Last news in Fakti

24 Септември, 2019 12:48 19 749 36

Електромобил, правен в СССР преди 70 години

  • електромобил-
  • лаз-750-
  • лаз-нами-751-
  • ссср
Електромобил, правен в СССР преди 70 години - 1

Трудно е да се повярва, но е факт, че електромобили в днешна Украйна са се правели преди... 70 години. И даже са се продавали в малки серии. Запознайте се с ЛАЗ-750 - един електромобил, появил се на бял свят през далечната 1947 година.

Електромобил, правен в СССР преди 70 години

Електромобилът е съвместна разработка на Лвовския автобусен завод и института НАМИ. Няколко серии от по 20 микробуса са пуснати на пазара, а в бившия Ленинград с такива електромобили са разнасяли пощата.

Електромобилът има товароносимост 500 килограма, а в движение се привежда от електромотор с мощност 4 конски сили, който позволява максимална скорост до 30 км/ч. Оловният акумулаторен блок е достатъчен за автономен преход от 50-60 километра.

Електромобил, правен в СССР преди 70 години

Впоследствие се появява усъвършенстваната версия ЛАЗ-НАМИ-751, която се характеризира с двойно по-мощен електродвигател. Тази кола развива скорост от 35 км/ч и може да изминава с едно зареждане разстояние от 60-70 километра.

Интересно е още, че в конструкцията на ретро електромобила се използва дърво, но именно този прийом прави колите не толкова дълговечни. До наши дни не е запазен нито един екземпляр.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 28 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Грую

    51 8 Отговор
    Използва се дърво т.е. "дървена". Та открай време в затворени складови помещения се ползват електрокари. Какво толкова?

    Коментиран от #36

  • 2 месара

    27 81 Отговор
    😂на времето ссср (в някогашна русия) обявиха че те са измислили дънковия плат, сега електромобила. а утре?!

    Коментиран от #13, #21

  • 3 Гербераси долни

    46 15 Отговор
    Повечето автопроизводители имат проекти изминаващи около 80 километра на ток още от 60 те години ,друг е въпроса защо петролното лоби пречи на прогреса ,ако всичко се беше развило нормално сега можеше да има и доста добра и безопасна версия и на водород ,единственни Тойота пуснаха такава кола.А за електромобилите предполагам и в България след десет години ще стана достъпни и примамвливи за обикновенния български гражданин.

    Коментиран от #8

  • 4 666®

    50 6 Отговор
    При тогавашните цени на бензина да се чудиш за кво им е било, ама са правили хората.
  • 5 Радж Капур

    40 12 Отговор
    Мъск е потомствен украинец ша знайти.Лепнал е чертежите на дядо си
  • 6 Ха ха

    12 34 Отговор
    Некачествени изделия по западни картинки.
  • 7 Путкин

    55 11 Отговор
    Българсите ел платформи и електрокари бяха най добрите в целия соцлагер, даже изнасяхме и на запад. Същото беше и с мотокарите.

    Коментиран от #11

  • 8 куку руку ку

    32 3 Отговор

    До коментар #3 от "Гербераси долни":

    Има едно филмче, "Кой уби електрическия автомобил". Как през 90-те години ГМ изземва хиляди ел. коли от собствениците им и ги унищожава без да даде обяснение.

    Коментиран от #30

  • 9 гошо

    2 3 Отговор
    Пумпали
  • 10 Сникерс

    8 8 Отговор
    Знаех аз че НАМИ е на територията на "Украйна".....
  • 11 Швайк

    19 39 Отговор

    До коментар #7 от "Путкин":

    Да японците ги копуваха заради оловото в акумулаторите. Прави сметка батко.

    Коментиран от #29

  • 12 Швайк

    18 0 Отговор
    Купуваха
  • 13 Идиот

    34 1 Отговор

    До коментар #2 от "месара":

    Уважаеми, не само в СССР, но и в България още през 70те години на миналия век в ЦЛЕХИТ на БАН УСПЕШНО се разработваше електромобил и нови акумулаторни батерии.

    Коментиран от #14

  • 14 Да да

    14 21 Отговор

    До коментар #13 от "Идиот":

    Всичко се е разработвало, ама никой не е работил! Открили са и хладката вода, щото топлата са я открили руснаците!
  • 15 Пламен

    31 15 Отговор
    За мотокарите и японците това е вярно! Купуваха ги заради чугуна и оловото в акумулаторите. Когато в карловския завод се сетиха че могат да лъжат, почнаха да слагат бетон.

