Last news in Fakti

16 Декември, 2019 14:51 8 914 19

Безрелсовият и безжичен автономен трамвай е факт

  • трамвай-
  • безрелсов-
  • автономен-
  • китай
Безрелсовият и безжичен автономен трамвай е факт - 1

Две години бяха необходими на китайците за създаването на принципно нов градски транспорт, който е способен да замени традиционните трамваи. Първият такъв безрелсов трамвай качи пътници и ги превози по тестови участък с дължина 17.7 километра.

Основното преимущество на този трамвай е в липсата на релси, което го прави безшумен и автономен. Новото превозно средство се движи с помощта на лидар и GPS, като маршрутът се определя основно от маркировка на пътя, която лесно може да се променя при нужда.

Безрелсовият и безжичен автономен трамвай е факт

Безрелсовият и безжичен трамвай се нарича Yibin ART T1 и може да развива скорост до 112 км/ч. Капацитетът му е 300 пътници. Системата пък е наречена АРТ(автономен железопътен транспорт) и е разработена от китайската компания CRRC Corporation Limited.

Ширината на виртуалното трасе е 3.75 метра и е обозначена с пунктирана маркировка на пътя, а движението може да се осъществява и без наличието на водач. Сега такъв има, но целта му е само да извършва контрол над автономната система за управление.

Безрелсовият и безжичен автономен трамвай е факт


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 макарона

    58 4 Отговор
    постепенно ни завземат китайците, не с война, а с търговски похвати. и скоро те пак ще са владетели на света

    Коментиран от #3, #4, #5

  • 2 гуньо простия

    38 19 Отговор
    Безрелсовия и безжичен трамвай не се ли нарича просто автобус?

    Коментиран от #7

  • 3 гост

    22 11 Отговор

    До коментар #1 от "макарона":

    А те кога са били владетели на света? Отиди в индустриалната им зона, не се диша, реките червени, риба няма, ако има ти я карат в наш супермаркет на промоция. Стандартът на живот им се повишава в резултат от производството и отворената търговия със света, но това всичко е за сметка на околната им среда.

    Коментиран от #17

  • 4 Гост

    11 6 Отговор

    До коментар #1 от "макарона":

    "пак ще владеят света". Това "пак" кога точно са го владели, че нещо нямам споменио за това в аналите на историята.?

    Коментиран от #19

  • 5 До тогава

    27 0 Отговор

    До коментар #1 от "макарона":

    ромите в БГ ще са станали 500 000 000 и китайците ще трябва да построят нова стена, която този път да ги предпазва от черните хуни.
  • 6 омг

    11 3 Отговор
    Аз мисля да си построя релсов автобус, че да пишат и за мен в факти.бг

    Коментиран от #8

  • 7 гост

    14 4 Отговор

    До коментар #2 от "гуньо простия":

    Ако не забелязваш на снимките , това са си точно преработени трамваи , даже пантографите си стоят на покрива , най-вероятно с тях презреждат на началната и крайната спирка !! Освен това не се виждат колелата , щото просто са сменили железните на талигите с гумени , най-вероятно дори с плътна гума , щото окачването и без това е предвидено за твърди колела и завиването става като на влак ! И се движат само по предварително маркиран път ! Това стига ли ти за разлики с автобус , ако ще и електрически такъв ?

    Коментиран от #13

  • 8 щадлер

    9 1 Отговор

    До коментар #6 от "омг":

    Има вече такива, викат им шинобуси, като някои от тях са си просто автобуси с ЖП талиги.
  • 9 Гост

    16 0 Отговор
    замислих се по кой път точно при нас може да се ползва, но все на някой ъгъл ми изкачаха или 2 кофи за боклук или някой на аврийки пречещ на лентата.
  • 10 Ивайло

    10 6 Отговор
    112 км/час, без водач и да ми разчита на някаква маркирова и лидар-мидар, айде не мерси!!!
  • 11 Да добавя

    11 8 Отговор
    Китайците са много паплач. Могат да си го позволят. При нас 300 загинали на веднъж, ще ни дойде множко.
  • 12 БОКО

    3 3 Отговор
    Бе ние когато сме имали Икаруси,тия са джвакали само ориз!
  • 13 Boxer 3.0

    10 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Икономичността на релсовият път е в малките загуби при металните колела.
    Когато се заменят от гуми върху асфалт - ефективността е същата като при автобусите и тролейбусите.
    Иновативност - да.
    Ефективност - не.
  • 14 nedovolen

    2 2 Отговор
    Какви колела видяхте ? Мотрисата е на магнитна възглавница , съпротивлението е само от въздушната струя . Не страшно , че няма ватман - преживява се , даже е атракция да снимаш през предното стъкло в движение . Уникална прецизност при спиране на перона . Може да се види бъдещето в Дубай .

    Коментиран от #15

  • 15 Гой

    0 2 Отговор

    До коментар #14 от "nedovolen":

    В метрото в Дубай няма нищо иновативно - нищо.
  • 16 кючук чобан Калитко

    0 0 Отговор
    Как ще ги стигнем .... китайците!
  • 17 Ами

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Китай предлага свръх продукция сетих се защото 1ни американци търсят жилище и жената не разбра нито колибата нито мезонет с комп тоалетната кухнята роботи иска големи квадрати и всичко на ръка да прави. Намериха и в предградията.
  • 18 Германия

    0 0 Отговор
    Във Германия има автабуси без шофьор от 2 години.
  • 19 Ха ха

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Когато издигнаха Китайската стена за да не дойдат българите да ги окупират.