20 Ноември, 2018 12:41 76 600 75

Трябва ли да се подгрява двигателят през зимата?

  • двигател-
  • масло-
  • зима-
  • студ
Трябва ли да се подгрява двигателят през зимата? - 1

Пет или десет минути не са много време, но не и в мразовита сутрин през зимата. Струва ли си да се губят в изчакване двигателят да загрее, както съветват разбирачите? Мнозина си спестяват зъзненето с аргумента, че моторът така или иначе работи, а горивото си "върви" нахалост. Опонентите им пък са убедени, че ако маслото в агрегатите не достигне работна температура, детайлите се износват по-бързо.

Трябва ли да се подгрява двигателят през зимата?

Ако се вярва на търговците и маркетолозите, двигателите на съвременните автомобили нямат нужда от загряване дори и в най-лютите студове. Достатъчно е моторът да бъде стартиран, да се изчака няколко секунди и може да се потегля. Дилърите обаче имат една-единствена цел - да продават.

Механиците в техните сервизи съветват точно обратното. Двигателят задължително трябва да поработи преди потегляне, а изразходваното гориво се компенсира с по-дълъг живот на частите в него.

Трябва ли да се подгрява двигателят през зимата?

Всеки студен старт на мотора води до износване на триещите се детайли - например цилиндъра и буталото или коляновия вал и лагерите. Ако температурата е ниска, маслото се сгъстява и не смазва достатъчно ефективно.

Съвременните масла, опонират противниците на подгряването, имат в пъти по-добри свойства отпреди 20-30 години. Проблемът е, че далеч не всеки кара със скъпа синтетика. При стартирането на двигателя оборотите са ниски и маслото бавно, но сигурно се затопля между буталата и цилиндрите.

Трябва ли да се подгрява двигателят през зимата?

Ако веднага се даде газ, може да настъпи т.нар. маслен глад - между триещите се части няма достатъчно смазка. С други думи колкото по-високи са оборотите, толкова по-интензивно е износването.

В крайна сметка специалистите препоръчват междинен вариант. За двигателя със сигурност е по-добре да поработи на празни обороти поне 2-3 минути, вместо да се впряга в работа веднага. Щом потегли, шофьорът не бива да го подлага на големи натоварвания следващите няколко километра. Така ресурсът на агрегата ще се съхрани без да се зъзне дълго на студа, а и ще се икономиса малко гориво.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 48 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Майстора

    54 75 Отговор
    Няма такова нещо, че маслото не смазва добре при ниски температури. Адхезията към метала НЕ зависи от околната температура, а от количеството присадки и вида (синтетично, минерално, полусинтетично).

    Коментиран от #33

  • 3 Morgoth

    107 49 Отговор
    Двигателя е най-здравата част на съвременния автомобил. Двигателя може спокойно да издържи 1 милион километра. И да му съкратиш малко живота пак ще бъде по-здрав от останалата част на колата, която след 10-15 години вече ще е за боклука. Вече никой не прави колите да издържат 40 години, а и не е необходимо.

    Коментиран от #7, #26

  • 4 хаха

    29 12 Отговор
    АВТОРА КАК ПРОЦЕДИРА?
  • 5 Машина

    68 24 Отговор
    Не подгрявам двигателя, просто затоплям купето и предното стъкло да се размреазии да го почиста. Само за двигателя мисля сутрин на -20 градуса!
  • 6 ПРОст

    55 85 Отговор
    Поредната тъпотия, двигателя ще достигне работна температура в пъти по-бързо когато бъде натоварен, а не седи на празен ход. При празен ход маслената помпа работи на много ниско налягане. Такива гъсти масла като последните се слагат предимно на състезателни коли. Всичко ново се кара с 5W30. НЕ СТАВА САМО С ПРЕВЕЖДАНЕ И ПИСАНЕ НАИЗУСТ

    Коментиран от #8, #62

  • 7 Бива ли да си тъп

    20 49 Отговор

    До коментар #3 от "Morgoth":

    Ти си верно голям тъпанар има коли на по 4,5млн км например едно volvo 1800s почти 4млн и е здравоо шаси ходова част купето двигателя
    Стига да искаш една кола може да издържи повече от предписанието но такъв кът тебе едвали...

