21 Септември, 2018 13:55 22 695 45

Octavia вече изминава 480 км на метан (коригирана)

  • skoda-
  • octavia-
  • g-tec-
  • метан-
  • сгъстен природен газ-
  • cng

Skoda представи модернизирана версия на Octavia с фабрична метанова уредба с нов турбодвигател. Модификацията G-TEC има три бутилки за сгъстен природен газ и вече ще се предлага само с каросерия комби.

Старият 1.4-литров TSI отстъпва място на мотор от същото семейство, но с обем 1.5 литра. Той работи по термодинамичния цикъл на Милър и развива 20 к.с. повече от стария агрегат със 110 коня. Чехите твърдят, че на метан агрегатът изхвърля 25% по-малко въглероден двуокис по-малко, отколкото бензиновите аналози.

Трите бутилки за сгъстен природен газ поемат 17.7 кг. Едната е метална и се намира пред задната ос, а другите две са изработени от леки композити и се намират под багажника. Бензиновият резервоар има обем 11.8 литра.

Само на метан обновената Octavia G-TEC може да измине 480 км. Чехите не съобщават колко е общият пробег с комбинирано задвижване. Той обаче със сигурност е по-малък от обсега на предишния G-TEC (2014-2018), който имаше 50-литров бензинов резервоар не можеше да измине над 1 330 км без презареждане.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 YAMAHA

    19 3 Отговор

    До коментар #1 от "bulava":

    Мдааа странно нали
  • 3 Аааа

    17 10 Отговор
    Не разбрах ???800км със 17литра бензин??????? То ако е така аз ще махна метан и ще си карам на бензин, че даже ще гори по-малко щото е по-лека......

    Коментиран от #6

  • 4 вито

    21 10 Отговор
    Колко км. ще мине на бензин с 11.8л. резервоар и 480км изминати на метан- 1330 минус 480 е равно на 850км.Като разделим горивото на километрите се получавч разход 0.0138 литра на 100км.Ясно е ,че има грешка и моля пишещите да прочетат написаното преди да го побликуват.Сега не е ясно може ли да измине тези километри или не???

    Коментиран от #25, #45

  • 5 гост

    32 0 Отговор
    На метан може да мине 480км, това е ясно при среден разход от 4.5кг и капацитет на бутилките от 17.7кг. Но след това някой се бърка като добавя обема на стандартен резервар, а тази кола няма такъв, само един малък съд от 11л, който при среден разход от 7л трябва да позволи достигането до газостанция, един вид резерва, а не да се разчита на него. Старата октавия има резервар от 50л и действително може да достигне към 1000км общо, но при новата не пише да има, а при нея варианта е като при Кади с малък, авариен, бензинов резервар.
  • 6 ДА ама НЕ

    6 6 Отговор

    До коментар #3 от "Аааа":

    То да бяха 17 литра пак по-добре, но в статията са посочили 11,8 литра!!!
  • 7 Дръндеф

    13 19 Отговор
    И аз минавам 1300 км с един резервоар- Opel Zafira B,1.9 tdci, 88kw извънградско. До 4,8/100, съм я смъквал.
  • 8 GTE

    11 8 Отговор
    Честно казано имах заблудата, че метановия автомобил извърля около 20% (5 пъти по-малко) от въглеродния диоксид в сравнение с бензиновия. А се оказва, че изхвърля с около 25% по-малко, което си е пак доста сериозно замърсяване.

    Коментиран от #26

  • 9 Ангел

    29 4 Отговор
    Реално погледнато, тази статия е поредната издънка на господин Касабов на тема коли и техника. При среден разход 4 кг. Метан на 100 км. Се падат грубо сметнато 500 км. На метан и 150км. На бензин.
    По мое мнение е крайно време някой от редакцията да направи забележка на автора или да му забрани да пише по тема за коли.
  • 10 Пасатор

    6 6 Отговор
    Ако едната бутилка е с обем 17,7, а трите 53,1 е всичко наред.

