Last news in Fakti

10 Юни, 2020 11:11 11 586 39

Китайци извадиха акумулатор с ресурс 2 млн. км

  • contemporary amperex technology-
  • батерия-
  • акумулатор

Китайската компания Contemporary Amperex Technology (CATL) обяви, че започва серийно производство на акумулатор, който запазва работоспособността си дори след 2 млн. км и 16 години, съобщава Bloomberg. За сравнение сега използваните в електромобилите батерии издържат около 240 000 км и 8 години.

CATL е доставчик на акумулатори за множество производители, след които BMW, Volkswagen и Toyota. През февруари китайският производител сключи двугодишен договор и с Tesla.

Новият суперакумулатор е по-скъп с около 10% от масовите батерии, с които се оборудват повечето електромобили в момента. От CATL смятат, че безпрецедентно високият ресурс на разработката им ще позволява повторно използване, тъй като акумулаторът може да надживее самия електромобил.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 47 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Стани богат

    52 7 Отговор
    И кво ще рециклират Бобокови ?

    Коментиран от #2

  • 2 Осама

    27 7 Отговор

    До коментар #1 от "Стани богат":

    Те ще рециклират боб газове
  • 3 Баси

    34 7 Отговор
    Тия китайци ще оставят Бобокови без прехрана.

    Коментиран от #4

  • 4 Не се знае

    20 9 Отговор

    До коментар #3 от "Баси":

    Може да ги осъди за милиарди, за съсипан бизнес.
  • 5 И сега кво излиза

    33 25 Отговор
    Недемократичните държави са с повече иновации от уж демократичните, които още се борят с расизма....? Само давам наклон за разсъждения.

    Коментиран от #7, #38

  • 6 Полезно

    23 0 Отговор
    Кога ще бъде на европейския пазар?
  • 7 pepy

    26 6 Отговор

    До коментар #5 от "И сега кво излиза":

    Раздел "Технологии"... статия за акумулатори... и за капак расизъм... егати наклона, ама карай - важно е лафът да върви... нали троловете са за това...

    Коментиран от #9

  • 8 Jack Bauer

    17 2 Отговор
    В случай че с едно зареждане се изминават около 500 км значи този акумулатор издържа 4'000 презареждания?! Правилно ли смятам?

    Коментиран от #21, #23

  • 9 onq s konq

    17 2 Отговор

    До коментар #7 от "pepy":

    От 8 коментара 5 са за расизъм или политика, какво да говорим, повечето са хъшове ...
  • 10 Българин

    5 1 Отговор
    Боксови са натрупали за 100 години напред.
  • 11 Гражданин

    10 1 Отговор
    На всяко гърне похлупак Ами -Едно голямо браво и с пожелание за още по големи успехи
  • 12 Пак фалшиви новини

    11 5 Отговор
    Не ви ли омръзна "леко да се обърквате" при всяка новина за електромобили? "Без да искате" този път сте се объркали при превода и вместо осем години гаранция, сте написали че живота на съвременните литиево-йонни батерии е осем години, което няма нищо общо с действителността. Първите тесли вече направиха над осем години и не се наблюдава падане на капацитета следствие на изминатите години, а само в следствие на изминатите километри и начина на зареждане.
  • 13 ДимДим

    6 6 Отговор
    Дори и на половина от написаното да е истина Американците пак ще им дишат прахоляка на Китайците. Е затова Китай вече не са заплаха за САЩ. А Божинови не ги меслете за тях работа ще има в задния двор на Европа.

    Коментиран от #15

  • 14 Бобокови

    1 2 Отговор
    Как какво..ще..Ще бобокаме рециклиране..5356
  • 15 Бъркаш жестоко

    7 14 Отговор

    До коментар #13 от "ДимДим":

    Очевидно не следиш новините. От Тесла обявиха малко по-малък пробег - 1,6 милиона вместо 2 милиона километра, но за сметка на това цената на батериите не е 10% повече от сегашната, а два ПЪТИ по-ниска от сегашната. Ти ако си автомобилен производител или клиент, коя батерия би избрал, при положение, че надали някой автомобил въобще ще измине дори милион километра, а 99% от автомобилите няма да изминат дори половин милион километра. Ще купиш ли китайските батерии които са 100% по-скъпи, само защото на хартия били по-добри?

