Китайската компания Contemporary Amperex Technology (CATL) обяви, че започва серийно производство на акумулатор, който запазва работоспособността си дори след 2 млн. км и 16 години, съобщава Bloomberg. За сравнение сега използваните в електромобилите батерии издържат около 240 000 км и 8 години.
CATL е доставчик на акумулатори за множество производители, след които BMW, Volkswagen и Toyota. През февруари китайският производител сключи двугодишен договор и с Tesla.
Новият суперакумулатор е по-скъп с около 10% от масовите батерии, с които се оборудват повечето електромобили в момента. От CATL смятат, че безпрецедентно високият ресурс на разработката им ще позволява повторно използване, тъй като акумулаторът може да надживее самия електромобил.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Стани богат
Коментиран от #2
11:15 10.06.2020
2 Осама
До коментар #1 от "Стани богат":
Те ще рециклират боб газове11:40 10.06.2020
3 Баси
Коментиран от #4
11:50 10.06.2020
4 Не се знае
До коментар #3 от "Баси":
Може да ги осъди за милиарди, за съсипан бизнес.12:05 10.06.2020
5 И сега кво излиза
Коментиран от #7, #38
12:29 10.06.2020
6 Полезно
12:42 10.06.2020
7 pepy
До коментар #5 от "И сега кво излиза":
Раздел "Технологии"... статия за акумулатори... и за капак расизъм... егати наклона, ама карай - важно е лафът да върви... нали троловете са за това...Коментиран от #9
12:49 10.06.2020
8 Jack Bauer
Коментиран от #21, #23
12:52 10.06.2020
9 onq s konq
До коментар #7 от "pepy":
От 8 коментара 5 са за расизъм или политика, какво да говорим, повечето са хъшове ...12:54 10.06.2020
10 Българин
13:05 10.06.2020
11 Гражданин
13:52 10.06.2020
12 Пак фалшиви новини
14:16 10.06.2020
13 ДимДим
Коментиран от #15
16:18 10.06.2020
14 Бобокови
17:25 10.06.2020
15 Бъркаш жестоко
До коментар #13 от "ДимДим":
Очевидно не следиш новините. От Тесла обявиха малко по-малък пробег - 1,6 милиона вместо 2 милиона километра, но за сметка на това цената на батериите не е 10% повече от сегашната, а два ПЪТИ по-ниска от сегашната. Ти ако си автомобилен производител или клиент, коя батерия би избрал, при положение, че надали някой автомобил въобще ще измине дори милион километра, а 99% от автомобилите няма да изминат дори половин милион километра. Ще купиш ли китайските батерии които са 100% по-скъпи, само защото на хартия били по-добри?Коментиран от #16, #17
18:10 10.06.2020
16 гост
До коментар #15 от "Бъркаш жестоко":
Теслата е с китайска батерия умнико (MADE IN P.R.C.) превежда се PEOPLES REPUBLIC OF CHINA. Аре беги да береш картофи.Коментиран от #25
18:21 10.06.2020
17 гост
До коментар #15 от "Бъркаш жестоко":
Освен това леко е пропуснато в статията да се спомене, че въпросната компания е НАЙ ГОЛЕМИЯ производител на батерии в света.Коментиран от #19
18:24 10.06.2020
18 Умникът
Коментиран от #20
19:08 10.06.2020
19 Така е!
До коментар #17 от "гост":
Това е най-големия производител на батерии в света, но най-големия производител на батерии за електромобили в света е Тесла. Поне до 2019 година беше така, сега не знам.19:25 10.06.2020
20 Гос
До коментар #18 от "Умникът":
Я се разберете с гост от ком.16, че той твърди друго.20:04 10.06.2020
21 Георги Янков
До коментар #8 от "Jack Bauer":
Джак , става въпрос за стартов акумулатор , не за електромобил .Коментиран от #22
20:18 10.06.2020
22 гост
До коментар #21 от "Георги Янков":
Първо "стартови " литиеви акумулатори никой не прави и второ CATL е най-големия производител именно на батерии за електромобили !!! И не се занимава с глупави "стартерни" акумулатори , дори в статията са ти написали договори с кои фирми за батерии за ЕЛЕКТРОМОБИЛИ има !20:32 10.06.2020
23 гост
До коментар #8 от "Jack Bauer":
Точно това значи ! И какво , много или малко ти се вижда ?20:35 10.06.2020
24 Тодор
Коментиран от #32
20:38 10.06.2020
25 гост
До коментар #16 от "гост":
Тесла купува клетки за фабриката в КИТАЙ , която произвежда автомобили ЗА Китай !!! Американския завод , който произвежда за САЩ и Европа НЕ ПОЛЗВА от тия клетки , а от собственото си производство от гигафабриката в Невада ! И когато стане завода за батерии в Шанхай , до завода за автомобили , който се завършва в момента , също ще спре да купува от CATL , колкото и да ти е неприятно !Коментиран от #26, #27
20:41 10.06.2020
26 гост
До коментар #25 от "гост":
а хах, сериозно ли? Кой го каза това ти ли? Батко ти Мъск защо построи фабрика за тесли в Шанхай а не в Бангладеш примерно??? Отговори си на въпроса и продължавай да береш картофи. Останалите които цъкат минусчета на коментар 17 нека се разровят из нета, има достатъчно инфо и не съм го измислил аз. Без значение колко ще цъкате, фактите са си фактиКоментиран от #28
20:52 10.06.2020
27 гост
До коментар #25 от "гост":
Също така Китай е НАЙ ГОЛЕМИЯ автомобилен пазар и производител в света, да си го провериш и да го запомниш, важно е.Коментиран от #29, #30
20:57 10.06.2020
28 Ами какво да пише
До коментар #26 от "гост":
След като фабриката на Тесла се намира в Шанхай, какво искаш да пише на батериите произведени в тази фабрика? Разбира се, че ще пише произведено в Китай. На айфоните какво пише, въпреки че iPhone е американска фирма?21:00 10.06.2020
29 Е и?
