Методиката на EuroNCAP и NHTSA е удачна, за да ни покаже доколко безопасен е един автомобил, но тези тестове се правят в т.нар. лабораторни условия, които невинаги съвпадат с реалните катастрофи по пътищата.
Не са малко водачите на автомобили, които карат старите си коли на предела на техните възможности, но запитвали ли сте се какво ще се случи, ако се ударите в неподвижна преграда със скорост от 200 км/ч.
Отговорът на този въпрос е еднозначен и може нагледно да се види във едно старо, но оставащо си актуално видео на Fifth Gear. В него един Ford Focus Zetec-S от първата генерация на модела се удря в бетонна стена със 100% припокриване със скорост 193 км/ч.
Резултатът е красноречив. Със средностатистически автомобил, каквито всъщност са повечето коли у нас, управляван с такава скорост, последствията са умопомрачителни. Всъщност след подобен удар е невъзможно да оцелее човек, но по-добре вижте и сами си направете изводите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
11:33 03.08.2017
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Гошко
Коментиран от #4
12:09 03.08.2017
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Аз1
Коментиран от #7, #9
13:15 03.08.2017
7 законен
До коментар #6 от "Аз1":
Умнико , абсолютно същото е челен удар при който двете коли се движат САМО със 92 км/ч , капиш ?? Ама то такива умници като вас си мислят , че са безсмъртни като по филмите .Коментиран от #8, #12
14:02 03.08.2017
8 законен
До коментар #7 от "законен":
Поправка , със 97 км/ч , ама то си е същото като и с 9214:04 03.08.2017
9 законен
До коментар #6 от "Аз1":
Всички официални краш тестове се правят при скорост 64 км/ч , случайно да ти е минавало през ума защо ? Ами защото е доказано , че при по-голяма скорост в човешкото тяло настъпват вътрешни разкъсвания , които не можеш да спреш с никакви предпазни средства , ако ще колата да изглежда като че не е катастрофирала , ти вътрешно ще си шкембе чорба , това по филмите гледАл ли си го ?Коментиран от #14
14:13 03.08.2017
10 УМРЕЛИЯТ
Боли само тогава , когато караш бавно .
14:33 03.08.2017
11 Morgoth
Коментиран от #20
14:36 03.08.2017
12 Morgoth
До коментар #7 от "законен":
Абсолютно вярно! При челен удар с разрешената скорост 90+90 резултата е подобен. Какво обаче ни казва това? Че трябва да караме с 20 за да сме сигурни? Или че дори нормално изпреварване на еднолентов път е много по-опасно от превишената скорост?Коментиран от #13
14:41 03.08.2017
13 122
До коментар #12 от "Morgoth":
Момци,бъркате се нещо със сметките.90+90 не значи ,че си се ударил челно със 180.Резултатът е ,че просто се удряш с челно с 90 а не със 180.Прочетете малко физика/ закони на Нютон/ и пак се замислете.Иначе кадрите са красноречиви.Карайте внимателно!Коментиран от #17
15:44 03.08.2017
14 Петър Кимонов
До коментар #9 от "законен":
Колега, същото е като два еднакви автомобила да се ударят челно, всеки със скорост 193 км/ч. Справка: училищния курс по физика.15:44 03.08.2017
15 Автомобилен състезател
Коментиран от #21, #22
15:55 03.08.2017
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Morgoth
До коментар #13 от "122":
Посипвам си главата с пепел - прав си :(Енергията от двете спирания се разпределя на двата автомобила и при еднакво тегло, това е като удар с 90 в неподвижна преграда.
Все пак това не променя факта, че да изпреварваш е по-опасно от това да караш с превишена скорост и ако КАТ малко се напънат да ограничат изпреварванията и изобщо нуждата от тях ще има повече ефект от мишкуването им по храстите.
17:27 03.08.2017
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Шаран БГ
.Много точен в коментара си е "законен" с № 9 . При скорост от 18 до 20 метра в секунда и срещане на твърда преграда, в човешкото тяло вътрешните органи получават разкъсвания и човек умира в страхотна агония до един час. И никой с нищо не може да помогне !!! Не колата, а самият човек може да няма никакви външни видими наранявания, даже и той нищо не усеща до 10-15 минути. Чувал съм го от лекари -травматолози. Ако нещо не съм запомнил както трябва - моля, простете ! "Автомобилни състезателю" , самият Вие казвате, че седалките и оборудването в една състезателна машина е друго. Там разчетите за скорости, разливи на гориво, евентуални произшествия и прочие, са съвсем други. При колите от серийното производство има изисквания
за сигурност, но по-добре никога да не ги" изпробвате" !!Напразно твърдите, че човешкото тяло "издържа". Когато решите да пробвате с машината, която имате - обадете се . Да гледаме и да се учим......Дано да издържите.....
20:26 03.08.2017
20 Боби
До коментар #11 от "Morgoth":
Има,има особенно по магистралите. Не гледате ли БТВ. Преди 1 година на магистрала Тракия едвам спрях от 120 до един камион на тия олигофрени от поддръжката. Ако карах малко по бързо отдавна нямаше да ме има . Нешите ремонтират мантинелата по средата с камион спрян в скоростната лента , заграден на 3 метра от него с конуси и знак закъчен отзат на камиона.00:26 04.08.2017
21 гост
До коментар #15 от "Автомобилен състезател":
1. Скороста в момента на удара ли беше 170 или в някой си момент преди това ?2. Удара 100% челен ли беше или май беше малко страничен със продължило движение на автомобила след него в друга посока ?
3. Пилота и навигатора бяха ли в специални седалки , със 6-точкови колани , каски и специални яки предпазващи шията и гръбнака ?
4 Кое точно (поне едно) от изброените е налично при сериен автомобил и колко "пилоти" познавате които пътуват всекидневно опаковани по описания начин , а и въпреки това в ралитата е пълно с тежки контузии и смъртни случаи и то редовно
12:59 04.08.2017
22 Ярослав Станчев
До коментар #15 от "Автомобилен състезател":
Запазва,как да не запазва.Даже втори живот ти дава.Питай Айртон Сена,Бог да го прости.15:21 04.08.2017