18 Октомври, 2012 10:52 5 914 17

Infiniti се отказва от механичния волан

  • nissan-
  • infiniti-
  • steer-by-wire

Nissan разработва нов тип кормилна уредба, в която функциите на механичните възли са поети от електроника. На теория технологията Steer-by-wire би трябвало да направи управлението на автомобила по-точно и комфортно.

От Infiniti, в чиито коли първо ще бъде внедрена системата, смятат, че въздействието върху предните колела посредством електрически сигнал ще се осъществява далеч по-бързо, отколкото при традиционните механизми, а воланът ще стане по-чувствителен. Освен това вибрациите от пътните неравности няма да се предават на кормилото.

Японските специалисти планират да съчетаят Steer-by-wire с нова система за курсова устойчивост. Тя ще работи с данни, получени от видеокамера. Системата ще определя платното, в което се движи автомобилът, и в случай на отклонение ще коригира траекторията, за да не се налага водачът да насочва колата постоянно.

Infiniti ще внедрява Steer-by-wire в новите си модели като паралелна система. От съображения за сигурност ще бъде дублирана от класическа кормилна уредба, която ще поема управлението ако електрониката забие.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Лада

    1 0 Отговор
    Едно се чудя - тая система ще действа ли по нашите улици по които няма дори маркировка, а където има са наслоени 2-3 една на друга и може да резбереш къде е лентата. Дали ще има вариант за автоматично отбягване на дупките, това е много важно у нас. Все пак може да се случи някой да реши да покара извън пътя, пардон извън магистралата до морето. ха-ха-ха...
  • 2 Пешо

    0 0 Отговор
    Като поостареят и им клеясат кабелчетата и бррррр - в насрещното Тъпа работа ! Имах навремето един форд фокус дизеляк и тупаните вместо жило за газ сложили нещо като реостат ....е не ме питайте как съм се прибирал от морето като се прецака и захапваше само на пълна газ .....
  • 3 BMW

    0 0 Отговор
    Аааа, не! Кола без връзка волан-колела няма никога да си купя, колкото и да се стараят да я подсигурят.
  • 4 JOE

    1 0 Отговор
    И аз такава кола не бих си купил.
  • 5 ВИванов

    1 0 Отговор
    Лада, братле ти май между Ихтиман и Пазарджик не си пътувал по "магистралата" .. ;)

    А за електрониката мога да кажа само - работил съм в тази сфера и знам как се правят тези неща и софтуера за тях - не желая да се качвам на подобен автомобил. Избягвам и сега съществуващите, които разчитат на изцяло електронни ABS системи и и системи за стабилност.
    Не смятам да поверявам живота си на софтуер, разработен по съвременните корпоративни методи.

    Коментиран от #7

  • 6 Стефан

    2 1 Отговор
    Как така ще действа по-бързо отколкото при традиционите методи?!?!? Преди да завъртиш волата ли ще се въртят гумите?!? :D :D :D Тия японци са прекалили с Анимето! :D
  • 7 Калоян

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "ВИванов":

    И аз разработвам софтуер (в момента програмирам за Android) и съм абсолютно съгласен с Вас. Имам колеги (карам магистратура), които пишат софтуера за управлението на сензорите за волана на новите Мерцедеси и са на същото мнение - няма да си купят нова кола само заради многото електроника :) . Знаете за инцидентите с потенциометрите на педала на газта на Hyundai Sonata (има го в youtube, както и за едно BMW E60).

    Много хора не вярват, като им кажа, че голяма част от производителите дават на българи и индийци да пишат кода. Народа си знае "Мерцедес си е Мерцедес" и "БМВ си е БМВ" и няма как да му се докаже, че тези коли се са това, което бяха :) .

    Коментиран от #15

  • 8 Румен Янев

    1 0 Отговор
    Може да го направят и с блутуут от телефона .... сядаш на задната седалка / по - безопасно ще е / и си джиткаш ..... егати кефа .... Дано не се наложи като концепция защото това ще е края на автомобилостроенето или поне във високия клас Не вярвам тези системи да се внедрят в масовите автомобили
  • 9 ъу

    1 0 Отговор
    ще трябва да се отцепва трасето при движение на такъв автомобил. за по сигурно е добре да се пробва с някое хапливо куче.
  • 10 пич

    0 0 Отговор
    а като откаже тази цялата електроника ? В дървото ли ще ходим или в стълб?
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 бат мишо

    0 0 Отговор
    и като падне акумулатора или отреска ела из наще дупки КО ПРАИМ?
    как я теглим? а ако не даи боже в движение .... а? питам аз и отговор не искам.... амин нема да има време да кае коит е вътре
  • 13 до : чукчите по-долу

    1 0 Отговор
    Хахаха, хейтърите са се изказали много компетентно няма що. Ами вие на самолети не се ли качвате бе разбирачи? Там всичко е електроника. Управлението също е изцяло Steer-by-wire и то от много години. Какво от това? Ама от разбирачи и уж пишещи софтуери. Освен всичко хората са ви написали:
    „Infiniti ще внедрява Steer-by-wire в новите си модели като паралелна система. От съображения за сигурност ще бъде дублирана от класическа кормилна уредба, която ще поема управлението ако електрониката забие.“
    Ама той чукча, писател, не читател.
  • 14 натурален българин

    0 1 Отговор
    лада калина отдавна имат ел усилвател на волана и никак не са малко проблемите със самозавиващите камикадзета
  • 15 Дядо поп

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Калоян":

    Калояне ми ти си бил скрита лимонка бе.Ми естествено ,че няма да си купиш такъв п...лски автомобил. Свършиха ли се колите за мъже?
  • 16 Japoneze

    0 0 Отговор
    XBOX,да ама вкъщи е безопасно,на пътя-мама-засега дублирани с механична-още да не се притеняваме като видим ново Инфинити в насрещното!!!
    Трядва да погледна кой SUV ще поеме челно Инфинити,без да ни избие-май Волво XC-90 ще свърши работа?!
  • 17 The Big Boss

    0 0 Отговор
    Не АКО, а КОГАТО електрониката забие!