От една страна, в електрически режим можете да се движите из града много тихо и с нулеви локални емисии. От друга страна, двигателят с вътрешно горене разгръща пълния си потенциал при дълги пътувания. Тоест в комбинация двата двигателя предлагат оптимално съчетание от ефективност, динамика и комфорт. Това е мнението на баварските експерти, които обновиха гамата си от Plug-in хибриди.
От BMW заявяват още, че един хибриден автомобил е подходящ за клиентите най-вече тогава, когато те например пътуват електрически до работното място, а понякога шофират и на дълги разстояния и поддържат в домакинството си само един автомобил. При редовно зареждане у дома и на работното място, шофирането на такъв автомобил е много по-изгодно в сравнение с автомобил с конвенционално задвижване.
В градовете електрическото шофиране е по-евтино от това на бензин или дизел, ако автомобилите се зареждат у дома или на работа
Само в ЕС има милиони потребители, чиято ежедневна мобилност подхожда идеално на хибриден автомобил. Поради това BMW последователно разширява гамата от Plug-in хибриди. През последните две години компанията взима редица решения, които вече имат резултат на пътя. През 2021 г. продажбите на електрифицирани автомобили ще бъдат над 2 пъти повече отколкото през 2019 г.
Новото BMW Серия 5, което скоро се въвежда на пазара например, за пръв път ще се предлага с пет различни хибридни варианта. Освен това продължава модернизирането на задвижването и в зависимост от сегмента BMW ще предлага до 100 км електрически пробег в хибридите си. До края на годината ще има общо 12 хибридни модела, включително и новото MINI Countryman и BMW X2.
До 2023 година BMW Group ще предлага общо 25 електрифицирани автомобила. Повече от половината от тях ще бъдат напълно електрически. Очакванията на компанията са още преди 2025 година между 15 и 25 % глобалните продажби ще бъдат на електрифицирани автомобили. В Европа през 2021 година техният дял ще бъде една четвърт, до 2025 година една трета и до 2030 година половината от продажбите. Това ще допринесе за постигане на СО2 целите на ЕС.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 1234
Коментиран от #2, #4, #15, #17
11:07 09.07.2020
2 ядосан
До коментар #1 от "1234":
За това си купуваш с доста повече конски сили на двг-то и няма да имаш този проблем!11:10 09.07.2020
3 давай ганьо минусите
Коментиран от #53
11:10 09.07.2020
4 Random
До коментар #1 от "1234":
Както са написали в статията - идеята е в града да караш на ток и да ти е безплатно почти. А извън града на бензин. Ел мотора така или иначе не работи над определена скорост. А теглото се вдига не повече от 200кг, пък ако си закъсал толкова че малко по-бързо износване на гуми и спирачки ти е проблем... много лошо...Коментиран от #5, #7, #18
11:14 09.07.2020
5 гост
До коментар #4 от "Random":
Както са написали в статията , самите БМВ си признават , че в 90% от времето си клиентите им НЯМАТ НУЖДА от двг , щото ежедневното каране в града е точно това !!! А скоро ще е и задължително на всичкото отгоре !!! И защо трябва за останалите 10% да се мъкне и поддържа пушилник , като единственото , което ще спести е половин час дозареждане на магистралата ??? При положение , че ДЪРЖАВАТА гарантира , че до 5 години на всеки 100 км по магистралите ще има достатъчно зарядни ??? Без да изброявам всички други вродени недостатъци на двг ??? И после се чудите що БМВ струва 6 пъти по-малко от Тесла !!! Ами скоро ще е 60 пъти !!!Коментиран от #11, #20
11:27 09.07.2020
6 Mercedes GLS
Коментиран от #8, #9
11:29 09.07.2020
7 гост
До коментар #4 от "Random":
