Nissan разработва нов тип кормилна уредба, в която функциите на механичните възли са поети от електроника. На теория технологията Steer-by-wire би трябвало да направи управлението на автомобила по-точно и комфортно.
От Infiniti, в чиито коли първо ще бъде внедрена системата, смятат, че въздействието върху предните колела посредством електрически сигнал ще се осъществява далеч по-бързо, отколкото при традиционните механизми, а воланът ще стане по-чувствителен. Освен това вибрациите от пътните неравности няма да се предават на кормилото.
Японските специалисти планират да съчетаят Steer-by-wire с нова система за курсова устойчивост. Тя ще работи с данни, получени от видеокамера. Системата ще определя платното, в което се движи автомобилът, и в случай на отклонение ще коригира траекторията, за да не се налага водачът да насочва колата постоянно.
Infiniti ще внедрява Steer-by-wire в новите си модели като паралелна система. От съображения за сигурност ще бъде дублирана от класическа кормилна уредба, която ще поема управлението ако електрониката забие.
18 Октомври, 2012 10:52 5 914 17
Infiniti се отказва от механичния волан
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Лада
10:58 18.10.2012
2 Пешо
11:06 18.10.2012
3 BMW
11:07 18.10.2012
4 JOE
11:32 18.10.2012
5 ВИванов
А за електрониката мога да кажа само - работил съм в тази сфера и знам как се правят тези неща и софтуера за тях - не желая да се качвам на подобен автомобил. Избягвам и сега съществуващите, които разчитат на изцяло електронни ABS системи и и системи за стабилност.
Не смятам да поверявам живота си на софтуер, разработен по съвременните корпоративни методи.
Коментиран от #7
11:59 18.10.2012
6 Стефан
12:25 18.10.2012
7 Калоян
До коментар #5 от "ВИванов":
И аз разработвам софтуер (в момента програмирам за Android) и съм абсолютно съгласен с Вас. Имам колеги (карам магистратура), които пишат софтуера за управлението на сензорите за волана на новите Мерцедеси и са на същото мнение - няма да си купят нова кола само заради многото електроника :) . Знаете за инцидентите с потенциометрите на педала на газта на Hyundai Sonata (има го в youtube, както и за едно BMW E60).Много хора не вярват, като им кажа, че голяма част от производителите дават на българи и индийци да пишат кода. Народа си знае "Мерцедес си е Мерцедес" и "БМВ си е БМВ" и няма как да му се докаже, че тези коли се са това, което бяха :) .
Коментиран от #15
12:25 18.10.2012
8 Румен Янев
12:34 18.10.2012
9 ъу
12:46 18.10.2012
10 пич
13:21 18.10.2012
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 бат мишо
как я теглим? а ако не даи боже в движение .... а? питам аз и отговор не искам.... амин нема да има време да кае коит е вътре
20:54 18.10.2012
13 до : чукчите по-долу
„Infiniti ще внедрява Steer-by-wire в новите си модели като паралелна система. От съображения за сигурност ще бъде дублирана от класическа кормилна уредба, която ще поема управлението ако електрониката забие.“
Ама той чукча, писател, не читател.
21:07 18.10.2012
14 натурален българин
21:42 18.10.2012
15 Дядо поп
До коментар #7 от "Калоян":
Калояне ми ти си бил скрита лимонка бе.Ми естествено ,че няма да си купиш такъв п...лски автомобил. Свършиха ли се колите за мъже?20:05 19.10.2012
16 Japoneze
Трядва да погледна кой SUV ще поеме челно Инфинити,без да ни избие-май Волво XC-90 ще свърши работа?!
16:17 20.10.2012
17 The Big Boss
10:16 21.10.2012