Добре известно е, че животът на автомобила силно зависи от двигателя, така че когато купуваме автомобил е добре да знаем кои са едни от най-надеждните съвременни бензинови двигатели. Колкото и странно да звучи, германските експерти посочват само един немски мотор. Останалите са японски и корейски. Dekra идентифицират 4 агрегата, които са достатъчно прости и надеждни, за да изминат 500 000 км без основен ремонт. Разбира се, с подходящи грижи. Ето и кои са те:
Honda - R20
Двулитров четирицилиндров атмосферен агрегат, който се монтира основно на CR-V и Accord. Мощността му е 150 конски сили, но в различните версии и модификации варира от 147 до 155 коня.
Toyota - 2AR-FE
Това е 2.5-литров двигател, който се монтира предимно на автомобили на марката, като Rav4 и Camry, но предназначени за американския пазар. Наличен е и за Lexus ES250.
Hyundai/Kia - G4FA
1.4-литров бензинов двигател с мощност 109 конски сили, монтиращ се на Hyundai Accent (2011–2017), Hyundai ix20 (2010–2019), Kia cee'd (2006–2018), Kia Rio, Kia Venga (YN) (2009–2019).
Volkswagen BSE
1.6 литров бензинов четирицилиндров с мощност 102 конски сили, монтиращ се на Audi A3, Audi A4 B5-B7, Seat León Mk II, SEAT Altea, Seat Toledo Mk III, Škoda Octavia Mk I/II, Volkswagen Golf Mk IV/V/VI, Volkswagen Bora/Jetta, Volkswagen New Beetle, Volkswagen Passat B5/B6, Citi Golf 1.6i
Коментиран от #5, #6, #11, #19, #21, #100
-45 +253
Коментиран от #28
-20 +72
-11 +110
До коментар #1 от "На Vw":
Така е, гори доста масло, но е лесен за газификация, затова го предпочитат в БГ...
-14 +55
До коментар #1 от "На Vw":
1.9ТДИ,1.8Т,2.5ТДИ-редовия,са доказано здрави мотори.
Коментиран от #61
-70 +58
-24 +91
Коментиран от #18, #59
-31 +75
Коментиран от #23, #58
-9 +136
Коментиран от #99
-8 +117
До коментар #1 от "На Vw":
Корейците много дръпнаха с хюндай и кия,много здрави коли..
Коментиран от #72, #79
-20 +82
Коментиран от #25, #29
-14 +99
-11 +57
-6 +35
Коментиран от #31, #73
-29 +15
Коментиран от #95
-2 +31
Коментиран от #24
-15 +62
До коментар #8 от "Честито":
като гледам цялата фамилия сте мазохисти!
Коментиран от #26
-13 +51
До коментар #1 от "На Vw":
Бъркаш 1.6 и 1.6 fsi
Коментиран от #20, #64
-3 +47
До коментар #19 от "Случаен":
Точно така. Но дечурлигата където пишат тука не са технически наясно
Коментиран от #89
-6 +40
До коментар #1 от "На Vw":
Моя харчи 7 градско и 1 литър масло на 4 хил км нз кое е много
Коментиран от #47, #84
-12 +17
Коментиран от #118
-7 +26
До коментар #9 от "Румен":
Интересно какво пасе на жълтите павета? Иначи си прав.
-5 +8
До коментар #17 от "Истината":
Добре че са немците от Опел да го направят тоя двигател...
Коментиран от #49, #69
-7 +23
До коментар #12 от "маргинал":
412 - дванайсетак, 412Д - дванайсетак-дефорсак, 2140 и 2140Д са други модели.
Коментиран от #40
-17 +6
До коментар #18 от "dmxl":
Не знам каква кола имаш, но изказването ти е на човек, далеч от автомобилите. Ако ще се хвалиш с TDI или dCI ,по-добре недей. Няма да гадая какво караш, но бъди по-внимателен в изказванията. Ако ти често виждаш майстора си в сервиза, то е заради самочувствието ти. За бедни хора като мен-моите автомобили ми вършат работа.
-5 +25
Коментиран от #81
-7 +31
До коментар #3 от "зевзек":
Типичен българин, неможещ да смята и обичащ да го лъжат. Германска кола комби не пада под 100 000км годишно! Ама като си държиш колата пред блока и я къташ 2000км годишно откъде да знаеш?
