Last news in Fakti

7 Август, 2019 18:15 7 579 40

Немци създадоха свръхпроводников двигател

  • свръхпроводник-
  • двигател-
  • електромотор

Германската компания Oswald Elektromotoren представи готов за изпитания прототип на изцяло свръхпроводников авиационен електрически двигател, съобщава Aviation Week. Проектът е част от програмата Advanced Superconducting Motor Experimental Demonstrator (ASuMED).

Новият електромотор има синхронна конструкция, в която въртящият момент се създава от магнитно поле, генерирано от свръхпроводници в ротора и статора, работещи при температура -250 градуса по Целзий. Двигателят на Oswald Elektromotoren развива мощност 1 мегават и има енергийна плътност 20 кВт на килограм. Проектиран е за работа с обща ефективност 99.9% при топлинни загуби под 1 процент.

Немските инженери разказват, че основните трудности, с които са се сблъскали, са били системата за охлаждане на ротора и статора, както и контролът на намагнетизирането на свръхпроводниковите елементи. Работата по проекта е започнала през 2007 г. и ще приключи през февруари-март догодина, когато започват изпитанията.

В Oswald Elektromotoren са си поставили за цел да увеличат мощността на двигателя до 10 и дори повече мегавата. Окончателната конфигурация на свръхпроводниковия авиационен електромотор ще зависи от изискванията на клиента.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Маршал Фърчилков

    16 19 Отговор
    Минус 250 градуса- има още доста да поработят , защото трябва да е на магнитно окачване- за да се избегне триенето. На кораб да, но на самолет?!?

    Коментиран от #2

  • 2 гост

    28 7 Отговор

    До коментар #1 от "Маршал Фърчилков":

    Искаш да кажеш , че температурата на водата в горните 5-6 метра в океаните е по-ниска от тая на въздуха на 9-10 000 метра височина ?? Ахахаха !!!
  • 3 пОтин

    31 24 Отговор
    Сега се въртят ватенки и жълтурчета , ако могат да го откраднат!

    Коментиран от #5, #6

  • 4 Бесен Язовец

    14 39 Отговор
    Хахахаха свръх иновационен???!! Това е някаква обикновена бобина!
  • 5 Бесен Язовец

    16 26 Отговор

    До коментар #3 от "пОтин":

    Колко провинциално, падаме си по немското като едно време. Хахахаха овчари!
  • 6 СссереМ

    38 25 Отговор

    До коментар #3 от "пОтин":

    Те и до го откраднат ще го гледат като голям камък,ушанките каквото откраднаха от Хитлер и САЩ все се осраха.

    Коментиран от #7

  • 7 Монгола

    29 45 Отговор

    До коментар #6 от "СссереМ":

    Кайво са откраднали руснаците от оня със скъсаните чорапи бе? Катюшата ползва ракети от 1943г а немците дори не са сънували тогава ракети!

    Коментиран от #8, #23, #25

  • 8 Мангала

    48 22 Отговор

    До коментар #7 от "Монгола":

    Те Фау 1 и 2 не са ракети щото? Даже леко балистични, ама друго си е фишека на катюшата.

    Коментиран от #9, #29

  • 9 Монгола

    29 23 Отговор

    До коментар #8 от "Мангала":

    Чаках някой профан да се закачи точно по тая тема! Драги ми неуки соросе Фау едно е ползван едва края на 1944г.а Фау 2-3 стигат до кривата круша! Ктюша после Ванюша се ползват от 1943г.

    Коментиран от #10, #12, #13

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Бесен Язовец

    11 11 Отговор

    До коментар #10 от "Тъп Ватник":

    Айдее върти дърто рови в прашесалата енциклопедия и сравнявай дати чуеш ллллЛЛЛИИИИИ???
  • 12 Мангала

    20 19 Отговор

    До коментар #9 от "Монгола":

    И? Какво от това, другарю професор? Немците правят система, която руснаците и американците копират дълги години след това! Че катюшата била използвана една година по-рано, какво? Открили са топлата вода и са я патентовали?

    Коментиран от #15

  • 13 Мангала

    9 13 Отговор

    До коментар #9 от "Монгола":

    И? Какво от това, другарю професор? Немците правят система, която руснаците и американците копират дълги години след това! Че катюшата била използвана една година по-рано, какво? Открили са топлата вода и са я патентовали?

    Коментиран от #19

  • 14 1234

    23 0 Отговор
    20 kW/kg е просто мечта. Но от статията не става ясно дали в теглото е включена охладителната инсталация. Ако не е, то няма място за сензация. Надявам се, че тези цифри се отнасят за цялостното оборудване.
  • 15 Монгола

    7 6 Отговор

    До коментар #12 от "Мангала":

    Вече стана, какво? кавкво? Захарно петеле!
  • 16 Су27

    7 9 Отговор
    Бат Илънчо нещо е проспал този урок по магнетизъм..... хихихи
  • 17 Borislav Popov

    27 7 Отговор
    Хората се опитват да направят нещо, което ще е от полза за цялото човечество, а орките от Мордор само се чудят какви оръжия да нарисуват.