    Коментиран от #51

  • 8 будист

    91 7 Отговор

    До коментар #6 от "ПРОст":

    ма верно си ПРОст, а до като стигне работна температура кво правим? Предполагам, че като ходиш на фитнес не загряваш, ами направо на 120 на лежанката се мяташ. А по темата - задължително е да поработи поне минутка на място! Ако колата е автомат, най-малкото заради него...замислете се какво е една минута пред вечността:)

    Коментиран от #11

  • 9 Жорко

    114 4 Отговор
    Правилно е да позагрее мотора. 2-3 минути на място и после леко каране, докато не си гостигне работния температурен режим. Това е все едно да си заспал дълбок нощен сън и изведнъж някой да те срита и веднага да скочиш и да направиш примерно 50 лицеви или да избягаш няколко километра за норматив. Не става. Трябва подготовка, като за повечето неща в живота...
  • 10 NLO

    97 8 Отговор
    10w30 и 10w40 при студено време са еднакви а не както е показано на снимката !!!
    Разликата при двете масла при максималната им температура.

    Коментиран от #12

  • 11 ПРОст

    5 19 Отговор

    До коментар #8 от "будист":

    Как какво, караш леко и като си такъв мислител ми кажи как се движи маслото в автоматичната кутия на празен ход, както и това в диференциалите. Новите двигатели са със значително по-добри нива на триене

    Коментиран от #34

  • 12 OIL

    34 2 Отговор

    До коментар #10 от "NLO":

    Адмирации!!!
    Най-смисления коментар до момента !!!
  • 13 Гост

    72 3 Отговор
    Моя дядо беше 30-ти набор и цял живот е бил шофьор по професия. Разказваше ми как едно време в Дапа неговият камион Чепел все си седял отвън на открито. Зимата при големите кучи студове вечер слагал едно малко ел.котлонче под картера да му греело маслото, че сутрин към 5 часа като отивал да можел двигателя да превърти! Нямало е 5в30 и прочие.....

    Коментиран от #73

  • 14 Onq s konq

    25 11 Отговор
    Ас тдса и с котлонче и с огън се неще да запали като е под нулата

    Коментиран от #24, #25

  • 15 Анонимен

    53 4 Отговор
    Те новият внос коли всички по 10 минути са ги подгрявали на място.
  • 16 Неразбирач

    60 3 Отговор
    Повечето съвеменни мотори са турбиниани ,а за турбината масло на -20 хич не е добре.Аз не се барам голем разбирач като някои тука ,но от експерти конструктори на двигатели знам че един мотор преди да потегли трябва маслото да е поне на 30 градуса топло за да работи оптимално.Скоро едно богаташко синче така съсипа турбината на Кайена почти нов.Газ яко на студен мотор и после олеле колко били чупливи новите коли.
  • 17 Гост

    4 28 Отговор
    Аз съм карал с почти без масло в една аварийна ситуация в очакнаве да ми примигне или светне лампата за маслота като го измерих беше съвсем малко на върха на щеката.На мотора му няма нищо
  • 18 Стоян Ценев

    68 0 Отговор
    Производителя не го препоръчва, но все пак той знае, че 5-7г ще издържи...колкото е и гаранцията. Реално, на -20 си трябва припалване, и маслото е замръзнало, и ремъците са на камък, а и ще ти трябва време да я изчистиш от снега. В крайна сметка зависи от това, пука ли ти за тая кола, или ти е все тая. ;)
  • 19 ГОСТ

    34 28 Отговор
    ако карате БМВ няма лято няма зима 15 мин се чака да загрее при другите марки няма значение
  • 20 Обикновен Бг

    26 2 Отговор
    :-) Купувате си Урал 4320-Crome , и въпросът ви е решен с паленето през зимата, :-)) и с карането в София. НЯМА ДА ИМАТЕ ПРОБЛЕМИ.
  • 21 Кракра

    39 6 Отговор
    Слизам си в подземния гараж, и в най-лютата зима температурата там не пада под 9 градуса, паля и тръгвам :-)

