Една обява, поместена на портала Bring a Trailer привлече вниманието ни. Става дума за продажба на уникален двигател от Porsche. Това е опозитният Porsche Type 547/1 Fuhrmann Four-Cam, който се монтира на модела 356 Carrera 1500 RS Speedster, както и на състезателните автомобили на марката през 50-те години на миналия век.
Обявата стои от доста време и към момента няма желаещи, които да искат да купят този шедьовър на мотостроенето. Причината най-вероятно е прекалено високата цена - $220 000. За разработката на този двигател отговаря Ърнест Фурман, който навремето прави мотора Type 547/1 Fuhrmann Four-Cam за половин година.
1.5-литровият агрегат е с мощност 100 конски сили и впечатлява с двата си разпределителни вала, по един във всяка цилиндрова глава. По онова време подобни мотори са с един долноразположен разпределителен вал. Моторът е тестван за първи път през април 1953 година и още същата година състезателно Porsche с този двигател печели в класа си двете най-престижни надпревари - Миле Миля и Льо Ман.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
09:22 23.08.2019
2 ФауВе
09:39 23.08.2019
3 Random
Коментиран от #7, #9, #10, #13
09:51 23.08.2019
4 Миро Антонов
11:11 23.08.2019
5 Мигел
12:51 23.08.2019
6 Да да
14:02 23.08.2019
7 ФауВе
До коментар #3 от "Random":
Поне знаят да слагат водно охлаждане, а не вентилатор да дуфа като сешоар. Въздушното охлаждане може и да работи над 40-я паралел, но под него става само за косачки и бензинопили.16:27 23.08.2019
8 2.0R
16:39 23.08.2019
9 гост
До коментар #3 от "Random":
Абе "напредничавия" , що не се скриеш някъде !! Когато в Америка караха шосейни крайцери по 6 метра дълги и 3 метра широки , любимите ти немци още тепърва се радваха на костенурка с 20 коня , а още по любимите ти руснаци караха военни американски джипове , щото друго нямаха и няма и да имат , освен изкопирани от запад модели !! И сега от САЩ дойде електрическата революция и ще разкаже играта на "многоваловите" ти боклуци !!!Коментиран от #19
19:39 23.08.2019
10 гост
До коментар #3 от "Random":
Ако ще и с по 15 вала да ги направят и без нито един , кюмбето си е кюмбе !!! Както е било боклук още като са го измислили , така и ще си остане , ако ще по-сложно от космически кораб да го направят !!!Коментиран от #11
19:42 23.08.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 бай Кольо
1962 Porsche 356 B Carrera 1500 RS
GBP 544,693
Offered for: EUR 595,000
Цената на мотора облечен с кола .....
23:10 23.08.2019
13 асдадса
До коментар #3 от "Random":
САЩ когато са правили автомобили с ел стъкла и климатици ,руските неможачи още са се придвижвали с коне..Коментиран от #14
09:44 24.08.2019
14 Random
До коментар #13 от "асдадса":
Кога немците са правили коли, хамерите са открили каруцатаКоментиран от #15, #16, #17, #18
09:49 24.08.2019
15 гост
До коментар #14 от "Random":
Cadillac , основана 1902 г !! Още от самото начало инженерното новаторство и отличното качество станали крайъгълни камъни за фирмата. За да бъдат демонстрирани тези принципи, през 1908 г. (!!!) три кадилака били разглобени на основните си части, последните били смесени, а след това трите автомобила били сглобени отново, заработвайки перфектно. Така бил съдаден и другият прочут девиз на Cadillac - Стандартът на света . Модел 55 от 1917 г е с 5,1 литров V8 двигател . Безспорно най-големият хит на фирмата е прочутият V16, един от малкото автомобили с 16 цилидрови двигатели от 1927 г(!!!!!!!) , който е признат за един