24 Януари, 2019 19:28 22 490 87

Швеция забранява двигателите с вътрешно горене

  • двг-
  • двигател с вътрешно горене-
  • бензин-
  • дизел-
  • забрана-
  • швеция

Швеция стана поредната държава, която обявява официално, че смята да забрани продажбата на бензинови и дизелови автомобили като част от ангажиментите си по Парижкото споразумение за климата и борбата с глобалното затопляне, съобщава Deutsche Welle. Последната кола с ДВГ в скандинавската страна ще бъде купена през 2030 г.

С решението Швеция става десетата държава в света, която посочва конкретна дата за забрана на бензиновите и дизелови превозни средства. В съседна Норвегия, където почти половината автомобили, продадени миналата година, са били екологично чисти, това ще стане пет години по-рано.

През 2030 г. от двигателя с вътрешно горене трябва да се откажат също Дания, Израел, Ирландия, Исландия, Нидерландия и Франция. Подобни срокове са определили Индия и световният лидер по продажби на електромобили Китай.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иванов

    117 43 Отговор
    Сорос акбар! Зелените на Сороз владеят изцяло шведската джамахирия

    Коментиран от #4

  • 2 668

    89 8 Отговор
    забранява / смята да забрани продажбата за две коренно различни неща.
  • 3 НАТО ВЕЦ

    82 7 Отговор
    А с външно може ли?

    Коментиран от #46

  • 4 всичко ток

    26 28 Отговор

    До коментар #1 от "Иванов":

    Браво!
  • 5 Driving pleasure

    93 11 Отговор
    Не викай хоп преди да си скочил :) До 2030 в швеция ще има всичко друго, но не и изтрещели Шведи. Най-лесното е днес някой кретенизиран политик да вземе решение за нещо което вероятно няма да е дори жив да види...
  • 6 асд

    18 0 Отговор
    До 668: Като пиян съм и смятам да се напивам - никаква прилика :))))
  • 7 Ventura

    83 7 Отговор
    Не съм чул за багери, булдозери с ел. двигатели, как ще извършват тези дейности без тази техника?

    Коментиран от #9

  • 8 Язе

    27 46 Отговор
    Най после.Ха дано. Днес у Шведсо, а утре у Българско!⚡⚡⚡
  • 9 Ни чул,ни видял

    27 18 Отговор

    До коментар #7 от "Ventura":

    Щом не си чул,значи няма?!1976г.на Елаците работеше електрически багер с обем на кофата 4куб.метра!

    Коментиран от #36, #59

  • 10 мунчо

    63 6 Отговор
    А България забранява вноса на употребявани автомобили през 2057 година.
  • 11 Манчо

    38 2 Отговор
    До тогава я камилата я камиларя.

    Коментиран от #55

  • 12 Екотек

    40 2 Отговор
    До 2030 има 11 години така ,че бедни българино карай си колата и да не ти пука!
  • 13 Зорлем

    45 4 Отговор
    Приписват на Джон Ленън сентенцията "Животът е това, което се случва докато кроиш планове за бъдещето". На мен много ми допада и това, че един добър начин да разсмееш Господ е като му разкажеш за плановете си за бъдещето.

    Коментиран от #16

  • 14 Горублянския

    27 4 Отговор
    Досега обирахме бараките на Германия и Италия ама мога да отскоча и до Швеция.........ако са евтини ще пада яка кльопачка . Тука в България ще ги продавам на балъците на двойни цени.
    .

    Коментиран от #21

  • 15 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н

    20 2 Отговор
    Охаа чекаме резачкита с 600 кони да идват без пари
  • 16 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н

    4 10 Отговор

    До коментар #13 от "Зорлем":

    Бъдещето е че ще умрем дали пак ше се смее господ
  • 17 уйо

    45 6 Отговор
    И сега какво?? Ще цъфнем и ще вържем. Всичко е конспирация и нечий интереси. Няма глобално затопляне , това е промиване на мозъци с цел облагодетелстване на едни и ощетяване на други. Който не вярва да научи историята на Земята.

