Германско-естонската компания Skeleton Technologies и специалисти от Технологичния институт в Карлсруе разработиха графенова батерия, която се зарежда за едва 15 секунди. За разлика от други подобни акумулатори тя има и доста дълъг жизнен цикъл.
Фантастичните характеристики на новата батерия, наречена SuperBattery, не биха били възможни без нанотехнологичния материал Curved Graphene (извит/огънат графен), патентован от Skeleton Technologies. Самият акумулатор е изграден от уникално съчетание между суперкондензатори и традиционни литиеви клетки.
SuperBattery ще се произвежда в Гросрьорсдорф, Германия. Градът се намира в район, известен с напредничавите разработки в областта на микроелектрониката. Там извършват развойната си дейност над 300 компании от отрасъла.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Госあ
13:32 10.09.2020
2 Driving pleasure
13:33 10.09.2020
3 Прост
Коментиран от #4, #10, #48, #59, #70
13:33 10.09.2020
4 Госあ
До коментар #3 от "Прост":
Предполагам тук не става дума за 100kWh батерия13:35 10.09.2020
5 Госあ
Коментиран от #49, #61
13:38 10.09.2020
6 чудесно
П.П. Не се дават параметрите на тези акумулаторни батерии.
За GSM-и ли са? За автомобили ли са?
Коментиран от #8
13:39 10.09.2020
7 Грую
Коментиран от #9
13:44 10.09.2020
8 Driving pleasure
До коментар #6 от "чудесно":
За усвояване на едни субсидии са ;)13:45 10.09.2020
9 Абе Гр уйо
До коментар #7 от "Грую":
Кой ти каза че ще ги зареждаш от контакта? Ще ги заредиш от друг такъв кондензатор, който е бил зареждан за много по-дълго време с малък ток, а ти като отидеш на зарядната станция на магистралата, зареждаш за минутка и продължаваш с пълна батерия.Коментиран от #13, #15, #103
13:50 10.09.2020
10 Епа
До коментар #3 от "Прост":
германците сигурно не знаят законите на физиката, кажи им.....13:54 10.09.2020
11 Behemoth
14:07 10.09.2020
12 Андрей
Коментиран от #65
14:14 10.09.2020
13 Ееееее
До коментар #9 от "Абе Гр уйо":
Недей ся! Човека тъкмо се помисли за инженер и ти му развали рахатлъка!14:15 10.09.2020
14 Така така
Коментиран от #17, #18
14:19 10.09.2020
15 Грую
До коментар #9 от "Абе Гр уйо":
Ааааа бре пич, колко фарада трябва да е подобен кондензатор бре и от какво ще се направи за подобен капацитет? Скаран си с електротениката ама дибидюс! Енергията на кондензатора във волтампери е равна на капацитета във фаради, умножен по напрежението във волт на квадрат, разделено на 2. Номиналното напрежение на батерията на Тесла Модел 3 е 345 волта. Сметни ми сега колко фарада бива да е кондензатор, който трябва да зареди 75 KW/h батерия, която да дава 345 Волта номинално напрежение? 75000 вата разделено на 59512,5 = 1,26 фарада. За кондензатор с капацитет 1 фарад електродът трябва да е с площ 100 квадратни километра или за да заредиш една батерия на Тесла Модел3 ти трябва кондензатор с площ на електрода 126 квадратни километра. Ако не си наясно това повече от 1% от територията на страната и трябва да ти станаКоментиран от #19, #21
14:24 10.09.2020
16 Грую
Коментиран от #72
14:26 10.09.2020
17 То хубави батерии бол
До коментар #14 от "Така така":
Лошото е, че добрите батерии са скъпи за производство. И тук нищо не са казали за цената. Засега най-добрата батерия е тази на Тесла, която ще представи след 12 дни, според спекулациите. 5000 цикъла живот, по-бързо зареждане, по-добра енергийна плътност и черешката на тортата - всичко това идва на по-ниска цена - под 100$/kWh.Прекалено хубаво е за да е истина всичко, но не остана. Съвсем скоро ще разберем дали са само спекулации за вдигане на акциите.
14:27 10.09.2020
18 Госあ
До коментар #14 от "Така така":
Не мисля. Просто перални за пари от балъците. Батериите са за фенерчета и уокмени . И за телефон стават,като ги зареждаш всеки ден и ги сменяш всяка година. Водорода е бъдещето. Нека видим най накрая тази графенова батерия, за която се говори от години.Коментиран от #20
14:33 10.09.2020
19 Абе Гр Уйо
До коментар #15 от "Грую":
Толкова си скаран с електротехниката и физиката, че няма накъде. Не прочете ли, че това не е точно кондензатор а хибрид между батерия и кондензатор? И не прочете ли, че се използва графен. Знаеш ли какво е графен и колко е дебел? Дебелината на графена е един атом. В една батерия ААА сигурно ще навият площ, колкото футболно игрище от материал с такава дебелина.Ако се впечатляваш от кондензатор 1 фарад, какво ли ще е ако разбереш, че от години има кондензатори с десетки фаради? Всеки тийнейджър с мощна уредба в багажника на колата има поне един фарад кондензатор свързан точно преди усилвателя.
