5 Август, 2019 11:14 8 215 43

Долу даунсайзинга! 7.3-литров V8 от Ford

  • ford-
  • v8-
  • f-series-
  • v8-
  • двигател

Ford обяви техническите характеристики на новия си върхов двигател за семейството пикапи F-Series. Атмосферният V8 с обем 7.3 литра развива 436 к.с. и максимален въртящ момент 644 Нм и ще се комплектова с 9-степенна автоматична трансмисия.

Инженерите на Синия овал са останали верни на американските традиции. Агрегатът има чугунен блок и стоманен колянов вал. Покрива екологичните изисквания благодарение на инжекцион, газоразпределителна система с изменяеми фази и маслена помпа с променлива производителност.

Мениджърът на Ford по бензиновите двигатели Джоуъл Белтрамо твърди, че новият мотор е запазил всички качества на предшественика си - издръжливост, простота на обслужването и търпимост към експлоатация в най-тежки условия.

Освен на пълноразмерните пикапи на компанията 7.3-литровият V8 ще се монтира и на среднотонажните камиони и фургони на Ford. Дефорсирана до 355 к.с. и 634 Нм версия на мотора ще получат F-450, F-550, F-600, F-650, F-750 и бусовете от семейството E-Series.

С новия си мотор Ford излиза начело в "надпреварата във въоръжаването" между американските производители. Конкуренцията в лицето на Chevrolet Silverado HD 2500/3500 има "едва" 6.6-литров бензинов V8 с мощност 406 к.с. и максимален въртящ момент 629 Нм, а върховият мотор в каталога на RAM 2500/3500 е 6.4-литров с 416 к.с. и 582 Нм.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 666

    89 38 Отговор
    Това е истински двигател за истински мъже, а не малолитражка с обем 1.3, предпочитана от хомосексуалисти е епилирани крачета и скубани веждички!

    Коментиран от #2, #5, #10, #12, #15, #43

  • 2 Renault Captur

    39 39 Отговор

    До коментар #1 от "666":

    Явно теб такъв истински мъж ти го е набочил и после ти е правил златен дъжд за да си толкова комплексиран.
  • 3 Авто спеца

    21 49 Отговор
    Любимата кола на говедарите пикап Форд! Това е = на Москвич със зелен китеник знаменце на Весна Змянац и кукличка с подвижна главичка!

    Коментиран от #9, #25

  • 4 СТОЯНСЪН

    33 1 Отговор
    даунсайзинга - ????? Родна реч, омайна, сладка, ........


    Ран Босилек

    Коментиран от #16

  • 5 onq bez konq

    42 2 Отговор

    До коментар #1 от "666":

    Само не знам размера на двигателя каква връзка има със сексуалната ориентация?! Аз карам малолитражка с около 200 магарета, но така и не разбрах - трябва ли да се притеснявам за мъжествеността си? Ще обърна ли резбата, ако не сменя веднага с минимум 4 литра мАтор?

    Коментиран от #26

  • 6 Миризлив пор

    16 7 Отговор
    Няма значение какъв точно е обема, ако е направен от кофти материали с ограничен ресурс пак няма да изкара колкото двигател от преди 20 години.
  • 7 Бесен Язовец

    18 26 Отговор
    Мечтата на всеки бг. селктак да се качи у амерски пикат! И да му бодне газова.
  • 8 Гостилничаря

    13 3 Отговор
    Сега Доньо трябва да превземе и Саудитска Арабия, Кувейт вече не може да им нахрани мускулестите кашони......
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Алфа Вълкът

    14 13 Отговор

    До коментар #1 от "666":

    7,3л двигател с 436 коня, са безумно голям обем със слаба ефективност. Да не се чудиш като дишаш ръждата на някоя 20г Астра. Чугунения двигател ще те надживее, ама лапа много и върви малко. Москала на вуйчо 40г беше, може да е имал 400 000км ама 1,5 двигател лапаше 12л бензин.

    Коментиран от #14, #24, #34

  • 11 Авто спеца

    14 25 Отговор

    До коментар #9 от "Муу ха ха ха":

    Москвича поне пали зимата а за Форд не много сигурно мухахахаха
  • 12 Никой

    22 3 Отговор

    До коментар #1 от "666":

    Това е истински двигател за хора, които имат такава работа за вършене. Освен ако нямаш да теглиш лодки, карането на такъв пикап само за г*зария е комплексарщина от най-високо ниво. Като ти трябва голям двигател, за да си мъжага, значи има нещо грешно в теб, не в тези с малолитражките.
  • 13 Лицемерие

    30 7 Отговор
    Сащ и цру направиха дизел гейт скандала за да ударят европейските производители с 1.9 тди които се продаваха като топъл хляб в сащ. Накараха европа да си разбие индустрията с фалшивото електробъдеще тесла, което вече 10 г е на загуба но е жива фирмата! Познайте кой я държи над водата по различни схеми! Нононаче 7.3 е много еко спрямо 1.9 тди евро 3 дори! Сащ просто иба ват майката на европа по всички параграфи

    Коментиран от #27, #42

  • 14 Никой

    29 1 Отговор

    До коментар #10 от "Алфа Вълкът":

    За теглене на големи товари не е от голяма важност пиковата мощност, а как е разпределена тя. Сложи му 1.6 от хонда и чакай да удари витека. Тука става въпрос за въртящ момент още от ниски обороти и естествено дълголетие. Като си такъв умник отиди им кажи как се правят добри пикапи, точно на Форд, които от 60 години правят най-успешният такъв.
  • 15 Емил

    9 4 Отговор

    До коментар #1 от "666":

    Малко пишленце,страшно си елементарен
  • 16 Алфа Ромео

    8 5 Отговор

    До коментар #4 от "СТОЯНСЪН":

    Е па нали сме американци вече, родната реч не е на мода.
  • 17 Алфа Ромео

    13 5 Отговор
    Звукът на такъв V8 е страхотен, разхода не е кат за нас, думка ги 30-40 /100
  • 18 Random

    7 17 Отговор
    И пак боклук с разпред. вал в блока. Нема да се научат и тва е, пак държавата ще трябва да ги спасява като ГМ, те са го закъсали още повече, форс поне имат койота който е добър двигател, нормален.

