ФАКТИ.БГ

Най-надеждните автоматици

Публикувана: 20 Януари, 2018 10:46
66 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 90505
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.5 от 6 гласа.

Времената, когато купувачите на употребявани автомобили страняха от модификациите с автоматични скоростни кутии, отдавна отминаха. Класическите хидромеханични трансмисии създават по-малко проблеми, отколкото "роботите" и вариаторите, а при някои модели те дефекират по-рядко дори и от ръчните скорости.

Въпреки това при покупка на кола втора ръка е добре да се помни, че автоматикът е технически сложен възел, който изисква съответната поддръжка и спазване на правилата за експлоатация. Главните врагове на "мързеливите" скорости са прегряването и износването на фрикционите. Ето защо предписаните от производителите интервали на обслужване трябва да се следват, а по възможност дори да се съкращават.

Съвременните автоматични трансмисии са подложени на по-високи натоварвания заради нарасналата мощност на двигателите. В сравнение с тях древните 4-степенни автоматици водят по-спокоен "живот" и издържат по-дълго. Някои от тях са базирани на технологии от 90-те, конструкцията им е добре позната и се ремонтират по-лесно, на което се дължат и по-добрите отзиви на специалистите.

В този обзор са включени представители на старата гвардия. Място има и за по-нови кутии, които са доказали надеждността си. Повечето от автоматиците по-долу се монтират в периода 2005-2015 г., разпространени са и могат да се похвалят с отличен ресурс.

Aisin U340E


С тази 4-степенна автоматична трансмисия се оборудват много компактни модели на Toyota. Отличава се с простота и надеждност. До сериозни проблеми могат да доведат само опитите на собственика да я повреди с агресивно шофиране, пропускане на смени на маслото и игнориране на дребни неприятности като течове. Дори сериозно амортизирани кутии обаче подлежат на възстановяване.

Jatco JF414E


Въпреки почтената възраст (монтира се от 1989 г.) този 4-степенен автоматик предлага изненадващо добра динамика, а заради простотата и щадящите настройки притежава внушителен запас от здравина. За слаби места се смятат датчиците и електронната платка в хидравличния блок. При значителен пробег в маслото започват да се отделят стружки. Монтира се на по-старите модели на Nissan.

Subaru 4EAT


Тази 4-степенна трансмисия е вариант на архивната Jatco F-4EAT. Флегматична е, но затова пък е изключително надеждна. Важното е да се обслужва навреме и да не се злоупотребява с възможностите на автомобила. Сред характерните болести са откази на соленоида, който отговаря за включването на задното предаване. Той забива в отворено положение, което води до постоянно включено двойно предаване и като следствие - до повишено натоварване на предния диференциал. При по-старите версии на трансмисията проблемът се решава със смяна на соленоида, но при по-новите се налага покупка на цял хидравличен блок.

Ford 4F27E


Монтира се на моделите на Синия овал от началото на новия век. Първоначално страда от някои детски болести - например теч, който води до ниско налягане на маслото и "опечени" фрикциони при "роднинската" FN4A-EL на Mazda. След 2003 г. обаче недостатъците са отстранени, а простотата на конструкцията улеснява ремонтите.

Honda


За разлика от много други производители Honda предпочита да разработва трансмисиите си самостоятелно. От 2001 г. Civic, Accord, CR-V се оборудват с 5-степенен автоматик, чийто ресурс при използване на оригинално масло е съпоставим с жизнения цикъл на целия автомобил. Японците не са забравили да се погрижат за ремонтопригодността и поправките струват разумни пари.

GM 5L40E


Макар да е американски, този автоматик се монтира и на моделите на BMW от началото на века (3er, 5er, X3, X5). 5-степенната трансмисия е проектирана за двигатели с висок въртящ момент, смята се за издръжлива и може да пострада само при агресивно шофиране и пропуснати смени на маслото. Ремонтите са скъпи, но за автомобили от премиум сегмента това е логично.

