Доскоро марката Opel имаше серия от "наточени" бензинови автомобили, обединени под подмарката OPC. Подразделението Opel Performance Center Gmb беше създадено през 1997 година, като целта му беше да прави т.нар. фабричен тунинг на автомобилите.
Opel-ите с обозначение OPC бяха наточени версии на стандартните, характеризиращи се със значително по-висока мощност и с по-спортни характеристики. Връх в тази серия беше появилата се през 2009 година 2009 Opel Insignia OPC, която разполага с V6 бензинов двигател с мощност 325 конски сили.
Преди малко повече от пет години обаче марката спря производството на въпросните наточени Opel-и. Сега тази серия не се използва, но през 2022 година новото ръководство иска да я съживи.
Според британското издание AutoExpress автомобили с обозначение OPC ще се появят отново, но те няма да са по-мощни, а доработката ще засяга само електрически модели на марката. Първият такъв ще е кросоувърът Mokka-e, а след това с индекс OPC ще се сдобие хечбекът Corsa-e.
Интересното е, че за разлика от бензиновите автомобили, не се планира увеличаване на мощността на електрическите превозни средства. И двата модела са оборудвани с електромотор с мощност 136 конски сили, който ще остане непроменен.
Вместо това новите "наточени" електромобили вероятно ще получат преконфигурирани спортно окачване, спортни седалки в салона, модифицирано управление, джанти с увеличен диаметър и аеродинамични екстериорни бодикитове.
Изданието предполага, че и новата Opel Astra ще получи и версия OPC, но тя ще е хибридна и ще е с мощност от над 300 коня. Ако това се случи, то на практика единствено Astra-та ще се яви пряк наследник на истинските Opel-и с емблемата на OPC.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
12:51 14.01.2021
2 Морето
Коментиран от #3
13:00 14.01.2021
3 сектант
До коментар #2 от "Морето":
на мен ми стига да знам, че Дачия Дъстър се справя по-добре на лосовия тест от най-новата Тойота Рав 4 и някои немски 7 местни сувове.13:02 14.01.2021
4 ОПЕЛИТЕ БЯХА КЕНЕФИ ПРЕДИ...НО СЕГА
Коментиран от #5
13:33 14.01.2021
5 C20XE
До коментар #4 от "ОПЕЛИТЕ БЯХА КЕНЕФИ ПРЕДИ...НО СЕГА":
Опел бяха достъпни коли с евтина поддръжка, някои модификации освен това предлагаха и доста добра динамика. Какво ги плюете постоянно не знам.Коментиран от #17
14:41 14.01.2021
6 БАЙ Х@Й
15:58 14.01.2021
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 БАЙ Х@Й
16:07 14.01.2021
9 БАЙ Х@Й
16:08 14.01.2021
10 ХХМ
Коментиран от #13, #14
18:59 14.01.2021
11 Защо
21:23 14.01.2021
12 работника
21:59 14.01.2021
13 работника
До коментар #10 от "ХХМ":
Незнам какво искаш, но ГМ са собствениците на Опел. Като бял ден са ми седмиците, в които съм превеждал общите дефиниции за шиене. Не може да се подмине голямото лого на ГМ на заглавната страница. Става въпрос за есента на миналата година.13:16 15.01.2021
14 Jack Bauer
До коментар #10 от "ХХМ":
Опел не са произвеждали добри автомобили през последните 30 години. '90-2000г. - гниещи ламарини на поразия, 2000-2010 - широко рекламираните 16-клапанови двигатели смучеха повече масло от Вагените, 2010-2017 - GM направи доста опити да съсипе марката Опел, няма да ги коментирам подробно. Най-доброто което се случи е че ги купи PSA, сега получават читави двигатели с евтина поддръжка, добра платформа и в бъдеще разработките на PSA за електрически автомобили които съвсем не са лоши.Коментиран от #16, #18
13:28 15.01.2021
15 Димов
20:45 15.01.2021
16 Димов
До коментар #14 от "Jack Bauer":
До ден днешен най-добрият им мотор си остава С20ХЕ и турбинираният му вариант С20LET. И двата са от 90-те години. Повече не можаха да направят нищо читаво. Имаше някакви надежди за CIDI turbo с директно впръскване на бензин, ама до там.20:48 15.01.2021
17 кво очакваш
До коментар #5 от "C20XE":
виж му речника..21:05 16.01.2021
18 333
До коментар #14 от "Jack Bauer":
Карал съм няколко опела и няколко ПСА. Старите опелски двигатели бяха уникални. После стана мазало и взех корейски GM с малко остарял двигател. PSA бяха служебни. Ей, като ергономия избирам Хлопела 10 от 10. Корейския, въпреки, че беше по-висок клас беше лошо обезшумен. Освен това на повечето от френските двигателите им бяха изключително безпроблемни. Но всичко останало беше зле. Що копчета и ръчки съм сменил, само аз си знам. И окачванията сигурно от кашкавал ги правят. Ако сега правят опелите с ергономията на опел и здравината на двигателите на PSA, ще е супер. Ама те и PSA направиха едни двигатели, дето да не са ти в къщата.21:48 16.01.2021