Новини

Новият RAV4 се издъни в лосовия тест

Публикувана: 13 Септември, 2019 12:52
45 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 14530
Новият RAV4 се издъни в лосовия тест
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.7 от 26 гласа.

Новото поколение на Toyota RAV4 се провали в изпитание, симулиращо екстрено заобикаляне на внезапно появило се на пътя препятствие, съобщава Teknikens Värld. Шведското издание твърди, че японското SUV имало склонност към преобръщане, а стабилизиращата система не била в състояние да контролира траекторията на движение, което предизвиквало презавиване и подскачане.

Най-високата скорост, която са успели да постигнат от Teknikens Värld с RAV4 в т.нар. "лосов" тест, била 68 км/ч при стандартен минимум 70. За сравнение Nissan Qashqai е успял да постигне 84 км/ч, а доста по-тежката Kia Sorrento - 78 км/ч.

В официален отговор до изданието, което доби световна известност, след като принуди Mercedes-Benz да изтегли първата A-Klasse заради преобръщане в същото изпитание през 1997 г., от Toyota Sweden твърдят, че в техните аналогични тестове RAV4 се е справил без забележки.

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.7 от 26 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Бус Тест
1 Отговор
Така ли бе, немци - айде да сложите на тоя тест един GL да видим как ще се справи?

Коментиран от #3, #10


Оценка:
-51 +30

Адолф
2 Отговор
100 пъти по добре

Коментиран от #6


Оценка:
-23 +37

Зле
3 Отговор

До коментар #1 от "Бус Тест":


От опит колега, ГЛ-а няма грешка.

Коментиран от #39


Оценка:
-10 +40

smeh
4 Отговор
Не съм поддръжник на Тойота, но като си вземаш джип ще го караш като такъв. Да, на всеки може да се наложи да избягва препятствие, но трябва да има някой на 2-рия етаж, който да отчита фактора, че не кара болид и да си избира подходящата според условията скорост. Затова има една приказка - добрият шофьор е този, който умее да излезе от дадена ситуация, а майстора е този, който изобщо не навлиза в нея.

Коментиран от #15, #16


Оценка:
-8 +74

Смехче
5 Отговор
Въобще не се представя зле

Оценка:
-15 +21

Бус Тест
6 Отговор

До коментар #2 от "Адолф":


направих си труда да видя светата троица х5, мл и кю7 понеже клирънса им е 1000 пъти по-нисък а рав 4 е повдигната мн повече от тях и познай - и 3те гътаха същото това колче от това видео... тази кола не е за този тест и това са пълни простотии

Коментиран от #18


Оценка:
-26 +28

Бус Тест
7 Отговор
точно гл-а ако го пуснат на такъв тест сигурно ще се преобърне

Оценка:
-17 +28

8
Този коментар е премахнат от модератор
Random
9 Отговор
Ми сув, аре купувайте комплексари, гледайте отвисоко и се молете да не ви се налага да избягвате препятствие

Оценка:
-22 +25

10
Този коментар е премахнат от модератор
11
Този коментар е премахнат от модератор
12
Този коментар е премахнат от модератор
4554
13 Отговор
Тоя тест е толкова меродавно дали една кола е колкото и засичането на ринг-а за време. АБСОЛЮТНО НИЩО не доказва.
В света на тъпите медии и тъпите хора обаче всичко минава.
Да спрем и да помислим.. тъпа кола ли е тая рав4-ка, тъпа е! по-добра ли е примерно някоя кия или х3 щото минала тоя тест, не е!

Оценка:
-20 +9

Алфа Ромео
14 Отговор
Тойотите никога не са се славели с добро динамично поведение на пътя, силните им страни са други. Навремето първия МЛ се изправи на две колела като Хайлюкса, А-класата направо одра тавана. Една кола не може ли да се овладее без електронни помощници още от 80-90км/ч не ми я хвали, а повечето нови са такива. Преди години немците бяха класирали Алфа 159 пред БМВ З-ка Е90 като пътно поведение, беше уж еталон, кола със предно и тежка предница се оказа по-добре настроена, легендата за 50/50 върху преден заден мост отиде по дяволите.

Коментиран от #30


Оценка:
-4 +25

gad
15 Отговор

До коментар #4 от "smeh":


Не съм съгласен с коментара ти и ето защо: това са паркетници, които се карат основно на асфалтови пътища и магистрали със скорости доста над 68 км/ч. Препятствие винаги може да се наложи да избегнеш, било то друг водач (засечка, катастрофа ... ) или животно, така че теста си е много реален.

Коментиран от #19


Оценка:
-2 +36

Мнение
16 Отговор

До коментар #4 от "smeh":


Колега в статията се пише за RAV4, какъв джип за офроуд, това е кален градски паркетник? Лосовият тест е задължителен за всички автомобили с ESP, тук беше зле. В така ситуация може да се окаже всеки в или извън града. И да си прав, погледни другите модели в тази категория как се справят.