    Коментиран от #21

  • 18 3572

    12 1 Отговор
    Абе това -250 градуса по Целзий нещо много близо до абсолютната нула, бре! Голяма тегавина ще да е да я поддържат и подозртилено нищо не пише за въпросната охладителна система.
  • 19 Гост

    12 12 Отговор

    До коментар #13 от "Мангала":

    Човека ти обяснява, пък ти си толкова глупавичък, че дори не схващаш как Вернер Фон Браун с цялата технологична мощ на САЩ изостава от Сегрей Каральов. Дори Фон Браун признава инженерния талант на Каральов, който е бил заточен в ГУЛАГ от идиота Сталин. Ама тролските ти глупости, край нямат!
  • 20 Песимист

    9 8 Отговор
    Звучи ми като заглавие в , сп. Космос от 80 те ,"В братска Ангола създадоха вечен двигател ".
  • 21 Popovo prase

    1 4 Отговор

    До коментар #17 от "Borislav Popov":

    Точно така , и ние сме дали нещо на Света !!!
  • 22 Какво произвеждаме ние?

    16 6 Отговор
    Събрали са се тук велики Ганьовци да оплюват немската развойна дейност. То двигателя не струвал, то температурата лошо избрали, нямало да им се получи. Хората от 12 години го разработват и продължават, а на нашата нация й трябва 1 неизчерпателна статия, за да го оплюе.

    Та в този ред на мисли - ние като имаме толкова много специалисти, които по една статия с две снимки решават дали продукта е сполучлив или не, какво произвеждаме ние СЕГА, В ДНЕШНИ ВРЕМЕНА? Нали сме големите специалисти? Би трябвало при толкова инженери срещнати случайно в коментарите, да имаме някакво производство?

    Коментиран от #31

  • 23 mediator37

    20 10 Отговор

    До коментар #7 от "Монгола":

    Катюшата представлява американски камион Студебейкър, отгоре с ракети от американски метал, вътре пълни с американски толуол (динамит). Всичко това по лендлиза е подарено от САЩ на СССР, защото СССР няма технологична компетентност да произведе. От Катюшата чисто руска направа е само металната скара за ракетите.

    Коментиран от #26

  • 24 Един

    6 1 Отговор
    А колко тежи и колко мощност харчи крио системата дето поддържа тези -250 градуса??? А предстартовото време колко е - докато стигне "работна "температура?
  • 25 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #7 от "Монгола":

    V-2, дали не е ракета?
  • 26 Балконский

    6 11 Отговор

    До коментар #23 от "mediator37":

    По некомпетентна глупост не чувал.направо счупи тъпометъра.

    Коментиран от #28

  • 27 Huq

    2 5 Отговор
    Sazdali mi nemcite huq
  • 28 mediator37

    6 4 Отговор

    До коментар #26 от "Балконский":

    Истината боли.
  • 29 Факт

    4 6 Отговор

    До коментар #8 от "Мангала":

    Фауто са фишек с барут, катюшата реактивна с течно гориво!

    Коментиран от #35

  • 30 незнайко

    4 1 Отговор
    ( Публикувано във факти.бг: работещи при температура -250 градуса по Целзий. ) И къде според инженерите има такава температура ??? Разбира се в открития космос, НО ТАМ НЯМА ВЪЗДУХ ЗА ЛОПАТКИТЕ !!! НИЕ ДА НЕ СМЕ ОТ ЛЕВУНОНО ???

    Коментиран от #34

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 ФауВе

    1 2 Отговор
    Като има под 1% топлинни загуби, как ще се топли салонът в самолета? Нали сега ползват топлината от двигателите, за утопление на салона? Как ще се реши въпроса при новите мотори? На 10000м височина е -60 градуса студ.

    Коментиран от #33

  • 33 Топло

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "ФауВе":

    Пред същия проблем са изправени и електромобилите. Както при тях са го решили - климатична система и нагреватели.

    Коментиран от #36

  • 34 Знайко

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "незнайко":

    Абе Незнайко, охлаждане с втечнени газове, чети за свръхпроводимостта...

    Коментиран от #38

  • 35 ПОЗНАВАЧ

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Факт":

    Личи си закалката на Факти. Точно обратното е на твоите глупости!
  • 36 ФауВе

    1 4 Отговор

    До коментар #33 от "Топло":

    Климатик за кола, която кара на -10...-15 градуса, не е като климатик за самолет, който лети на -60 градуса. Тока от де ша дойде? Колко багажно пространство ще се жертва за батерии?
  • 37 Цецу Сансьорния

    3 0 Отговор
    Поредния фишек от Германистан..След "еко"дизелите на Вагонджийте-никой им не верва....Истината е високотемпературната свръхпроводимост...азота е много по читав от водорода...
  • 38 незнайко

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Знайко":

    Не става въпрос за охлаждането а за това, КАКВО ще нагнетяват тези лопатки !
  • 39 П. Иванов

    0 0 Отговор
    Никой от овцете по-горе не обърна внимание на най-важното.... 99.9% КПД и под 1% топлинни загуби. В овчия БГ мозък това нищо не значи със сигурност. Хората градят бъдещето, а вие си оставате 5то качество хора.

    Коментиран от #40

  • 40 Motion

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "П. Иванов":

    Вярно е. И аз ще подкрепя това и ще направя едно доуточняване: КПД-то на двигателя е важен показател, и още по-важно е КПД-то на цялата система на задвижване. Защото ако цялостното КПД е 99+%, на практика е постигнат най-икономичния двигател правен някога. Освен по-ефикасно ускорение, употребява минимална енергия за да поддържа постоянна скорост, колкото да пребори външното триене в системата. Въпроса обаче е, че ако КПД-то е 99.9% на двигателя, но общото КПД е 65%, то тогава идва въпроса заслужава ли си инвестирането в толкова усложнена и трудна за масовизиране система.