Коментиран от #73
15:36 10.09.2020
20 А бе лъжец
До коментар #18 от "Госあ":
Я кажи как ще направиш 5000 цикъла зареждане за една година за да изхвърлиш батерията? Кой минава по два милиона километра годишно? Ти минал ли си ги през целия си живот? Новите батерии вече изкарват няколко пъти повече от живота на останалото от автомобила.Коментиран от #22
15:38 10.09.2020
21 гост
До коментар #15 от "Грую":
Никой в нищо няма да убеждавам , щото е безсмислено ! Само все пак да уважим фактите !!! Съвременните батерии , дори на любимите ви Порше и Ауди са на 900 Волта !!!!! Всички нови модели от следващата година също !!! Новия стандарт , който се работи е за 2,5 пъти увеличение , тоест над 2000 Волта !!!! Зарядните станции , които вече са монтирани и работят са на 350 КИЛОВАТА ПРАВ ток !!! В Китай и Япония монтират вече на 550 квт !!!! Зав бъдеще се предвиждат зарядни до 5 МЕГАВАТА и се работи по стандарт за такива !!! В същото време разхода на електромобилите пада непрекъснато и вече има куп случаи под 10 квт / 100 км !! Тоест масова батерия от 60 квт при зареждане до 80% ще трябва да зареди за 15 секунди 48 квт !!! Айде сега смятай пак с 2000 волта какъв ще е тока !! Ако те е срам можеш да си замълчиш !!Коментиран от #23
15:42 10.09.2020
22 Госあ
До коментар #20 от "А бе лъжец":
Абе умник, батерията на телефона и вече целия телефон заминава на първата година. Представям си каква мъка ви е да стигнете 5г шофиране 😂Коментиран от #24
19:40 10.09.2020
23 Радев
До коментар #21 от "гост":
10kw на 100 км ако караш с 60км/ ч.При 120 км/ч. разхода става 30-40 kw/100км.Коментиран от #27
19:48 10.09.2020
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Купуваш си ментета
19:59 10.09.2020
27 гост
До коментар #23 от "Радев":
30-40 ама в несбъднатите ти мечти !!! Дори шампиона по НЕИКОНОМИЧНОСТ Ауди Е-трон дава 25 на сто при 160-170 , за Тесла при тия скорости е под 20 , а има много по икономични !! 10 кв дава Хюндай при 100-110 км/ч и далеч не е единствен !! 30-40 горят бусове над 4 тона общо тегло по 2,5 м високи с аеродинамика на тухла и пак над 100 км/ч !!Коментиран от #28, #30
20:28 10.09.2020
28 Радев
До коментар #27 от "гост":
Прочети малко информация преди да спориш защото пак ще се изложиш!Коментиран от #29, #31
20:33 10.09.2020
29 Колко?
До коментар #28 от "Радев":
При нормално каране, няма такъв разход! Такъв разход имаш, ако караш на писта! При нормално каране даже и със 150 имаш 20-25 кВ! Прочети малко! При скорости 60-70, разхода пада на 10-12 кВ!20:57 10.09.2020
30 Гост 1
До коментар #27 от "гост":
Това са средни стойности на разхода в kw/100 км.При висока скорост захода скача два три пъти.20:58 10.09.2020
31 гост
До коментар #28 от "Радев":
От коя информация да прочета , тая дето ти изнася или тая дето не ти изнася , хахахха ??? Щото втората е мноооого повече и мноооого по-достоверна , за твое съжаление !!Коментиран от #33
20:59 10.09.2020
32 ABCD
21:06 10.09.2020
33 Радев
До коментар #31 от "гост":
От тази която намериш в интернет.Тези данни които си дал са за среден разход на 100км.При висока скорост разхода е 2-3 пъти по висок.Май на теб така ти изнася норвежецо за да величаеш Тесла! Карай си Реното и внимавай да уцелиш вратата на замъка в Норвегия.Коментиран от #34, #35
21:24 10.09.2020
34 Така е
До коментар #33 от "Радев":
Той и на ДВГ разхода при висока скорост е 3 пъти по-висок! Един дизел който гори 4 на 100, при 200 км/ч разхода му е 12 на 100!Коментиран от #36
21:52 10.09.2020
35 Така е
До коментар #33 от "Радев":
Искаш ли да ти пусна видеа или ми вярваш?21:54 10.09.2020
36 Радев
До коментар #34 от "Така е":
Карам дизел повече от 20 г.Най икономичен е около 100 км/ч.- 4.5 л./100км.Максимална скорост 140 км/ч.- 5 л/100км.Коментиран от #37, #39
22:06 10.09.2020
37 Не е така
До коментар #36 от "Радев":
Не думай! 150 с разход 5? Излагаш се! Това ти е средния разход, незнам само защо си карал 20 години! Сега ще ти пусна видеа с моментния разход (това което гори в момента,а не разхода от старта на мотора), но ще трябва да ги гледаш бързо да не ги изтрият!22:10 10.09.2020
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Ех радев
До коментар #36 от "Радев":
