Новото поколение на Toyota RAV4 се провали в изпитание, симулиращо екстрено заобикаляне на внезапно появило се на пътя препятствие, съобщава Teknikens Värld. Шведското издание твърди, че японското SUV имало склонност към преобръщане, а стабилизиращата система не била в състояние да контролира траекторията на движение, което предизвиквало презавиване и подскачане.
Най-високата скорост, която са успели да постигнат от Teknikens Värld с RAV4 в т.нар. "лосов" тест, била 68 км/ч при стандартен минимум 70. За сравнение Nissan Qashqai е успял да постигне 84 км/ч, а доста по-тежката Kia Sorrento - 78 км/ч.
В официален отговор до изданието, което доби световна известност, след като принуди Mercedes-Benz да изтегли първата A-Klasse заради преобръщане в същото изпитание през 1997 г., от Toyota Sweden твърдят, че в техните аналогични тестове RAV4 се е справил без забележки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бус Тест
Коментиран от #3, #10
12:55 13.09.2019
2 Адолф
Коментиран от #6
12:57 13.09.2019
3 Зле
До коментар #1 от "Бус Тест":
От опит колега, ГЛ-а няма грешка.Коментиран от #39
13:01 13.09.2019
4 smeh
Коментиран от #15, #16
13:01 13.09.2019
5 Смехче
13:01 13.09.2019
6 Бус Тест
До коментар #2 от "Адолф":
направих си труда да видя светата троица х5, мл и кю7 понеже клирънса им е 1000 пъти по-нисък а рав 4 е повдигната мн повече от тях и познай - и 3те гътаха същото това колче от това видео... тази кола не е за този тест и това са пълни простотииКоментиран от #18
13:05 13.09.2019
7 Бус Тест
13:06 13.09.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Random
13:16 13.09.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 4554
В света на тъпите медии и тъпите хора обаче всичко минава.
Да спрем и да помислим.. тъпа кола ли е тая рав4-ка, тъпа е! по-добра ли е примерно някоя кия или х3 щото минала тоя тест, не е!
13:32 13.09.2019
14 Алфа Ромео
Коментиран от #30
13:33 13.09.2019
15 gad
До коментар #4 от "smeh":
Не съм съгласен с коментара ти и ето защо: това са паркетници, които се карат основно на асфалтови пътища и магистрали със скорости доста над 68 км/ч. Препятствие винаги може да се наложи да избегнеш, било то друг водач (засечка, катастрофа ... ) или животно, така че теста си е много реален.Коментиран от #19
14:11 13.09.2019
16 Мнение
До коментар #4 от "smeh":
Колега в статията се пише за RAV4, какъв джип за офроуд, това е кален градски паркетник? Лосовият тест е задължителен за всички автомобили с ESP, тук беше зле. В така ситуация може да се окаже всеки в или извън града. И да си прав, погледни другите модели в тази категория как се справят.Коментиран от #20, #36
14:12 13.09.2019
17 гост
Коментиран от #22, #29, #38
14:44 13.09.2019
18 gvdff
До коментар #6 от "Бус Тест":
Да, но идеята на теста е друга. Ако четеш статията, и още по-добре- изгледаш видеото, то ще видиш истината. Теста е за поведение на автомобила при ситуация с избягване на изскочил рязко обект като Лос. От там името му. Тук помощната система работи супер зле за МПС от подобна категория, че дори и изобщо. Нека всички останали докосват въпросния конус, но теста дава оценка на поведението на автомобила. Както видяхме, при сухи и чисти условия и човек с опит и ESP колата опитва да недозавие, свръхзавие и да иска да си одраска тавана. Ако се качи някой без опит или просто "неграмотник", то резултата ще е по-драматичен, а ако добавим и условия с дъжд и неравности, то резултата става фатален.14:49 13.09.2019
19 smeh
До коментар #15 от "gad":
Колеги у нас лосовите тестове ги правим ежедневно заобикаляйки дупки, шахти и т.н. Та теоретично, като изкараме новата Рав4-ка и на 2-рата дупка го наклоним повече, трябва да ни светва лампата, че СУВ-то не е предназначено за агресивен слалом, и да поотпуснем малко дясното краченце. Относно конкуренцията е видно, че в конкретната дисциплина РАВ4-ката не е сред добре представящите се, но човек който се е засилил да я купува, това едва ли ще го спре. Просто трябва да се отчита факта, че джипката има склонност към накланяне и толкова. И това ви го пиша като човек, който цял живот притежава и кара предимно немски коли.15:01 13.09.2019
20 smeh
До коментар #16 от "Мнение":
Мой приятел си беше взел преди време за вилата по-старо поколение РАВ4-ка за работен кон. Едва ли трябва да споменавам, че път до там нямаше/според моите представи/. Куатрото ми там не смеех да го прекарам, че ще оставя половината карантия отдолу нейде из чукарите. Ходихме с "джипката", която в тази си дисциплина се справяше повече от отлично. Та моето мнение е, че е напълно достатъчна ако няма да влизаш в краен режим на офроуд :)15:10 13.09.2019
21 Минаващ от тук
Honda CR-V
Audi Q5
Toyota RAV4
BMW X1
Mercedes GLE (ML)
Mazda CX-5
Volkswagen Touareg
Mitsubishi ASX
Volvo XC60
Kia Sportage
Lexus RX
Hyundai Tucson
Другото може да е антиреклама. Мръсотии се правят на всички нива. CV-R за мен е джипът. Само не ги натоварвайте с кой знае какви офроуд очаквания. За там има други марки.