    Коментиран от #22

  • 22 Обикновен Бг

    24 4 Отговор

    До коментар #21 от "Кракра":

    :-) Да ма, първо трябва да изринеш снегът пред вратата, че иначе няма излизане. :-) ЗАТОВА СИ КУПЕТЕ УРАЛ 4320, ИЛИ ПО-НОВИЯТ МОДЕЛ УРАЛ NEXT. :-) И ТОГАВА ПРИЯТНА ЗИМА :-)
  • 23 Монтьора

    36 5 Отговор
    Хубаво е при студено време да поработи двигателя 2-3мн да разбие маслото
  • 24 stukar

    9 1 Отговор

    До коментар #14 от "Onq s konq":

    Велик си, еи!!! :))))))) Как се ги мислиш :P :P :P :P :P :P :P
  • 25 stukar

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "Onq s konq":

    Велик си, еи!!! :))))))) Как се ги мислиш :P :P :P :P :P :P :P
  • 26 Язе

    28 4 Отговор

    До коментар #3 от "Morgoth":

    Двигателите в новите автомобили са с ресурс около 200 хиляди км. и става все по-малък.

    Коментиран от #38

  • 27 селски бек

    23 10 Отговор
    качам са, паля, пърдя да са стопля и ръгам на първа
  • 28 333

    15 21 Отговор
    Няма нищо по-лошо за двигателя от това да работи на празен ход. Съвременните масла запазват течливост до -30 градуса и надолу. Като някой разбирач ви каже, че можете да сложите 10W, вместо 5W, въпреки, че производителя на колата ви е казал 5, вредите на двигателя си така или иначе. Маслената помпа е вързана с коляновия вал, и оборотите и зависят от нея. На най-ниски обороти налягането е най-слабо. Вибрациите са най-силни, освен по-ниското налягане. Времето за достигане на оптимална работна температура се увеличава при работа на място. Някои дизели при -20 няма и да я достигнат. По-ниската температура на двигателя предполага по-големи хлабини. От там идва износването, не от температурата на маслото.
  • 29 някой

    27 9 Отговор
    Няколко пъти вече съм споменавал, че съм щастлив собственик и ползвател на AUDI 80 B4 Avant, 1.9 tdi. В ръководството за експлоатация и ремонт, писано от германците, пише, че колата НЕ се подгрява през зимата, а като запалим двигателя, се тръгва веднага, но на малки обороти и без претоварване, 5-6 мин. докато достигне необходимите температури. Те (германците) твърдят, че при такъв лек режим на експлоатация в началото, по бързо се достига оптималния режим. А аз на всичко отгоре есента си слагам едно платно пред радиатора, а пролетта го махам. И така вече 10 години. Взех я на 273 хил км от Германия, сега е 310 хил.

    Коментиран от #30, #41, #72

  • 30 Бай Тошо

    56 3 Отговор

    До коментар #29 от "някой":

    За 10 години си минал с кошника 37 хил. Километра хахахахахахах

    Коментиран от #48

  • 31 fair

    20 1 Отговор
    Всеки мотор има най-добра работа при оптимална работна температура или близка до нея, както са я проектирали съответните инженери. Всякакви размишления за плюсове и минуси, ако двигателя не е навлязъл в нормалния си температурен режим са утопия. Не напразно спортните кари стартират, след като са на подгрят и в оптимален режим. Това важи и за всекидневните ни коли, без значение нов или стар е автомобила и кво му е маслото, все е двигател с вътрешно горене.
  • 32 hmhmhm

    13 3 Отговор
    По принцип и аз карам с масло , ама като ме налегне зора слагам и маргарин и веднъж даже ми падна една туба 10л прегоряла мазнина от мекици ! Глътна я кат циганче ! И си имам брадвичка - за съчки за огъня под двигателя - лек огън , да не прегорят маркучите !
  • 33 JYM

    9 2 Отговор

    До коментар #2 от "Майстора":

    Майсторе, майсторе! Викам ти майстор, щот не ти знам името! ....добре че не си майстор на моята кола.
  • 34 Язе

    4 1 Отговор

    До коментар #11 от "ПРОст":

    Ако не знаеш,АСК имат помпа която върти маслото в нея.Дори на празен ход маслото не стои на едно място.