Коментиран от #20, #36


Оценка:
-3 +20

гост
17 Отговор
Аз живея в Норвегия и имам Тесла. Интересно че значително по големият и тежък Модел Х се представя многократно по добре от тази мъничка Тойоткя

Коментиран от #22, #29, #38


Оценка:
-27 +5

gvdff
18 Отговор

До коментар #6 от "Бус Тест":


Да, но идеята на теста е друга. Ако четеш статията, и още по-добре- изгледаш видеото, то ще видиш истината. Теста е за поведение на автомобила при ситуация с избягване на изскочил рязко обект като Лос. От там името му. Тук помощната система работи супер зле за МПС от подобна категория, че дори и изобщо. Нека всички останали докосват въпросния конус, но теста дава оценка на поведението на автомобила. Както видяхме, при сухи и чисти условия и човек с опит и ESP колата опитва да недозавие, свръхзавие и да иска да си одраска тавана. Ако се качи някой без опит или просто "неграмотник", то резултата ще е по-драматичен, а ако добавим и условия с дъжд и неравности, то резултата става фатален.

Оценка:
-2 +20

smeh
19 Отговор

До коментар #15 от "gad":


Колеги у нас лосовите тестове ги правим ежедневно заобикаляйки дупки, шахти и т.н. Та теоретично, като изкараме новата Рав4-ка и на 2-рата дупка го наклоним повече, трябва да ни светва лампата, че СУВ-то не е предназначено за агресивен слалом, и да поотпуснем малко дясното краченце. Относно конкуренцията е видно, че в конкретната дисциплина РАВ4-ката не е сред добре представящите се, но човек който се е засилил да я купува, това едва ли ще го спре. Просто трябва да се отчита факта, че джипката има склонност към накланяне и толкова. И това ви го пиша като човек, който цял живот притежава и кара предимно немски коли.

Оценка:
-0 +26

smeh
20 Отговор

До коментар #16 от "Мнение":


Мой приятел си беше взел преди време за вилата по-старо поколение РАВ4-ка за работен кон. Едва ли трябва да споменавам, че път до там нямаше/според моите представи/. Куатрото ми там не смеех да го прекарам, че ще оставя половината карантия отдолу нейде из чукарите. Ходихме с "джипката", която в тази си дисциплина се справяше повече от отлично. Та моето мнение е, че е напълно достатъчна ако няма да влизаш в краен режим на офроуд :)

Оценка:
-4 +17

Минаващ от тук
21 Отговор
Това е списък на същият сайт: Публикувано във факти.бг:
Honda CR-V
Audi Q5
Toyota RAV4
BMW X1
Mercedes GLE (ML)
Mazda CX-5
Volkswagen Touareg
Mitsubishi ASX
Volvo XC60
Kia Sportage
Lexus RX
Hyundai Tucson
Другото може да е антиреклама. Мръсотии се правят на всички нива. CV-R за мен е джипът. Само не ги натоварвайте с кой знае какви офроуд очаквания. За там има други марки.

Коментиран от #33


Оценка:
-4 +9

22
Този коментар е премахнат от модератор
23
Този коментар е премахнат от модератор
BmwTroika
24 Отговор
Японски кош

Оценка:
-13 +5

Георги
25 Отговор
Който им вярва е много наивен, вижда се огромната разлика в клиповете. На единия клип завиват много повече и по ряско и в двете посоки и с по голяма скорост за да се занесе така а на другите карат както би трябвало.

Оценка:
-10 +8

Георги
26 Отговор
Клипа е целенасочен срещу рав, но пак няма да повлияе на продажбите, защото хората си знаят най-добре и тези манипулации са за лесно манипулируемите...

Оценка:
-13 +10

bmw
27 Отговор
Всеки СУВ е дърво в управлението. Нищо необичайно , ако искаш динамика ,караш спортна кола.

Оценка:
-1 +20

Фен
28 Отговор
Стига с тая тесла

Оценка:
-2 +5

ar146ts
29 Отговор

До коментар #17 от "гост":


Аз не живея в Норвегия , а на 16-ия етаж.

Оценка:
-3 +9

Хаха
30 Отговор

До коментар #14 от "Алфа Ромео":


Алфата е с шаси и окачване на Вектра С, затова е толкова добра

Коментиран от #31


Оценка:
-8 +5

Алфа Ромео
31 Отговор

До коментар #30 от "Хаха":


Вектра Ц и тя участваше в теста, поднесе и бутна конуси Пежо 407 направо се завъртя като пумпал.