Ааа , и дойдохме на акъла , че на ток в града в почти безплатно , а ?? Хахаххахаха !!! И що , щото е на БМВ , а не на Тесла , а ?? Само за тебе на ушенце , не само в града , ВИНАГИ е почти безплатно на ток , за разлика от пушилника и все повече хора го осъзнават !!! И повече няма да помислят да се качат на такъв , включително "хибрид" !!!Коментиран от #16, #24
11:32 09.07.2020
8 гост
До коментар #6 от "Mercedes GLS":
А трябва да си истински натурален комплексар от висша степен , да се определяш по марка кола !!!! Това даже не е прост комплекс за малоценност , а направо презрение към себе си , щом една ламарина е най-важното за "самочувствието" ти !!!11:35 09.07.2020
9 гост
До коментар #6 от "Mercedes GLS":
Това знаеш ли го или е твърде сложно за "мирогледа" ти ?? За съжаление ще трябва да го научиш , щото именно това си за нормалните хора !!!11:39 09.07.2020
10 Пацо
Коментиран от #13, #14
11:39 09.07.2020
11 Така е
До коментар #5 от "гост":
Но повечето момчета са малко ограничени! Нашенеца има да кара по 1500 километра на ден до работа и след това обратно и на другия ден пак на работа. И за това ел. кола с 500 километра пробег му е малко! И интересно, че тук в коментарите пишат, че тока без пари за хибридите, а в другите коментари за Тесла там тока е много скъп! Значи хибридите вървят без пари в града, щото не плащат бензин, а Тесла като върви самолет на ток, тока е много скъп!11:45 09.07.2020
12 Хубаво най-доброто, а най-лошото
11:46 09.07.2020
13 Това го разправяй на пенсионерите
До коментар #10 от "Пацо":
Защото децата няма да ти повярват. Иди разправяй това за мощта на бензина на електрическия Лотус, който ускорява до 300 за девет секунди. Когато детето от детската градина порасне, няма да има електромобил с под два електродвигателя и ускорение до 100 над пет секунди. И то не защото целта е от била ускорението. То ще е страничен резулта.Коментиран от #19
11:54 09.07.2020
14 1925г.
До коментар #10 от "Пацо":
Двуцилиндров парен двигател с паропрегревател е вашият двигател.Децата никога няма научат какво значи сила и мощ от от пушещите въглища.Бензиновият двигател е за джендъри.11:56 09.07.2020
15 куку руку ку
До коментар #1 от "1234":
И колко са 300 кг? А с метановите бутилки не скача ли теглото? Три 40 литрови бутилки за 300 км пробег са си 150 кг горница.12:03 09.07.2020
16 Random
До коментар #7 от "гост":
Еми то електричките само за града стават, това е идеята, номера е че с хибрида можеш да пътуваш и извън града.Коментиран от #22
12:04 09.07.2020
17 гост
До коментар #1 от "1234":
Гумите и спирачките са ти най-малкия проблем ! Първо спирачките се износват даже по-малко , щото се спира с електромотора и даже дозарежда батерията ! А гумите хората си ги сменят на две години максимум , а тия с БМВ-тата даже на една , даже да са на 50% износени , щото не искат вдървен каучук ! Иначе нашите търговци на "втора ръка" нямаше да имат какво да ядат , макар че и така доста им падна пазара ! И излишното в случая е не елзадвижването , а ПУШИЛНИКА !!! Тия глупости за "Публикувано във факти.бг: пълния си потенциал при дълги пътувания" могат да ги разправят само на изтрещели петролофилчета !! Единствения потенциал на пушилника е в неизброимите проблеми и разправии и бездънната яма за пари !!! Те и затова толкова си го обичат в БМВ и не искат до последно да се разделят с него !!!12:06 09.07.2020
18 куку руку ку
До коментар #4 от "Random":
При плъгин хибридите ел. мотора работи винаги, той задвижва колелата. ДВГ само върти генератор, който захранва ел. мотора и зарежда батерията.Това за което говориш, се води само хибрид.