-9 +34
До коментар #12 от "маргинал":
и баща ми все го превъзнася тоя автомобил, ама дай да си сложим ръка на сърцето - антиколи си бяха. Бая съм го карал и аз - на него съм се учил да карам и ремонтирам, но няма нищо общо с истински автомобил
Коментиран от #43, #71
-8 +28
Коментиран от #46
-19 +38
До коментар #15 от "Опел зафира 2011г.":
Тая метанова Зафира само умрял кон не я е ритал. И да късаш билетчета!
-5 +30
Коментиран от #35
-4 +33
-5 +30
-4 +35
До коментар #32 от "стоян":
Щото са смотани и пукат блокове, те затова. Този път са си направили домашното
Коментиран от #60
-5 +7
Коментиран от #54
-3 +30
-4 +53
-23 +24
-4 +14
Коментиран от #45
-39 +13
-24 +16
До коментар #29 от "джими":
Така е...!НО!Носталгията какво ли не прави...!Слага ни розови очила и си ги хвалим...- Москвичи...Жигулита...,просто нямаше друго...просто младостта ни мина с тях...!Но бе весело и безгрижно ..,а най- важното- бяхме млади и хубави...,а сега сме - само хубави....😉!
Коментиран от #85
-0 +36
Коментиран от #50
-11 +4
До коментар #41 от "Gluposti":
Дизел само трактор, е може и камион или рибарска лодка.
Коментиран от #70
-7 +36
До коментар #21 от "Мартин Петров":
Многото е 1 литър на 4000 километра. това е 1/4 от всичкото масло ! На 8000 км. 2 литра е половината количество !!! Кое е хубавото ? Простата сметка показва, че на 100 километра Ви се падат 50 стотинки масло на което литъра е 20 лева .
Коментиран от #53
-4 +14
Само тавана му падна лаковото покритие защото е черен металик!
Нещо да кажете..!
-4 +24
До коментар #24 от "Случаен":
Двигателя е на Деу по лиценз на Сузуки,Закупен от Дженерал мотърс.
-0 +14
До коментар #44 от "Г.З.":
карах такова само че 1 и 2 12 години 720 хиляди километра през цялото време три пъти водна помпа три-четири пъти стартер и два пъти алтернатор все пак беше такси накрая го продадох защото започна да му се цепи купето без да е изгнило Явно напъна по софийските улици му беше дошъл в повече вярно супер куц кон 60 коня на метан остават 30 но до Китен отивах за 17 лв
-1 +13
Коментиран от #55
-2 +26
-3 +12
До коментар #47 от "незнайко":
Ако кара с 5 на 40 Нищо чудно все пак е стара кола петица до 150000 до 300 десетка над 300000 15-ка Това е положението
-9 +0
До коментар #36 от "vasik atanasova":
Зависи кой го е правил. Миналата година гледах в Англия една Хонда екс бокс. Количката е на мои приятели и я ползват за разнос ,беше на 582 000км без основен ремонт. Двигателя е 660 кубика с турбинка и е 67-8 к.с. Леко се усъмних, но бях затрупан с документи за ремонтите. Казаха , че два пъти е ходила за ремонт на турбинката (не смяна , а ремонт) и толкова по мотора иначе окачване и консумативи . Автомат е количката и е много удобна, но леко странна.
-4 +8
До коментар #51 от "Ха ха ха":
Не е важно какво пише на километража А какво пише на лаптопа като му вкараш буксата и то ако не е сменявам главния компютър на моето е38 пише 320000 обаче лаптопа Каза че били 980 хиляди естествено двигателя е сменявам 100% иначе няма как да работи по този начин по който наистина работи
-0 +12
Коментиран от #63
-0 +4
За Това само булгар може да пише
Хората има пари , две години и нова
-14 +10
До коментар #9 от "Румен":
и казваш на полицая да бръкне в жабката.на жена ми баща и няма кола и книжка и никога не са го спирали за поверка не знае за бензиностанции застраховки прегледи регистрации данъци паркоместа зелени зони автосервизи полицаи завиждам му
-0 +6
До коментар #8 от "Честито":
Гола вода си и кал по ушите даже. Нито един от изброените двигатели не може да изкара тези километри без ремонт най малко на главата и то преди да е изминал и 250 000 км. А относно глупавите ти писания, че поддържаш 180 км. в час по магистрала Тракия вероятно имаш в предвид по надолнището, направо уби рибата.Този двигател на VW e най куция от цялата гама на фирмата. За твое сведение една от колите, които карам е Голф 3.2 VR6 250 к.с. макар и на 13 години и почти 400 000 км.е без никакви ремонти по двигателя, но за съжаление не може да се каже същото и за окачването и скоростната кутия.
