на безумен мавзолей на автомобилния разкош (или кич - в зависимост от гледната точка), който предизвиква възхита сред клиентите в нефтодобиващите държави. Освен с всички споменати досега екстри салонът на баварската лимузина блести с дървени вложки, тапицирани с лакирана кожа от питон, сензорни бутони за управление на телевизора със спътников сигнал, златна запалка, сребърна посуда, хладилник и дори малък сейф. Годината е 1987, а цената - 350 000 дойче марки.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ОПЕЛ РЕКОРД 1966

    38 6 Отговор
    Много ме кефят, освен нези в които има кич, другите са наистина за удобство на богати хора....Това може да го оцени само тези които помнят какво беше тогава, а след 90 година се кефехме на много по - нискостандартни автомобили. Примерно Алфа 164 беше мечта....
  • 2 Гошо

    17 13 Отговор
    Защо не са показали старите Subaru XT Turbo,в началото на 90те чичо ми имаше такова,интериора и особено таблото бяха като от кок-пита на стартрек направо!

    Коментиран от #9

  • 3 Гоуст

    80 3 Отговор
    След време като премахнат и двигателите с вътрешно горене, съвсем с носталгия ще се сещаме какви коли е имало
  • 4 MasterBoy

    45 1 Отговор
    Браво, много интересна и забавна статия
  • 5 1111

    43 9 Отговор
    Без много вглеждане си личи качеството на материалите които са се използвали тогава. Кожата си е кожа, а не нещо което прилича на нея. Същото важи и за пластмасите и махагона, а не като сегашните които не можеш и да определиш точно от какво са. Ееееех и бензина се чудехме какво да го правим, че нямаше място къде да го съхраняваме.
  • 6 JEEP

    32 4 Отговор
    Кефи ме скоростния лост на японците. Като джойстик на еърбъс е.

    Иначе рено 25 си ме кефеше, но така и не стигнах до него. Скъпо ми беше в онези години (:
  • 7 гост

    53 2 Отговор
    Аз пък ги намирам страхотни. Старите коли са били истински, издръжливи и много по-надеждни отколкото днешните. Тогава корпоративните печалби не са били в основата, а развитието и реномето.

    Коментиран от #13

  • 8 Българин Враца

    53 2 Отговор
    Факти това може би е Ви е най добрата статия за тази година.Всичките тези интериори за времето са си били перфектни.Даже и сега са по добри от повечето коли.
  • 9 Гост

    25 1 Отговор

    До коментар #2 от "Гошо":

    Гошо не се сърди , те сигурно не познават чичо ти.
  • 10 Deutschland power

    16 4 Отговор
    Mercedesa i BMW-to niamat ravni a i samata cena govori 350 000 deutschland marks
  • 11 ФордФиеста

    29 3 Отговор
    Те тези интериори по-хубави от днешните!
  • 12 jambazina

    15 2 Отговор
    Готини автомобили от отминали времена. Колко много бяха по улиците, а сега едва има останали живи от тях - W126, V8, Е23, Е24 - RIP
  • 13 Гост

    15 1 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Не съм съгласен. Не всяка кола от миналото е мерцедес 123-4. Даже прехвалените VW от 80-те. Имам пасат на 30 години и освен чугунът и металните части, всичко е за смяна или е сменено във времето. Седалките са скъсани, всичко около двигателя е фира, въпреки малкото километри (последните 17г. е минала 100 хил. само), самият двигател яде масло и антифриз и тече отвсякъде. Трета от преди 17 години включваше с хъркане. Всички ламарини и уплътнения са заминали и т.н. и т.н. Помня преди време, че всички повтаряха как пасат б3, който беше на 15 години тогава, е от последните истински коли. Сега 20 годишните пасати б5 са супер масови и държат цена. Като тук говорим за коли на незнайни километри, особено дизелите. И всяка година с ново гърло се чува как новите коли се правят да издържат 5 години и се скапват. Е не се скапват, а се карат и се ремонтират до ден днешен. А това, че ремонтите са скъпи - не са скъпи, ние сме бедни и не осъзнаваме, че като си вземеш стара кола висок клас, частите на тази кола в магазина отговарят повече на класа, отколкото на годините.
  • 14 Pilot rc

    23 1 Отговор
    За мен тези екстри и итериор не са безумни!
    Бих карал всеки от изброените автомобили с удоволствие независимо от разхода.
    Безумни са съвременните еднодневки!
  • 15 007

    11 0 Отговор
    Към автора:
    Не разбрах къде е безумното на тези автомобили?
  • 16 dynamo

    6 3 Отговор
    Няма Волга, Чайка...
  • 17 Геро

    1 0 Отговор
    Какви глупости само.
    По онези времена в ладата вече бяха сложили оборотомер;))
  • 18 Оня

    2 0 Отговор
    Какво и е на е65цата не разбирам нного хубав и луксозен салон за годините си има които няма аналог в друга кола тези години и тоя клас
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.