Това се случва през далечната 1972 година, когато сериен екземпляр от модела ЗиЛ-130 е подложен на изпитание за безопасност. От събитието няма видео, но са направени снимки, а събитието описва журналиста историк Николай Марков.
Той разказва, че в кабината са поставени два манекена, а в товарното пространство е поставен незакрепен бетонен блок. За да ускори камионът се използва друг (МАЗ-500), който играе ролята на забутвач. Резултатите са меко казано трагични.
Камионът издържа на удара, но бетонният блок в каросерията буквално премазва кабината и всичко, каквото има в нея. След краш теста експерти правят оценка на безопасността на камиона, която е крайно негативна.
Въпреки това "Завод имени Лихачёва" продължава със серийното производство на камиона, който впоследствие става едно от най-популярните товарни превозни средства в бившия СССР и у нас. Днес фабриката ЗиЛ празнува 101 години. Честит рожден ден ЗиЛ!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГРОБАР
09:50 03.08.2017
2 охохо
да бяха сложили по голям бетонен блок, и направо през преградата в която се блъска зил-а да мине
09:51 03.08.2017
3 бай Иван
в товарното пространство е поставен незакрепен бетонен блок.
Някой може ли да даде подобен тест на западен камион?
Щото аз се сещам за един клип с VW T3 където направо не остана нищо от предницата.
Коментиран от #7
09:53 03.08.2017
4 бай Иван
09:54 03.08.2017
5 Газката
Коментиран от #6
10:01 03.08.2017
6 КЮНЕЦ
До коментар #5 от "Газката":
Думата софтуер не е съществувала през 71 година :DКоментиран от #11
10:46 03.08.2017
7 ЗАЗ
До коментар #3 от "бай Иван":
Ей умен, като игумен, не сравнявай бус с камион!!!10:59 03.08.2017
8 Аз1
12:53 03.08.2017
9 АЗ2
12:56 03.08.2017
10 САК
При 90% от съвременните бордови камиони при подобен краш тест с незакрепен бетонен блок ефекта ще същия.
Каросерията(коша, легена) на самосвалите е значително усилена.
Загледайте се когато пътувате. Много от платформите за каране на бетонни елементи и големи товари нямат дори и челна стена. Разчита се основно на закрепването на това, ограничение на скоростта и др. за избягване на инцидентни.
Реално камион в над 90% от случаите не спира както би спрял в бетонен блок, а влачи на обратно другата кола.
А за да те убие неукрепен товар изобщо не ти трябва катастрофа. Още като дете помня случай в, който водача само натиснал рязко спирачките и товара, който кара му отряза краката. Причината беше лошо укрепване на товара, а товара беше дебели дълги листове ламарина.
12:56 03.08.2017
11 Darkbound
До коментар #6 от "КЮНЕЦ":
Всъщност е съществувала, но това е друг въпрос, компютрите не са измислени през 2005та година :)Коментиран от #12
12:57 03.08.2017
12 КЮНЕЦ
До коментар #11 от "Darkbound":
Разбрал си какво имам в предвид, но си решил да напишеш нещо ;)14:58 03.08.2017
13 гост
16:44 03.08.2017
14 Пежо
17:56 03.08.2017
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Caci
13:57 04.08.2017
17 картечар
15:18 04.08.2017
18 Патриот
22:07 04.08.2017