Коментиран от #66
-10 +8
До коментар #35 от "Random":
Имаш предвид K7M. Вярно, пука блок, но от калпави майстори, които затягат с тръбен ключ, а не с динамометричен...
-0 +10
До коментар #6 от "ПазарЖик":
Абе аланкоолу , статията е за бензинови мотори!След 1.8 моно 90 к.с. фолфсваген и сие нямат хубав бензинов мотор! всичко е компромис,особено фси ,за новите и дума не може да става, СКРАП
-2 +34
-2 +18
До коментар #56 от "коко":
Има три двигателя 1,6 бензин на VW. Първия е 101коня, с ремък. Втория е 1,6 16 клапана и е 105 коня. Третия е 1,6 fsi 102 коня.
Коментиран от #65
-4 +4
До коментар #19 от "Случаен":
За 1.6 FSI . Карам Голф mk5 1.6fsi(2007) от 5 години в GB. Вече е на 170хил мили(270хил км). Пъргав,бърз,икономичен(6,8-7 л/100км градско). И не гори грам масло ! Преди 10хил смених верига. Мърка, не се чува. Мнения много, а аз си гледам фактите.
Коментиран от #74
-13 +4
До коментар #63 от "Белгиеца":
Бъркаш. 1.6 fsi e 115 коня. Карам такъв от 5 години.
Коментиран от #67
-6 +1
До коментар #59 от "ГОСТ 1":
Ти нормален ли си? Или г.л.у.п а.к.? Я вземи прочети, разпитай, покарай кола с точно този двигател, който е поне малко поддържан и дебелата ти кра.ту.на. ще вдене какво съм написал. От такива като теб, дето идея нямат, но винаги спорят, е пълно навсякъде. Най-слабия двигател на VW ,монтиран на Голф 3,4,5 Поло,Ибиза и Леон е 1,4 75к.с. Карай си там....бегачката и не ръси простотии.
-3 +10
До коментар #65 от "Лондон":
Има и 102 коня. Мой познат кара такъв на Голф 5. А за 115 коня ми каза, че бил проблематичен.
-2 +9
-0 +17
До коментар #24 от "Случаен":
Немците отдавна не могат да правят двигатели
-6 +15
До коментар #45 от "ОТО германеца":
Като обичаш да плащаш двойно на бензиностанция, що да те спираме ?
Коментиран от #75
-4 +4
До коментар #11 от "кирето":
Много са здрави особено хюндая.Ссмо гаранцията им е добра.Такси от магазина до 200хил.сменсни два пъти скоростен лост и волан,турбо беше дизел но и с бензина не е по розово,скоростна кутия нова е в гаранция е все пак.Абе какво ли не дава дефекти.И ако не е гаранцията подръжката е по скъпа от на мерджо.Имах daewoo nexia от корейците 1.5 бензин.На 800хил беше вървеше на пушка макар и изгнило
Коментиран от #78
-10 +2
До коментар #15 от "Опел зафира 2011г.":
Направо го яде като бензина,айде стига с тия глупости.Опел нямат здрав мотор след прословутия 1.6 моноинжекция...
Коментиран от #102
-3 +7
До коментар #64 от "Лондон":
ВАГинален двигател и не гори масло шегаджия
Коментиран от #98
-5 +16
До коментар #70 от "Порно":
Е падо и ние не те спирамд да сменяш демпвери, евтинки тубинки, дюзички, високо налягане....хи хи
-1 +6
Интересно защо в Бг.се карат най много ВАГ мотори...Сигурно защото са боклуци ли...ха ха ха!