    Коментиран от #16, #17

  • 16 гост

    15 3 Отговор

    До коментар #15 от "Бъркаш жестоко":

    Теслата е с китайска батерия умнико (MADE IN P.R.C.) превежда се PEOPLES REPUBLIC OF CHINA. Аре беги да береш картофи.

    Коментиран от #25

  • 17 гост

    15 5 Отговор

    До коментар #15 от "Бъркаш жестоко":

    Освен това леко е пропуснато в статията да се спомене, че въпросната компания е НАЙ ГОЛЕМИЯ производител на батерии в света.

    Коментиран от #19

  • 18 Умникът

    5 10 Отговор
    Еми умничък съм си, най-умния на мама. Мама ми каза, че на всички Тесла модел 3 произведени в Америка, Tesla монтира батерии които са произведени в гигафабриката в Щатите, от panasonic по разработка на Tesla и на тях пишело made in USA. Ама тя сигурно ме лъже, защото там където ги раздават опорки те на антиелектриците ви разказват как батериите се правят в Китай, а всичката електроника от bosch в Германия. Няма нищо, че Тесла дори чипът на автопилотът си е проектирала самостоятелно и се произвежда под техен патент.

    Коментиран от #20

  • 19 Така е!

    4 3 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Това е най-големия производител на батерии в света, но най-големия производител на батерии за електромобили в света е Тесла. Поне до 2019 година беше така, сега не знам.
  • 20 Гос

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "Умникът":

    Я се разберете с гост от ком.16, че той твърди друго.
  • 21 Георги Янков

    0 5 Отговор

    До коментар #8 от "Jack Bauer":

    Джак , става въпрос за стартов акумулатор , не за електромобил .

    Коментиран от #22

  • 22 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "Георги Янков":

    Първо "стартови " литиеви акумулатори никой не прави и второ CATL е най-големия производител именно на батерии за електромобили !!! И не се занимава с глупави "стартерни" акумулатори , дори в статията са ти написали договори с кои фирми за батерии за ЕЛЕКТРОМОБИЛИ има !
  • 23 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Jack Bauer":

    Точно това значи ! И какво , много или малко ти се вижда ?
  • 24 Тодор

    0 4 Отговор
    Китайците са умни хора,но от кога акумубаторите се водят на пробег,а не на години? това да не са автомобилни гуми ?

    Коментиран от #32

  • 25 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Тесла купува клетки за фабриката в КИТАЙ , която произвежда автомобили ЗА Китай !!! Американския завод , който произвежда за САЩ и Европа НЕ ПОЛЗВА от тия клетки , а от собственото си производство от гигафабриката в Невада ! И когато стане завода за батерии в Шанхай , до завода за автомобили , който се завършва в момента , също ще спре да купува от CATL , колкото и да ти е неприятно !

    Коментиран от #26, #27

  • 26 гост

    5 0 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    а хах, сериозно ли? Кой го каза това ти ли? Батко ти Мъск защо построи фабрика за тесли в Шанхай а не в Бангладеш примерно??? Отговори си на въпроса и продължавай да береш картофи. Останалите които цъкат минусчета на коментар 17 нека се разровят из нета, има достатъчно инфо и не съм го измислил аз. Без значение колко ще цъкате, фактите са си факти

    Коментиран от #28

  • 27 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Също така Китай е НАЙ ГОЛЕМИЯ автомобилен пазар и производител в света, да си го провериш и да го запомниш, важно е.

    Коментиран от #29, #30

  • 28 Ами какво да пише

    6 0 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    След като фабриката на Тесла се намира в Шанхай, какво искаш да пише на батериите произведени в тази фабрика? Разбира се, че ще пише произведено в Китай. На айфоните какво пише, въпреки че iPhone е американска фирма?
  • 29 Е и?

