ФАКТИ.БГ

Новите дизелови мотоциклети на морските пехотинци

Публикувана: 2 Юни, 2020 15:26
36 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 20600
Новите дизелови мотоциклети на морските пехотинци
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 33 гласа.

Мотоциклетът, който се използва от американските военни на практика представлява модернизиран вариант, направен на базата на стоков Kawasaki KLR650. Този вид мотоциклети се използват в американските войски от доста време. Но сега, с модифицирания силов тракт, използването става още по-удобно и по-лесно.

Мотоциклетите могат да се движат, както с обикновено дизелово гориво, така и керосин. Военната версия е обозначена с индекса M103M1. Какви обаче са промените по модернизирания двигател? Според калифорнийското бюро, което се е занимавало с модернизацията, промените водят до два пъти повече мощност от преди.

Освен всичко друго, мотоциклетът се оказва и много икономичен - изразходва само около 2.5 литра гориво на 100 километра. Другите промени в сравнение с японските мотоциклети са свързани с факта, че всички отразяващи повърхности, включително вилката, са напълно затворени.

Това се прави с цел за да се избегнат отблясъци и отражения - необходимо условие, за да се запази секретността на придвижване. За същата цел е модернизирана и цялата осветителна техника. Резервоарът е увеличен до 23 литра.

И още нещо любопитно - всички части са допълнително доработени, за да са по-водоустойчиви и защитени от прах и мръсотия. След модернизацията мотоциклетът все още е предназначен само за военните и не се продава на цивилни.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 33 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Еглон Дизел
1 Отговор
Бе как дизелов?! Дизела е вреден ! Да бяха оборудвали армията с някой електрически мъскоциклет!!!

Коментиран от #5, #10, #12, #13, #20, #36


Оценка:
-28 +120

Стаматов
2 Отговор
Едно време ми мина през главата че може да се направи страхотен мотор на базата на малкото 1.6Д Фолксваген двигателче, щеше да е 1600 кубиков чопър или от тези с широко кормило - разходът щеше да 3-4 литра на 100

Коментиран от #15, #17, #18, #35


Оценка:
-12 +33

дизел
3 Отговор
Не е споменато, че като докато изгориш един резервор вече си пипнал вибрационна болест.

Коментиран от #28


Оценка:
-36 +43

4
Този коментар е премахнат от модератор
Българин
5 Отговор

До коментар #1 от "Еглон Дизел":


То в армията има и воини не само дрогирани жендъре. Или предлагаш онези дето те нападат да пият по една бира докато си зареждаш ел.тротинетката???

Коментиран от #11


Оценка:
-10 +26

Човек
6 Отговор
Никак не зле ендуро 2.5нафта.Мое мнение не съм"професионален"моторист карам бавно за кеф основно балкана...

Оценка:
-1 +41

дизел електрик
7 Отговор
мотоциклет с дизел е като хипопотам с прашки. Между другото един колега имаше едноцилиндров немски дизел от 50-те, 60-те години. И да бяха сложили веригата в гумен маншон, като на ижака и явата

Коментиран от #24


Оценка:
-15 +12

ддд
8 Отговор
23 литра резервоар? за да мине 1000 км без зареждане..............всъщност мотоциклети на дизел НЯМА

Коментиран от #9, #19


Оценка:
-44 +7

9
Този коментар е премахнат от модератор
гост
10 Отговор

До коментар #1 от "Еглон Дизел":


Единствената причина е така наречена едногоривност , заради в пъти по-лесната логистика !! Което ще рече , че всички машини в армията е най-добре да ползват едно гориво , заради много по-лесна доставка и възможност да се прехвърли от една машина на друга !! И тъй като транспортните и бронирани машини ползват основно дизел и керосин , няма за едни мотоциклети и други по-дребни машини да се организира купуване и доставка на бензин !! Което скоро ще бъде сменено с електричество !!! Което пък е най-универсалното и перспективно "гориво" !! Да не говорим , че е възможно ДОБИВАНЕТО му на място и то сравнително лесно , което пък е невъзможно за изкопаемите боклуци !!

Оценка:
-25 +24

гост
11 Отговор

До коментар #5 от "Българин":


И за теб коментар 10 , а да не споменавам , че "джендъра" е само тоя , дето е толкова голям комплексар да се отъждествява с миризливи пушилници !!!

Оценка:
-11 +8

гост
12 Отговор

До коментар #1 от "Еглон Дизел":


Армията на бъдещето ще изисква много повече енергия, отколкото днешната армия. Оръжията с насочена енергия, електромагнитните релсови пушки, електрическите превозни средства, дроновете и войниците, свързани в защитена комуникационна мрежа, ще изискват електрическа енергия.

Дори се говори, че наследниците на танковете ще могат да бъдат захранвани с батерии. Тези оръжейни платформи обещават подобрена способност да защитят силите и да водят битката при противника, дори и да изискват повече енергия. На бойното поле енергията и технологиите действат като "умножители на силата", които позволяват на американските войници да бъдат по-смъртоносни и по-малко уязвими.

Докато оръжейните системи и информационните технологии направиха революция на бойното поле, военните разчитат на същата система на течно гориво на базата на петрол, доставяна по тръбопроводи, камиони и кораби, на която Айзенхауер бе принуден да разчита през 1944 г. Тези ограничения за военните бяха забележимо признати от генерал Матис след неговото бързо настъпление през 2003 г. до Багдад, когато той заяви, "отвържете ни от връзката с горивото" !!!!!!

