Инженерите на Ford за пореден път доказват, че съвременните трицилиндрови двигатели не отстъпват по нищо на побратимите си с четири бутала. Неотдавна американският концерн демонстрира моторче с обем 1.0 литър и мощност 120 коня. Сега пък става ясно, че от "Синия овал" готвят нов агрегат-чудо.
Трицилиндровото еднолитрово двигателче ще развива 177 к.с. и ще се монтира не само на Fiesta, а също така на Focus и дори на Mondeo. Най-напомпаното към момента попълнение в семейството EcoBoost ще замени стария атмосферен мотор с обем 1.6 литра, който се монтира на почти всички модели на Ford.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ML 320 CDI
10:23 23.02.2012
2 pacoran
10:45 23.02.2012
3 стефан
10:48 23.02.2012
4 Дядо Петко
10:50 23.02.2012
5 Focusa e lud
11:00 23.02.2012
6 Дядо Петко
11:00 23.02.2012
7 MAZDA
11:10 23.02.2012
8 Николай
11:11 23.02.2012
9 ahaha
11:17 23.02.2012
10 Николай
11:18 23.02.2012
11 Mercedes Fan
11:22 23.02.2012
12 Иван
11:22 23.02.2012
13 Циганин
11:25 23.02.2012
14 ko4o mo4o
11:26 23.02.2012
15 Комшията
11:29 23.02.2012
16 орел
11:32 23.02.2012
17 ML 320 CDI
11:35 23.02.2012
18 Ганчев
11:37 23.02.2012
19 ML 320 CDI
11:47 23.02.2012
20 сиромах
11:53 23.02.2012
21 kkk
11:57 23.02.2012
22 Николай
12:05 23.02.2012
23 адфасдсадсад
12:09 23.02.2012
24 металекс
12:31 23.02.2012
25 Дошо
12:48 23.02.2012
26 Гост
За мен е неоправдано използването на трицилиндрови двигатели освен при при хибриди или ако са в комплект с автоматична трансмисия, която ще компенсира значителните вибрации на трицилиндровия двигател при потегляне и ниски обороти.
Коментиран от #29
12:56 23.02.2012
27 Infern0
13:12 23.02.2012
28 Виктор Георгиев
13:13 23.02.2012
29 hienata
До коментар #26 от "Гост":
@26 Колега, виж някоя трицилиндрова (Корса или Йарис) сложи чаша с вода в/у мотора и гледай, ако е читава няма да видиш вълнички отгоре, а и е безшумна. Толкова за вибрациите от трицилиндров мотор.@1,@2,@3 Когато си купувах Корсата (1.2 80к.с.) всичките "гаражни майстори" ми предричаха,че няма да изкара до 100 000, сега е на 141 000, а по мотора съм сменил само свещи и пистов ремък. Така,че нека първо ги пуснат в продажби, нека минат няколко години и тогава пак ще говорим. Това е световната тенденция. Вижте, че почти всички производители (за Европа) пускат малки турбо мотори. При нас горивата са скъпи и основно се търси икономичността (за сметка може би на дълготрайност, но все още не се знае).
13:25 23.02.2012
30 Калоян Велинов
Коментиран от #34
13:49 23.02.2012
31 мах
13:57 23.02.2012
32 Радо
14:04 23.02.2012
33 ЛЕКЕТО
14:32 23.02.2012
34 turbo
До коментар #30 от "Калоян Велинов":
@30 браво Иванчо, радвам се че си си намерил работа.Иначе малолитражните турбо бензини с директно впръскване са тенденция в цялата автоиндрустрия.
14:43 23.02.2012
35 DB9
14:44 23.02.2012
36 Христо
Коментиран от #37
14:55 23.02.2012
37 hienata
До коментар #36 от "Христо":
@36 Сменил съм само това което написах и забравих да напиша водна помпа (когато смених пистовия ремък), ако не вярваш има пълна сервизна история в Бош сервиз. Не ти хваля Корсата,а говорим за малки турбо мотори и това дали ще издържат повече от 100 000км. Моето мнение е,че ще се справят с доста повече. Парички (слава богу) си имам,а и не съм се женил за никоя кола:)))15:09 23.02.2012
38 коко
Коментиран от #41
15:13 23.02.2012
39 кик
15:32 23.02.2012
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Клаус Лешке
До коментар #38 от "коко":
@38 винаги има поне по един КОКО в тези форуми.15:46 23.02.2012
42 Ганчев
Не всичко е в конете, въртящият момент е много по- важен. Много коне+ малко кубици= малък въртящ момен,максимална мощност при високи обороти, съответно голямо триене и по- кратък живот. Голямият мотор е с по- спокоен, балансиран ход, по- голям въртящ момент, извлича мощността си при по- ниски обороти, съответно триенето е по- малко, а пробегът по- голям. Разбирасе едва ли е удачно да караме коли с мотори на Зил, но нека да има някакъв баланс, кому е нужно това изнасилване на двигателя.
