8 Юни, 2018 11:18 6 511 12

Мъск не иска мотоциклети, щял да умре

  • tesla-
  • илон мъск-
  • мотоциклет

Илон Мъск обяви, че Tesla никога няма да произвежда мотоциклети. Когато бил на 17, предприемачът едва не бил убит от камион, докато карал мотора си, и споменът още го преследвал.

На събрание на акционерите Мъск бил запитан дали коженото байкърско яке, което носи, не е знак, че компанията се готви да пусне електрически мотоциклет. В отговор шефът на Tesla разказал как като деца той и брат му били много запалени по кросовите мотори и в продължение на 8 години не слизали от тях.

Мъск имал и пистарка, но инцидентът с камиона го отказал завинаги от мотоциклетите. Днес бил твърд противник на превозни средства с по-малко от четири колела и нямал никакво намерение да инвестира в такива.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кольо

    35 1 Отговор
    Честно казано и аз съм много запален по моторите, ама ме е страх да изляза на пътя. Накрая ще си купя едно Балканче 50 и ще се друсам по поляните на село. И ще свалям селските моми.

    Коментиран от #5

  • 2 Грую

    13 4 Отговор
    Кога най-сетне ще признаят, че това са технологии тип "проба- грешка" . Докато в световен мащаб енергетиката не се отърве от горивните процеси, използвани за производство на енергия, тези технологии само увеличават така наречения въглероден отпечатък върху околната среда. Произвеждат се чрез изразходване на електроенергия, произведена от горивни процеси и се зареждат от същата такава. За водородните пък се използва електрическа енергия за производството на водород чрез електролиза и после още колко електроенергия за да бъде доведен водородът до състояние да бъде вкаран в резервоар във вид удобен за използване в горивните клетки. Едва когато енергетиката като отрасъл в световен мащаб забрави за процесите на горене ще може да се заговори за екология и намаляване на въглеродния отпечатък върху природата от тези технологии. Дотогава всичко е илюзия, реклама и добри намерения с много въглеродни емисии зад тях.

    Коментиран от #4, #6

  • 3 Driving pleasure

    8 15 Отговор
    За сметка на това пусна незавършен автопилот, който изтрепа сума народ - брао :D
  • 4 Driving pleasure

    8 2 Отговор

    До коментар #2 от "Грую":

    Ти пък... тука става дума за много пари, кой ти гледа екологията - всичко е пари!
  • 5 goni

    14 1 Отговор

    До коментар #1 от "Кольо":

    Идеята ти не е лоша, ама, колко села останаха в България?!:) И колкото са останали, можеш да бъдеш сигурен че там моми няма!:)
  • 6 Фосил

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "Грую":

    На практика, за година се инсталират десетки и стотици пъти повече мощности ВЕИ, отколкото са нужни за производството и зареждането на електромобилите произведени през същата година. Само миналата година са инсталирани над 150 гигавата мощности от слънчева и вятърна енергия, а са произведени само милион електрички.

    Погледнато от тази гледна точка, електромобилите се произвеждат и зареждат само с чиста енергия. Ако тази тенденция продължи и в бъдеще, енергийният микс ще се изчисти, а въглеродният отпечатък ще намалява всяка година.

    Следващите няколко години обаче временно ще се увеличи, заради преминаването от дизелови на бензинови автомобили, които замърсяват градовете по малко, но отделят повече въглероден двуокис.

    Коментиран от #7

  • 7 Зорлем

    3 2 Отговор

    До коментар #6 от "Фосил":

    Човек, нали го дъвчем хиляда пъти това, че колкото и ВЕИ мощности да има инсталирани проблемът е, че не произвеждат ток, когато на теб ти трябва, а когато на тях им е кеф.

    По аналогия, днес е сигурно 30 градуса и пуфтя от жега, но след 6 месеца ще умирам от студ и ще го търся същото това Слънце, дето днес ще ме умори. Средно погледнато, през цялата година ми е ОК, ама на практика не точно. Или пак ще започнеш с дистрибутираните и "смарт гридове"?

    P.S. И, за да не съм съвсем извън темата на статията, ще кажа на Мъск, че е пъзльо. Имал неприятно преживяване с мотор и край. Добре, че пилотите на самолети например обикновено не са такива шубета.

    Коментиран от #11

  • 8 jeta2208

    3 3 Отговор
    За производството на една батерия на Tesla модел S се отделят 17 тона вредни емисии.Иначе казано са екологични.

    Коментиран от #10

  • 9 Мани бегай

    4 3 Отговор
    Някакъв инцидент го отказал от моторите..., аз си мислех, че има топки, а се оказа собственик на слива. Или остаряваш моторист или не живееш достатъчно да остарееш.
  • 10 Да да

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "jeta2208":

    А колко тона се отделят за направата на ДВГ със съпътстващите усложнения на диф , ск.кутия,акумолатор,стартер,динамо! Или леенето и профилирането на алуминий и стомана е безвредно и енергоикономично ,а сярната киселина и оловото са еко продукт! Замислял ли си се защо някои компоненти в ДВГ са адски скъпи и то толкова,че като дефектират и спират колата от движение!
  • 11 Да да

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Зорлем":

    ВЕИ мощност- Вятър,слънце,вода! Слънцето грее през деня в пиковите натоварвания! Вятър духа денонощно на различни места по разлочно време,затова слагат ветрогенератори на полето,в морето и в планините! ВЕЦ е централата която и сега обира пиковите спадания и покачвания на комсумацията! АЕЦ има възможност да се въвежда за зимата и да се намалява лятото! Резервни мощности на газ(най-вече за когенерации и парно) .ТЕЦ само за аварийни ситуации! Средногодишно е възможно добив до 80% от ВЕИ! В Германия вече има достигани подобни дневни стойности(в почивните дни)!А след 5 години!

    Коментиран от #12

  • 12 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Да да":

    Да, бе, да, затова българските фотоволтаици нещо мрънкат и се дърпат от истинско излизане на борсата, щото са конкурентни и надеждни та пушек се вдига. И съм сигурен, че чужбинските не са по-читави.