-16 +5
-3 +2
До коментар #72 от "Мно":
Колега през 2010г се пенсионирах от полицията и взех 20брутни заплати и реших да си купя чисто нова кола.Гледах,октавия,пежо 308,рено меган,ситроен ц4,кия и Хюндай,задължително само с бензинов мотор,в крайна сметка дилемата ми беше кия сийд или Хюндай i30,като разликата в цената беше около 1800лв,в крайна сметка скочих в базов модел на Хюндай i30..В момента колата е на 245хил км,разхода и в градски условия е уникален под 8-100км,за близо 11години експлатация,съм сменил само шарнири,биалетки и един кормилен накрайник.Разбира се,масло филтри накладки както и предни дискове не съм ги включил,защото са си консуматив,мотора все още работи толкова мазно и тихо,че понякога се заглеждам в обортомера дали не е изгаснал.За мен няма съмнение,че тази марка която много хора е пренебрегват е може би най-доброто в момента в така наречения голфов клас,аз съм си много доволен от автомобила,не бих го продал, и не бих го сменил,служи ми вярно.Подържам си го,обслужвам си го навреме и нямам проблеми.Карам го само на бензин А95,и дори не ми е хрумвало да му сложа газова уредба...
Коментиран от #117
-1 +30
До коментар #11 от "кирето":
Това са може би най-продаваните автомобили в Сащ,работя от 15години на роро-кораб,и често ходим до Кореа и Япония и товарим леки автомобили и джипове за америка,там се кара масово кия,хюндай,тойота и субару...
-2 +18
-0 +11
До коментар #27 от "Алфа Вълкът":
и аз 12г карах всичко което се сетиш на Опел с мотор 2.0 16 150к.с кадет,астра F,вектра A и Калибра .Бях луда глава и си правихме гонки ,аверите ми караха Е 36 318is,320 но тоя мотор е по пьргав и икономичен ,няма да казвам какво може тоя мотор но щом 20г по кьсно още е актуален за надьхани млади хора .на 400м А8 D2 4.2 с Астрата и Калибрата дьрпах по една кола а на пьтя до 180 никьв шанс .Да не забравяме че говоря за 30г коли сега всяка нова кола с 1.4мотор има 150к.с
-2 +13
-16 +3
-5 +14
До коментар #21 от "Мартин Петров":
В момента карам Бора 1.6 стария 8 клапана, за масло нямам наблюдения засега градско не пада под 10-11/100, на 5-та държи безумно високи обороти, 130 км/ч е на 4000 об., после не е много весело на бензиностанцията.
Коментиран от #86
-2 +11
До коментар #43 от "Да Джими...":
Не, сега сте само И.
-0 +2
До коментар #84 от "Алфа Ромео":
Е ти ме разсмя! И още ли не си я засили л към моргата? Да се отървеш от мъките. И нея. Ей -майтап - виж някой кадърен майстор , стига останалото да си заслужава
-0 +1
Няма лято, зима - пали от раз и е много добра возията. Карал съм я до морето и съм се возил многокрарно. То и затова държат цена на 10 години по 20к хубавите.
-0 +9
-1 +13
До коментар #20 от "Прав си":
Същите тези дечурлига дето нямат понятие са всеки ден в сервизите със тяхните перфектни коли.
-0 +7
-3 +19
Коментиран от #93
-2 +7
Авторът на статията трябва малко да се информира и да почете.
-0 +5
До коментар #91 от "никола":
Вземи Хонда Акорд 2009 бензин 155к.с.Ефектен седан, с много екстри и корав двигател. Или CR-V джипка, пак ще те вози без проблем. Друг вариант е Форд Ескорт, модел 2012 нагоре, но не с двигател 1,0 Ecoboost, а по възможност 150к.с. и ръчка.Трудно се намират, но е здрав. И последно-ако имаш повече лев- Киа Оптима (К5) от 2013г.нагоре, но дизел и ръчка-не автомат. Късмет с избора!
Коментиран от #96
-2 +4
-3 +8
До коментар #16 от "някой си":
И аз карам същата Camry с 2,2 мотор , но 131 к.с. -двигател 5SFE.Железен двигател и железен автомобил-поддържам мнението на 100% .
Коментиран от #110
-2 +9
До коментар #93 от "СИТ":
Човека пита за нова кола.
-1 +6
Коментиран от #105, #113
-5 +8
До коментар #74 от "Ха ха":
VW Поло 2001г. 1.4 тди 75 к.с. 3 цилиндъра, за 11 години сменяне на масло и то от най-евтиното (7-8лв за литър), не ми гори нито грам масло даже .