Видя ли как скочи разхода 4 пъти на любимия ти дизел? От 3 на 12 литра! Ти как караш със 150 с 5 литра? Да не му помагаш с крака под колата? Примери имам много, но какво да си губя времето!Коментиран от #40
22:30 10.09.2020
40 Радев
До коментар #39 от "Ех радев":
Това са данни от моята кола.Повече от 140 не вдига.Износен двигател може да гори и повече.Рекорда ми за икономичност е 4л/100км.Коментиран от #41, #42
22:37 10.09.2020
41 Не не е
До коментар #40 от "Радев":
Това което гледаш е средния разход, от старта! Това не е разхода при 150 км/ч! Видеото което ти пуснах е на Пасат нов със 6 скорости! Твоята предполагам е с 5! И както виждаш, той не гори 5 на 100 при 150! А тук едно видео, за разхода на Тесла Модел С при 200 км/ч! На 5.15 минута ти показва моментния разход който е 413 Вч на километър което е 41 кВч на 100 при скорост от 200 км/ч. Това е разход на Модел С! При Модел 3 е по-нисък! Разбра ли сега разхода? https://youtu.be/3aIcuH_XWLMКоментиран от #43
22:43 10.09.2020
42 Ех радев
До коментар #40 от "Радев":
С това ти обяснявам, че както се покачва при дизелите, така се покачва и при електричките!Коментиран от #44
22:47 10.09.2020
43 Радев
До коментар #41 от "Не не е":
Имам кола с 6 скорости и компютъра показва среден разход моментен разход средна скорост пробег до момента оставащ пробег температура навън и т.н.Различавам ги подценяваш ме.22:51 10.09.2020
44 Радев
До коментар #42 от "Ех радев":
Завършил съм ДВГ не ми обяснявай неща които не разбираш! Дизела не е за високи скорости! Кой ще кара дизел с 200! Моята кола повече от 140 не може.Аз това карам дизели.Градско извънградско с висока скорост разликата е малка.Коментиран от #45, #46
22:56 10.09.2020
45 😂😂😂😂
До коментар #44 от "Радев":
😂😂😂😂😂Добре! Дизела не е за високи скорости! 😂😂Искаш ли да видиш на бензинова кола разхода при 200? Като дизела не е за високи скорости, защо пишеш за електричките за високи скорости? А за бензиновите, ще ти кажа че разхода при някой е около 17-18 при 200!Коментиран от #50
23:04 10.09.2020
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 И още нещо
23:20 10.09.2020
48 незнайко
До коментар #3 от "Прост":
Значи за 10kW при 400 волта тока е 25 А . Ако тока е 250 А ще са необходими 6 МИНУТИ . Така, че всичко си е в реда на нещата. Не съм видял никой да зареди примерно 50 литра бензин за 15 секунди, но за 2-3 минути да .01:09 11.09.2020
49 Това е така
До коментар #5 от "Госあ":
Защото си нямат хората академия на науките!07:32 11.09.2020
50 Радев
До коментар #45 от "😂😂😂😂":
Ферари харчи даже 30 л/100км.Сравнявам дизела и електромобил при еднакви скорости.При движение по магистрала разхода ми се вдига с литър а при електромобила от 15kw(60км/ч) на 30-40kw(120км/ч).Не мога да карам с 60 за да ми е икономично.Коментиран от #52, #56
07:58 11.09.2020
51 УЧЕН
08:21 11.09.2020
52 Не е така
До коментар #50 от "Радев":
Горе ти пуснах видео! 40 кВ е при 200 км/ч, не при 120 км/ч! Няма такова нещо! При 120 е 20-25 кВ!09:19 11.09.2020
53 Гост
Коментиран от #54
09:49 11.09.2020
54 Така е
До коментар #53 от "Гост":
Отидоха им опорките на петрофилите за икономичните коли при високи скорости!Коментиран от #55
10:30 11.09.2020
55 Гост 1
До коментар #54 от "Така е":
Нищо не отишло от опорите.Електромобила е икономичен при 60 км/ч.Нормалния автомобил при 90-100 км/ч.Щом искаш да се влачиш по пътя норвежецо- моля няма да ти преча!Коментиран от #57, #58, #60
11:46 11.09.2020
56 Всичко ти е грешно
До коментар #50 от "Радев":
Необходимата мощност за движение с определена скорост по никакъв начин не зависи от типа на двигателя. И си написал огромна глупост. Ако за поддържане на 60 км/час е необходима мощност от 15 киловата, то разхода ще ти е 25 киловатчаса на 100 км. Ако при 120 км в час мощността е 30 киловата, разходът ти отново ще е 25 квч/100км. Няма такъв автомобил на планетата Земя, защото при удвояване на скоростта, необходимата мощност за преодоляване на челното съпротивление се увеличава четири пъти.Правилният въпрос е, защо като намалиш двойно скоростта на бензиновия автомобил, разходът почти не ти пада. Колко ти гори при 60 километра в час и при 120 километра в час?
