Системите за предупреждение за предстоящ удар и автоматично спиране в екстрени ситуации редуцират драстично риска от катастрофа, сочи изследване на американския Национален институт за пътна безопасност (IIHS). Проучването отчита само данните за автомобили от гамата на General Motors, произведени между 2013 и 2015 г., но според експертите дава добра представа за ползите от технологията.
Според IIHS колите, оборудвани със системи за предупреждение и автоматично спиране, попадат в катастрофи 43% по-рядко, отколкото автомобили без такова оборудване. Произшествията с ранени и загинали, избегнати благодарение на технологията, са още повече - 64%.
Резултатите от изследването сочат, че дори базови модели със система за предупреждение, но без функция за автоматично спиране, са много по-безопасни от скъпи автомобили без такава. Технологията предотвратява 17% от ударите отзад и 30% от катастрофите с пострадали и жертви.
Системите за предупреждение за предстояща колизия все по-често са част от стандартното оборудване на новите модели. Неотдавна 20-те най-големи производители на автомобили се споразумяха с властите в САЩ технологията да стане задължителна от септември 2022 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 JEEP
Какъв е % на тези автомобили от общия обем и т.н. .... има си начин за правене на статистика не на стъкмистика
Коментиран от #8
17:07 15.11.2018
2 тих
Коментиран от #3
17:15 15.11.2018
3 Хохо
До коментар #2 от "тих":
Зависи от системата на колата, има такива от 0 до 160км/ч18:00 15.11.2018
4 onq s konq
Коментиран от #5, #11
18:34 15.11.2018
5 112
До коментар #4 от "onq s konq":
Еми няма да правите рискови изпреварвания...Коментиран от #7
20:12 15.11.2018
6 Антонн
Все повече колите са боклук,таблетите на таблото ги използват бакшишите.Те ги вграждат в завода на новите кенефи.
Колата трябва да е като мотор,освен средство за придвижване да ти доставя удоволствие.
Да някакви екстри са полезни и имат смисъл,но електроника електроника и това вече не е кола.
100% много некадърници джендъри и тн. разчитат на "системите"като карат.И за какво ми е пластмасов кенеф ,като не можеш или не ти се отдава има таксита или шофьори.Да обикновенна Лада е кенеф но е истинска кола,в смисъл че твоите деиствия са важни и ти я управляваш не тя теб.
21:29 15.11.2018
7 onq s konq
До коментар #5 от "112":
Всъщност аз нямам никакво желание да правя подобни "изпълнения",но БМВ-то ГО ИСКА!И докато му обясня че не са хубави тия работи,...педала вече е до метала:)00:10 16.11.2018
8 куку руку ку
До коментар #1 от "JEEP":
По-интересно е друго. В реални условия колко от самите автомобили с автоматично спиране са ударени отзад от блейката, караща след тях, но без такава система. И каква е вероятността водач свикнал с тази екстра да се качи на кола без системата и да чака колата сама да намаля?07:49 16.11.2018
9 123
10:13 16.11.2018
10 Баш майстора
07:39 17.11.2018
11 незнайко
До коментар #4 от "onq s konq":
Може би това е един от малкото Ви коментари, които казват самата истина . Това което сте написал е вярно.16:04 22.11.2018