16:18 23.02.2012
43 Mal ii
16:22 23.02.2012
44 stoqn
16:25 23.02.2012
45 Дон корлеоне
16:30 23.02.2012
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 ФОРД
16:54 23.02.2012
48 User
16:55 23.02.2012
49 Денис Белята
Ford Fusion 1.4 TDCI-10 лв.=100 км.
Иначе съм фен на BMW!!!!
17:11 23.02.2012
50 Aleks
17:14 23.02.2012
51 Jack Bauer
17:17 23.02.2012
52 Deathless
17:17 23.02.2012
53 motorista
17:39 23.02.2012
54 vw gost
Иначе този двигател на данни е добър,стига да се кара добре и да гори като за хиляда кубика.
18:20 23.02.2012
55 ted2704
след това тотално се скапват.
19:11 23.02.2012
56 момо
19:29 23.02.2012
57 тинтириминтири
19:37 23.02.2012
58 Николай
19:55 23.02.2012
59 Иван
20:15 23.02.2012
60 сивик
20:41 23.02.2012
61 никола пажиож
21:03 23.02.2012
62 никола пажиож
21:10 23.02.2012
63 Фордьо
22:53 23.02.2012
64 найден
23:20 23.02.2012
65 fuck
23:39 23.02.2012
66 Джуган
23:53 23.02.2012
67 ралица тончева
00:15 24.02.2012
68 fuck off
01:00 24.02.2012
69 Ваптшь
Най-хубавия Ford е продадения.
08:43 24.02.2012
70 шиеена
10:43 24.02.2012
71 оня с коня
10:44 24.02.2012
72 Крум Крумов
11:12 24.02.2012
73 Speeder
1. Двигателчето е нещо доста добре замислено, с тия 3 цилиндъра е доста компактно, а и доста балансирано, тъй като ъглите на коляновия вал са на 120 градуса. (Както е
2. Остава въпросът с балансирането на вибрациите в двата края на мотора, тъй като цилиндрите нямат съответен опозитен цилиндър, който се движи в обратна посока, по принцип тия мотори се правеха с балансиращ вал.
Тук форд са решили проблема, като слагат "небалансиран" маховик.
Много елегантно според мен.
3. Имам, БМВ, Ауди, VW, ама съм имал и Форд. Вярно е, че го продавах около 3 месеца, но за 4 години не му се беше счупвало нищо, макар, че фолклора гласи друго.
Иначе - да, няма как да се мери с BMW по някои показатели, обаче си беше адски здрав. Все пак е струвал 1/4 от цената на сегашното ми BMW като нови. Което си е доста солидна разлика в класовете.
4. Форд са фирмата, която е направила колите достъпни за хората. За това тя трябва да е на почетно място в сърцето на всеки човек. Не забравяйте, че преди да се появи Форд, колите са били нещо като Вейрона в момента - има го, продава се ама малко са хората, които могат да си го позволят.
5. Форд са фирмата, която прави V8 моторите достъпни. Просто един ден г-н Форд седял и си мислил как може да направи производството на V8 по-ефективно и опростено, как да намали производствените разходи и с няколко технологични решения "оправя" нещата.
Има и доста други неща, които трябва да се кажат за Форд, но ще спра до тук. Само ще кажа, че Форд не е най-бързата, най-комфортната, най-икономичната и най-надеждната кола, но всичко е на прилично ниво (е и те си имат слаби модели де), но като цяло за парите които се продава получаваш един много добър автомобил. ;)
13:00 24.02.2012
74 177
15:23 24.02.2012
75 Джуган
17:44 24.02.2012
76 той
21:25 24.02.2012
77 пешо
21:48 24.02.2012
78 медиатор алфа
Колите на Форд са здрави, надеждни и евтини. Плювачите на форд могат да не си слагат колан, защото и триточковият колан е изобретен от Форд. Толкова много човешки животи е спасила тази фирма и толкова много иновации, че единственото, което имате право да кажете, когато чуете "форд" е "БРАВО!!!" При това сте длъжни да го кажете с блясък в очите, с леко треперещ, кадифен глас, с благоговение, очна реакция, станали прави и с "шапки долу"! Галфони с галфони.
07:20 25.02.2012
79 ro6av
16:51 25.02.2012
80 Бонд
15:24 27.02.2012
81 истината в очите
22:48 27.02.2012