Last news in Fakti

31 Декември, 2019 11:14 15 587 40

Работници получиха първите китайски "тѐсли"

  • tesla-
  • model 3-
  • завод-
  • гигафабрика-
  • китай

Служители на шанхайската гигафабрика на Tesla станаха собственици на първите 15 електромобила Model 3, сглобени в завода, съобщава Bloomberg. Към момента от китайския конвейер слизат по 1 000 коли седмично, а делът на местните компоненти и детайли за изработката им е 30% с перспектива да достигне 100% до края на 2020 г.

Доставките на китайски Model 3 за обикновени клиенти започват през януари на цени от 355 800 юана (€45 575). Очаква се обаче най-малката Tesla да поевтинее с поне 20% с увеличаването на местните доставчици и обема на производството до планираните 250 000 електромобила годишно.

През ноември стана ясно, че през 2021 г. американската компания ще строи нова гигафабрика край Берлин. Заводът ще се намира недалеч от летището на германската столица, а първият електромобил, който ще се качи на немския конвейер, ще бъде малкият кросоувър Model Y.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 пояснение

    40 1 Отговор
    "Малкия" кросоувър Model Y всъщност е голям за разбиранията в Европа.
  • 2 Буко Баламата

    67 47 Отговор
    Аз ше си карам "печката"и ми дреме на хаспела за тия тесли и манарчета!
  • 3 Добра цена

    56 17 Отговор
    45 хил. евро, ако поевтинее с 20 процента става 35 хил. евро. Е, колкото един Голф с някой друга екстра.

    Коментиран от #12, #24

  • 4 еййй

    48 15 Отговор
    страшна реклама за балъци. Тези работници вероятно като всички китайци са много богати или просто са "висши " кадри.

    Коментиран от #6

  • 5 мани мани

    22 17 Отговор
    но инак американско производство де :) мхм :)
    и аз тъй "произвеждам" :) задавам дизайна от тук, мятам го там, ония изцъклените буфкат, dhl или китайската поща ми го носи, аз сглабям, добавям поне бая бг неща и те така :) инак е българско де :)

    Коментиран от #7

  • 6 Еййййй

    27 33 Отговор

    До коментар #4 от "еййй":

    И колко богати да са? Цената е нормална или не виждаш? И е на ток, а не на бензин! Та стига вече с тези скъпи Тесли! Вече не са!

    Коментиран от #28

  • 7 фффф

    19 5 Отговор

    До коментар #5 от "мани мани":

    И какво произведе така? Продаде ли го, или пусна водата?

    Коментиран от #17, #18

  • 8 mediator37

    41 25 Отговор
    46000 евро за два електродвигателя и сто кила литий не са ли множко?

    Коментиран от #16

  • 9 mediator37

    51 19 Отговор
    Нали основната идея на електричките беше: "Много по-малко детайли- много по-евтино."
    А какво излезе- дране кожи на балъците.

    Коментиран от #11

  • 10 фффф

    42 13 Отговор
    На сичкото селяк от сега да го успокоя - споко пичове, не е задължителна! Като не ви кефи, не я купувайте. ЧНГ

    Коментиран от #36

  • 11 Така е да

    25 15 Отговор

    До коментар #9 от "mediator37":

    Че то си е по-евтино. Колко харчи на 100 и колко е поддръжката, като сравниш с ДВГ кола?

    Коментиран от #13

  • 12 Плевньо

    14 6 Отговор

    До коментар #3 от "Добра цена":

    Ами пълен бойкот на Голф и Тесла щом не дойдоха в България!
  • 13 mediator37

    16 6 Отговор

    До коментар #11 от "Така е да":

    Искаш да кажеш, че съзнателно я продават със свръхпечалба, несъразмерна с разходите, защото купувачът евентуално ще е на далавера.
  • 14 омъскаряване

    11 9 Отговор
    Made in China, нашите джендъри знаят, защо ;)))
  • 15 Някой си

    14 6 Отговор
    Значи, като зема Теслата! 😂
  • 16 Гост

    18 3 Отговор

    До коментар #8 от "mediator37":

    Е па ето ти на теб пазарна ниша - произведи подобно и го продавай по-евтино с 2-3 хил.евро и ще станеш милиардер. ДАВАЙ ДЕ!
  • 17 мани мани

    10 8 Отговор

    До коментар #7 от "фффф":

    не искам да казвам точно каква е стоката, защото ще се издам бая :) единствен съм в бг-то, но продажбите са нищожни :) просто ми е проект, в който наливам парички :) скъпо хоби :) и не дотам толкова скъпо хоби :) но ползвам оем или и инак казано технологично ишлеме :) богатеят си ония с машините и ноухаут-то, и човекоресурса дет' си ги имат - аз не :) но именно световно известни марки като: адидас, найк, ейпъл, дел, бмв, 'цедес и мноооо' други - това правят - търсят оем фабрики :) 'сичко им е на ишлеменце :) само адидас ползват над 1000 фабрики по света! другите "марки" тоже! в кавички, понеже са едни никакви марки, ама на... пънем се да ги купуваме :) мойта никой я не ще :) не ми е проблем :) яд ме е, че се ползват колаборации и ишлемета в капитализма, а няма почти на 100% производство, което е върха! връх вече непостижим за никои фирми! номерът е: собствено със затворен цикъл! до се доближава поне до 100-то %-та :)

    Коментиран от #19

  • 18 мани мани

    8 2 Отговор

    До коментар #7 от "фффф":

