Ford обяви техническите характеристики на новия си върхов двигател за семейството пикапи F-Series. Атмосферният V8 с обем 7.3 литра развива 436 к.с. и максимален въртящ момент 644 Нм и ще се комплектова с 9-степенна автоматична трансмисия.
Инженерите на Синия овал са останали верни на американските традиции. Агрегатът има чугунен блок и стоманен колянов вал. Покрива екологичните изисквания благодарение на инжекцион, газоразпределителна система с изменяеми фази и маслена помпа с променлива производителност.
Мениджърът на Ford по бензиновите двигатели Джоуъл Белтрамо твърди, че новият мотор е запазил всички качества на предшественика си - издръжливост, простота на обслужването и търпимост към експлоатация в най-тежки условия.
Освен на пълноразмерните пикапи на компанията 7.3-литровият V8 ще се монтира и на среднотонажните камиони и фургони на Ford. Дефорсирана до 355 к.с. и 634 Нм версия на мотора ще получат F-450, F-550, F-600, F-650, F-750 и бусовете от семейството E-Series.
С новия си мотор Ford излиза начело в "надпреварата във въоръжаването" между американските производители. Конкуренцията в лицето на Chevrolet Silverado HD 2500/3500 има "едва" 6.6-литров бензинов V8 с мощност 406 к.с. и максимален въртящ момент 629 Нм, а върховият мотор в каталога на RAM 2500/3500 е 6.4-литров с 416 к.с. и 582 Нм.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 666
Коментиран от #2, #5, #10, #12, #15, #43
11:18 05.08.2019
2 Renault Captur
До коментар #1 от "666":
Явно теб такъв истински мъж ти го е набочил и после ти е правил златен дъжд за да си толкова комплексиран.11:24 05.08.2019
3 Авто спеца
Коментиран от #9, #25
11:25 05.08.2019
4 СТОЯНСЪН
Ран Босилек
Коментиран от #16
11:26 05.08.2019
5 onq bez konq
До коментар #1 от "666":
Само не знам размера на двигателя каква връзка има със сексуалната ориентация?! Аз карам малолитражка с около 200 магарета, но така и не разбрах - трябва ли да се притеснявам за мъжествеността си? Ще обърна ли резбата, ако не сменя веднага с минимум 4 литра мАтор?Коментиран от #26
11:28 05.08.2019
6 Миризлив пор
11:29 05.08.2019
7 Бесен Язовец
11:30 05.08.2019
8 Гостилничаря
11:31 05.08.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Алфа Вълкът
До коментар #1 от "666":
7,3л двигател с 436 коня, са безумно голям обем със слаба ефективност. Да не се чудиш като дишаш ръждата на някоя 20г Астра. Чугунения двигател ще те надживее, ама лапа много и върви малко. Москала на вуйчо 40г беше, може да е имал 400 000км ама 1,5 двигател лапаше 12л бензин.Коментиран от #14, #24, #34
11:34 05.08.2019
11 Авто спеца
До коментар #9 от "Муу ха ха ха":
Москвича поне пали зимата а за Форд не много сигурно мухахахаха11:35 05.08.2019
12 Никой
До коментар #1 от "666":
Това е истински двигател за хора, които имат такава работа за вършене. Освен ако нямаш да теглиш лодки, карането на такъв пикап само за г*зария е комплексарщина от най-високо ниво. Като ти трябва голям двигател, за да си мъжага, значи има нещо грешно в теб, не в тези с малолитражките.11:40 05.08.2019
13 Лицемерие
Коментиран от #27, #42
11:43 05.08.2019
14 Никой
До коментар #10 от "Алфа Вълкът":
За теглене на големи товари не е от голяма важност пиковата мощност, а как е разпределена тя. Сложи му 1.6 от хонда и чакай да удари витека. Тука става въпрос за въртящ момент още от ниски обороти и естествено дълголетие. Като си такъв умник отиди им кажи как се правят добри пикапи, точно на Форд, които от 60 години правят най-успешният такъв.11:44 05.08.2019
15 Емил
До коментар #1 от "666":
Малко пишленце,страшно си елементарен11:45 05.08.2019
16 Алфа Ромео
До коментар #4 от "СТОЯНСЪН":
