13 Юли, 2018 15:48 42 932 45

Когато долееш грешно масло в двигателя

  • масло-
  • автомобил-
  • двигател-
  • скоростна кутия

Собственик на Chevrolet Niva научи по трудния начин какво се случва, когато в мотора се смесят два вида смазки. Всъдеходът харчел масло и човекът решил да долее. За нещастие не обърнал внимание, че сипва от туба с трансмисионно масло. Недоглеждането ще му струва основен ремонт на двигателя.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Random

    87 9 Отговор
    Все му е тая, основният ремонт няма да излезе повече от 250лв.
    Това е просто 1.7 Нивов двигател с инжекцион.

    Те Шевролет с инжекциона платиха за името Нива и затова сега Лада Нива е Лада 4х4.
  • 2 Луд с кирка

    100 24 Отговор
    Собственика явно е бил американец.
  • 3 Гост

    142 14 Отговор
    Това няма как да стане, просто никога не е сменяно маслото а само е доливано от както е кола!!!

    Коментиран от #4

  • 4 Карачо

    43 37 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Сипи трансмисионно масло в двигателя и ще видиш какво ще стане! поне, като не разбираш не се обаждай и не пиши глупости. Трансмисионното масло не издържа висока температура и изгаря, както е на снимките. А ако не го сменяш и само доливаш маслото става, като грес заради изгубените смазочни свойства и възможност да поддържа течно състояние при големи натоварвания и температури.

    Коментиран от #24

  • 5 Шишан бакшишан

    24 54 Отговор
    Стига глупости имах опел астра г такси и гореше масло и доливах често изгоряло масло вземах го от моргите къде събираха секви масла от колите преди да ги разфасоват щото не ми се даваха пари дори за наи ефтиното карах го и без въздушен филтър и така я карах може би около 3 години карал съм я и по магистралите колко душа има..доливах масло като я чуя че трака като дизел винаги имах изгоряло в багажника та минълта ми е мотора не блокира и сега е в гаража пазя го като реликва ..смених го щото сложих 2 литров по мощен

    Коментиран от #13, #14, #35, #39

  • 6 монтьора

    24 29 Отговор
    голяма новина, че някой мизерник не си сменял маслото!

    такива в наща страна колко искаш има, и това ли е новината?

    в един двигател има ли масло ако ще да е мхм пак няма да спече!
    виж лагерите на коляновия вал ще си заминат и толкова

    Коментиран от #7

  • 7 Тони

    28 15 Отговор

    До коментар #6 от "монтьора":

    Лагерите на коляновия вал си отиват последни, гос'ин монтьор.
  • 8 Николай

    23 3 Отговор
    Коментара към снимките е неистина,неможе от доливане на каквото и да е масло да се стигне до това което се вижда
  • 9 Майстора

    31 8 Отговор
    Има съществена разлика между моторните и трансмисионни масла, достатъчно добре отразена в специалната литература. Основната разлика е в механизма на триене: в двигателя-гранично триене при преплъзване и сравнително ниски контактни специфични натоварвания (с изключение на тези при гърбиците) плюс течно триене, срещу гранично триене при изключително високи (до 5000 МРа) специфични контактни натоварвания на зъбите в зъбните предавки, плюс възникване на явлението ,,питинг”
    Едно от главните изисквания към трансмисионните маслa е да притежават много добри противоизносни и противозадирни свойства, предполагащи съдържанието на значителни количества добавки на сярна и фосфорна база. Наличието на повишени количества противозадирни добавки се означава с буквите EP (Extreme Pressure). Тези масла са много гъсти и е нормално да се получи това, което се вижда на снимките.

    Коментиран от #34

  • 10 vasik atanasova

    19 2 Отговор
    КАК НЯМА ДА ГЛЕДАШ КАКВО НАЛИВАШ
    ЧУДНА РАБОТА
    МИ ДА БЕШЕ НАЛЯЛ ТЕЧНОСТ ЗА ЧИСТАЧКИ ИЛИ АНТИФРИЗ
  • 11 Бай Тошо

    13 7 Отговор
    По точно ако не си го сменял през последите 100000 км
  • 12 deadman1488

    2 23 Отговор
    и кво от тва ве маслото за двигателя е едно и също и за буталата и за другите места
  • 13 Антон 1

    24 4 Отговор

    До коментар #5 от "Шишан бакшишан":

    Ама ти сякаш се гордееш с това ?
    Браво ,уникален си !:)

    Коментиран от #16, #17

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Шишан бакшишан

    10 7 Отговор

    До коментар #13 от "Антон 1":

    Мотора е готов за употреба за рали париж дакар хахах 1.6 16 клапана доказан че върви с квото масло му сипеш и не се нуждае от въздушен филтър и така е работил хиляди км хахахах
  • 17 Шишан бакшишан

    5 9 Отговор

    До коментар #13 от "Антон 1":

    Даааа маслото не се сменяше а само се доливаше изгорело и наливах на око да има хахаха а мотора корав не можеш го строшиш

    Коментиран от #33

  • 18 Порше 911 турбо

    10 9 Отговор
    Аз имам порше 911 996 и му наливам масло от куфланда от наи ефтиното на промо дето е 6 литра за 35 пари и колата си върви доволно

    Коментиран от #21

  • 19 селянин

    7 2 Отговор
    Като гледам снимката нямаше да е зле да смени маслото все някога...
  • 20 Пасат 18Т