    Коментиран от #82

  • 18 CL500

    29 1 Отговор
    Ако четем правилно - те заявяват продажбата на ДВГ автомобили. Аз разбирам, че това се отнася за нови автомобили, което пък значи, че още дъълги години хората ще си карат ДВГ-тата, дори и поостарели да са. Ако електричките са все още скъпи, има проблеми я с батерии, я със зарядни станции, я с проблеми в студа и намален пробег, то г-н Густавсон може да предпочете да търкаля 20 годишно Волво, вместо електричка. С две думи - има огромна разлика м/у забрана за продажба и забрана за регистрация.
  • 19 Bubbles

    12 55 Отговор
    Разберете веднъж и завинаги че двигателите с вътрешно горене освен вредни за природата са и крайно примитивни за технилогичния напредък който хората имаме претенциите че сме постигнали.
    Докато продължаваме да използваме подобни изостанали технологии истински напредък в съкращаването на времето и цената на пътуването няма да имаме, да не говорим за пробив в пътуването в космоса и други подобни за цели за които са необходими скорости и технологии непосилни за изостаналите двигатели с вътрешно горене.

    Коментиран от #20, #22, #23, #32, #39

  • 20 доган

    38 1 Отговор

    До коментар #19 от "Bubbles":

    Така като те гледам си само за космоса.
  • 21 Driving pleasure

    19 1 Отговор

    До коментар #14 от "Горублянския":

    Абе ако намериш нещо евтино с вътрешно горене обяди се да взема и аз ;) Наскоро се запознах в нета с един англичанин търговец на автомобили и го питах как са продажбите на дизели - ми продават си ги хората и търсенето им е по-високо от предлагането, а цените не падат :)
  • 22 Антиелектрика

    22 1 Отговор

    До коментар #19 от "Bubbles":

    Разбира се, че трябва да се развиваме. Тук обаче става дума за една 100 годишна технология като ДВГ, да бъде забранена за сметка на 170 годишната технология на електричките. Дори ракетите са с ДВГ, а по-нова технология за сега няма, така че колко е вредна и примитивна тук едва ли може да се говори. Като искаш измисли нещо ти по-иновативно.

    Коментиран от #24, #34

  • 23 Driving pleasure

    12 4 Отговор

    До коментар #19 от "Bubbles":

    Ако па моо ми каеш къв ше го дириш в космоса? Тва е такава тотална простотия с космоса че нямам думи! Изключая есклузивоността на хората ходили горе просто да мое си покажеш оная работа че и ти си бил не виждам никаква обективна причина да ходя на едно студено и тъмно място, в клетка метър на метър и да кибича за бог знае кво чакайки всеки момент да пукна! Е не мерси предпочитам да обиколя Земята щото предлага истински чудеса! А електрическата технология драги е значително по-допотопна и проста и в нея няма нищо интересно. Ел трошник може да го задвижиш буквално от чувал с картофи - тва не е никак напредничево да знаеш... а даже и картофките ги предпочитам пържени ;)
  • 24 Driving pleasure

    7 3 Отговор

    До коментар #22 от "Антиелектрика":

    Бъбълса ше строи заедно с Мъск "тунел" да се изстрелват високоскоростно в космоса ;) Щели да одат да гинят Роудстъра дет Илон прати :D

    Коментиран от #38

  • 25 Sky-blue

    23 3 Отговор
    А краварите и жълтурите кога ще подпишат Парижкото споразумение значи те ще си карат на бензин а ние да го дух...............
  • 26 Driving pleasure

    25 2 Отговор
    Идиотизна на всички тия еко-терористи, е потресаващ! А какво правим, ако до 2030 технологиите са стигнали до там, че ДВГ реално има по-малко замърсяване от електричка? Изхвърляме го щото някой кретеноид четвърт век преди това е показал колко му е куха главата ли?
  • 27 К.К.