Aisin Warner AW TF-80SC/81SC


Представители на това семейство трансмисии могат да се срещнат в най-различни модели на Citroёn (С4, C5, C6, C8), Ford (Galaxy, Mondeo, S-Max), Mazda (CX7, CX9), Opel (Insignia, Zafira), Peugeot (308, 3008, 407, 408, 807), Renault (Espace), Saab (9-3, 9-5) и Volvo (S80, XC90) от 2000-2010 г. Широката разпространеност означава по-лесна поддръжка и ремонт. При своевременно обслужване този автоматик показва добра надеждност, макар че слаби места не липсват (напр. хидротрансформаторът и хидравличният блок). Нуждата от смяна на фрикционите след 150 000 км също е обичайна. От гледна точка на разходите обаче е за предпочитане пред по-модерните многостепенни трансмисии.

Jatco JF613E


С този 6-степенен автоматик от 2006 г. се оборудват модели на Mitsubishi (Lancer, Outlander), Nissan (Qashqai, X-Trail), Renault (Laguna, Koleos). Надеждността е на средно равнище, но щадящите настройки пазят от сериозни проблеми. Изключение правят кросоувърите, които са по-тежки, някои са с двойно предаване и понякога се карат извън пътя. При навременна смяна на масло и филтър и по-внимателно отношение може да навърти стотици хиляди километри без никакви усложнения, а обслужването и ремонтът са достъпни.


Поставете оценка на статията:
Оценка 3.5 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Eee
1 Отговор
За какво ни занимавате с коли които отдавна не са на пътя?

Коментиран от #5, #38, #57


Оценка:
-136 +44

bibendum
2 Отговор
Никаква информация за супер яката DSG трансмисия на VW. Факт е, че кутиите с хидротрансформатор са значително по-надежни от новите супер хипер яки технологични кутии с ремък или директно превключване.

Коментиран от #9, #58


Оценка:
-43 +97

гамена
3 Отговор
А, а ми къде е най разпространената ZF, или тя не става?

Коментиран от #42


Оценка:
-7 +119

tost
4 Отговор
Интересно къде са най разпространените на VW груп (Ауди ,Шкода ,Сеат и VW) ???

Коментиран от #55, #56


Оценка:
-19 +62

Патрик
5 Отговор

До коментар #1 от "Eee":


Ти чуваш ли се какво говориш? Както виждаш повечето от тези трансмии са използвани в коли от 2000 до 2010. Ако не се бъркам 80% от автопаркът в България е именно от коли произведени в този период.

Оценка:
-8 +78

Night Rider
6 Отговор
И най-здравите автоматици, тези на Мерцедес от времето 90-00г изобщо не са споменати?!

Коментиран от #39


Оценка:
-15 +137

656
7 Отговор
А Бентли, Ролс Ройс, Ягуар, Астон Мартин, Мазерати, Бугати, Майбах... с какви кутии са? Да не би, да са не-надеждни ?

Оценка:
-41 +26

дефекират
8 Отговор
"Класическите хидромеханични трансмисии създават по-малко проблеми, отколкото "роботите" и вариаторите, а при някои модели те дефекират по-рядко дори и от ръчните скорости."
Пише се дефектират, а най-добре повреждат.

Оценка:
-8 +34

Joe Pass
9 Отговор

До коментар #2 от "bibendum":


Dsg на wv е една от най-проблемните

Оценка:
-15 +115

Guest10
10 Отговор
Tiptronica го нямааа, Audi A6 2004-2011, Q7, A8
G-Tronic също Mercedesa

Оценка:
-12 +38

Стамен
11 Отговор
Най-проблемни са автоматиците на Хонда.

Коментиран от #64


Оценка:
-93 +29

112
12 Отговор
Брей, що няма един немски автоматик в статията. ... Защото са в сервиза.

Коментиран от #44


Оценка:
-49 +72

кавказ
13 Отговор
DSG 8 степенна е моята кутия доволен съм рядко ползвам спортен режим лично за мен са уникални

Коментиран от #65


Оценка:
-41 +20

Японеца
14 Отговор
Абе не разбрахте ли че от японското по качествено няма

Оценка:
-55 +108

Хаха
15 Отговор
Един немски автоматик не видяж

Оценка:
-21 +41

Nateo
16 Отговор
Статията е за надеждни автоматици , А не за проблемни !