Коментиран от #33
15:32 13.09.2019
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 BmwTroika
16:51 13.09.2019
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 bmw
19:31 13.09.2019
28 Фен
21:24 13.09.2019
29 ar146ts
До коментар #17 от "гост":
Аз не живея в Норвегия , а на 16-ия етаж.22:42 13.09.2019
30 Хаха
До коментар #14 от "Алфа Ромео":
Алфата е с шаси и окачване на Вектра С, затова е толкова добраКоментиран от #31
23:45 13.09.2019
31 Алфа Ромео
До коментар #30 от "Хаха":
Вектра Ц и тя участваше в теста, поднесе и бутна конуси Пежо 407 направо се завъртя като пумпал.00:18 14.09.2019
32 Миро Антонов
08:54 14.09.2019
33 Иван Царски
До коментар #21 от "Минаващ от тук":
Колега осъзнаваш ли колко смешно звучи CR-V Е'ДЖИПЪТ" при условие ,че това е ОБИКНОВЕН ПАРКЕТНИК и от опит ти казвам ,че е със НАЙ СЛАБИ ОФ РОУД СПОСОБНОСТИ В КЛАСА СИ!Това е сувче за паркиране върху НИСКИ тротоари и за ходене на вилата,заради крехките си пластмаси и за зимно каране не става!
09:13 14.09.2019
34 dimata
10:59 14.09.2019
35 Чарлс Дарвин
12:47 14.09.2019
36 Boxer 3.0
До коментар #16 от "Мнение":
Ниският автомобил заобикаля препятствието, а високият минава през него. Т.е. ако караш сув е ясно, че завоите не са му силна страна, но точно при теста за лос или подобно животно, не е и небходимо. При удар ще го бухнеш в тялото, а не в краката, което е голямата разлика между ниският и високият автомобил. С ниският автомобил имаш шанс да избегнеш удара, но има шанс и да го удариш в кракта и да не ти се активират въздушните възглавници и добитъка да ти влезе в купето. При сув - помляна предница + отворени въздушни възглавници. Опасно е и в двата случая...13:38 14.09.2019
37 Borislav Popov
15:48 14.09.2019
38 Волво Д5
До коментар #17 от "гост":
При електричките батериите са в пода, а оттам и центъра на тежестта е ниско. Това е от големите плюсове на технологията им - стабилност!02:31 15.09.2019
39 комби
До коментар #3 от "Зле":
ЗАдължително се е обърнал!10:53 15.09.2019
40 Иненадан
10:55 15.09.2019
41 Киро Скалата
Коментиран от #42
13:22 15.09.2019
42 мислещ
До коментар #41 от "Киро Скалата":
Е това не е офроуд тест, така че точно заради това, че дори не е типичен SUV и е повече шосеен автомобил, е още по-недопустимо подобно поведение на пътя.15:01 15.09.2019
43 SUBARU
Коментиран от #44
15:43 15.09.2019
44 мислещ
До коментар #43 от "SUBARU":
Да, ето това е истината. Не като такива недоразумения, дето нито на пътя, нито извън пътя се справят добре. Субаруту е точно обратното - блестящо при всякакви условия. Или беше, че като гледам, и при тях тенденцията при последните модели е към "джендерясване".Коментиран от #46
16:55 15.09.2019
45 син заек
08:56 16.09.2019
46 Bandit
До коментар #44 от "мислещ":
20 % от акциите на Субару са собственост на Тойота!21:36 17.09.2019
47 Bandit
21:40 17.09.2019
48 kon6pirator
16:57 03.10.2019