Е па нали сме американци вече, родната реч не е на мода.11:49 05.08.2019
17 Алфа Ромео
11:53 05.08.2019
18 Random
Коментиран от #28, #35
12:19 05.08.2019
19 гост
Коментиран от #20
13:27 05.08.2019
20 Random
До коментар #19 от "гост":
И с какво е по-прост и по-добър от например М60 на БМВ отпреди 25 години?Коментиран от #21, #37
13:58 05.08.2019
21 Миризлив пор
До коментар #20 от "Random":
Защото БМВ правиха двигатели преди 25 години. Сегашните след като им изтече ресурса който не е като преди 25 години само главоболия създават а диагностиката и ремонта са златни.Коментиран от #23, #31
14:24 05.08.2019
22 гост
Коментиран от #32
14:26 05.08.2019
23 Алфа Ромео
До коментар #21 от "Миризлив пор":
Може да са били по-добри тогава на БМВ моторите но не са били никога толкова здрави като на тогавашните Бенцове.16:40 05.08.2019
24 Бачо Киро
До коментар #10 от "Алфа Вълкът":
Говорим за двигател за пикапи инженерче, не във Мустанг. Отделно моментално можеш да си сигурен, че е готов за суперчарджъра, който ще му боднат един куп тунинг фирми в САЩ. От там хептен ще излети...Коментиран от #38
19:04 05.08.2019
25 друг спец ама не авто
До коментар #3 от "Авто спеца":
бах те и в авто спеца, това чудовище 100 пъти ще го предпочета и пред г класата и ленд круизера, за другите таралясници просто и дума не може да има, говоря от моя гледна точка21:18 05.08.2019
26 оня с катъра
До коментар #5 от "onq bez konq":
явно си горд собственик на немски "премиум" кенеф21:20 05.08.2019
27 оня с катъра
До коментар #13 от "Лицемерие":
пишеш пълни глупости21:22 05.08.2019
28 Mm da
До коментар #18 от "Random":
Имат coyote, имат cobra jet, имат voodoo, все хубави мотори DOCH!04:56 06.08.2019
29 незнайко
Коментиран от #39
11:56 06.08.2019
30 БАРО
Коментиран от #40
12:44 06.08.2019
31 Предател
До коментар #21 от "Миризлив пор":
Ти ще са погребваш ли с тая кола12:48 06.08.2019
32 БАРО
До коментар #22 от "гост":
Ако ми трябва камион ще си купя камион а не подобие12:51 06.08.2019
33 Бря тез кравари!
13:05 06.08.2019
34 ФауВе
До коментар #10 от "Алфа Вълкът":
Тия машини се правят за много живот, затова не се форсират. Тук имаш 500км отграница до граница. Там изминават по хиляди, между градовете. Разтоварването на мотора е ключово за трайността му.13:29 06.08.2019
35 ФауВе
До коментар #18 от "Random":
Разпред вал в блока си има предимства. По-тесни и по-нски глави = по-малък мотор. За нискооборотен мотор става. А и за с по 2 кл на цил. Такава схема не се прави за обороти и мощност, а за много тяга, разпределена по-равномерно в оборотния диапазон.13:33 06.08.2019
36 ФауВе
13:36 06.08.2019
37 ФауВе
До коментар #20 от "Random":
Нямаш си идея колко по-добър е.13:37 06.08.2019
38 ФауВе
До коментар #24 от "Бачо Киро":
Оставяй го тоя. Всеки знае, че при големият обем пипваш малко, получаваш много. Ама нека си тика Астрата, която ще изгние преди тоя осмак да изгори един резервоар бензин.13:38 06.08.2019
39 ФауВе
До коментар #29 от "незнайко":
В мазата ми има разглобен осмак с чугунен колянов вал.13:40 06.08.2019
40 ФауВе
До коментар #30 от "БАРО":
И в САЩ ще ти ги изкарат, но ще трае една дръпка и после ще го сменяш.13:41 06.08.2019
41 Мартин Кръстев
19:48 06.08.2019
42 Мунчо
До коментар #13 от "Лицемерие":
Големи конспирации те гонят. Дизелите никога не са се купували като топъл хляб. GM също правеше опити да продава - без да има скандали - и въпреки това хората купуват бензин. Шевролет спират единствения си вариант СУВ с дизел. А германците си гонят VW, BMW и Мерцедес в собствената им страна.14:06 07.08.2019
43 Японеца
До коментар #1 от "666":
БРАВО за коментара!12:28 09.08.2019