Коментиран от #64
11:49 11.09.2020
57 Е колко да е икономичен
До коментар #55 от "Гост 1":
За поддържане на 90 100 км в час, електромобилът се нуждае от 15-18 киловатчаса в зависимост от марката и модела. Знаеш ли за бензинов или дизелов автомобил, който да е поне два пъти по неикономичен и да гори 30-36 киловатчаса на 100 километра? Еквивалента към гориво е 3 - 3,6 литра на 100. В реалността са поне три-четири пъти по неикономични.11:55 11.09.2020
58 Не е така
До коментар #55 от "Гост 1":
Кое гори много при 80-90? Нормален ли си? При 60 Тесла ще мине 800 километра! Рекорда е 1078 км с 40 км/ч средна скорост. Модел 3 изминава 500 километра с 90 км/ч! Не ви ли омръзна да пишете едни и същи тъпотии?12:01 11.09.2020
59 Знаещ
До коментар #3 от "Прост":
При нанотехнологиите нещата се различават коренно от познатите ни закони на физиката.12:02 11.09.2020
60 Не е така
До коментар #55 от "Гост 1":
И се бъркаш доста за скоростите! Не е най-икономичен при 90-100 ДВГ! Включи на 5-та и карай със 70 да видиш че гориш дооооста по-малко от 90-100! Не ги разбирате тези неща!12:03 11.09.2020
61 Нормален
До коментар #5 от "Госあ":
Естония и другите около нея го осочиха на Русия, а България все се бута да влезе обратно в кочината.Връзката е много голяма !12:06 11.09.2020
62 ГРЕШКА
13:26 11.09.2020
63 Сатаната
14:12 11.09.2020
64 Радев
До коментар #56 от "Всичко ти е грешно":
Точно инженер завършил двг не ги разбира тия неща! хахахахах!На 5 скорост най икономично е 90-100 на 6 скорост 110 при 2000 оборота.Ако искаш да пълзиш с 60 ваш проблем.Характеристиките на двг и електромотора са много различни ама вие откъде ще знаете.Коментиран от #66
14:17 11.09.2020
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Ех радев
До коментар #64 от "Радев":
Бъркаш се! Не само предавките и оборотите са важни! ГАРАНТИРАМ ТИ че не на 90 и 100, а на 70 на 5-та гориш по-малко от колкото с 90 или със 110 на 6-та! Знаеш ли защо? Защото уяеличаваш скоростта и от там челното съпротивление! Скоростта над 70, започва да ти гори повече, без значение на коя предавка си (естествено, ще гори повече на 5-та със 100 от колкото на 6-та със 100). Имам предвид, че ще ти гори по-малко на 5-та със 70 от колкото на 6-та със 110! Та имаш задача! Сядай в колата, РАВЕН ПЪТ, включваш на моментен разход 70 на 5-та и 110 на 6-та! И чакаме резултати!Коментиран от #67
15:19 11.09.2020
67 Ех радев
До коментар #66 от "Ех радев":
Мога да се поправя, с 90 на 6-та може и да е по-малко, но със 110 на 6-та гори повече от колкото със 70 на 5-та! Гледай оборотите, на дизел може да се влачи и с 1200-1300 оборота на равен път на 5-та! Тогава е икономичен!Коментиран от #71, #74
15:23 11.09.2020
68 sotir
Коментиран от #69
15:26 11.09.2020
69 Китайски ментета?