    31 0 Отговор
    А в Кюстендил забраниха конските каруци в центъра, към 2030 ще ги забранят и в широк център!

    Коментиран от #56

  • 28 777

    0 1 Отговор
    Тъкмо ще ги изпратят тук...
  • 29 Еколога

    5 16 Отговор
    И нищо да не изхвърлят, ДВГ изгарят кислорода който е нужен за живота на планетата.

    Коментиран от #33, #43

  • 30 Kirumo

    16 2 Отговор
    И Швеция ли ще замърсяват с пропагандата, че електричките не били токсични? То там останаха само мюслита с IQ на зеленчук, следователно са лесни за манипулация.
  • 31 Kirumo

    29 1 Отговор
    "Електрически" и "екологично чисти" са две противоположни понятия. Дори ако изключим фактите, че батериите са (меко казано) силно токсични и че производството им е много вредно за природата, остава един голям проблем. Откъде се зареждат тези коли? От контакта? НАД 75 ПРОЦЕНТА ОТ СВЕТОВНИЯ ТОК СЕ ДОБИВА ОТ ФОСИЛНИ ГОРИВА.
  • 32 Val

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "Bubbles":

    Ти за къде си се разбързал, на Нептун ли ше ходиш. Щял да се развива
  • 33 Driving pleasure

    20 3 Отговор

    До коментар #29 от "Еколога":

    Току виж и вземеш да напипаш корена на проблема без да си искал ;) 1ви проблем на ДВГ - изхвърля СО2, 2ри проблем на ДВГ, използва кислорода, 3ти проблем изхвърлят финни частиц. Кво е вашто еко решение? Отсичане на дървета, за да се копаят руди за батерии и извличане на горива от недрата на планетата за да се генерира електричество.... КАКВО Е ИСТИНСКОТО РЕШЕНИЕ? ЗАЛЕСЯВАНЕ! От началото на индустриализацията човечеството, включая същите тия еколози са погубили 50% от залесените площи с поголовна сеч. 1 дърво абсорбира 21 кг СО2, само 100 дървета абсорбират годишните СО2 емисии на 1 автомобил - ето имаме решение на 1вия проблем и то срещу 10 Евро колко струва засаждане на 100 дървета "работещи за теб 50-60 години. Същите тези дървета абсорбирайки СО2 произвеждат кислород - имаме решение и на 2рия проблем! А последните проучвания сочат, че дърветата също така намалят финните частици с 50 до 62% - решихме и 3тия проблем. А какво става ако горивото вместо да го извличаме от земята - т.е. едни стари стари погребани емисии ги реализираме обратно в атмосферата вземем че си го правим чрез един вид обратна синтеза преработвайки СО2 извлечено от въздуха, тоест да не добавяме нови емисии а да "превъртаме" старите" - 10 евро за 100 дървета срещу 100 хил евроза Т'сла и милиарди кВч електричество от фосили - вашто еко някак си не ми пасва драги еколози...

    Коментиран от #41

  • 34 Bubbles

    14 5 Отговор

    До коментар #22 от "Антиелектрика":

    Ако не друго 170 годишната е по-екологична.
    Но друга ми беше думата, очевидно че не си разбрал, но оценявам че поне си отговорил културно и тематично. :)
    Какво всъщност имах предвид освен разбира се очевидното :
    Света отдавна можеше да е много по-напред в тая сфера ако не бяха човешките простотия и алчност.
    Защо? Защото вече десетилетия този прогрес се забавя УМИШЛЕНО за да не изгорят тия с огромните залежи и/или запаси от петрол.
    Елементарно е, просто си представи какво би станало със света ако една нова ПО-ДОБРА и ПО-ЕВТИНА технология измести двигателите с вътрешно горене и света ги премахне тотално от ежедневието си :
    1. Арабския свят ще загине или поне ще потъне в пълна мизерия, защото на тях единствения им поминък е ПЕТРОЛА, всичко друго е пустиня.
    2. Шейховете вече няма да са шейхове, е още ще са доста богати заради натрупаните вече пари, обаче като секне кранчето няма да им е така широко около врътовете.
    3. САЩ ще претърпи тотален крах, защото тогава ще лъсне реалната стойност на долара която е по ниска и от тази на тоалетната хартия. Ако се съмняваш помисли си защо толкова години американците търчат из близкия изток и северна Африка за да събират где що има петрол.
    4. Поради горната причина много влиятелни днес хора биха загубили влиянието си както и голяма част от състоянието си.