    Коментиран от #18

  • 16 Джейми Карагър

    11 5 Отговор
    Те много неща са се разработвали, но е важно кой кога и къде е създал цялостното изделие в достатъчно едросерийно производство и по един неоспорим начин.. Сега това е просто един недотам любопитен факт, че виждате ли, в бившия СССР също се сетили за електромобил, но... Винаги едно "но"... А по света имаше електромобили от типа на тези на Дженеръл мотърс ев-1, Фискер карма и т.н. Да не говорим, че технологията е от поне 100 години...
  • 17 Първан

    18 1 Отговор
    Не се чудете.Електромобила е създаден в края на 19ти век и изоставен.Даден е приоритет на бензиновия двигател,а малко по късно и на дизела.Тогава тези горива са били в изобилие.
  • 18 Емил

    22 1 Отговор

    До коментар #15 от "Пламен":

    Пламене, това са брадати вицове! Доста години работих в Балканкар и нещата са съвсем различни!
  • 19 Радослав Калинов

    18 3 Отговор
    Годината е 1899, автомобилът е с 4 колела, казва се La Jamais Contente (Никога доволна) и е първият автомобил, минал бариерата от 100 км/ч! И да, електромобил е! :)

    Коментиран от #20

  • 20 Пиниза

    11 1 Отговор

    До коментар #19 от "Радослав Калинов":

    Така е.Заради тази ''светкавична'' скорост от амвоните на църквата са заговорили за човешко високомерие и богохулство.
  • 21 Утре

    6 14 Отговор

    До коментар #2 от "месара":

    Утре ще кажат че първи са изпратили човек в космоса.
    Смешници. Юрий Гагарин си е чист американец

    Коментиран от #33

  • 22 брежнев

    5 8 Отговор
    И пак украинците, а руснаците правеха само каменни брадви.
  • 23 инж Илич

    1 1 Отговор
    О Чудо
  • 24 стоян георгиев

    0 0 Отговор
    EDDGAvx
  • 25 работи на принципа

    1 2 Отговор
    на тролея
  • 26 Бг софия

    6 0 Отговор
    В института на електрокарния завод в София правеха доста интересни камиончета и електрически коли още през 60-те години
  • 27 Бг софия

    2 0 Отговор
    В института на електрокарния завод в София правеха доста интересни камиончета и електрически коли още през 60-те години
  • 28 стоян георгиев

    1 7 Отговор
    путиновия саит фактии проължава с дезинформацията.като павило всяка трета или четвърта новина в технологи и автомобили трябва да е за руски открития или коли.поредната тъпотия.след откритията на газката за нови прозорци или поредната руска ракета дето може да утрепа целия свят.тва недоразумение дето сега се опитват да го изкарат някакво открите си е едно... недоразумение.кола с мощност четири конски сили!!!!!само тва е достатъчно да не се споменава по никакъв повод,но в този саит е така,нали другари?!
  • 29 Готин ама не съвсем

    7 1 Отговор

    До коментар #11 от "Швайк":

    Има ли значение заради какво ги купуваха?? Купуваха готово изделие и имаше работни места навсякъде и заводи. А сега изнасяме суровини, за без пари, хората ги преработват и ни ги връщат стократно по-скъпо!
  • 30 Nightrunner

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "куку руку ку":

    Добре е, че си го гледал това филмче, но е трябвало и да го слушаш добре :) ГМ произвеждат и не продават дават тези автомпбили, а ги пускат на нещо като оперативен лизинг или по точно под наем. Колите никога не стават собственост на хората, а ГМ никога не са имали и идея да ги продават. Автомобилите се наричат EV1 и са произведени под натиска на Комисията за защита на чистотата на въздуха в Калифорния. Тойота също произвеждат ел. RAV4. И двете компани изтеглят всички бройки от тези коли, когато се преборват с решенията на комисията. В крайна сметка всички ЕВ-та са унищожени а в музей е запазен един единствен екземпляр от EV1 който е изкормен изцяло, зада бъде унищожена технологията. Реално в музея е само едно купе със седалки.
  • 31 Nightrunner

    3 0 Отговор
    А относно историята на електормобилите, тя започва много преди да се появи описаното в статията творение. Има електрички които са от времето на модел Т на Форд, че и преди това. Били са доста популярни сред дамите от хайлайфа, защото са се карали много по лесно от тогавашните коли които са изисквали доста ръчкане за да ги подкараш, газ спирачка волан, лост за предварение, абе едно висше си е трябвало. След като се модернизира извличането на бензини от петрола и бензиновите коли стават по лесни за каране производство и зареждане електричките са забравени за доста голям период от време. Както е било и с транзистора. Той е открит преди лампата но лампите са се правели по лесно и с по груба технология.
  • 32 Бат Венци

    3 0 Отговор
    Навремето имаше такива електромобили-подвижни магазини плод и зеленчук.Които отиваха почти до всеки блок или поне на по важните места в кварталите и продаваха пресни плодове и зеленчуци.И един акумулатор им стигаше за един ден.
  • 33 Паисий

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Утре":

    О, неграмотний и юроде!
  • 34 КУРнинов

    2 4 Отговор
    АЛОООУ СВЕТА СЕ РАЗВИВА В ПОСОКА ЕЛЕКТРОМОБИЛИ А НЕ ЕЛЕКТРОКАРИ С ТАЛАШКОНСТРУКЦИЯ!
  • 35 Голем смях

    0 2 Отговор
    Слава Украина.Героям слава..
  • 36 Българин

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Грую":

    България беше на второ място в СВЕТА по производство на електрозадвижвани превозни транспортни средства !