До коментар #68 от "sotir":
А кондензаторите по един фарад, които се продават за усилвателите в автомобилите научна фантастика ли са или ментета? Хайде първо погледни какво се продава на пазара, преди да го обявяваш за невъзможно.16:49 11.09.2020
70 Умен
До коментар #3 от "Прост":
Предпочитам ти да го сметнеш, а аз ще ти намеря грешките.16:54 11.09.2020
71 Радев
До коментар #67 от "Ех радев":
Какво ли разбирам аз инженер завършил двг и 30 години опит спрямо форумните драскачи ерудити!Ти откри топлата вода! Браво!
Двг е най ефективен между максимума на въртящия момент и максимума на мощността.Това е някъде 1900-2500 оборота.Челното съпрптивление се увеличава при високи скорости.А за електромоторити си намери сам информация и ще разбереш защо на високи обороти харчат повече.Мързи ме да пиша пък и съм на работа!
Коментиран от #75
17:04 11.09.2020
72 123
До коментар #16 от "Грую":
Зарежи го този папагал. Някой беше казал: "няма как да обясниш нещо на човек с когото те делят два вагона книги"17:15 11.09.2020
73 Грую
До коментар #19 от "Абе Гр Уйо":
Явно нито в електротехниката те има нито в математиката. Дано да си добър в литературата, защото с тези идеи можеш да започнеш да пишеш научна фантастика. Не ти гарантирам, че нещо ще излезе, но поне звучиш добре, оптимистично. Това за кондензаторите, които се ползват за филтри в звуковите уредби на автомобилите си се объркал нещо. Първо виж буквичката пред F -а. Капацитетът им се измерва p , n , m, M - пико, нано, микро, мили. После погледни и на какво напрежение и температура работят. Ако за електролитни, а те са най-яките това е много важно. Най-големите кондензатори, които се произвеждат имат стойности от порядъка на 10 000 микрофарада или 10 милифарада. Наскоро ми попадна подобен, а това е огромен кондензатор. Освен това сметката, която ти направих за нужния капацитет за подобно зареждане ако имаше поне малко понятие "що е туй кондензатор и има ли той почва у нас" , щеше да разбреш, че е крайно неточна неточна. Кондензаторите имате един куп други характеристки и да наистина има технологии за използване в батерии, но това се прави не толкова за да събират заряд , а за подобряване на характеристиките при употребата на батерията. о иначе ако коднензаторът беше такъв пенкилер от какъв зор ще трябват да се правят литиеви и графенови и не знам още какви си батерии. Турни му кондензатор и пей сърце!17:28 11.09.2020
74 Радев
До коментар #67 от "Ех радев":
Говоря ти за икономично каране със скорост разрешена от закона(90 км/ч).Ако искаш да си суперикономичен може и на 1200 оборота но ще се движиш бавно.По добре изгаси двигателя и тикай колата ще ти бъде без пари.На 1200 оборота при първия баир ще смениш на по ниска предавка.Със 2000 оборота карам и по равното и наклоните с 90-100км/ч.На магистрала на 6 предавка над 120 км/ч. разхода се качва.На по ниска предавка карам по големи наклони като на Шипка.17:49 11.09.2020
75 Ех радев
До коментар #71 от "Радев":
Аз ти написах ти опитай и пак пиши! В тези обороти може да е най-ефективен, но не най-икономичен! Пусни си видеата от вчера и ще видиш на какви обороти е на 80 км/ч, а е най-икономичен там, нали?Коментиран от #77
17:49 11.09.2020
76 Абе Гр Уйо
Тогава щеше да знаеш, че има литиево-йонни батерии, колкото кутия цигари, които могат да отдадат 200-300 ампера ток. Характеристиките им доста се доближават до суперкондензаторите, но нямат техните недостатъци и имат доста по-голяма енергийна плътност. Единственото предимство на кондензаторите е огромният брой цикли живот. В статията се говори за хибрид между литиево-йонна батерия и суперкондензатор. Само че трябва да разбираш написаното, а на тебе не ти се отдава, поради огромна липса на знания.
18:08 11.09.2020
77 Радев
До коментар #75 от "Ех радев":
Шофьор съм от 35 г.Търся баланс между икономичност и скорост.Ти си карай икономично и се влачи по пътищата.Всеки автомобил има различни характеристики.Електромобила е най икономичен при ниска скорост.При висока е ламя гълта здраво.