    Коментиран от #12, #18

  • 11 гост

    31 2 Отговор
    Разбирач до разбирача , майно льо !!!! Какво пак не разбрахте или никой никога не е виждал метанов автомобил ?? Бутилките събитат 17,7 кг метан , което значи че бутилките са около 110 литра ! САМО на метан минава 480 км , което значи разход 3,69 кг /100 км !!!! Бензиновия резервоар е намален от 50 на 11,8 литра заради третата бутилка , която е на част от неговото място !! Естествено , че ще минава по-малко от предишните 1330 , но доста повече само на метан което е и целта ! И дори в България вече има метанстанции на не повече от 150 км , погледнете картата има поне пет сайта с метанстанциите !!! 480 км са предостатъчни при положение , че с нищо не нарушават полезния обем и товароносимостта !!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 К.К.

    3 2 Отговор
    Много нисък разход? с 4кг метан с много икономично каране изминавах 90-95км, 24л. бутилка много рядко събираше над 3,9кг, само в Пловдив 4,1кг.

    Коментиран от #33

  • 14 от извора

    9 4 Отговор
    VW CADDY ECOFUEL-2.0.......Разход-извънградско при 90-100 средна скорост 3,9 кг. Теста го направих м. юли Колата е произведена 2008г и е на 365 000 км без ремонт на двигателя.

    Коментиран от #19

  • 15 4х4

    9 3 Отговор
    Тия шкоди ша земат да ми харесват. Явно са се усетили, че за да се наложат на българския пазар,трябва да могат и да вървят,не само да са икономични в разхода.Комбинация комби,4х4,метан,170-180 коня би ме устройвало за семеен автомобил.
    Според мен 130 бензинови(метанови)коня не стигат за този модел.
  • 16 ХАХАХАХА

    4 15 Отговор
    Епа това като гръмне батенцее :) ни драйвър, ни багаж ще се намери!
  • 17 Лимонад

    18 3 Отговор
    Поне 20 коментара има на хора непрочели статията. Кой не е разбрал че 1330 е за старата пробег, кой за резервоарите.... иначе се пише смело глупости отдолу
  • 18 куку руку ку

    8 0 Отговор

    До коментар #10 от "Пасатор":

    Метанът се мери в килограми. 40 литрова бутилка поема около 4.5-5 кг метан.

    Коментиран от #20

  • 19 гост

    7 2 Отговор

    До коментар #14 от "от извора":

    Кадито е доста по-високо и с доста по-голямо аеродинамично съпротивление , освен това е с по-голяма товароносимост и съответните числа на предавките , така че е нормално да гори малко повече , а и този двигател поне на теория би трябвало да е по икономичен от 2-литровия !
  • 20 ЦСКА ВЪВ В ГРУПА ВИНОВЕН Е ЛУПИ

    4 2 Отговор

    До коментар #18 от "куку руку ку":

    Литрите на бутилката се дели на 6 !!! 40:6 е около 6.6 кг метан,аз съм със 100 литра и събира взависимост от налягането между 15-16.5 кг!!!
  • 21 Я.Петров

    6 1 Отговор
    1.4 мотора с турбо 125кс при настъпване не минава и 550км на бенз, но при леко каране минава над 750 км . На всеки според крака.
  • 22 onq s konq

    7 2 Отговор
    Всичко в статията Е АБСОЛЮТНО ВЕРНО като ""РАЗХОД НА ГОРИВО/МЕТАН/.Само че ВИЕ тука НИКОГА НЯМА ДА ГО ПОСТИГНЕТЕ,НИТО ДЕЦАТА ВИ,НИТО ПРИЯТЕЛИТЕ ВИ.Защото теста е правен/като всички тестове/ ПРИ ИДЕАЛНИ УСЛОВИЯ-безветрие,липса на наклони на трасето,ЛИПСА НА УСКОРЕНИЕ И УПОТРЕБА НА СПИРАЧКИ СПИРАЧКИ КАТО В РЕАЛНОСТТА.Между другото никъде в статията не се споменава С КАКВА СРЕДНА СКОРОСТ е извършен теста,а това е много важно!И ще завърша с уточнението,че КОЛИЧЕСТВОТО БЕНЗИН В КОЛАТА ПРИНЦИПНО НЕ Е ЗА ПРИДВИЖВАНЕ,а ЗА ПЪРВОНАЧАЛНО ЗАПАЛВАНЕ НА ДВИГАТЕЛА.
  • 23 Оставия

