Last news in Fakti

15 Юли, 2020 14:48 7 427 21

Русия забранява употребяваните резервни части

  • резервни части-
  • втора употреба-
  • забрана-
  • русия

Русия забранява употребяваните резервни части - 1

Проект за изменения в Техническия регламент за безопасността на колесните превозни средства, публикуван на сайта на Евразийската икономическа комисия, предвижда забрана за монтаж на употребявани автомобилни компоненти в Русия, съобщава "За Рульом".

Списъкът на забранените за повторна употреба резервни части включва най-вече елементи от системите за пасивна и активна безопасност на превозните средства - еърбегове, автоматични или обикновени предпазни колани и др. Няма да бъде позволен и монтажът на използвани седалки с вграден крепеж за коланите и/или въздушни възглавници.

В документа се споменават още компоненти от кормилната уредба и спирачната система, включително изпълнителни механизми, електронни управляващи блокове и датчици. Забранява се също повторната употреба на газови уредби.

Сред непозволените части втора ръка попадат също имобилайзери, релета, катализатори, филтри за сажди и ауспухови гърнета. Засега не се знае дали забраната ще включва и рециклирани кормилни рейки, които са неколкократно по-евтини от новите и са единствената възможност за много собственици на автомобили.

Все още няма яснота как ще се осъществява контролът върху смяната на едни или други компоненти, попадащи под забраната. Проектът не предвижда и конкретни срокове за влизане на поправките в сила.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Йордан

    15 17 Отговор
    Питека не забранява нищо в боклукчарника.
  • 2 Пълна тъпня

    38 10 Отговор
    Много от новите части са по-зле от старти такива - мост, стъка. ламарини, рейка и т.н

    Коментиран от #5

  • 3 Петър

    40 14 Отговор
    И Русия била цар на измислените и неприложими закони и наредби като България.
  • 4 Asdfg

    52 3 Отговор
    Касабооооооооов, оправи си заглавието!!! Не става въпрос за всички резервни части, а за тези, които пряко касаят безопасността и екологичните норми!!!
    Защо подвеждате хората с тези смешни заглавия?!?
  • 5 Кашчей

    31 2 Отговор

    До коментар #2 от "Пълна тъпня":

    Германците да не би да използват части втора употреба ? Че то и едно време така беше и у нас. Автоморги нямаше , части само нови от Мототехника.
    В началото на демокрацията един американски посланик казваше :
    Вие Българите сте богати хора . Поддържате си автомобилите само с нови части !

    Коментиран от #7

  • 6 qwerty

    23 1 Отговор
    ако в бг забранят/затворят автоморгите, застрахователите ще умрат от глаТ заради спадане с 99% на застраховка каско
  • 7 Разбирам че нищо

    18 4 Отговор

    До коментар #5 от "Кашчей":

    не разбираш от поддръжка и няма нищо лошо в това. За хората, които се занимават активно е отдавна ясно, че качеството пада всяка година и много от новите части изкарават по-малко от втора ръка и тук не говоря за консумативи, които изобщо не са под въпрос. Естествено, че ще си сложа нови дискове, накладки, ремъци, крушки и съединител. Бъди здрав!

    Коментиран от #9

  • 8 шофьор

    12 5 Отговор
    Оригиналниъе накладки от моргата изкарват повече от новите в магазина и спират по-добре

    По моргите има коли на под 50 000 км които се разглобяват и всичко от тях се купува и продава

    Особенно във специализираните морги, оригинални части на безценица
    А форумите помагат потребителите да ги намерят

    Коментиран от #12

  • 9 Кашчей

    13 3 Отговор

    До коментар #7 от "Разбирам че нищо":

    Май говорим на различни езици.
    В Германия,Франция, Япония ,Корея и голямата част от държавите в ЕС , кой ползва части втора употреба или нови ама ментета такива ?
    Защо в Германия едни накладки струват 200€ ,а тука 40 лева ? Или едно задно гърне където тук го правят от ламарина за кюнци - там дали е така ?
    Същото е и при шарнирните болтове в комплект с носачите. Има носачи за 70 лева ,но има и за 320 лева !
    Каква е разликата според тебе ?
    Май само в празния ни джоб?!
    Иначе и ние няма да ходим по моргите .
  • 10 Путкин

    8 7 Отговор
    Забравих да уточня че новите части трябва да са произведени в России.
  • 11 Затваряй и у нас

    5 2 Отговор
    далаверата на мутрите.Веднага.Спирайте тая банда крадлива.

    Коментиран от #15

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Чибурашка

    4 1 Отговор
    Що в Германия, Италия и Англия са позволени, не знам?
  • 14 Georgy

    2 0 Отговор
    Става въпрос за официални автосервизи, а не за автоморговите.
  • 15 Матрапас

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Затваряй и у нас":

    А утре като ти потрябва нещо да не рИвеш,много си оторен,ако утре ти потрябва калник и оригинала 3000лв хак да ти е
  • 16 Глупости

    3 0 Отговор
    Всяко една част щом е свалена от работещ автомобил тя си е работеща , и е работа на автомонтьора специалист да прецени и да приведе колата в здраво състояние , както и да прецени коя част става и коя не , хора които не разбират от коли не трябва да вкарват закони за коли , , така е и за всичко друго

    Коментиран от #19

  • 17 Еха урожай

    2 0 Отговор
    Немските и английските автоморги ще воюват за българският пазар.
  • 18 МммДааа

    1 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Все още няма яснота как ще се осъществява контролът върху смяната на едни или други компоненти, попадащи под забраната.
  • 19 Работеща

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Глупости":

    но с доста консумиран ресурс. вместо да купиш ново и по-скъпо, ще купуваш поне три за същото време на работа. Дали три по Х е по-малко от 1 е въпрос на лична преценка.А когато става дума за безопасност, рискът е неизчислим.
  • 20 Русия ФЕН

    1 0 Отговор
    А междудругото Русия трябва да реши с кои държави да се занимава и с кои не ! Не трябва да се поддава на истински манипулации !!!
  • 21 Русия ФЕН 2

    1 0 Отговор
    Русия сама трябва да обмисли как да функционира, от какво да се издържа и да не се вслушва в кой да е !
    Например игралци, които наистина работят за държава "Х" , всъщност Русия не трябва да им има много, много доверие !!!