Коментиран от #21
12:06 09.07.2020
19 Random
До коментар #13 от "Това го разправяй на пенсионерите":
Ускорявал бил, още е на картинка12:07 09.07.2020
20 Радев
До коментар #5 от "гост":
Абе мозък и ти караш пушилник и гледаш Тесла на картинка ! Не разбра ли че на българина му е скъпо да си купи електричка.До 5 г. на 100 км.зарядни станции? Вярваш ли на държавата че това ще се изпълни?Карай си пушилника и като си купиш Тесла ми се обади!Коментиран от #23, #30
12:10 09.07.2020
21 Боби
До коментар #18 от "куку руку ку":
В грешка си! Този хибрид който пишеш е само Мицубиши Оутландер ПХЕВ! Другите Плъг-ин хибриди ДВГ работи с ел. мотора. Имам предвид и самия ДВГ има връзка с колелата, а не върти генератор. Повечето Плъг-ин хибриди са като нормалните хибриди, но с по-голяма батерия която се зарежда от мрежата!Коментиран от #26
12:11 09.07.2020
22 гост
До коментар #16 от "Random":
Тъй , тъй , карай си по опорките , само да ти припомня , че преди 5-6 годинки и БМВ и Мерцедес развиваха теориите , че хибридите са глупост и се смееха на Тойота !!! Сега преди 2-3 години се смееха на Тесла !!!! Сещаш ли се какво ще разправят след още 2-3 годинки ??? Справка Фолксваген - минаваме на ПЪЛНА електрификация !!! Хахахахха !!Коментиран от #31
12:16 09.07.2020
23 Кой ти говори за България?
До коментар #20 от "Радев":
Тук и след 30 години ще е позволено от закона да се кара евро 2.Коментиран от #25
12:23 09.07.2020
24 Радев
До коментар #7 от "гост":
Батерията е консуматив който се сменя.Ако разделиш цената на батерията на пробега до смяната се получава около 5 лв/100 км към цената на разхода на ток.Ама този разход го забравяте!Коментиран от #32, #33
12:25 09.07.2020
25 Радев
До коментар #23 от "Кой ти говори за България?":
Аз живея в България! Не ме интересува Германия!Коментиран от #27
12:27 09.07.2020
26 куку руку ку
До коментар #21 от "Боби":
А Опел Ампера и Шевролет Волт какво са?Плъгин хибрид PHEV e с ДВГ, въртящ генератор, който захранва ел. двигател, който пък върти колелата. Другото е HEV, ел. двигател, който само подпомага ДВГ при потегляне до 50 км/ч.
Конкретизирайте си малко нещата
Коментиран от #28, #35
12:34 09.07.2020
27 Добре
До коментар #25 от "Радев":
За теб специално! В България е най-изгодно да караш 25 годишна бензинова кола с газова уредба. Ремонтите са евтини и се можеш да си ги правиш сам или при кварталния майстор. Частите са евтини! Ок? Но това не е евтино в Европа, защото сервизите са скъпи и трябва да се минават в квалифицирани сервизи.Коментиран от #44
12:34 09.07.2020
28 Боби
До коментар #26 от "куку руку ку":
Провери какво е задвижването при Пасат хибрида, Голф хибрида и почти всички други. Тези които пишеш също са с генератор, така е. Но те са едни и същи коли, едната за Европа, другата за Америка!Коментиран от #34
12:37 09.07.2020
29 Боби
12:38 09.07.2020
30 гост
До коментар #20 от "Радев":
Абе антимозък , що пак се натискаш да се излагаш ?? Първо говорех за Германия , в България ВЕЧЕ има зарядни на всеки 100 км !! На 380 км Тракия има 6 , говоря за бързи зарядни , обикновените даже няма да ги броя , при това 3 от тия 6 са безплатни , от обикновените ВСИЧКИ !! На 200 км Струма са 3 , на 100км Марица са 2 , дори на 50 км Хемус до Ябланица има 1 бърза зарядна !!! А оня ден ти написаха черно на бяло , че ОМВ е сключила договор до 1 (една) година ВСИЧКИ бензиностанции от веригата в България да имат бързи зарядни !!! В момента всички останали вериги правят същото , а държавната фирма , дето ще изкупи малките бензиностанции ти казва , че за 100 нейни бензиностанции , повечето по магистралите ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ще има зарядни !! Още трябва ли ти , или вече вдяна ???Коментиран от #45
12:45 09.07.2020
31 Random
До коментар #22 от "гост":
Преди 10-на години излезнаха i8 и X6 Activehybrid или както там му беше името, та преди 5-6 надали са се присмивали на тойота. Ама то са си за смях техните хибриди, поне тогава още бяха бавни и тромави. Сега айде лексусите потръгнаха.12:52 09.07.2020
32 гост
До коментар #24 от "Радев":