    8 4 Отговор
    Супер идва около 5лв. На 100км. при цена на метана от 1.40лв..Голяма семейна кола, която може и да е икононична
  • 24 Бай Тошо

    3 3 Отговор
    Нашата мултипла с 30килограмови бутилки едвам минава 400км. И това е защото се използват само около 21/22 килограма реално поради факта че налягането по едно време токова намалява че просто не може да отиде до двигателя и остава част която не може да се употреби. А ще говорят че с 17 кг бутилки ще минела 480км ама друг път. Това изобщо не е възможно тя най вероятно ще даде 250 не повече
  • 25 Като гост

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "вито":

    Много, ама много си зле с математиката.
  • 26 Веско

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "GTE":

    20% не е 5 пъти , а 1/5 пъти. Вероятно сте сгрешили. А и аз мислех, че метанът е по-екологичен, а то не е точно тъй ;) .
  • 27 Василев

    6 3 Отговор
    Здравейте, наскоро гледах Фолксваген Туран на метан. Оказа се, че и при него нещата са подобни. 12 литров бензинов резервоар за резерва и няколко бутилки за метан за пробег около 350 км. Щях да го купувам, но се отказах. Спомних си времето, когато слагахме газови уредби на бензиновите си коли и като тръгнеш е на път започвахме да търсим къде ще намерим газстанция. Неприятно. А ако тръгнеш примерно до Истанбул на екскурзия - край, увисваш. Това ограничение в периметъра на шофиране прави тези коли градски и околоградски или просто таксита.

    Коментиран от #31

  • 28 Василева

    3 1 Отговор
    Гледах по ТВ Дойче Веле кратък информационен материал на инженер от ВАГ концерна (Фолксваген), който обясни, че VW са разработили променена версия на главата на бензиновия агрегат, която да работи основно на метан, съобразено с октановото число на това гориво. VW разглеждат това като една от алтернативите за екологичен транспорт в следващите няколко години ,сравнявано с хибридите и електромобилите.
  • 29 гост

    0 4 Отговор
    Пропан е много по-добър вариант от екологична гледна точка. Метан има нужда от много по-сложна система и енергоемка компресорна установка отколкото пропан, който лесно се дърви втечнен. Преработката на на бензинов двигател за пропан е 5пъти по евтина отколкото на метан и трябва се изминат поне 100х.км, за да премина ползата към метан. Хубавото на метан е, че може да се произвежда от органични отпадъци, а дизелите могат да се конвертират на метан.

    Коментиран от #32, #35

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #27 от "Василев":

    За твое най-голямо съжаление във и около Инстанбул има над пет метанстанции и в момента заради срива на лирата метана е доста по-евтин отколкото в България !! Има също в Измир , Бурса , Анкара , Афионкарахисар , Анталия , така че всички курорти и пътя до тях са покрити на по-малко от 300 км !!! За Европа даже няма да изброявам , щото да кажеш че там метанстанциите са кът е пълно невежество !! Да не говорим , че има един куп програми за навигации и смартфони , които автоматично показват най-близката и те навигират до там !!! Та тезата за "градски коли " отдаааааавна се изтърка !!!
  • 32 гост

    10 1 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Пълни глупости и простотии ! Да беше написал , че метановите бутилки са доста по-големи и по-тежки , да се съглася ! За всичко останало или преднамерена лъжа или неграмотност ! Разликата в цените на двете уредби е 500-600 лева , най-вече заради бутилките , но разликата в разхода на пропан-бутан и метан е 4-5 лева на 100 км , така че се избива за не повече от 10-12 000 км , а оттам нататък за още 20-25 000 и цялата уредба ! Ако си от тия дето карат по 5-6 000 км годишно сигурно ти е много , но има доста хора , които навъртат 35 000 км за по-малко от година и именно те знаят защо си слагат метан , а не чули недочули като теб !!! За 100 000 км сравнено с бензин метана спестява между 10 и 20 000 лева , в зависимост от модела и разхода , тоест за кола втора употреба цената на цялата кола плюс поддръжката и цената на цялата уредба !!! Ако си мислиш , че бакшишите щяха да карат на метан , ако имаше по-евтин вариант , значи си много зле , а теории можеш да развиваш в кварталната кръчма !