    А като помислиш, преди повече от 20г. един БЪЛГАРИН запали водата а после просто изчезна...

    Това е гадната истина - Прогреса на тези а и не само на тези те

    Коментиран от #35, #40, #42

  • 35 Bubbles

    8 2 Отговор

    До коментар #34 от "Bubbles":

    ...технологии се бави и буквално спира умишлено, за да могат шепа лакомии да си пълнят гушите, за сметка на всички нас.
    Това ако не е простотия човешка...
  • 36 Багерист

    6 1 Отговор

    До коментар #9 от "Ни чул,ни видял":

    Но не е бил на батерии.Каква мобилност е имал?Може ли с него да се свърши работата на колесен багер с обем на кофата четвърт кубик, или работата на комбиниран багер?
  • 37 факт

    4 1 Отговор
    за да може краварите да си карат колите спокойно

    Коментиран от #50

  • 38 Волен Сидеров

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "Driving pleasure":

    Много добре му го каза.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Зорлем

    7 3 Отговор

    До коментар #34 от "Bubbles":

    Е, малко позакъсняхте с конспиративните теории, но все пак се отсрамихте. Поздравления! Така да се каже, плащам вашето палене на водата и вдигам с една телепортация. Преди години едни учени (май бяха шотландци?) се похвалиха, че са успяли да телепортират фотон в лабораторни условия. Да сте чули нещо повече за това? Не! И няма и да чуете, защото илюминатите са го отвлекли, а рептилите ни пратиха Мъск, за да ни отвлекат вниманието. Истина ви казвам!
  • 41 Дървета без ДВГ?

    4 4 Отговор

    До коментар #33 от "Driving pleasure":

    А какво пречи едното на другото? Да спре употребата на ДВГ и да се засеят нови дървета за да изчистят вече изцапаното? Така ще стане два пъти по-бързо.

    Коментиран от #44

  • 42 Антиелектрика

    10 1 Отговор

    До коментар #34 от "Bubbles":

    Нещо доста бъркаш нещата. Първо, електричките имат батерии, които са токсични и те правят отново зависими към редки метали като кобалт и литий. Второ, ДВГ не означава непременно горене на нефтени продукти. Дори сам си дал пример за горене на вода, но си пропуснал факта, че това е станало в ДВГ. Няма нищо по-чисто от ДВГ на водород.

    Коментиран от #60

  • 43 Антиелектрика

    7 0 Отговор

    До коментар #29 от "Еколога":

    Точно така - една кола с 200 к.с. за едно денонощие изгаря кислород при 20 км градски преход, колкото дишането на 15 членно негърско семейство от Уганда или колкото дишането на 3 крави. Сигурно е много трудно да се сети човек какъв е естествения механизъм за производство на О2 - нарича се фотосинтеза. Вместо да се копаят литий и кобалт за батерии и да се изсичат горите и унищожават тревните площи за фотоволтаици и ВЕИ-та, май е по-лесно да се заселява.
  • 44 Антиелектрика

    7 1 Отговор

    До коментар #41 от "Дървета без ДВГ?":

    И да се започне "чист" добив в мините за кобалт и литий и после батериите да "чистеят" на бунищата ли? Жалко, че подозирам как си онова многониково нещо, което няма топки да пише с един ник, за да не си губим времето с теб!
  • 45 Хасанчо