Коментиран от #78
18:37 11.09.2020
78 Ех радев
До коментар #77 от "Радев":
Така е, ел. колата е най-икономична на ниска скорост! А ДВГ харчи доста и на ниска скорост!Коментиран от #79
18:50 11.09.2020
79 Радев
До коментар #78 от "Ех радев":
От каталога на Пежоизвънградско - 4.5л/100
градско - 5л/100
Разлика 11%
Електромобил
Градско - 15 kw
извънградско - 30 kw и нагоре
разлика 100%
Коментиран от #83, #84
20:09 11.09.2020
80 Ех радев
Коментиран от #81
20:21 11.09.2020
81 Радев
До коментар #80 от "Ех радев":
Возил съм се и съм пробвал миксера на приятел.Не останах впечатлен!Аз и Ферари нямам но не означава че не съм сядал ? Не позна!Коментиран от #82
20:42 11.09.2020
82 Ех радев
До коментар #81 от "Радев":
Разхода на електричка НЕ Е 30 кВ!20:59 11.09.2020
83 Осмисли написаното, г-н Инженере
До коментар #79 от "Радев":
Необходимата мощност за движение с определена скорост по никакъв начин НЕ ЗАВИСИ ОТ ТИПА НА ДВИГАТЕЛЯ. И си написал огромна глупост. Ако за поддържане на 60 км/час е необходима мощност от 15 киловата, то разхода ще ти е 25 киловатчаса на 100 км. Ако при 120 км в час мощността е 30 киловата, разходът ти отново ще е 25 квч/100км. Няма такъв автомобил на планетата Земя, защото при удвояване на скоростта, необходимата мощност за преодоляване на челното съпротивление се увеличава четири пъти. Правилният въпрос е, защо като намалиш двойно скоростта на бензиновия автомобил, разходът почти не ти пада. Колко ти гори при 60 километра в час и при 120 километра в час?21:25 11.09.2020
84 Еднакъв разход на енергия
До коментар #79 от "Радев":
Пак ли твърдиш, че при 60км/ч и при 120км/ч електромобила харчи все 25квч/100км. и пробегът с едно зареждане е еднакъв? Скъсай си дипломата!Коментиран от #86, #87
21:30 11.09.2020
85 ИКО НО
Коментиран от #88
21:40 11.09.2020
86 Радев
До коментар #84 от "Еднакъв разход на енергия":
Абе ти започна да спориш сам със себе си?Добре ли си ? Пиеш ли си хапчетата?21:50 11.09.2020
87 Радев
До коментар #84 от "Еднакъв разход на енергия":
Къде съм твърдял това? При 120 разхода е по голям.Дипломата съм я получил след много труд не ми давай акъл! Пробвай се първо да учиш после късай дипломи.Коментарни драскачи ерудити бол.21:58 11.09.2020
88 Ех радев
До коментар #85 от "ИКО НО":
Не си Радев, но и ти се бъркаш! Не е така! Или поне до някъде! При 1000 оборота на ДВГ разхода не е същ на различни скорости, даже и оборотите да са същите! На 5-та ще имаш по-голямо натоварване от челното съпротивление и разхода ще е по-висок ЗА ВРЕМЕ! Но е по-нисък на 100 км защото ще измине по-голямо разстояние! Но за време, да кажем 10 минути ще изгори повече гориво на 5-та от колкото на 2-ра! Предполагам съм ясен!22:10 11.09.2020
89 Фурнаджийска лопата?
"При движение по магистрала разхода ми се вдига с литър а при електромобила от 15kw(60км/ч) на 30-40kw(120км/ч).Не мога да карам с 60 за да ми е икономично"
Един истински инженер, никога няма да напише, че разхода на енергия за километър е един и същ при удвояване на скоростта.
Коментиран от #90
22:31 11.09.2020
90 Радев
До коментар #89 от "Фурнаджийска лопата?":
Нещо не си разбрал.Разбира се че ще се вдигне разхода.При 90 км/ч е 4.5 на магистрала отива на 5-5.5л/100км.Разхода се увеличава с 1 литър.При електромобила се вдига двойно.Коментиран от #92
23:01 11.09.2020
91 Задача за пети клас
Ако друг автомобил се движи със 120 километра в час, но мощността е 30 киловата, за колко време ще измине 600 километра и колко киловатчаса ще е употребил?
Според мен първи автомобил ще стигне за 10 часа със 150 киловатчаса, втория за пет часа и пак със 150 киловатчаса. Кой е този електромобил и откъде ги измисли тези цифри, господин "инженер" Дори диплома за ОСНОВНО образование не трябва да ти дават с твоите сметки.