Оценка:
-2 +4

Миро Антонов
32 Отговор
Шведите правят този тест в слънчево и топло време,на сух асфалт-но действителността е малко различна. За една календарна година,при тях седем месеца има сняг,лед и полумрак по пътищата. При скорост от 60 или 70 км,при виждането на лос или елен на пътя-удара ще бъде почти 75-80%.Първо защото не се знае накъде ще тръгне животното-от личен опит знам и съм виждал,че лоса не стои неподвижно,а пресича платното,дори не трепвайки. А елените са още по-зле,не навлизат в гората,а тръгват по платното и бягат напред,сменяйки само лентите. Това е най-опасното,нито спирачки помагат,нито извиване на волана вдясно. Снегът е висок около 2м на банкета,има риск и от преобръщане. Дори разчитайки на "Ханкок"-а и шиповете,всеки един шофьор там се надява на късмет да не среща лос или елен на пътя. Но всъщност Тойота е една от най-срещаните марки в Скандинавия-явно асистентите й работят най-добре.

Оценка:
-1 +9

Иван Царски
33 Отговор

До коментар #21 от "Минаващ от тук":


Колега осъзнаваш ли колко смешно звучи CR-V Е
'ДЖИПЪТ" при условие ,че това е ОБИКНОВЕН ПАРКЕТНИК и от опит ти казвам ,че е със НАЙ СЛАБИ ОФ РОУД СПОСОБНОСТИ В КЛАСА СИ!Това е сувче за паркиране върху НИСКИ тротоари и за ходене на вилата,заради крехките си пластмаси и за зимно каране не става!

Оценка:
-2 +13

dimata
34 Отговор
нормално все пак е кашон

Оценка:
-3 +3

Чарлс Дарвин
35 Отговор
Рав 4 е едно десоносШе направено за женичките ;-)

Оценка:
-6 +2

Boxer 3.0
36 Отговор

До коментар #16 от "Мнение":


Ниският автомобил заобикаля препятствието, а високият минава през него. Т.е. ако караш сув е ясно, че завоите не са му силна страна, но точно при теста за лос или подобно животно, не е и небходимо. При удар ще го бухнеш в тялото, а не в краката, което е голямата разлика между ниският и високият автомобил. С ниският автомобил имаш шанс да избегнеш удара, но има шанс и да го удариш в кракта и да не ти се активират въздушните възглавници и добитъка да ти влезе в купето. При сув - помляна предница + отворени въздушни възглавници. Опасно е и в двата случая...

Оценка:
-1 +9

Borislav Popov
37 Отговор
Не купувайте РАВ - 4, спасете българските лосове.

Оценка:
-1 +10

Волво Д5
38 Отговор

До коментар #17 от "гост":


При електричките батериите са в пода, а оттам и центъра на тежестта е ниско. Това е от големите плюсове на технологията им - стабилност!

Оценка:
-0 +7

комби
39 Отговор

До коментар #3 от "Зле":


ЗАдължително се е обърнал!

Оценка:
-0 +0

Иненадан
40 Отговор
Не знам какъв човек трябва да си, за да си купиш SUV. Освен, ако ходиш всяка седмица на риба и лов.

Оценка:
-2 +1

Киро Скалата
41 Отговор
Рав4 не е типичен СУВ, липсват му бързи/бавни скорости, т.е. не е сред най-добрите решения за оф-роуд. Автомобилът съвсем не е лош, има своите почитатели и купувачи, ако вие не сте сред тях, пак не е лошо. Паркетник с 4х4, за града и калните/заснежени пътища покрай вилата, реката, езерото е идеален, когато човек знае възможностите му и не се надценява. Двигателят на практика е неубиваем, интериорът е малко евтин, но повечето кифли ще се чувстват отлично вътре. Ремонти почти няма да се правят, това е Тойота, вече субективно мнение е дали да се ползва всеки ден или като втори автомобил в семейството... На мен лично не ми допада много, бих предпочел по-мъжкарски модел, но и не мога да кажа нещо лошо за тойотата...

Коментиран от #42


Оценка:
-0 +6

мислещ
42 Отговор

До коментар #41 от "Киро Скалата":


Е това не е офроуд тест, така че точно заради това, че дори не е типичен SUV и е повече шосеен автомобил, е още по-недопустимо подобно поведение на пътя.

Оценка:
-1 +3

SUBARU
43 Отговор
бих си взел Forester вместо това, а защо не и Outback

Коментиран от #44


Оценка:
-1 +1

мислещ
44 Отговор

До коментар #43 от "SUBARU":


Да, ето това е истината. Не като такива недоразумения, дето нито на пътя, нито извън пътя се справят добре. Субаруту е точно обратното - блестящо при всякакви условия. Или беше, че като гледам, и при тях тенденцията при последните модели е към "джендерясване".

Оценка:
-1 +2

син заек
45 Отговор
На рав не му трябва такава маневра. Отнася лоса като куцо пиле домат.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Иван Обрейков
Това коментира маркетинговият директор на "Юлен", Иван Обрейков
Не строим нито хотели, нито публични домове, както твърдят еколози, а спортни съоръжения"

Още бисери