И кога се сменя ??? Като иде автомобила в моргата след 20 години ?? И то и тогава батерията се вади и се ползва още толкова години и струва почти 50% от цената на нова !!! Да ти имам консуматива , айде дай една батерия , аз ще ти дам 10 двг та за скраб за нея , хахахах !!!Коментиран от #46
12:54 09.07.2020
33 Прав си ама, наполовина
До коментар #24 от "Радев":
Това е валидно за сегашните батерии. Да живеят първоначалните купувачи на скъпи електромобили. На тях дължим развитието на сектора, като батериите стават по-дълготрайни и евтини. Три различни компании започват производство на ново поколение батерии тази година. Говори се за два милиона километра пробег и 100 долара за киловатчас. Дори батерията да е 100квч, ще струва 10 хиляди долара. Това означава левче оскъпяване на 100 километра. Сложи ги 2. А само преди 10 години, оскъпяването беше 100 лв на 100 км. и тогава наистина изглеждаше че електромобилите нямат бъдеще. Точно както и фотоволтаиците, който струваха пет долара за ват и произвеждаха тока на себестойност около левче за киловатчас. Ето какво направиха субсидиите само за десетина години.Коментиран от #47
12:55 09.07.2020
34 куку руку ку
До коментар #28 от "Боби":
Хибрид или плъгин хибрид? Разликата идва от думичката "плъгин".Коментиран от #36, #37, #38, #39
12:57 09.07.2020
35 гост
До коментар #26 от "куку руку ку":
Има паралелен и сериен хибрид !!! Това което обясняваш се нарича сериен хибрид и при него двг върти само генератор , такъв е наистина Шевролет Волт !! Другите от рода на Приус са паралелни хибриди и двг върти и генератора , който е и двигател и колелата !!! И двата типа могат да се дозареждат от мрежата и това е plug in хибрид !!12:58 09.07.2020
36 Plugin
До коментар #34 от "куку руку ку":
Plugin означава включване в контакта и нищо друго. Задвижването може да е всякакво, но ще се води плъгин само защото има щепсел, който да включиш в контакта за да заредиш батерията.13:00 09.07.2020
37 гост
До коментар #34 от "куку руку ку":
Пак коментар 35 !13:02 09.07.2020
38 Боби
До коментар #34 от "куку руку ку":
36 ти е отговорил правилно! Плъг-ин е защото е с голяма батерия и за зарежда от контакта. Задвижването може да бъде различно, но най-многобройни се използва това което ти написах. Двигателя върти колелата. Системата с генератор се използва в малко Плъг-ин хибриди!13:04 09.07.2020
39 гост
До коментар #34 от "куку руку ку":
Разликата е , че можеш да караш БЕЗ ДВГ-то , защото зареждаш от мрежата или друга батерия !!! При хибридите без плугин можеш да дозаредиш само от двг-то !!! Това е голямата разлика !!! И затова се появиха измислените разходи от 2-3 литра /100 км , които за хибридите без плуг ин са невъзможни , само че не казва колко ток и за колко км извън тия 2-3 литра ползват !!! Ама дизелгейт мина , сега ще има и хибридгейт , само гледай !!!Коментиран от #40
13:07 09.07.2020
40 Боби
До коментар #39 от "гост":
При хибридите които нямат генератор за зареждане на батерията (а това са повечето хибрида) енергията за батерията не идва от ДВГ, а е кенетична енергия от спиране на колата или намаляне, когато пуснеш газта. Енергията не идва от ДВГ. Сега Тойота и Лексус започват някакви самозареждащи, при които зарежда малко и мотора. Но нормалните по-стари модели на Приус не зареждат батерията от ДВГ.Коментиран от #41
13:19 09.07.2020
41 гост
До коментар #40 от "Боби":
Това е най-голямата глупост , която можа да напишеш !!!! По-добре си трай и повече не се обаждай , че по-голяма излагация от тая няма да има !!!! ВИНАГИ И НА ВСИЧКИ ХИБРИДИ ИМА ДОЗАРЕЖДАНЕ ОТ ДВГ и то основно !!!! Избий си глупостите от главата , щото си много заблуден !!!Коментиран от #42
13:47 09.07.2020
42 Боби
До коментар #41 от "гост":
Не, няма!13:51 09.07.2020
43 Боби
Коментиран от #48
14:00 09.07.2020
44 радев
До коментар #27 от "Добре":
Всеки кара кола според възможностите си14:05 09.07.2020
45 радев
До коментар #30 от "гост":
А бе мозък покарай Тесла тогава пиши!Караш пушилник втора употреба ама много знаеш.Как може да пишеш за нещо без да си го ползвал?Купи си Тесла събери лични впечатления и тогава коментирай!Фантазьор!За зарядните станции погледнах картата в интернет.Извън София са малко.За твое сведение в България електричките са около 1100 броя!