23:31 11.09.2020
92 Ех радев
До коментар #90 от "Радев":
Радев, ти никакви ДВГ не си завършил! В града било толкова на магистрала толкова! Как е възможно такива понятия? Разхода в града е различен и незнам защо го дават, може би за такива като теб! Разхода на 20 километра в град Ямбол в сравнение с град София може да е с 5 литра на 100 разлика! Разликата в разхода в град София може да е с 5 литра на 100 по един и същ маршрут ако караш в 5 сутринта или в 8 сутринта! И т. н.! Разхода по магистрала! Коя? Една има ограничение 120 друга има 140, в Германия някои нямат! При всяка скорост разхода е различен! При 140 гори 1.5 литра повече над 120!Коментиран от #94
07:59 12.09.2020
93 Вероид
Коментиран от #95
08:29 12.09.2020
94 Радев
До коментар #92 от "Ех радев":
Сори сбъркал съм! 15kw да се че чете 15 kw/ч.В бързината на писането съм сбъркал.Данните за разхода са от моята кола.Друга кола - друг разход.Дипломата мога да ти я покажа не е проблем.
Коментиран от #96
09:26 12.09.2020
95 Така си мислиш
До коментар #93 от "Вероид":
Виждал ли си джобен бустер за палене на автомобили и камиони? Обърна ли внимание колко са им дебели кабелите за свързване към клемите на акумулаторите? Обърнали внимание колко са им смешни щипките? По тези кабели и щипки протича 200-300 ампера ток за масовите автомобили, а понякога и повече.Да не говорим за батериите, които се ползват за квадрокоптерите. Там говорим за батерии с размери 13х3х4 см, с капацитет 6,6Ah, които могат да отдават до 1000 ампера ток. Кабелите им са с максимум 10мм² сечение, ако не и по-малко с едни смешни конекторчета който просто се щракат едно в друго. Май преекспонираш с проблема.
09:31 12.09.2020
96 Не я показвай късай я направо!
До коментар #94 от "Радев":
Така и не можеш да оправиш мощност и енергия, а сега забърка и нарастването на мощността за час. Това е все едно да си извикаш електротехник който се пише голям специалист, а той да те пита колко километра е мощността на печката ти? Като му направиш забележка, че мощност не се мери в километри, той сконфузно обяснява, че се е объркал и те пита колко килограма е мощността. Как ще реагираш? Ще му позволиш ли да ти направи инсталацията?Един специалист никога, ама никога няма да прави една и съща грешка всеки път, а след това няма да изрази някоя друга фундаментална глупост за да поправи първата си грешка. Това са фундаментални знания, който също се учат в началното училище, а след това се повтарят и в гимназията, да не говорим за техникум. Представяш ли си дългогодишен магазинер да те пита колко киловата сирене искаш? Има ли въобще такава вероятност?
С каква диплома за инженер се периш тогава? Късай я да не се излагаш и поне казвай, че си завършил основно образование, за да не ти се смеят хората. Показателно е, че дори след като ти посочих грешката два пъти, не можа да я забележиш, та се наложи да ти давам конкретен пример, за да я разбереш.
Коментиран от #97
10:10 12.09.2020
97 Радев
До коментар #96 от "Не я показвай късай я направо!":
Все пак си признах грешката.Можеше да почна да те обиждам както правят повечето тука писачи.Аз не го правя.Нараства разхода на енергия от 15 kw/ч до 30KW/ч.
Коментиран от #104
14:18 12.09.2020
98 фактии
14:23 12.09.2020
99 Инерция
Коментиран от #100
14:41 12.09.2020
100 Ех радев
До коментар #99 от "Инерция":
Виж, коментар 98 е верен! Винаги трябва да се кара на подходяща предавка! Ако тръгнеш на баир, включил си на 5-та със 60 и си на 1000 оборота и дааааваш газ, да върви а тя не иска, разхода се увеличава мноооого! Или на равен път, без натоварване на мотора, даваш газ на 4000 оборота, а не превключваш на 5-та! Доста от това вече отминава, защото хората минават на автоматик!Коментиран от #101
16:29 12.09.2020
101 Радев
До коментар #100 от "Ех радев":
Това не е мой коментар!Аз ползвам само Радев това ми е фамилията.Виждам някой да ми ползва ника и да пише от мое име.Коментиран от #102
17:36 12.09.2020
102 Ех радев
До коментар #101 от "Радев":
Не, не беше до теб адресиран! Всичко е точно! 👍17:59 12.09.2020
103 Язе
До коментар #9 от "Абе Гр уйо":
Ще заредиш ако седмица преди теб не е зареждал никой.Ако нямаш късмет,ще поседиш 3-4дни.Коментиран от #106
18:32 12.09.2020
104 Пак не разбра инженере
До коментар #97 от "Радев":
Продължаваш да питаш колко килограма е мощността на печката, след като съм те поправил, че не са километри! Давам ти още един шанс да се поправиш!Коментиран от #107
22:16 12.09.2020
105 багабок
23:55 12.09.2020
106 Пак се изхвърли
До коментар #103 от "Язе":
Пак демонстрираш некадърността на антиелектриците. Ако зарядната станция е с 200 зарядни, колко автомобила могат да спрат на час? Рекордния трафик на магистрала Тракия е около 50 000 дневно. Значи средно минават по 1000 автомобила на час във всяка една посока. Ако зареждат по 50 kWh, това са 50 MWh енергия за всеки час. Тази енергия може да се осигури с равномерна 50 мегавата мощност, която да зарежда батериите на зарядните. Каква обаче е общата мощност на зарядните? За да заредиш 50 kWh за една минута, мощността на всяка зарядна трябва да е 3 мегавата, а общата им мощност 600 мегавата. Сложи още една такава зарядна станция от другата страна на магистралата и станаха 1,2 гигавата - повече от единия блок на АЕЦ Козлодуй. По магистралата ще има поне 5 такива зарядни станции и отидоха 6 гигавата разбираш ли сега защо са необходими батериите? Защото от 100 мегавата постоянна мощност, получаваш 6 гигавата и 1000 зарядни колонки, на които да зареждаш по 1 минута дори в най-натоварения трафик.08:41 13.09.2020
107 Радев
До коментар #104 от "Пак не разбра инженере":
Някой пак е писал вместо мен.Колата ми е с 5 скорости а не с 6.Май трябва да пиша без ник като теб.Задай ми въпрос за да ти отговоря.Коментиран от #109
10:02 13.09.2020
108 Това ли ще е оправданието
Коментиран от #90 край на цитата.