    Коментиран от #38

  • 33 Пешо

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "К.К.":

    В Пловдив на метан станцията на "Литекс" компресора беше много як и пълнеше малко повече.
  • 34 С С

    3 2 Отговор
    Фиат Мултипла 1.6 16в 105к.с. на бензин,93к.с.
    на метан, вместимост на метановите бутилки
    27кг-163л.три бутилки и 35л.бензин.
    Чисто градско изминавам между 350-450км.,
    Извънградско между 450-550км.в зависимост
    колко лъжат с налягането.Колата я имам от
    пет години и 100к км. Тая Шкода в града ще
    даде максимум 250-280км. пробег и то без
    много настъпване и климатик.

    Коментиран от #36, #37

  • 35 Явно

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Не си виждал метанова уредба...
  • 36 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "С С":

    Нашто гардже си е най-хубавото , а ?? По твоите лични сметки в най-най-най-добрия случай , 27 кг за 550 км прави разход 4,9 кг/100 км ????? Бих те посъветвал моментално да си свалиш уредбата от автомобила , щото тя е най-ценното с него , а останалото с радост да предадеш за скрап !!!!!!
  • 37 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #34 от "С С":

    Само да ти кажа за сравнение , 5 кг/100 км метан гори Форд Транзит 3,5 тона !!!!
  • 38 Василев

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Възможно е да сте прав. Просто предполагам.Това разбира се не ви дава право да коментирате в толкова обиден контекст написаното от мен. Неучивостта на коментаторите е характерно за нашия регион за съжаление . Бъдете здрав !

    Коментиран от #39

  • 39 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #38 от "Василев":

    Не е възможно , а съм прав на 100% и мога да го докажа веднага !!! И затова коментирам ! А човек който си приказва без да има понятие за какво говори и така съзнателно заблуждава останалите си заслужава напълно обидния тон , та дано поне следващия път си помисли преди да плещи глупости за собствено удоволствие !! Ето ти тук само един от сайтовете с карта на метанстанциите в цял свят , може да го поразгледаш и да забравиш за "ограничения обсег" и "предимно градските коли" !!!! Има даже и трип планер , та да се успокоиш предварително къде ще трябва да заредиш !!!
    http://www.cngprices.com/station_map.php
  • 40 Иван Ботев

    1 0 Отговор
    За Гърция е проблем

    Коментиран от #41, #42

  • 41 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Иван Ботев":

    Зависи къде искаш да идеш . В Солун има две , после в Лариса , Волос и Атина . Тоест източната част е горе долу добре , в западната вече трябва да си прецениш добре маршрута и километрите и цената е около евро , тоест 2 лева !

    Коментиран от #43

  • 42 4х4

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Иван Ботев":

    Проблема е за нас,че в Гърция са рядко газ- станциите и още по- рядко метана. Гърците изобщо не им дреме.Карат си на бензин и то автомобили с по-голяма кубатура и даже не знаят, че може да им се монтира газ а.
    При тях обаче за да си купиш примерно мерцедес 5000 кубика, трябва да декларираш определени доходи и данъци т. е. ,че си с пари и монтирането на каквато и газ да е, удря егото им.
  • 43 Иван Ботев

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "гост":

    Да ... в Солун има, но от границата до Солун няма никъде. Така че ако искаш да се размотаваш около Кавала, Аспровалта, делтата на Струма няма откъде да заредиш ...

    Коментиран от #44

  • 44 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #43 от "Иван Ботев":

    Последната станция у нас е в Петрич . Оттам до Кавала са 140 км ! С връщането 280 и още 120 км "размотаване" - 400 !! Даже не ти трябва гръцка станция на двойна цена ! Сега ако си с малка бутилка и не можеш да минеш повече от 200 км , друг въпрос !
  • 45 Митко

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "вито":

    Вито на бензин ще мине 60-130км зависи открачето . Карам октавия 1.8турбо, при 220км виждаш бензиномерът как слиза!