    12 0 Отговор
    "Bubbles": Докато хвърчите из Космоса ,в Африка и други континенти умират хора от жажда и глад примерно. Да не говорим за болестите. Що животински видове затрихме от алчност на корпорации и шепа владеещи света и парите му. Това "Глобално затопляне " си е поредната машина за пари в джобчета на шепа хора. Ти от тях ли си ? А ти докато обикаляш и слезеш на земята ,по точно в БГ -то ,след 11 години най-вероятно ще видиш извън града магарета и коне с каручки . В останалите 3 града същото ,но с един парцал да пада онова преработеното гориво дето са го яли. Да не цапат калдъръма. Циганите само ще са без такова ,защото са с привилегии и "няма какво да му вземеш". От торта ще се възвърнат популациите на мухите и ще просперират / ех ,че модерна дума/ врабчетата които сега броите. И това не заради или поради закон. Просто ще сте обрани до толкова ,че може в София партийните ни лидери да излязат да ги видят хората колко са важни с колата си . Вървим към 1900 година и по брой и по бит. Приятно фъркане в необятния Космос.

    Коментиран от #61

  • 46 АнтиИдиотократ

    9 0 Отговор

    До коментар #3 от "НАТО ВЕЦ":

    Електричните са именно с външно горене - енергията им идва отвън, от някоя Ел-централа )))
  • 47 ПОЗНАВАЧ

    3 2 Отговор
    2031-ва ще дръпнат и шалтера на държавата-бензоколонка ;-)
  • 48 Никой

    3 0 Отговор
    "Забранява" е глагол с несвършващо действие, не се знае кога ще свърши, може и хич да не свърши, ако Сирия изгуби войната. Ако беше глагола "Забрани" тогава щеше да е новина.
  • 49 незнайко

    8 1 Отговор
    КАКВОТО РЕШАТ ТОВА ЩЕ БЪДЕ !!! ГЛОБАЛНОТО УПРАВЛЕНИЕ НАСТЪПИ !!! ФИЛМЪТ "МАТРИЦАТА" ЩЕ СЕ ОСЪЩЕСТВИ В ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ !!! ЕДНА ШЕПА "ЧОВЕЦИ" ЩЕ УПРАВЛЯВАТ
    10 000 000 000 МРАВУНЯК !!!
  • 50 КУРти КУРтев

    4 0 Отговор

    До коментар #37 от "факт":

    След 11 години я камилата я камиларя
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 ДУДИ

    4 0 Отговор
    КЪДЕ СМЕ НИЕ, В БГ.МОЖЕ ДА СПРЕМ ДВИГАТЕЛИТЕ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ И ДОГОДИНА КАКТО УВЕЛИЧАВАМЕ ДАНЪЦИ МПС,ГРАЖДАНСКИ,ЕКО ТАКСИ,ВИНЕТКИ,ГОРИВА й. ДР МОЖЕ ДА МИНЕМ НА ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА С ЖИВОТИНСКА ТЯГА ПОНЕЖЕ ВИНАГИ БЯГАМЕ ПРЕД ВЯТЪРА....СТАМ...
  • 53 ДУДИ

    3 0 Отговор
    КЪДЕ СМЕ НИЕ, В БГ.МОЖЕ ДА СПРЕМ ДВИГАТЕЛИТЕ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ И ДОГОДИНА КАКТО УВЕЛИЧАВАМЕ ДАНЪЦИ МПС,ГРАЖДАНСКИ,ЕКО ТАКСИ,ВИНЕТКИ,ГОРИВА й. ДР МОЖЕ ДА МИНЕМ НА ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА С ЖИВОТИНСКА ТЯГА ПОНЕЖЕ ВИНАГИ БЯГАМЕ ПРЕД ВЯТЪРА....СТАМ...
  • 54 Викинг Ли Беше

    7 0 Отговор
    Хайде сега всички викинги да се хващат за веслата!
  • 55 Венчо

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Манчо":

    Дотогава и камилите ще са забранени като неекологични...
  • 56 Хаховски

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "К.К.":

    Забранете и камилите!
  • 57 Driving pleasure

    3 0 Отговор
    Спокойно! Един евро другар, Комисар - еколог т.е. човек пращящ от мозъчни напъни вече публикува доклад в който се казва, че трябва да се оттървем от преживните животни, защото те отделят метан - така че далеч преди ДВГ ще сме изтребили целия добитък... дано успеем да изтребим и еко-добитъка, че най-накрая да заживеем като хората...