-4 +1
До коментар #10 от "таксиджия":
аре ве, верно ли, изобщо не им потъват клапаните и на около 100 000 не е готова за нови пулове, киа/ хюндай не обичат газ, друг е моментът с монтираните в заводите им уредби на течна фаза, да не говорим с 1.2 кво се случва, там трагедият е пълна ако боцнеш LPG-то, 1.4 110к.с. е мега куц двигател, не знам къде ги видяха тия 110 кончета, 1.6 е доста по-неумрял, недоверчив съм към легендите на бакшишите и здравината на колите които карат, нищо лично, но 90% от контингентът им говори мега глупости, даже си вярват
Коментиран от #114
-3 +6
До коментар #1 от "На Vw":
Забрави да добавиш и антифриз.Въобще голЕм пияница е тоя мотор, ма върви... Нема да ти казвам!Скромен голф, с екстри на Мерцедес.
-1 +3
-4 +6
До коментар #73 от "монтьор":
1.6 моно 1.7 чис дизел номер 1
-2 +2
-4 +2
-0 +4
До коментар #97 от "Личен опит":
Съгласен съм само и единствено , ако Голфа за който пишеш е купен "ноф фнос" на "реални" 134 000км , само тогава на 200 000 км може да ти гори масло и на 300 000 да му правиш основен ремонт. Макар , че се съмнявам някой да е толкова л*д да прави основен ремонт, при положение, че има такива мотори за по 500лв изобщо ако някой му се занимава с такъв дарак. На жена ми Полото е на 355 000км купувано ново и 250 000 е на газ. Масло 10W40 от смяна до смяна не доливам. Мотора е 1,4, а тук ми пишете за по-голям мотор (същата архитектура) и на 250 000 основен ремонт, остава и да ви повярвам. Тоя мотор за който пишеш със сигурност е от 600 000 нагоре.
-5 +4
-1 +2
-3 +6
-1 +2
-0 +10
До коментар #95 от "rolangaros":
А и е много опростена и лесна за обслужване !
-0 +3
-2 +0
-0 +5
До коментар #97 от "Личен опит":
Колега, не може да си сериозен с този въпрос за Хонди/Тойоти над 500к.
Почваме с D14/D16, които и да искаш- не можеш да умориш.... B16/B18, които са класика за слийпъри. Дотук покриваме едни 15-20 години... Продължаваме с K20/K24 и споменатия R20.. Лично аз съм фен и карам K24 и го предпочитам пред R20, бо еволюцията си е еволюция...Ето ти 30-35 години автомобилостроене в Саяма с традиции в двигатели над 500к.
Дори няма да споменавам за F20/F22 и C35/J35/J37A, които са за една друга класация...
Кощунство е дори да задаваш подобен недомислен въпрос!
Същото важи и за Тойотите.. Почти цялата им продукция от Япония(не говоря изобщо за американските недоразумения) през последните 3-4 десетилетия спокойно ще подмине 500к..
Разбира се, говорим за съвестен собственик, а не за анти- шофьор собственик, дето маслото го чува в разговори...
-0 +1
До коментар #99 от "PlimP":
Незнам защо говориш така,но преди време служебната ми кола беше Хюндай i30 с 1.4iбензин сцепих я от каране над 350хил км за 6години и мотора и не мръдна беше много добре настроен и към скоростната кутия, вървеше чудестно.За мен е поне една класа над голф 5 и опел астра H...
-0 +3
До коментар #78 от "Христо":
И аз съм на Хюндай и30 2018 1-литров двг бензин. Перфектен е като за нова бюджетна кола, комби е за много багаж и с нисък разход в града. 7,5/100 ще ми даде в града само с яко надуване газ-спирачка, включен климатик и с поне 2 спътници. Иначе е под 6/100. Консумативите си ги сменят в сервиза, аз само си уреждам час да ми погледнат колата и плащам около 400 лв. За 3 години експлоатация нищо не съм сменял, дано е така и занапред. Ще съм доволен и да не се налага да я сменям в близките 8-10 години, освен ако новото не е още по-икономично и удобно - някоя електричка на домашен ток за из града.
-0 +1
До коментар #22 от "Пешо кекса от свинкомплекса":
Не се чуди а вземай!
-0 +0