Коментиран от #18


Оценка:
-16 +84

😀😀😀
17 Отговор
Статията е за издръжливи скоростни кутии. Немските каски да не се обаждат.

Оценка:
-30 +60

Антон 1
18 Отговор

До коментар #16 от "Nateo":


8ZF , айде сега спецовете на японските коли , да се ограмотят малко ! :)

В нета инфо колкото искаш !

Оценка:
-13 +26

Адениджи Бабатунде
19 Отговор
Япония форевър, немските боклуци, освен мерцедес да мълчат

Оценка:
-32 +48

Night Rider
20 Отговор
Това са Субару кутията е пълна глупост, 4АТ-то им е про-активно и такова нещо като "Сред характерните болести са откази на соленоида, който отговаря за включването на задното предаване. Той забива в отворено положение, което води до постоянно включено двойно предаване и като следствие - до повишено натоварване на предния диференциал." ПРОСТО НЯМА!!!
Тази кутия в идеални условия разпределя в съотношение 80:20 предно/задно, като под идеални условия разбирайте по магистралата в слънчево време на темпомат със 120. В останалите случаи колата събира информация от датчици и сензори за подадената газ, волан, превъртане на гумите, спирачки и т.н., за да разпредели към коя ос да изпрати повече мощност!

Оценка:
-5 +24

Пабло Ескобар
21 Отговор
Интересното е,че кутиите на GM слагани на Х5 са едни от най-големите боклуци,а тук ги дават за добри!Мерцедес не е споменат със своята 5G-tronic,която наистина е супер!!!

Оценка:
-10 +59

qqqqqq
22 Отговор
Автомат - 300 000 км Ръчка 500 000 км такава е тенденцията. Всичко друго е късмет.

Коментиран от #51, #54


Оценка:
-14 +42

кучето шаро
23 Отговор
Най-надеждните имат съединител и ръчка......

Оценка:
-25 +73

бла бла
24 Отговор
Не може да бъде, уау класация без швабски кутии, ааа да бе, те тогава не са чували за автомати.

Оценка:
-14 +8

ВАГ
25 Отговор
Господа Хейтъри ,за да се каже ,че една кутия е надежна трябва да минат поне 10г , ВАГ правят автоматици от има няма 6-7години.

п.п.Този който е писал статията също не е в час .Американските автоматици са най-добри (поне до ден днешен).

Оценка:
-22 +24

Т--РЕКС
26 Отговор
МНОГО СТЕ ОТВОРЕНИ НЯМА НИЩО ВЕЧНО. ЗАЩО ТЪРСИТЕ ПОД ВОЛА ТЕЛЕ?ЯВНО САМО ГОВОРИТЕ И ПИШИТЕ ГЛУПОСТИ ПО ТОЗИ НЕТ!ВСИЧКО СЕ РАЗВАЛЯ ПРИ НЕ ПРАВИЛНА УПОТРЕБА.НЕ СТЕ ПО УМНИ ОТ ИНЖЕНЕРИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ!

Оценка:
-5 +22

ръчката
27 Отговор
само идиотите карат коли с автоматична трансмисия!

Коментиран от #29, #34, #59


Оценка:
-99 +19

smeh
28 Отговор
Почти всички от гореизброените автоматици може да са здрави, но са изключително мудни и скопяват мотора яко.

За хора които търсят динамика силно препоръчвам или 8-степенния автомат на ZF, или DSG(S-tronic при Ауди). И двата варианта нямат еквивалент от към перформанс и са по-бързи при смяна на предавки дори от най-заклетите драгаджии. Който мисли за подръжка да си взима ръчка.

Оценка:
-14 +22

29
Този коментар е премахнат от модератор
Стаменчоо
30 Отговор
Стамене като не разбираш... ама грам от автомобили защо се напъваш да даваш мнение, запази го за себе си. 8 години карам автоматик хонда и за мен, а и за много други няма по-здрав автоматик от разработката на хонда, така че, не се изказвай неподготвен...

Оценка:
-7 +21

31
Този коментар е премахнат от модератор
Митьо
32 Отговор
Автоматик да но ако колата е нова,по скоро той е за калпави шофьори,мъже и жени!!

Оценка:
-37 +7

Айсина тф80
33 Отговор
Си е наистина доста здрава и добре работеща кутия!

Оценка:
-2 +6

34
Този коментар е премахнат от модератор
onq s konq
35 Отговор
Язе си обичам да си ръчкам беенвето та да си връти задника!Афтоматик ми не требе щото кефа ше е по малък!Кога го вкарам да фтора и реско врътна волана при 7000 оборота се връти ката пумпъл!Сичко около мене става у пушек!Те тва е!Сички у село ме знаят че съм цал на дрифта а с афтоматик ше ме осфиркат!Та с две думи - не на афтоматика!

Оценка:
-23 +19

Като гост
36 Отговор
За Европа най-надежните леки автомобили с автоматична трансмисия са AUDI, BMW, Mercedes, VW, VOLVO, и Peugeot. Трябва да знаете, как да ги управлявате след, като шофиране на пътя в града или извън града никога не включвайте на neotral N свободна дори да спрете пред пешеходец или светофар в града, както и на съответния пътен знак или зад градски транспорт. Карайте така, че за вас и колата да е добре та по този начин с автоматичната трансмисия да има добро охлаждане и само, когато я спрете вече за престой да чакате някой за около 15 минути може да я включите на parking P и изгасите или паркиране за почивка колата.

Оценка:
-13 +13

37
Този коментар е премахнат от модератор
38
Този коментар е премахнат от модератор
Механикът
39 Отговор

До коментар #6 от "Night Rider":


Точно тях пък недей да ги хвалиш,думата надежност им е чужда повярвай ми.

Оценка:
-3 +3

Някой си
40 Отговор
Имам VW c Jatco. Докато я оправя ... ме заболя главата.

Оценка:
-1 +11

41
Този коментар е премахнат от модератор
42
Този коментар е премахнат от модератор
vlad
43 Отговор
никъде не видях 5g tronic на мерцедес, и 8 sp на ZF , най яките кутии!Тъпа статия!

Оценка:
-5 +14

Димитър
44 Отговор

До коментар #12 от "112":


Ти си абсолютен балък. Изказваш се със свалени гащи по темата. Карал ли си някога немски автоматик или само си чувал какво е разказвал приятел на приятел на приятел за тях. Естествено не казвам, че не се правят други качествени кутии но аз тях не съм ги карал и не мога да коментирам така като теб насляпо.

Оценка:
-1 +2

Ттт
45 Отговор
Какво толкова се чудите,българската журналя е превела статия от американски източник,там няма как да попаднат в класациите немските автомати.Споменатият който слагат в Х5 е пълен боклук,заради високия въртящ момент не държи много.Айсинът е добър,в момента едната кола ми е с такава,здрав е.Само,че българската журналя можеше поне да опита да обедини статии и да стане малко по информативно,включвайки другите производители,защото ЗФ започнаха дори Тойота да го слагат в новите си спортни автомобили,и доказано е най-добрият за такъв тип автомобили.А царя на всичките е 7-ге троника на Бенц,най-най-най-доброто,но българският журналЯ не може да напише нещо сам,трябва буквално да изкопира цялата статия,но все пак поздравления за превода,Касабов не напразно са те набутали в тази сфера,но вземи напиши нещо твое,стига копира...

Оценка:
-2 +7

xaxa
46 Отговор
Никъде не виждам PDK ? Странно!

Оценка:
-0 +1

Ники
47 Отговор
Карам Пасат 2012 DSG 170кс. Повече ръчка няма да си купя.

Оценка:
-6 +6

кавказ
48 Отговор
повечето коментари са от хора с евтини автомобили DSG e доказано качество двоен съединител плавно сменя не се усеща а как набира е друг въпрос ауди а8 в12 ако някой желае нека заповяда да се пуснем

Коментиран от #49


Оценка:
-4 +1

кавказ
49 Отговор

До коментар #48 от "кавказ":


За първи път това техническо откритие обаче, влиза в реален автомобилен модел значително по-късно, през 80-те години на миналия век. Тогава Porsche пуска скоростната кутия наречена Porsche Doppelkupplung (PDK), като я монтира на състезателните си модели 956 и 962. Скоростна кутия с два съединителя тогава получава и легендарното Audi Quattro S1. Първият и за дълго време единствен сериен автомобил със скоростна кутия с два съединителя става през 1986 Porsche 959.