от десетте най-велики автомобила на всички времена.Packard , основана 1899 г , през 1902 открива завода си в Детройт , построен за първи път в света с железобетон , вследствие на което стои и до днес ! " Настоящим шедевром оказался разработанный специалистами компании в сотрудничестве с калифорнийской Hall-Scott Motor Co. авиационный двигатель Liberty, который пошёл в серию с 1918 года. Двигатель имел модульную конструкцию, позволявшую варьировать число цилиндров — наибольшее распространение получила версия L-12 (рабочий объём 27 л. !!!!!!!!!!!!!). Сам Packard выпускал его (под обозначением V-1650 и с некоторыми модификациями) до 1926 года. Кроме того, Liberty очень долго выпускался по лицензии за пределами США, в частности — в СССР под обозначением М-5. Появившийся вскоре 12-цилиндровый автомобильный двигатель Packard Twin-Six был во мног
11:05 24.08.2019
16 гост
До коментар #14 от "Random":
Олдсмобил , Шевролет и т.н. , ВСИЧКИ съществуващи ПРЕДИ 1910 г !!!! В същото време Мерцедес Бенц основана 1926 и произвеждаща нещо с 4 цилиндъра !!! Хахахаххахха !!!11:12 24.08.2019
17 гост
До коментар #14 от "Random":
И знаеш ли какво значи "сглобяван по лиценз" в бившия СССР ? Всички основни агрегати пристигали АБСОЛЮТНО сглобени и руснаците е трябвало само да сложат каросерията върху шасито !! И основната задача е била да прегледат основно на някоя част да не е останало логото на Паккард , щото не може да излагаме пред "другарите" болшевишката измяна със загнила капиталистическа техника !!! Естествено подобни благинки са били достъпни само за най-висшата номенклатура !! Абе с две думи , предшественика на "Аурис" !! Не че сегашния не е лошо копие на същата "загнила" техника , хахаххаха !!!11:40 24.08.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Шваба от Своге
До коментар #9 от "гост":
Явно си много незапознат с германското автомобилостроене , за да плещиш подобни глупости. Мерцедес имат още през 30-те години осемцилиндрови мотори, Хорх - също. Прочети малко и тогава дрънкай тъпотииКоментиран от #20, #22
18:35 25.08.2019
20 гост
До коментар #19 от "Шваба от Своге":
А ако не прочете по-горе Кадилак има осемцилиндров още 1917 , а 1926 - 16 (шестнайсет) цилиндрови !! Да не говорим за 12 цилиндровите на Паккард и Студебейкър от 1917 г !!!! Изобщо не се тикай с умрелия си Мерцедес !!! Ще ми припомниш ли кога е имал 16 цилиндъра ??? Хахахаххахха !!!! Ами даже 12 ??? Има няма 60 години по-късно !!!Коментиран от #21
23:16 25.08.2019
21 Random
До коментар #20 от "гост":
Ако ще и 100 цилиндъра да има си е каруца. Те доскоро мустанга им беше с цял заден мост. И още правят смотани двигатели. Какво е било 1800г преди христа не ме интересува.Коментиран от #23
23:21 25.08.2019
22 гост
До коментар #19 от "Шваба от Своге":
И "великия" ти Мерцедес слага 8 цилиндъра в СЕРИЕН модел чак 1928 г и то 4,6 литров с 80 коня !!! Даже Ролс Ройс , Бентли и Бугати са го разнасяли като пиле домат , за американските да не говорим !! А след войната са били с 1,8 мотор , а най-големия 3 литра - 6 цилиндъра ! Точно когато в Щатите на 5,7 литра осем цилиндъра са казвали "малък блок" , щото големите са били 7-8 литра !!23:32 25.08.2019
23 гост
До коментар #21 от "Random":
Мен пък още по-малко ме интересува тебе какво те интересувало !! Американските мотори все още са безпроблемни и сто пъти по-евтини за поддръжка от "модерните" ти немски масларници , дето от един по-мръсен бензин , че и газ блокират и са за боклука !!00:19 26.08.2019