    Коментиран от #36

  • 35 Георги

    4 0 Отговор
    Просто е бе хора купуваш печка на гориво слагаш я и си ти. Няма мръзнене няма чакане няма износване.
  • 36 будист

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Язе":

    таман щях същото да напиша
  • 37 Иванов

    6 2 Отговор
    За повечето съвременни автомобили има книги на руски. Теглиш, четеш и каквото са написали за твоя модел правиш. Другото е ала- бала.
  • 38 smeh

    9 3 Отговор

    До коментар #26 от "Язе":

    200 000км, ама Горублянски. Едната ми кола взета от магазина 2011г. е на 200 000км и е неразличима от нова по отношение на трансмисия, работа на двигателя, рафинираност и то карана с НАШИТЕ ГОРИВА.
  • 39 Минаващ от тук

    10 1 Отговор
    Добре е минутка две на място, особено зимата. То си личи и по работата на мотора. Ако скоростната кутия е автомат също ЗАДЪЛЖИТЕЛНО няколко минути на място. Останалото са приказки на еколози. Което може и да вярно, но и по отношение на механиката също е вярно.
  • 40 селянин 1

    6 3 Отговор
    Карам D4D,никакво подгряване на синтетиката,втора и я оставяш сама да се движи,без газ на 800/оборота,пет минути стигат..
  • 41 ГостЪ

    7 2 Отговор

    До коментар #29 от "някой":

    Ти изобщо караш ли я тази кола .
    Аз за осем месеца минах последно 40000 ,
    а ти за десет години !?

    Коментиран от #54

  • 42 Готин ама не съвсем

    25 2 Отговор
    М-дааа!
    Въпроса, който трябва да се зададе е, какво е мазането на плъзгащите лагери и какъв е изобщо този принцип? На няКОЙ да е известно, че там плъзгането се осъществява върху маслен клин? Да има такъв, когато маслото е студено?? При студено масло, маслената помпа работи на слив. Сиреч, върти си маслото вътре в нея и постепенно, с загряването му, се затваря автоматично един клапан и се увеличава количеството масло към триещите повърхнини и особено към плъзгащите лагери! Колкото повече е топло маслото, толкова то е по течливо и неговото количество е по-голямо и образувалия се маслен клин държи метала на шийките на коляновия вал и биелите, далеч от метала на лагерите. Ако маслото е студено, то почти няма мазане, и при форсиране, направо си задират лагерите! Не го усещате веднага, защото съвременните лагери са от алуминиево калаена сплав, поставена чрез валцоване, върху стоманена черупка. По точно около 20% калай, 1,5% мед и останалото алуминий! И при задиране, част от калая се стопява и образува течен метален филм, около шийките! Но все пак идва време, когато и това не помага и се отива на сериозен ремонт!
    Та съвета от мен е, задължително няколко минути на място работа, след което, без много газ се кара внимателно! Изследванията са показали, че достигането на постоянна работна температура на двигателя настъпва едва след 47 минута на работа на двигателя! Та, со кротце, со благо!
  • 43 Гост

    12 2 Отговор
    Абсолютна тъпня е тази статия. Да, студеният старт износва, защото коляновият вал опира в лагерите и маслото не е създало "филм" или "плуващо легло" както е теорията за хидродинамичните лагер. Но това се случва при ВСЕКИ СТУДЕН СТАРТ и няма отношение дали колата ще работи на място или ще потегли малко след старта. Да, когато е много студено, хлабините в детайлите се увеличават и "биенето" с по-голям хлабина, носи повече кинетична енергия, но отново тук няма значение дали колата ще работи на място или ще потегли малко след старта. Достатъчно е да се стартира мотора(с натискане на съединител, за да не върти скоростната кутия, защото маслото е сгъстено и се затруднява старта допълнително). Изключва се от скорост и се пуска съединителя(държи се на ръчна или крачна спирачка). Пускането на съединителя на свободна се прави с цел да се разбие малко маслото в скоростната кутия. Изчаква се 10-15 секунди да се разбие маслото в мотора и да се "подкачи". Потегля се леко, първите 100 метра на първа. Така стената на цилиндъра се затопля, маслото става по-тънколивко и се доразбива маслото в скоростната кутия.
  • 44 Боян Доктора

