Кога да сменяме въздушен филтър на колата?

Публикувана: 12 Октомври, 2017 13:00 Обновена: 12 Октомври, 2017 16:01
57 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 33870

Що се отнася до темата на този материал, собствениците на автомобили у нас могат да се разделят на три основни категории. Първата е уверена, че това са пълни глупости и честата смяна на филтри съвсем не е задължителна. Други пък са на коренно противоположното мнение. Те сменят въздушен филтър доста по-често от предписанията на производителя. Трета група е съставена от онези шофьори, които сменят въздушен филтър точно по предписанието от производителя. Кой е прав и кой - крив, ясно е, че няма как да стигнем до единодушно становище, но сега ще ви разкажем за някои особености - както климатични, така и от автомобилно естество.

Ще започнем с факта, че въздухът у нас, особено в големите градове, е доста по-мръсен, отколкото в западноевропейските. По-конкретно става дума за повечето мръсотия по родните улици, която вследствие на движението на колите се вдига и естествено се "поглъща" от автомобилите. Именно по-едрите механични частици от прах, кал, отломки от автомобилни гуми и още куп други се улавят от въздушния филтър. Така че у нас е препоръчително въздушните филтри да се сменят малко по-често, отколкото е предписала фирмата производител. А относно въпросните предписания, те са доста различни в зависимост от марка и модел и варират от 15 000 до 60 000 километра, но това не трябва да се взима предвид, тъй като в много случаи зависи от гаранционни условия, безплатни смени и т.н.

Бензинови двигатели
Трябва да знаете, че по официална статистика на един литър изразходен бензин се падат 10 000 литра въздух, които преминават през въздушния филтър. Замърсяването му намалява въздушния поток, което се отразява както на работата на двигателя, така и на разхода на гориво. Предвид всичко казано дотук, можем да си направим извода, че за България и за бензинови автомобили въздушният филтър е добре да се сменя на всяка смяна на масло. Тоест между 10 000 и 15 000 километра, но с атмосферен бензинов агрегат не е проблем да се кара с един филтър до горната граница от 15 000 км.

Дизел и АГУ
Що се отнася до дизеловите автомобили, които са доста често срещано явление по родните пътища, при тях смяната трябва да е малко по-честа - тоест максимум до 10 000 пробег с един филтър. Обяснението е много просто - дизелите, особено тези с турбокомпресор, изразходват повече въздух от бензиновите агрегати. И накрая стигаме до препоръчителната смяна на въздушен филтър за автомобили с АГУ. Тези автомобили са особено чувствителни към чистотата на въздуха. Поради тази причина се препоръчва смяната на въздушен филтър да става два пъти по-често отколкото при бензиновите - на около 6 000 - 8 000 километра пробег.

Въвеждане на коментар към статията
Име (като гост):


Напишете кода от картинката КИРИЛИЦА
(само главни букви)
Визуална кептча
Коментар с регистрация »
Коментар:
Много екстри за регистрирани потребители
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани.