Last news in Fakti

3 Май, 2018 12:25 9 787 8

"Вечният" автомобил на Porsche

  • porsche

Производителите отдавна са си направили сметката - качеството и надеждността на продукцията влияят добре на имиджа ѝ, но от "вечни" коли не се печели. Принципът "караш и хвърляш" бе възприет дори от марки, които в миналото бяха символ на автомобилното безсмъртие.

През 70-те години на миналия век обаче германските компании изповядват съвсем различна философия. Стремежът към качество и издръжливост подтиква немските инженери да влагат много по-голям ресурс във всеки възел и агрегат с надеждата да служи възможно най-дълго и вярно.

Този технически перфекционизъм получава допълнителен тласък след петролната криза, когато човечеството за пръв път започва сериозно да се замисля за екологията и по-рационалното използване на ресурсите. Възниква идеята за автомобил, който ще предлага толкова високи експлоатационни качества и надеждност, че ще се предава от баща на син, вместо да се сменя на всеки 5-7 години.

Така се ражда показаното на салона във Франкфурт през 1973 г. Porsche FLA (Forschungsprojekt Langzeit Auto – Изследователски проект за дълговечен автомобил). Концептът има решетъчна каросерия с изключителна здравина, която трябва да бъде покрита с неръждясващи алуминиеви листове.

Солидният 2.5-литров двигател, разположен както се полага на Porsche в задната част, развива едва 75 к.с., но пък има гигантски запас от здравина, тъй като никога не работи в режими на пределни натоварвания. Количеството на податливите на корозия материали в конструкцията е сведено до минимум, а пластмасите са възможно най-качествени и издръжливи.

Маркетолозите на Porsche обаче меко казано не са във възторг от иначе сполучливия проект. Тяхната единствена задача е да продават колкото се може повече и идеята за "вечен" автомобил, който се предава от баща на син, никак не ги въодушевява. Защо човек да купува една кола през живота си, ако могат да му продадат пет и дори повече за същото време?

В крайна сметка - както всеки може да види днес - прагматизмът надделява над инженеринга и проектът за "вечен" автомобил е заметен под килима в маркетинговия отдел на Porsche. FLA Concept обаче продължава да се пази в музея на компанията, за да напомня, че понякога печалбите не са всичко.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Никой

    8 22 Отговор
    "През 70-те години на миналия век обаче германските компании изповядват съвсем различна философия. "
    Абе стига сте ги говорили тези глупости. Каква философия кви 5 лева. Компаниите съществуват, за да правят пари, винаги е било така и винаги ще бъде. И от старите коли има чупливи, и от новите, разликата е че при старите има по-малко неща да се чупят. Произвеждат се коли за 1вия собственик, който се интересува от характеристиките и джаджите, не дали след 10 години нещо ще се развали. Така е било и така ще бъде. Особено при високите класове, където колите се карат 2-3 години и се продават. Винаги е било така и винаги ще бъде. Престанете да гледате старите коли през розови очила. Като толкова искате издръжливост купувате си умрял
    и горящ карбураторен кошник като 123ка с механични седалки и стъкла, ама не се оплаквайте, че новите Мерцедеси по 100 бона имат твърде много електроника, само защото не можете да си позволите да ги поддържате.

    Коментиран от #6, #8

  • 2 света се побърка

    7 0 Отговор
    да не вземе да стане мода за профани, като тия новите спортни купета-паркетници за да пъхаш по-малко неща вътре за да може повече "офроуд" разходки до мола...
  • 3 ЛАДАТА

    7 6 Отговор
    тва отпред ми прилича на лада самара хаха

    Коментиран от #5

  • 4 Тойота

    16 1 Отговор
    Тойотите произвеждани между 80и90те години са вечни.Пример мой приятел има корола от 80те преди 2г беше на 700000хиляди купувана нова и още я ползва всеки ден.Моята е 98г.вече минава 20г и никъкъв сериозен проблем.Също нова съм я купувал.Въобще не се замислям за нов автомобил.
  • 5 Баш майстора

    10 2 Отговор

    До коментар #3 от "ЛАДАТА":

    Ако не знаеш, самарата е разработвана и от Порше.

    Коментиран от #7

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Ancient evil

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Баш майстора":

    Така си е, абсолютно си прав.
  • 8 Шшш

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Никой":

    Голф 2