Оценка:
-1 +1

ТМВ
50 Отговор
Моята кола е с Aisin,вече е на 279хил.км. и нямам проблем с нея! Естествено два пъти е сменено маслото от както я купих!

Оценка:
-1 +5

Христиан
51 Отговор

До коментар #22 от "qqqqqq":


Единственият смислен коментар.

Оценка:
-0 +0

гощо
52 Отговор
Не е ли ZF не пипам!!! Американските са също добри като цяло! До 6 степените са добри!

Оценка:
-4 +1

Язе
53 Отговор
Нуждата от смяна на фрикционите след 150 000 км също е обичайна.
Става въпрос за aisin кутията.Как пък при мен вече на 250К км не съм ги сменил.Пълни измислици.И масло не съм сменявал и други тъпотии.
От наблюдение на двама познат и dsg-двам от двама с проблеми.Едната беше гаранционна но другата на Суперб трети месец в бокса и сметката ще е между 3-5хил.лв.Не мерси.Иначе докато работи действително е добра.Ръчна ск.кутия без педал за съединителя.Още,че dsg иска смяна на съединители,масло и филтър през 60К км.

Оценка:
-2 +2

Язе
54 Отговор

До коментар #22 от "qqqqqq":


Друг път.Вече всики всички ръчки са с демферен маховик и 500хил.км.няма как да изкарат.

Оценка:
-1 +6

Lm280
55 Отговор

До коментар #4 от "tost":


Ти сериозно ли ? AUDI и здрави автоматични скорости са две коренно различни неща ! Скоростите на AUDI-то бих ги нарекъл консуматив.

Оценка:
-3 +7

Volvo forever
56 Отговор

До коментар #4 от "tost":


На буклука. Vag- групата последните 15 години кое ли им е като хората, че китиите да са им?

Оценка:
-3 +6

Dido
57 Отговор

До коментар #1 от "Eee":


Еее, разбирачо ... коли който отдавна не се движат по пътищата,а?!?! Aisin Warner AW TF-80SC/81SC се използва и при BMW i8. Е вярно, че те не се виждат много по пътищата, особенно в твоето село, но все пак ....

Оценка:
-0 +5

Тихре
58 Отговор

До коментар #2 от "bibendum":


Аве кво и е якото на тази кутия. Половината умират още в гаранция

Оценка:
-2 +0

Иван
59 Отговор

До коментар #27 от "ръчката":


Идиотите и като мен тези с невъзможност да карат ръчна да кажем... Приятелю има и хора с увреждания,ние супата ли да духаме???

Оценка:
-1 +6

Ралица
60 Отговор
С какво впечатление сте за Мерцедес автоматик А класа?

Оценка:
-0 +2

61
Този коментар е премахнат от модератор
Бай Яни
62 Отговор
Верно ве, тез не са карали мерцедес с типтроник с ТСФ😁.. 12 години карам един бенц, какво беях му сменил🤔а верно, един пистов ремък. Маслото го слагаме на страна. А верно сега само предната броня трябва малко да се пооправи че покрай тези дупки и кърпежи малко се поодрала. А може само и едно освежаване на салона. 😁😁😁

Оценка:
-0 +0

Да ама не
63 Отговор
Статията е непълна да не кажа по-сила дума. Когато решиш да пишеш нещо обхвани всичко което се предлага на пазара. Глас за ZF

Оценка:
-0 +0

хохохо
64 Отговор

До коментар #11 от "Стамен":


стаменчо, повярвай ми пич хич те няма в автомобилите, ама грам не отбираш от автомобилна техника,...ходи си пиши простотии в някой друг форум, примерно в бг-мама

Оценка:
-0 +1

65
Този коментар е премахнат от модератор
Лоско
66 Отговор
Моля, мнение за cvt кутиите

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.