    5 6 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    А ти да провериш и запомниш, че CATL не означава Китай. Да провериш и запомнящ че Тесла е най продавания електромобил в света и произвежда най-много електромобили в световен мащаб. Прави разликата между държава и фирма! В Китай има много фирми.
  • 30 Забравих да спомена

    5 5 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Също така забравих да спомена, че Тесла е автомобилния производител с най-висока пазарна капитализация в света. Замисли се, защо успя да детронира дори toyota, която доскоро водеше с почти двойно по-висока цена от следващият в класацията Volkswagen? Не е ли очевидно, че пропускаш нещо, който останалите са видяли в Тесла?
  • 31 ASD

    2 6 Отговор
    Въобще ми е неясно, как ги смятат километрите на акумулатора? Виж годините и броя на презарежданията е по-лесно за смятане.
    Батериите на Тойота Приус, започват да дават изгорели клетки на 4-година или 200 000км. Тесли-те и те започват да дават фира към четвъртата година и 200 000км. 8-години е само рекламна зарибявка.

    Накрая ако се сметне цената на километър при електромобила при 8г. или 400 000км+цена за нова батерия/на 200 000 км смяна/ и дизелак+гориво за 400 000км, ще излезе изненадата, че дизелака е по-евтин на км.

    п.п.
    Тесла задмина Тойота по пазарна капитализация, защото Тесла е ПИРАМИДА, която се занимава със привличане на капитал под маската на зелена технология.

    Коментиран от #33, #35

  • 32 Пръцко

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Тодор":

    Явно не си чувал, че освен стартерни, има и тягови акумулатори, а и много други видове...
  • 33 Престани да лъжеш нагло

    4 0 Отговор

    До коментар #31 от "ASD":

    Вече отдавна има 4-годишни тесли и нямат проблеми с батериите. Нямат проблеми и 8-годишните. Единствено се наблюдават проблеми при автомобилите които се зареждат само на бързи зарядни станции и са минали над 400 хиляди километра, което се равнява на 1000 цикъла, колкото беше живота на предишните батерии. Сегашните имат живот четири пет хиляди цикъла. Сам можеш да сметнеш километрите.
  • 34 Бай Митьо

    5 4 Отговор
    Мястото на батерията е във вибратора на жената. Аз вибратор не ща да карам.
  • 35 Тесла пирамида?

    4 1 Отговор

    До коментар #31 от "ASD":

    Не вярвах че все още има наивници, които да смятат така. Сега остана да кажеш и че до една година Тесла ще фалира? Тесла изпревари toyota по пазарна капитализация, защото всички видяха, че Тесла е поела по правилния път преди 10 години и вече има реални продукти, които се купуват масово, за разлика от водородните блянове на toyota. Toyota само преди година обясняваше как ще прави само хибриди, защото предлагането на батерии било ограничено и нямало да има достатъчно за електромобили. Тесла от друга страна, не се интересува какво е предлагането на батерии, защото винаги е смятала, че сама ще си ги произвежда в необходимите количества и на ниска цена. Миналата година даже за малко да бие шута на panasonic, защото не успяваха да произведат обещаното количество, въпреки че всичко им беше осигурено от Тесла, включително материалите, технологията и завода.

    Затова сключиха договори и с корейците от LG и с китайците от CATL за производство на батерии по технология на Тесла за китайския пазар, докато подготвят собственото си производство на клетки в гигафабриката в Китай.
  • 36 Пешо бе

    0 2 Отговор
    Аз карам с батерия никополка, леко се е подмокрила за 30г. ма нали е батерий-ка!
  • 37 Именно

    0 0 Отговор
    Че те още 95-та имаха от тия меките дискети с размер 1.2GB ;)
  • 38 Антон

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "И сега кво излиза":

    Ама много от откритията в недемократични страни стават във фирми, собственост на демократични.
  • 39 фи32рт38ъж84ъ

    0 0 Отговор
    а 100 годишните извадиха 100 хиляди еврови електро премиуми с пробег 250 км като им пуснеш климатика и чистачките