Коментиран от #16, #23, #27


Оценка:
-12 +7

гост
13 Отговор

До коментар #1 от "Еглон Дизел":


Време е за промяна. Енергийните нужди на бъдещата сила ще бъдат предимно електрически, така че армията има избор как да се захранва. Вече войниците презареждат батерии със слънчева енергия, а напредъкът в технологията на батериите позволява по-леко и по-устойчиво съхранение на енергия. Армията се нуждае от повече и по-добри батерии. Но за да отговори на по-високите енергийни нужди на следващото поколение оръжейни системи, армията се нуждае от генератор, който може драстично да увеличи количеството на тактическата енергия. Само ядрената енергия може да осигури енергийната плътност, необходима, за да има малка логистична опашка. Не е преувеличение да се каже, че разполагането на подвижни, микроатомни електроцентрали би довело до революционна военна логистика за 21 век. През 2018 г. докладът на заместник-началника на армията за мобилните атомни електроцентрали за наземни операции нарече това "класически пример за разрушителни иновации." Броят на конвоите с гориво ще бъде драстично намален и евентуално елиминиран, ако експериментите на армията с изцяло електрическа бригада се окажат успешни.

Коментиран от #21


Оценка:
-12 +9

Ivan S
14 Отговор
Не знам... след 1000 км вибрация и стимулация на простата зорлен обръщаш резбата. Мдаа и шмайзера сочи 12 след като скокнеш от мотора.

Оценка:
-7 +21

Тодор
15 Отговор

До коментар #2 от "Стаматов":


Какво говориш, бе човек, какви 3-4 л? Моята Октавия гори толкова на дълъг път и по- точно 3,8/100 ! Говорим за 1.6 тди, дзг, 2012 г.

Оценка:
-12 +7

гостенче
16 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Пий си хапчетата щях да кажа момче ама не те знам какво си. М/у другото за казарма чувал ли си?

Оценка:
-7 +17

Vagabond
17 Отговор

До коментар #2 от "Стаматов":


Не знам кога е едно време,но такива мотоциклети има от много време..

Оценка:
-2 +14

Vagabond
18 Отговор

До коментар #2 от "Стаматов":


Не знам кога е едно време,но такива мотоциклети има от много време..

Оценка:
-5 +5

19
Този коментар е премахнат от модератор
Т35
20 Отговор

До коментар #1 от "Еглон Дизел":


Секи случаи е по чист от уловен бензин.

Коментиран от #22


Оценка:
-7 +5

21
Този коментар е премахнат от модератор
Бай хой
22 Отговор

До коментар #20 от "Т35":


Да не говорим пък колко е по чист от изтърван бензин.

Коментиран от #29


Оценка:
-1 +11

Komapak
23 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Танкове на батерии. Ти верно полудя.

Оценка:
-3 +15

Бензиновтанк
24 Отговор

До коментар #7 от "дизел електрик":


Като не знаеш, по добре не се издавай, това се прави за да не се снабдяват частите с бензин, вс машини ако са дизел...

Оценка:
-1 +3

осо
25 Отговор
По-голям боклук не бях виждал !

Оценка:
-6 +2

еей
26 Отговор
От кога търся такъв.Точно този ми трябва.

Оценка:
-1 +3

27
Този коментар е премахнат от модератор
333
28 Отговор

До коментар #3 от "дизел":


Едва ли ще се наложи цял резервоар, като го гледам какъв е. Ако стигнеш до половината ще си късметлия.
Дизелов мотоциклет е патетично. Имаше едни които почнаха да правят мотоциклети със двигател от Смарт. Фалираха скоропостижно. Звука беше потресаващ.

Оценка:
-3 +2

Вин Бензин
29 Отговор

До коментар #22 от "Бай хой":


Ами от гонен- недогонен?

Оценка:
-1 +0

мдам
30 Отговор
Това не е новина - такива машини се правят от години. В Европа няколко фирми правят доработки на индийски дизелови мотоциклети, има и варианти с два вала, за успокояване на вибрациите.

Оценка:
-1 +2

капитана
31 Отговор
Това да не е плуваща или летяща моторетка, че като гледам е на самолетоносач. Била боядисана, за да няма отблясъци и да не се вижда, обаче дизеловият мотор ще се чува от няколко километра. Противника наистина ще бъде изненадан, като види завалията на мотор да идва. Може да умре от смях. А ракетите с топлинно насочване ще ги пукат, като пуканки тези пърпорещи машини. Истината е в електрическите моторетки. Безшумни и без топлинно привличане.

Оценка:
-3 +2

Хахахах
32 Отговор
Тия що не направят и парен мотоциклет..

Оценка:
-1 +0

Шмати
33 Отговор
От много време ( още преди да изнесат основното производство в Индия ) Енфийлд произвеждат дизелов " Бълет" за военни цели . Има и армейско АТВ със този двигател . Виждал съм и двете .

Оценка:
-0 +4

34
Този коментар е премахнат от модератор
35
Този коментар е премахнат от модератор
Prodiesel
36 Отговор

До коментар #1 от "Еглон Дизел":


Бензина е по вреден за природата

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Реджеп Ердоган
Турският президент към руския си колега Путин
Да се отървем от злото Асад!"

Още бисери