До коментар #27 от "гост":
А ти да провериш и запомниш, че CATL не означава Китай. Да провериш и запомнящ че Тесла е най продавания електромобил в света и произвежда най-много електромобили в световен мащаб. Прави разликата между държава и фирма! В Китай има много фирми.21:04 10.06.2020
30 Забравих да спомена
До коментар #27 от "гост":
Също така забравих да спомена, че Тесла е автомобилния производител с най-висока пазарна капитализация в света. Замисли се, защо успя да детронира дори toyota, която доскоро водеше с почти двойно по-висока цена от следващият в класацията Volkswagen? Не е ли очевидно, че пропускаш нещо, който останалите са видяли в Тесла?21:22 10.06.2020
31 ASD
Батериите на Тойота Приус, започват да дават изгорели клетки на 4-година или 200 000км. Тесли-те и те започват да дават фира към четвъртата година и 200 000км. 8-години е само рекламна зарибявка.
Накрая ако се сметне цената на километър при електромобила при 8г. или 400 000км+цена за нова батерия/на 200 000 км смяна/ и дизелак+гориво за 400 000км, ще излезе изненадата, че дизелака е по-евтин на км.
п.п.
Тесла задмина Тойота по пазарна капитализация, защото Тесла е ПИРАМИДА, която се занимава със привличане на капитал под маската на зелена технология.
Коментиран от #33, #35
22:44 10.06.2020
32 Пръцко
До коментар #24 от "Тодор":
Явно не си чувал, че освен стартерни, има и тягови акумулатори, а и много други видове...00:53 11.06.2020
33 Престани да лъжеш нагло
До коментар #31 от "ASD":
Вече отдавна има 4-годишни тесли и нямат проблеми с батериите. Нямат проблеми и 8-годишните. Единствено се наблюдават проблеми при автомобилите които се зареждат само на бързи зарядни станции и са минали над 400 хиляди километра, което се равнява на 1000 цикъла, колкото беше живота на предишните батерии. Сегашните имат живот четири пет хиляди цикъла. Сам можеш да сметнеш километрите.08:06 11.06.2020
34 Бай Митьо
10:11 11.06.2020
35 Тесла пирамида?
До коментар #31 от "ASD":
Не вярвах че все още има наивници, които да смятат така. Сега остана да кажеш и че до една година Тесла ще фалира? Тесла изпревари toyota по пазарна капитализация, защото всички видяха, че Тесла е поела по правилния път преди 10 години и вече има реални продукти, които се купуват масово, за разлика от водородните блянове на toyota. Toyota само преди година обясняваше как ще прави само хибриди, защото предлагането на батерии било ограничено и нямало да има достатъчно за електромобили. Тесла от друга страна, не се интересува какво е предлагането на батерии, защото винаги е смятала, че сама ще си ги произвежда в необходимите количества и на ниска цена. Миналата година даже за малко да бие шута на panasonic, защото не успяваха да произведат обещаното количество, въпреки че всичко им беше осигурено от Тесла, включително материалите, технологията и завода.Затова сключиха договори и с корейците от LG и с китайците от CATL за производство на батерии по технология на Тесла за китайския пазар, докато подготвят собственото си производство на клетки в гигафабриката в Китай.
11:43 11.06.2020
36 Пешо бе
14:31 11.06.2020
37 Именно
06:27 12.06.2020
38 Антон
До коментар #5 от "И сега кво излиза":
Ама много от откритията в недемократични страни стават във фирми, собственост на демократични.08:12 12.06.2020
39 фи32рт38ъж84ъ
11:47 23.06.2020