Американската Национална служба за безопасност на пътното движение (NHTSA) е издала предписание на Tesla да отзове за ремонт 9 537 електромобила от моделите X и Y заради установени заводски дефекти на покрива и окачването.
Експертите на NHTSA са установили, че обшивките на покрива на 9 136 екземпляра от Model X, произведени през 2016 г., може да са били залепени без предварително грундиране, което води до риск от изпадане по време на движение. От Tesla коментират, че знаят за проблема от септември и са започнали собствено разследване след множество оплаквания от собственици на кросоувъра.
Втората част от сервизната акция засяга 401 бройки от Model Y, произведени тази година. При тях са установени недобре затегнати шенкелни болтове, което може да доведе до откачане на горния преден носач на окачването.
В края на октомври Tesla трябваше да изтегли почти 50 000 електромобила в Китай заради случаи на счупени носачи. Тогава от компанията отказаха да признаят вина и обвиниха невнимателни водачи за повредите.
А аз си мислех че руснаците правели калпави коли.
Коментиран от #5, #24
-7 +37
-9 +14
-8 +28
Коментиран от #12
-5 +38
До коментар #1 от "Леле":
Давайте, тук сте! Че в другата статия за най-малко повреди на Модел 3, не се включвате! 😂😂 Тук имате шанс!
Коментиран от #6
-18 +8
До коментар #5 от "Ееееее":
Ми как да има повреди като са 0.000001 % от автопарка. Все едно да дадеш извадка със Запорожец като в движение са останали има няма 1 паркинг на Кауфланд.
Коментиран от #10
-5 +14
Коментиран от #8
-4 +13
До коментар #7 от "тесларистика":
да пробват с Идеал-ки,направо покрива ще е като заварен.
Коментиран от #13
-4 +9
Само преди ден в Китай на модел Es му отлетя покрива. Модел Y офциално е най-големия боклук на пътя. Иначе Илончо ако слушаш и сатанистите му тва било бъдещето...
Коментиран от #11, #19
-5 +19
До коментар #6 от "Ми няма":
Цифрата се дава на бройки. А Модел 3 е най-продавания модел на Тесла.
-4 +4
До коментар #9 от "DrivingPleasure":
Ти в кой бизнес на ДВГ колите си? На сервиз или на бензиноколонка?
-10 +8
До коментар #4 от "jар":
Абсолютно вярно. Понеже съм карал досега японки, съм свикнал на смяна да вадя колкото съм налял, а на тази като ми светна маслото на 5000 км и се стреснах. Проверявам-няма. Отивам в сервиза. Буча, и се карам. Те ме успокояват, че било абсолютно нормално. Само да съм го проверявал и да доливам. Че то на 5000 като доливам 2 и половина литра ново масло, защо да го сменям ан десет хиляди. То постоянно е ново. Като двутактов трабант е. Викам що не го сипваме направо в резервоара. Смеят се.
Коментиран от #15
-3 +20
До коментар #8 от "Най добре":
Това на следващата акция, ъпдейт с дъвка Идеалархуана ! Само 209$ доплащане!
-3 +6
-5 +13
До коментар #12 от "имам fsi.":
Чувал съм,че има модификатори(добавки) за маслото които частично решават проблема с разхода но не знам каква марка са.Един приятел имаше Пасат 1.8Т който пушеше непрекъснато и не се знаеше дали е от турбокомпресора или сегментите.Докато се чудеше дали да отваря мотора му препоръчаха да пробва някаква добавка и след като я сипа проблема изчезна.
Коментиран от #16
-2 +6
До коментар #15 от "jар":
Проблема не е изчезнал а е там и ще се обади скоро
-1 +15
-12 +5
-3 +7
До коментар #9 от "DrivingPleasure":
Много исках да те чуя в статията с проучването, че Тесла е на второ място по надеждност, ама не смееш да се появиш там, нали?
Разбира се това е тенденциозно написана статия. Ако прочетете друг източник, ще видите че става въпрос за разлепяне на малки пластмасови декорации по предното стъкло, които имат само козметичен характер.
Разбира се когато става въпрос за Тесла, това е огромен проблем, но когато става въпрос за опасност от самозапалване на други марки или дребен проблем, например смяна на скоростна кутия, махате пренебрежително с ръка.
-10 +3
"Общо 9136 автомобила Model X, произведени между 17 септември 2015 г. и 31 юли 2016 г., ще трябва да преминат сервизна проверка, посочват от Националната администрация по безопасност на движението по пътищата (NHTSA). Регулаторът изтъква, че предната част на тапицерията на тавана на автомобилите вероятно е била поставена без налагането на слепващо вещество, създавайки предпоставки за отлепяне в бъдеще."
Ама наистина страшен дефект! Тапицерия която МОЖЕ да се разлепи. Не е дреболия като например течащ бензинов резервоар, строшена скоростна кутия, блокирал двигател на 30 000 км и други подобни дребни дефектчета. Да не говорим, че Mercedes отзова само в Щатите 750 хиляди автомобила през 2020-та, заради опасност да им излетят стъклените покриви. И то не защото не са залепени първоначално, а защото с времето се отлепят. Някой да си спомня такава новина тук?
-3 +9
Коментиран от #22
-4 +7
До коментар #21 от "Гост":
Тесла с абсолютно некачествения автомобили, защото по време на движение може да ти се отлепи тапицерията на тавана в единия ъгъл и автомобилът да спре да се движи. Ама само може да се отлепи и не е сигурно и то на само 9500 автомобила от около милион и половина произведени.
А как ти звучи 3,2 милиона тойоти, на които им отказват бензиновите помпи и остават на място. Разбира се toyota е най-качественият автомобил защото това е просто дребен дефект, отлепената тапицерия е много по-сериозен. Наистина ли са ти това аргументите, че Tesla е по ненадеждна? Вече започнахте да си изсмуквате от пръстите.
-5 +5
-1 +3
До коментар #1 от "Леле":
Ама ти още ли мислиш че Теслата е автомобил?!? Недей така?!? Несеризоно е?!?
Коментиран от #25
-3 +7
До коментар #24 от "Пурко":
Разбира се,че не е автомобил. Пералня на колела.😃
Коментиран от #26
-2 +6
До коментар #25 от "Мики маус":
То е пералня, но от високооборотните! А вие с вашите кошници, още перете на ръце!
-3 +4
-1 +2