Коментиран от #110, #112
10:54 13.09.2020
109 Нека все пак чуем и твоето мнение
До коментар #107 от "Радев":
Какво мислиш по същия казус? Нека чуем инженерното ти мнение?10:56 13.09.2020
110 Радев
До коментар #108 от "Това ли ще е оправданието":
Зает съм монтирам си скоростната кутия шестстепенна.Щом така съм казал !Пежото ми е с 5 скорости.12:30 13.09.2020
111 аврамъ бакалинъ
12:43 13.09.2020
112 Радев
До коментар #108 от "Това ли ще е оправданието":
Мощността е в киловати. Енергията е киловатчаса.Ток не плащаш ли?Само един Радев ли има в България?С президента ставаме двама.
Коментиран от #113
12:46 13.09.2020
113 Нещо за цифрите няма ли да кажеш
До коментар #112 от "Радев":
Или пък ще подкрепяш агитката, като премълчаваш за техните грешки, но внимаваш за запетайките на фактите? Колко според тебе е разхода при 120 км/ч?Коментиран от #114
13:47 13.09.2020
114 Радев
До коментар #113 от "Нещо за цифрите няма ли да кажеш":
Колко е разхода на кое?13:59 13.09.2020
115 Четеш ли въобще или само пишеш
Искаш да кажеш че въобще не си писал в тази тема и дори мнение 50 не е твое и всички след него? Направо ще си цитирам едно от мнениятаПак ли се отмяташ от думите си в мнение 50 : "При движение по магистрала разхода ми се вдига с литър а при електромобила от 15kw(60км/ч) на 30-40kw(120км/ч).Не мога да карам с 60 за да ми е икономично" Един истински инженер, никога няма да напише, че разхода на енергия за километър е един и същ при удвояване на скоростта. Коментиран от #90 край на цитата.
Коментиран от #116
14:03 13.09.2020
116 Радев
До коментар #115 от "Четеш ли въобще или само пишеш":
Тук има един дето пише без ник.Постоянно плюе двг като пише неверни факти.Постоянно го хващам и го оборвам.Той има навика да пише с моя ник.Провери на колко места съм отбелязал това не е мой коментар.Коментиран от #117
15:05 13.09.2020
117 Е хубаво де, разбрахме се
До коментар #116 от "Радев":
Сега питам тебе, истинския инженер? Какъв е разхода при магистрална скорост?Коментиран от #118
15:13 13.09.2020
118 Радев
До коментар #117 от "Е хубаво де, разбрахме се":
Прочетох коментарите за да разбера какво ме питаш.Разхода на всеки автомобил или елетромобил е различен.Електромобил на магистрала не съм карал не знам.Тук пишат за 2-3 пъти увеличение на разхода.Коментиран от #119
15:53 13.09.2020
119 Кажи му в прав текст
До коментар #118 от "Радев":
Има ли някаква вероятност за 30-40 киловатчаса разход при скорост 120 км/ч. Който и да е електромобил? Ако не кажеш някаква цифра означава, че си съгласен с неговите и мненията са твои. Поне някакъв реален диапазон, а не точна цифра? Точна цифра и да искаш няма как да дадеш, защото дори един и същ автомобил ще даде различен разход при различни маршрути, но никога 40 киловатчаса, освен ако не тегли каравана.15:59 13.09.2020
120 Радев
17:06 13.09.2020