    14 3 Отговор
    Абе разбирачи вие ама найстина сте уникално зле..Абе в Русия където пада до -35 градуса, хората правят клипове как даже преди да завъртят няколко пъти ключа, на контакт да качи само горивото, включват печки, сешоари и тем подобни "уреди", за да разтопят, размразят различните по вид течности в системата, защото на тези температури и "желязото се цепи" Та по темата..задължително при темп. под -5 градуса на двигателя ще му е необходимо едно 3-4 мин. работа в покой, за достигане РАБОТНА ТЕМПЕРАТУРА НА МАСЛОТО и течностите АКО ЩЕ ДА ИМА ПРИСАДКИ ЗА СУВАЛКИ ВЪТРЕ" НЕ СТИГНЕ ЛИ РАБОТНА ТЕМП СЕЕДНО НЯМА МАСЛО икато запалите на -8 и като потеглите сгаз и МАСЛОТО Е НА ЖЕЛЕ, още не стигнало по по-трудно достъпните места в мотора, започва едно износване та направо после ви идва да се гръмнете и си продавате гюма в мобилето. Да не говорим че 75% от "разбирачите" наливат масло от варела на бай Ставри за 5 лв литъра 10в-15в което е като конфитюр, сменяно на по 10-15 хил км. РИП ! Това е по-сигурно от убийство. Потеглите ли след тези 3-4 мин не повече от 3000 оборота, докато не стигне там на таблоото 90 градуса(според зависи), после давайте колкото можете газ ^^ И друго като съвет-газаджийте карайте на газ ама вземете налейте едно 10литра бенз, не 5лв на омв-то че тая лампа като така свети и препалвате само на изспарения, така готино гори помпата и ви скъса джеба после

    Коментиран от #45

  • 45 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #44 от "Боян Доктора":

    Пич ти ама хал хабер не разбираш от това, което си написал. А това с лампата и бензиновата помпа го гледам като онемял. Проблемите с бензиновата помпа идват от друго естество и няма нищо общо с лампата. След това прочети колко начина има да доставиш гориво до двигателя и къде стои подкачващата помпа(ако я има). Почети малко кави видове газови уредби има, също така пиши отдолу на филмчетата дето си гледал какво точно е замръзнало, че на мен не ми стана ясно. След това прочети защо при дизеловите автомобили се налива топла вода на филтъра и на помпата или се грее там с каквото си гледал. Е па никой не те спира да седиш 3-4мин. пред блока да запаляш двигателят. Най-голямото износване на мотора е именно старта, когато кол. вал опира в лагерите и се получава тръкване. За едно си прав, не бива да се дава много газ докато позатопли и се намалят хлабините. Това важи особено за турбинираните мотори, защот маслото трябва да се поразбие и да достигне определена тънколивкост, за да върви по магистралите и да маже турбото. И там оборотите не са 3000, а 1900-2000. Добре е да покарате стотина метра на първа под тези обороти.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Ogi

    5 0 Отговор

    До коментар #46 от "Бай чо Ви":

    Za wtora obikolka na staqta li ve ??
  • 48 някой

    19 1 Отговор

    До коментар #30 от "Бай Тошо":

    Дано те застигне моето нещастие- да си беден! Тогава ще разбереш, че има и хора, които си карат колите, когато имат необходимост, а и много важно- възможност! Защото много често събираме пари за хляб, а не за гориво! А много отдавна колата престана да е лукс и се превърна в необходимост! Затова е глупав евентуалния съвет- ами като не я караш, продай я. Колата трябва! Едно време нашите прадеди са имали каручки и животни, но не за да се хвалят и избиват комплекси, а за да си вършат работа с тях. Точно такъв е случая и с мен...но май ще ви е много трудно да намерите смисъла на думите ми заедно с другия изказал се, май 41-вия...
  • 49 стефчо

    5 0 Отговор
    ТРябва разбира се,поне 2 часа на 7 хиляди оборота. Аз винаги така правя !
  • 50 ЕКСПЕРТА