    може да се каже, че пуснах водата :) или че пия студената водичка :)
    не ми са проблем някакви си пари! важното е, да се замаявам с нещо :) парите идват от други неща, за да има за ядене и другите тъпотии :)
  • 19 Аха

    5 1 Отговор

    До коментар #17 от "мани мани":

    Е то що не искаш да кажеш? Не искаш ли да си направиш реклама или не ти е изгодно?
  • 20 Пламен Гергов

    11 15 Отговор
    Лоша инвестиция. Колко трябва да я караш , за да има икономически ефект ?
  • 21 Герго Пламенов

    17 14 Отговор
    Добра инвестиция. Спестява от първия километър и от първото спиране на синя зона.
  • 22 бах

    17 4 Отговор
    с тез алчници управляващите мислите ли че синя зона ще е безплатна ако всички се напълните с елекромобили

    Коментиран от #23

  • 23 Как не

    16 3 Отговор

    До коментар #22 от "бах":

    С това темпо, с което се продават у нас, синята зона ще е безплатна поне още 100 години. Имаме 1000 електрически коли от 4 млн. Така, че 100 години най-малко след това на половин цена.
  • 24 божко

    7 7 Отговор

    До коментар #3 от "Добра цена":

    За 35 евро ще вземеш кодиак с по постно оборудване мани го голфа
  • 25 дявола

    16 8 Отговор
    Теслата е за дърводелци нормалните хора знаят какво да си купят
  • 26 Дружинката расте

    22 6 Отговор
    Cпиcък нa пeдaлитe и джeндъритe нa Фaкти: Жoркo Кacaбoв, Бoриcлaв Пoпoв пeдoфилa, дeтeтo гocт oт Нoрвeгия c мнoгoтo никoвe, всички модерасти, гъбaря, двaмaтa тecлaрacти, вcички пeдeрaтoри, мнeниe, oня cъc cцeпeния гъз, Зaйo Бaйo (тoй e гeй), смукача, имa и oщe, прoпуcкaм някoй, мoгaт дa cи дoбaвят никoвeтe, Aлeкcaндър Пeткoв зaceгa e кaндидaт члeн нo явнo имa пoтeнциaл

    Коментиран от #27, #39

  • 27 Жорко Касабов

    7 14 Отговор

    До коментар #26 от "Дружинката расте":

    П. далите Антиелектрици да не пишат в статиите, които пускам.

    Коментиран от #29

  • 28 Бачо Киро

    25 5 Отговор

    До коментар #6 от "Еййййй":

    Стига дрънка глупости. Нямаш си хал хабер от икономика. Колко купуват коли от 45000 евро нагоре мислиш? Не били скъпи, шматка... По-голямата част от хората купуват автомобили между 15 и 30 000 евра, дори "евтината" Тесла е с 50% над горната граница. Множеството, дето карат коли по 50000+ евра съществуват само в кухите ви лейки...
  • 29 Касаб Жорков

    15 9 Отговор

    До коментар #27 от "Жорко Касабов":

    Не ти ли омръзна да пускаш статии само за тази педерастка Тесла и да четеш едни и същи джендърски коментари от боре педофила и детето гост?

    Коментиран от #30

  • 30 Жорко Касабов

    11 13 Отговор

    До коментар #29 от "Касаб Жорков":

    Напротив. Харесва ми, как оборват тъпите ви опорки! Статиите ще продължат, ако не ти харесва сменяш сайта!

    Коментиран от #32

  • 31 123

    13 1 Отговор
    Ако беше 45 000 евро, щях да си я купя в БГ. Само че тук 1-во я няма още, и 2-ро най-евтината е поне 50 000евро от най-близката държава имаща официално Тесла дилърство
    :(

    Коментиран от #33

  • 32 Касаб Жорков

    9 7 Отговор

    До коментар #30 от "Жорко Касабов":

    Оборват с гол гъз.
  • 33 Иван

    13 1 Отговор

    До коментар #31 от "123":

    Твоят коментар ми направи впечатление и погледнах колко ще ми струва Модел 3 в Чехия. Стандартната му цена е милион 119 хиляди крони. Това е над €50,000. Опцията е да взема т'слата на изплащане, като давам €5,000 сега и после плащам по хиляда и двеста лева всеки месец в продължение на 5 години. Не е непосилно за мен, но няма икономически смисъл, защото разполагам с чисто нов бюджетен Хюндай на 6 м. от датата на производство, т' слата нямам място да я зареждам, няма смисъл да хвърлям толкова пари наведнъж, парите са съизмерими с нелош апартамент недалеко от Прага... Може би след 5 години, когато ще съм разкарал Хюндая... Кой знае...

    Коментиран от #34

  • 34 Стоян

    20 8 Отговор

    До коментар #33 от "Иван":

    Аз за 34 хиляди долара си купих чисто нов японски пикап най високо ниво на изпълнение, с абсолютно всички възможни офроуд и лукс екстри, пълна глупост е да дам почти двойно повече за тоя кафез Тесла Модел 3.
  • 35 така така

    7 6 Отговор
    . аз имам една тесла на село...
  • 36 Ами

    0 7 Отговор

    До коментар #10 от "фффф":

    Съгласен съм жетва на селяци като всичко друго комп телефон Китай 10 пъти по евтино и ел коли. Балъци виж как се набутах за справка аз съм телефон за 560 лева параметри повече от ай фон. Купувай сельо 😆
  • 37 Добряк

    10 1 Отговор
    ЧНГ на всички, вкл. и на дружинката педерасти, човещина е, все пак и те са хора
  • 38 гошо

    0 0 Отговор
    Абе Жоре, га ща са научиш дас качуеш портрети ва?
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.