    Коментиран от #28, #35

  • 19 гост

    20 0 Отговор
    При евтин бензин и скъпи сервизи, огромен и прост атмосферен двигател не звучи зле.

    Коментиран от #20

  • 20 Random

    6 11 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    И с какво е по-прост и по-добър от например М60 на БМВ отпреди 25 години?

    Коментиран от #21, #37

  • 21 Миризлив пор

    15 2 Отговор

    До коментар #20 от "Random":

    Защото БМВ правиха двигатели преди 25 години. Сегашните след като им изтече ресурса който не е като преди 25 години само главоболия създават а диагностиката и ремонта са златни.

    Коментиран от #23, #31

  • 22 гост

    10 0 Отговор
    Споменава се за възможност, този двигател да се монтира на Мустанг и там няма да бъде дефорисран вариант, както е при пикапа. Новият Ф450 може да товари в "багажника" - т.нар. легло 3500 кг и отделно да дърпа над 15 000 кг.

    Коментиран от #32

  • 23 Алфа Ромео

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Миризлив пор":

    Може да са били по-добри тогава на БМВ моторите но не са били никога толкова здрави като на тогавашните Бенцове.
  • 24 Бачо Киро

    5 1 Отговор

    До коментар #10 от "Алфа Вълкът":

    Говорим за двигател за пикапи инженерче, не във Мустанг. Отделно моментално можеш да си сигурен, че е готов за суперчарджъра, който ще му боднат един куп тунинг фирми в САЩ. От там хептен ще излети...

    Коментиран от #38

  • 25 друг спец ама не авто

    8 4 Отговор

    До коментар #3 от "Авто спеца":

    бах те и в авто спеца, това чудовище 100 пъти ще го предпочета и пред г класата и ленд круизера, за другите таралясници просто и дума не може да има, говоря от моя гледна точка
  • 26 оня с катъра

    2 3 Отговор

    До коментар #5 от "onq bez konq":

    явно си горд собственик на немски "премиум" кенеф
  • 27 оня с катъра

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Лицемерие":

    пишеш пълни глупости
  • 28 Mm da

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "Random":

    Имат coyote, имат cobra jet, имат voodoo, все хубави мотори DOCH!
  • 29 незнайко

    1 2 Отговор
    (Публикувано във факти.бг: и стоманен колянов вал.) Не знаех, че освем "дървени" може да има и стоманени !!!

    Коментиран от #39

  • 30 БАРО

    1 5 Отговор
    В Мюнхен от 7,3 литра ще изкарат 1436 коня какво е това Ford ха ха ха

    Коментиран от #40

  • 31 Предател

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Миризлив пор":

    Ти ще са погребваш ли с тая кола
  • 32 БАРО

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Ако ми трябва камион ще си купя камион а не подобие
  • 33 Бря тез кравари!

    1 4 Отговор
    Краварите си мислят, че още е 1970 г. Не е, за съжаление. Светът гори и чупи температурни рекорди, запаси от нефт има за по-малко от 20 г., а бай кравар прави 7,3 V8!!! Но краварите е държава на контрастите. Там има и умни хора, които правят пикапи като Ривиан и Тесла.
  • 34 ФауВе

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Алфа Вълкът":

    Тия машини се правят за много живот, затова не се форсират. Тук имаш 500км отграница до граница. Там изминават по хиляди, между градовете. Разтоварването на мотора е ключово за трайността му.
  • 35 ФауВе

    3 1 Отговор

    До коментар #18 от "Random":

    Разпред вал в блока си има предимства. По-тесни и по-нски глави = по-малък мотор. За нискооборотен мотор става. А и за с по 2 кл на цил. Такава схема не се прави за обороти и мощност, а за много тяга, разпределена по-равномерно в оборотния диапазон.
  • 36 ФауВе

    2 2 Отговор
    - Тате, какво е турболаг? - Не знам, синко. Ние имаме 7,3 литров В8.
  • 37 ФауВе

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Random":

    Нямаш си идея колко по-добър е.
  • 38 ФауВе

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "Бачо Киро":

    Оставяй го тоя. Всеки знае, че при големият обем пипваш малко, получаваш много. Ама нека си тика Астрата, която ще изгние преди тоя осмак да изгори един резервоар бензин.
  • 39 ФауВе

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "незнайко":

    В мазата ми има разглобен осмак с чугунен колянов вал.
  • 40 ФауВе

    0 1 Отговор

    До коментар #30 от "БАРО":

    И в САЩ ще ти ги изкарат, но ще трае една дръпка и после ще го сменяш.
  • 41 Мартин Кръстев

    0 1 Отговор
    Тези двигатели ще бъдат монтирани и на Форд Мустанг както казаха преди мен.
  • 42 Мунчо

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Лицемерие":

    Големи конспирации те гонят. Дизелите никога не са се купували като топъл хляб. GM също правеше опити да продава - без да има скандали - и въпреки това хората купуват бензин. Шевролет спират единствения си вариант СУВ с дизел. А германците си гонят VW, BMW и Мерцедес в собствената им страна.
  • 43 Японеца

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "666":

    БРАВО за коментара!