    5 3 Отговор
    ВСЕКИ ПОДГРЯВА ПРЕДИ ПОТЕГЛЯНЕ,АМА ГОЛИМИЯ ТРИК Е ДА НЕ ГО ИЗКЛЮЧВАШ ВЕДНАГА ПРИ СПИРАНЕ

    Коментиран от #52

  • 51 Morgoth

    1 4 Отговор

    До коментар #7 от "Бива ли да си тъп":

    Аз като един тъпанар, както ме наричаш на 150 хиляди смятам да я сменя с новия модел. Пък ти като много умен си карай си колата на 4,5 мил километра.
  • 52 любопитен

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "ЕКСПЕРТА":

    Това не беше ли заради турбините?
  • 53 експерта

    4 0 Отговор
    маслото му трябват не повече от 2 минути на празен ход и още толкова на ниски обороти да достигне работна температура

    Коментиран от #64

  • 54 соломон

    16 3 Отговор

    До коментар #41 от "ГостЪ":

    Точно на такива тарикати минаващи по 40 000км на година трябва да направят еко данъка най-голям без значение колко нова му е колата ако ще и на ток да е.А на господина с Audi-то 80 B4 от 94-та където за 10 години е минал също 40 000км неговия данък не просто не трябва да го пипат , а дори да го намалят.

    Коментиран от #56, #57, #68

  • 55 Yavuz

    3 0 Отговор
    На мястото на 10w-30 би трябвало да бъде 5w-40.
  • 56 Съгласен съм,

    6 0 Отговор

    До коментар #54 от "соломон":

    Който кара да плаща повече, господина е хубаво да помисли върху смисъла на щастието, а не да кълне като вещица. Карам по около 100 000 на година, не се смятам за "тарикат" такива са нуждите при мен - не съм богат.

    Коментиран от #60

  • 57 Bibi221

    3 0 Отговор

    До коментар #54 от "соломон":

    Ние си плащаме бе Соломоне тикво кухорога . В цената на горивата има акциз . За нафтата е 66 Ст. На литър без ДДС . Грубо ДДС и акциз са 1лев за литър гориво.
  • 58 Deathless91

    12 3 Отговор
    Аз мотора като го запаля лятото го чакам 3-4 минути да работи на празен ход, че колата на -20 градуса дето всичко и е замръзнало ще я подкарам веднага, как пък не! Естествено, че трябва да се чака зимата няколко минути да работи на празен ход. Тези дето палите и тръгвате сте душмани, точка.
  • 59 KKK

    9 2 Отговор
    10 минути само се опитвам да запаля колата, това брои ли се?
  • 60 Без малко да повярвям

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "Съгласен съм,":

    То бива лъжа ама ти изби рибата да не си тираджия :), 100 хил за година са около 300 км на ден цяла година ???????...

    Коментиран от #61, #70

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Прост 2

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "ПРОст":

    Баце, точно така е! Със съвременното машиностроене са възможни сглобки немислими допреди 70г. Металните повърхности може да се каже, че почти никига не се докасват на микро ниво. Масленият слой има свойството да прилепне и да задържи металите на разтояние един от друг ако е спазен вискозитетът на маслото. При запалване е доатъчно само да се подаде малко газ коллото помпата да пръсне масло където е предвидено и това е. Ако колата само се лигави на ниските обороти, маслената помпа не може да хвърли масло в необходимото количество и след време останалото масло бива изхвърлено или изгорено от триещите се повърхности и така се захабяват повърхностите на микро ниво. Затова в книжката на колата пише изрично- не подгрявайте, а карайте.
  • 63 Даваева

    2 0 Отговор
    Много разбирач, много нещо. Чета коментари и си мисла, живеем в нация където всеки е инженер-конструктор с достатъчно стаж и опит за да работи в НАСА. Първо никой не говори да стоите и да чакате да ви загрее до оптимална температура колата. Определено е по - добре дали зима или лято като запалите двигател, които не е каран цяла вечер или няколко дни и да изчакате 30-40-50 секунди преди да тръгнете, да секунди на повечето двигатели дори и в най - големите студове е напълно достатъчно. Лошо ли е ако не го правите ами... едва ли ще има кой знае кво значение, ако двигателят е сметнат за 1 000 000 км ако не го правите ще му скъсите живота с 1000 км за 10 години ползване така. Второ разбирачите за старитр и новите двигатели и че новите виж били извънземни ами не, не са като двигател са едно и също с тези от преди 20 години имат електроника повече и материалите сега от които ги правят са по леки, но и издържат по малко, не 1 000 000 км ми 800 000 примерно, тъй че разлика и там голяма няма. А за маслата ако знаете как ви лъжат още от магазините, че ви продават най - хубавото и най - скъпото масло.......
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 оня там