14:14 09.07.2020
46 радев
До коментар #32 от "гост":
Една батерия в момента изкарва около1 000 цикъла.При пробег 400 км може да изминеш около 400 000 км.
Електромобили с доживотна батерия още няма.Като се появят ми се обади! Това е реклама за идиоти.
14:21 09.07.2020
47 радев
До коментар #33 от "Прав си ама, наполовина":
Напълно съм съгласен!Това са възможностите на батериите в момента.Останалото е реклама и дали ще стане ме съмнява.Перпетум мобиле е нещо невъзможно.Ако цените паднат бих си купил електромобил.Но не и на сегашните!14:32 09.07.2020
48 гост
До коментар #43 от "Боби":
Честно казано ядосвам се на себе си , че си губя времето да обяснявам на толкова заблуден човек , но само едно въпросче !! Когато се изтощи батерията , заредена от контакта , което при посочените от теб модели е почти веднага , тоест в рамките на 15-20 км , с какво работи електромотора ??? И ако не работи , какъв хибрид е това и не е ли пушилник с баласт , хахахах !!! Пак ти повтарям , много си заблуден !!! Има хибриди дори без батерия , тоест с такава малка батерия , че не могат да се движат само на ток !! Казват се меки хибриди и мотор-генератора работи на 48 волта и подпомага двг-то при ускорение , но само за секунди и не може да се движи само на него !! На всички останали след като се изтощи батерията по време на движение се дозарежда от двг-то и това е НЕИЗБЕЖНО , именно защото е малка !!! Другото са твои мечти и заблуди !!!Коментиран от #50, #51
15:09 09.07.2020
49 Боби
15:21 09.07.2020
50 радев
До коментар #48 от "гост":
Мозък карай си Реното и не пиши за коли без да си ги карал!!!!Четеш разни писания и мислиш че всичко което хвърчи се яде.15:44 09.07.2020
51 Боби
До коментар #48 от "гост":
Не можах да разбера, как веднага свършват батериите. Почти всички Плъг-ин са с батерии 9-10-13 КВ батерии, даже ако помниш даваха един малък джип на Мерцедес Плъг-ин хибрид с дизелов двигател, даваха разход от 1 на 100! Там батерията е 30 кВ. Но тези малките 10 кВ стига за около 50 км! И още една грешка имаш, Плъг-ин не работят на 48 Волта! Напрежението е над 300 Волта! При повечето от тях скоростта на ток е 120 до 140 км/ч.Коментиран от #54
16:10 09.07.2020
52 Боби
17:06 09.07.2020
53 Ха ха
До коментар #3 от "давай ганьо минусите":
Стига да...немските легени напоследък са бая по трошливи от френските и италианските коли20:41 09.07.2020
54 Ха ха
До коментар #51 от "Боби":
Дизелов Мерцедес плуг ин хибрид...ега ти смеха, сигурно франсетата са им го правили, но в никакъв случай дойчовците20:46 09.07.2020
55 Jack Bauer
14:22 10.07.2020