    Коментиран от #58

  • 58 Антиелектрика

    6 0 Отговор

    До коментар #57 от "Driving pleasure":

    Хората са казали, че простотията не ходи по животните. То целия ционизъм със забрани в името на екологията, показва що за безмозъчни политици управляват света. Ако нещо е толкова вредно защо ще го забраняваш след 10 години, а не веднага? Парижкото споразумение за климата е престъпна лобистка диктатура, щеляща единствено финансова облага и преразпределение на капитали. Браво на Тръмп, че го напусна, въпреки, че всички соросидни медии го сатанизираха и окарикатуриха по най-грозния и варварски начин.
  • 59 коментатор

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Ни чул,ни видял":

    Да само че не си видял сигурно далекопровода и монтирания на близо понижаващ трафопост със свързващи кабели дебели колкото ръката ти !
  • 60 Bubbles

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "Антиелектрика":

    Да наистина пропуснал съм ги тези неща благодаря че забелязахте.
    Каквото и са си говорим обаче ДВГ в този му вид вече е примитивен и се поддържа такъв единствено и само за да могат няки хора да си пълнят гушите.
    Колкото до технилогията с горящата вода, преди време четох някъде че се използва за научни цели в Канада, а ДВГ с водород съм го чувал, но само толкова.
    Не знам дано скоро се намери някакъв изход защото света в това му състояние е пагубен за нас.

    Коментиран от #62

  • 61 Bubbles

    2 0 Отговор

    До коментар #45 от "Хасанчо":

    Защо Африка няма напредък и хората там мрът като мухи от глад и всевъзможни болести и то при все че континента е тъпкан с полезни изкопаеми включително и ДИАМАНТИ?
    Даа щото ония за които говоря нямат интерес хората да се осъзнаят какво имат в ръцете си, а много по-добре е за тях и тяхните джобове тези хора просто да КОПАТ докато пукнат, пък "Какво толкоз един циганин по- малко чудо голямо!".

    А колкото до летящите магарета дето акат от небето, ще ги ползваме да помбардираме неприятелите си! :D :D :D
  • 62 Driving pleasure

    4 1 Отговор

    До коментар #60 от "Bubbles":

    Не си прав! ДВГ е достигнал зрялост и проблема е в горивото. Така нареченото глобално затопяне (аз не го отричам напълно) е в резултат на освобождаване на едни стари емисии. Фосилните горива са един вид складиран стар СО2 който ние освобождаваме обратно в атмосферата. Синтетичните горива са единствения начин да не отделяш нови СО2 емисии. Само чрез производството на синтетични горива може да извличаме от атмосферата СО2! А що касае замърсеността на градовете, проблемът не е в това какви коли, а колко коли се движат в тях! Финните частици от гума и феродо са повече отколкото от изгарянето на дизел, а електричките поради високото си тегло отделят повече от конвенционален автомобил! Разберете - не говорим за екология - говорим за тъпи политици и за много пари!
  • 63 Смог

    0 2 Отговор
    Първоначално смогът е предимно резултат от изгарянето на големи количества каменни въглища, което предизвиква насищане на въздуха с димни частици и серен диоксид. Съвременният смог обикновено е предимно от транспортни и индустриални емисии, които взаимодействат в атмосферата със слънчевите лъчи до образуването на вторични замърсители, които допълнително се смесват с първичните замърсители в атмосферата, образувайки фотохимически смог. Уникална вредна практика е в България есенното палене на стърнища и пустеещи терени, при което със седмици над полята и котловините се застоява смог.