    9 9 Отговор
    Абе! верно ли маслото се сменя? малиии и кво напрайх сега? моя дръгел седем години само доливам и то хубаво диона супер, 140000 хилки съм минал вече. Още утре бегам да го сменя тва пусто масло, ма ся се чудя кво да е! Кастрол, Репсол, Мобил!!! чувал съм че са убави. Ей намерих една туба в мазето от старата кола, М10Д тва май ще върши работа А? пише на тубата 1993 год. ама е запечатано и не вярвам да е изветряло, съвсем ново си е и го слагам. Охаааа! Пасат-а ще се облажи с ново масълце.
  • 21 МАК

    7 0 Отговор

    До коментар #18 от "Порше 911 турбо":

    Май искаш да останеш без Порше!!!хахахахбха

    Коментиран от #22

  • 22 Порше 911 турбо

    6 4 Отговор

    До коментар #21 от "МАК":

    Поршето си върви с това мясло от години и нищу му нема балъците да ходят да дават 100 евро за литър масло у сервиза хахах то тва от 100 евро е същото като от куфланда хахах
  • 23 МАК

    6 2 Отговор
    И съм съгласен и не съм !! Караш пецизна кола и за нев трябва хубав клас масло!! Най малкото което трябва да сипваш е Vag 5w40 long life, на 1-2 места в София може да се намери с гарантиран произход и на добра цена!! Недей слага боклуците от големите вериги!!не забравяй че имаш турбо и хидравлични повдигачи!!

    Коментиран от #38

  • 24 ключаря

    7 8 Отговор

    До коментар #4 от "Карачо":

    Не заблуждавай!Важно е да има масло!Аз доливам вече 94 000 км на Фиат 1.6 бензин и няма промяна в работата.Глупости на търкалета са това с добавките - те са под 1%, т.е. 99% е основното масло - всичко останало са еврейски приказки за да даваш на 10 000 лепта на е.....е!

    Коментиран от #37

  • 25 1234

    5 3 Отговор
    Тази снимка е от несменяно масло 100 хил км не от смесване
  • 26 А БЕ

    12 6 Отговор
    ГЛУПОСТИ НА ТЪРКАЛЕТА ! НА ТОЗИ ДВИГАТЕЛ НИКОГА НЕ МУ Е СМЕНЯНО МАСЛОТО ! ШОФЬОР СЪМ ОТ 1971 год , НАЛИВАЛИ СМЕ ВСЯКАКВИ МАСЛА ,ДИФЕРЕНЦИАЛНИ ,ТРАНСФОРМАТОРНИ , НО ТАКОВА НЕЩО СТАВА САМО ОТ НЕСМЕНЯНЕ !
  • 27 Аммм

    4 1 Отговор
    Аз гледам снимката...И така и не разбирам какво толкова е станало...☺
  • 28 С.В.

    2 4 Отговор
    Ами понеже всички сте много умни,затова карате трошляци и се трепате по пътищата. После другите са виновни. Ами изпотрепайте се но не убивайте и невинни хота.
  • 29 С.В.

    2 4 Отговор
    Ами понеже всички сте много умни,затова карате трошляци и се трепате по пътищата. После другите са виновни. Ами изпотрепайте се но не убивайте и невинни хота.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 ДОБРЕ

    2 0 Отговор
    Тъкмо на време след като е бил пушел !
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Антон 1

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "Шишан бакшишан":

    Хванах те !:)
    Бъзикаш се !:):):):):)
  • 34 azko

    0 1 Отговор

    До коментар #9 от "Майстора":

    От мен получаваш минус.
    Ти си знаеш защо.(надявам се)
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Шишан бакшишан

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Чичо Ангел":

    Мотора и скоростите са в гаража свалени ако не вярваш давам адрес и се убеди сам
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Mitiu

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "МАК":

    Нали се сещаш, че VW и всички автомобилни марки използват някой от големите приозводители на масло, като просто брандират друга марка на тяхната поточна линия. Особенно смешно е за Long life маслата, мога ти обясня, но е явно че си предубеден.

    Коментиран от #42

  • 39 Спиро

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Шишан бакшишан":

    Човече,:))
    Ти си технически душманин. Не мога да повярвам просто, че човек който би трябвало да държи на колата си, че му изкарва хляба, се държи с нея по такъв начин. Това не е “споделяне на челен опит” а пример за това, как не трябва да се правят нещата.
    Имаше един готин пример за една блондинка, дето беше “доляла антифриз” при маслото в двигателя на мини-то си....:))
    Същата работа. След като не слагаш правилното, вече е все едно какво слагаш.:))
  • 40 Геро

    7 1 Отговор
    Абе слагайте и краве масло. И то стои мазничко.
    И не забравяйте.... краварката е в левия ъгъл!:)))
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 МАК

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "Mitiu":

    А явно не се сещаш че го знам това редуват Арал и Кастрол!! Просто му споделих какво минимум да сипва, все кара Порше не рено подобна кола си иска гарантиран клас масло пълна синтетика задължително!!
  • 43 микс

    4 1 Отговор
    Аз моята я карам с 10w40 GM, оня ден гледам ,че иска да се долее отнякъде ми попадна 0w30 Total и го сипах, няма никакъв проблем върви даже по-добре работи

    Коментиран от #44

  • 44 МАК

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "микс":

    Ееее един човек да постъпи правилно и да усети че наистина има значение!!
  • 45 Бенц

    0 0 Отговор
    От едно погрешно доливане не може да стане това. На този мотор никога не му е сменяно маслото. А когато доливаш с правилното масло ти го опресняваш, може би и рядко е доливал и го е и прегрявал......