    4 0 Отговор
    Най-добре е сутрин, под 0 градуса, качваш се, въртиш ключа и зацепваш в лютеницата!
    Хем бързо загрява, хем парното тръгва веднага!

    Вие като си пуснете ТВ чакате ли го 2-3 мин да загрее или директно планета и газ до дупка!
  • 66 123

    2 1 Отговор
    Не разбирам от коли, но се чудя следното: добре, преди интензивни физически натоварвания трябва загрявка, но как загряваме - като седим на едно място, или с леко раздвижване? Същото ми се струва и с колата - потегляне на ниски обороти, вместо стоене на едно място?

    Коментиран от #75

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 За какво му е кола

    0 0 Отговор

    До коментар #54 от "соломон":

    Пробег между 70/80 хиляди на година е разликата в оборота на икономиката в държавата. А кола която стои пред блока или в двора, за какво изобщо се харчи да я купува.
  • 69 Обороти

    0 0 Отговор
    Всички съвременни и по-стари автомобили имат монтиран оборотомер. Когато запалиш оборотите варират според горивото между 200 и 300 в повече. Пак според горивото те се нормализират максимално до 40 секунди. Ако някой си мисли че на място ще затопли купето до 40° не разбира от коли и да не коментира.
  • 70 Stenli

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "Без малко да повярвям":

    Защо? Всеки работен ден имам по средно 420 км. Сметни си до на годишна база. Невъзможно ли е?
  • 71 Haha

    2 0 Отговор
    Моята кола е с газова уредба и обръща на 30° така че зима лято си я оставям по 3-4 мшнути да обърне на газ и нямам ядове
  • 72 Любо

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "някой":

    Ти си я скъсал от експлоатация бе пич! Деда ми му взех ново Сузуки преди 10 години сега е на 60 000 километра. А е на 84 години да е жив и здрав!
  • 73 Любо

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Не знам как точно е влияело това "котлонче" на двигателя, но аз съм инженер по ДВГ и в казармата редовно влизах в един хангар, в който имаше много камиони в раздел РГК(резерв на главното командване). Отремонтирани дърти машини, които имаха по-скоро музейна стойност. Въпреки това всички бяха в движение и се палеха няколко пъти годишно. Там се натъкнах на някаква допотопна руска Газка, сега убий ме не мога да кажа точно модела. Отдолу под картера имаше нещо като леген, в който се сипваше малко нафта. Нафтата се запалваше и като изгори се смята че двигателя е готов за палене и в най-голямата зима. Има няма на 200 човека съм показал на живо как се прави този пиниз и газката палеше като чакмак :). Разбира се инженер станах малко по-късно и някои от старите ми професори казваха че с умиление си спомнят също за този връх на руската инженерна мисъл :)
  • 74 Вартбург 353

    0 0 Отговор
    Дори на двутактовият Вартбург 353 в книжката пише да не се подгрява на място !
  • 75 Има някаква логика

    0 1 Отговор

    До коментар #66 от "123":

    В разсъжденията ти, но аз двигатели по улиците не съм виждал да се движат. Те май си стоят на едно място. Майтап! Който както иска да си експлоатира кошника, няма да ви давам акъл. Лично аз изчаквам малко. Чакам оборотите да паднат от стартовите 1100-200 на около 1000 и тръгвам. Това при жълта снежинка (+4) става за около 30 сек. При червена (под нулата) малко по бавно. Карам внимателно докато включи на газ, и тогава яко в червеното. И това последното съм го сънувал, щото карам на газ и пестя. Не че ви интересува какво правя аз, ама реших да се изакам по темата.