    Фотохимически смог Редактиране
    Този вид смог е описан най-напред през 1950-те години и представлява химична реакция на слънчевата светлина с окисите на азота и различни органични вещества. Сместа, която се получава и може да бъде много опасна, съдържа:

    оксиди на азота
    тропосферен озон
    летливи органични вещества като пари на бензина, пестициди
    пероксиацетилнитрат (CH3COOONO2)
    алдехиди
    Големият смог от 1952 г. се образува над Лондон през декември и трае няколко дни като причинява смъртта на 4000 човека и разболява още 8000. Това дава началото на съвременното екологично движение.

    Ефект върху здравето Редактиране
    Смогът е огромен проблем в най-големите градове на света и продължава вредното си действие и до днес. Озонът, окисите на азота, въглеродният оксид и диоксид и серният диоксид са особено опасни за деца, старци и хора със сърдечни или дихателни заболявания кат

    Коментиран от #69

  • 64 Коки

    0 3 Отговор
    Могат лесно да се направят електрически коли, като поставят метални нишки в автомобилните гуми и поставят метални линии в пътното платно подобно на трамвайните линии с волтаж 24 волта с по голям ампераж ,който няма да е опасен за хората! Но не искат!

    Коментиран от #65

  • 65 Антиелектрика

    6 0 Отговор

    До коментар #64 от "Коки":

    Ъ? Ти изби рибата направо. Кои трамвайни релси имат напрежение? А това с тока ме разби тотално. Не високото напрежение, а именно тока убива - това се учи още в училище.

    Коментиран от #67, #68

  • 66 Коки

    0 0 Отговор
    Това ще са две успоредни пластини по дължината на платното с ширината на автомобилите, като едната пластина ще бъде плюс , а другата минус! С двайсет и четири волта работят камионите и на стартер камиона може да мине стотина метра преди да паднат акумолаторите! А ако хванеш плюса и минуса на тези 24 волта няма да те хване ток! Тоест новите електромотори на електрическите автомобили са по икономични и по мощни и според мен спокойно в градски условия ще си вървят съвсем нормално!

    Коментиран от #70

  • 67 Зорлем

    4 0 Отговор

    До коментар #65 от "Антиелектрика":

    Остави човека да мечтае, бе душманин такъв! Гледай какъв хубам сняг се сипе на парцали навън, какво друго да прави? Коки, това със снега е подсказка за теб. Нали се сещаш сняг, дъжд, оголени жици по земята...
  • 68 Кой не знае закона на ома си оди у дома

    4 2 Отговор

    До коментар #65 от "Антиелектрика":

    При напрежение от 24 волта, през човешкото тяло не може да премине ток, който да го убие, ако ще източника на напрежение да може да отдаде 5000 ампера ток.

    Коментиран от #76

  • 69 Driving pleasure

    4 0 Отговор

    До коментар #63 от "Смог":

    През 80те и началото на 90те смогът в американските мегаполиси е бил много по-голям отколкото в момента въпкреки увеличеният в пъти трафик. 92ра година когато влиза в сила Евро 1 сертификата има регистрирани 500 хил автомобила в света, но те сумарно отделят повече емисии отколкото 1.2 милиарда през 2014та когато влиза в сила евро 6 - разбира се това не е дори и усреднена стойност, но идеята я схващаш имаме промяна към много по-добро и проблемите са заровени на 2-3 други места!

    Коментиран от #71, #72

  • 70 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #66 от "Коки":

    Ако искаш 24V и мощност, за да се движиш кола 1,5 тона, няма да се разминеш с тънки жици, както многониковия цитира закона на Ом. Зорлем ти е посочил най-големия проблем обаче. Аз за това те питах къде си виждал трамвайни релси с напрежение. В метрото е друго.
  • 71 Смог

    1 3 Отговор

    До коментар #69 от "Driving pleasure":

    Някакви официални данни потвърждават ли ти думите или или трябва да ти вярваме на сляпо?

    Коментиран от #75

  • 72 Като гост

    1 0 Отговор

    До коментар #69 от "Driving pleasure":

    Повече от 500 хиляди коли през 92г. има само в България, ама яко си у грешка брат.

    Коментиран от #74

  • 73 Браво!

    1 0 Отговор
    Интересна дискусия се получи. Самият факт, че интелигентни хора поставят своето виждане ме радва много. Все пак има бъдеще за България. Бъдете здрави!
  • 74 Driving pleasure

    1 0 Отговор

    До коментар #72 от "Като гост":

    500 милиона извинявам се за грешката
  • 75 Driving pleasure

    1 0 Отговор

    До коментар #71 от "Смог":

    Рови в нета и питай чичо гугъл преди ехе време може би година го водих тоя спор с един американски отворко сектант на Т'слата. Нямам спомен от къде съм вземал данните вече, от нета са. Сега обаче погледнах за евро стандартите Евро 1 изисква 2.72 г/км СО докато при евро 6 тази стойност пада до 0.5. Изискванията за финни частици при евро 1 е 0.14, при евро 6 пада до 0.0045 а NOx от 0.97 пада до 0.17. Сам виждаш каква огромна промяна и ако погледнем някакви абсолютни стойности ще видиш, че тия 500 милиона автомобила са замърсявали много повече отколкото днешния милиард и двеста!
  • 76 Driving pleasure

    1 1 Отговор

    До коментар #68 от "Кой не знае закона на ома си оди у дома":

    Колега, като малък, когато още бяха популярни "плоските" батерии от 9 волта пробвал ли си да близнеш двата полюса, правехме го като деца, за да ни шибне тока - и тия 9 волта си се усещат :) Ако не се лъжа електрическите пастири, за животновъдството са на 12 волта и подмятат цяла крава и я карат да бяга а ти искаш да пущаш свободно ток да тече по улиците ... хората правят заваръчни машини от 12волта акумулатор за поправки в пустоштта - ти искаш да пускаш 24... не не някак си не съм съгласен :)
  • 77 Driving pleasure

    2 0 Отговор
    въййй как съм написал пустош :( кисненето в соц медиите не прощава :(
  • 78 AcDc

    3 0 Отговор
    В един много стар филм с,, Чичко Арни,,, (когато видеокссетите бяха със превод от един човек) един римски сенатор каза цялата истина - ДА ГО ДУХАТ БЕДНИТЕ

    Коментиран от #81

  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Голем смях

    3 0 Отговор

    До коментар #78 от "AcDc":

    Филмът се казва История на света и е с Мел Брукс,а чичко Арни тогава направи Конан Варварина.
  • 82 Бай Уй

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "уйо":

    Браво абсолютно верно но мозаците на хората са толкова промити че не могат да го асимилират
  • 83 Дъд

    1 1 Отговор
    Да ги спират вече аман от мръсен въздух, тези гадни дизели не може да се диша.✂️
  • 84 БУММ

    4 0 Отговор
    Та пляс. Търсете на друго място глобалното затопляне , не е от колите. Колкото до премахването им , това са бизнес интереси , няма нищо общо с това което се обеснява на хората. Стават ли по здрави и защитени колите от колкото преди 20 - 40 години - НЕ просто прах в очите новите коли се чупят 2-3 пъти по бързо от старите, а частите стуват безбожни цени.
  • 85 ФауВе

    1 0 Отговор
    Е това се казва честен пазарен двубой. Електричките са по-предпочитани от потребителите, защото ДВГ го забраняват.
  • 86 Дрът дизел

    0 2 Отговор
    Идва краят на ДВГ.Да ги спират крайно време е. вече да дишаме чист въздух,а не черен пушек!🌏🚖

    Коментиран от #87

  • 87 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #86 от "Дрът дизел":

    Кога ли ще дойде края на глупостта ви обаче?