Автомобилните производители отделят все по-голямо внимание на системите за безопасност, като те се интегрират не само в леки автомобили, но и в т.нар. TIR-ове. Последната иновация в тази сфера идва от Volvo Trucks, които представят модернизираната си система за екстремно спиране на тежкотоварни камиони. Системата се нарича CW-EB.
Новтаа функция ще се появи за първи път в серийната версия на камиона Volvo FH, като обновените функции са следствие от работата не само на радар, а и на камера. Резултатът е точно отчитане на разликата в скоростта с превозното средство отпред и когато тя надвиши 70 км/ч и има потенциална опасност от сблъсък, системата активира спирачките и привежда камиона в покой.
Преди да се случи това системата показва опасността с червена индикация, която се проектира на предното стъкло. Ако няма реакция от страна на водача, се включва и звуков сигнал и чак след това се задействат автоматичните спирачки. Има предложение през 2015 година всички нови камиони задължително да се оборудват с подобни системи за безопасност.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Станислав Роснев
Волво си остава еталон за сигурност.
Коментиран от #11
11:58 22.01.2013
2 Велин Михайлов
12:05 22.01.2013
3 Dragan
12:06 22.01.2013
4 Fuso
12:09 22.01.2013
5 гост
12:42 22.01.2013
6 гост
Коментиран от #9
12:59 22.01.2013
7 ХХХ
13:06 22.01.2013
8 aa222
13:12 22.01.2013
9 Мексико
До коментар #6 от "гост":
Като отвориш клипа в тубата пише, цитирав "Публикувано в 21.01.2013 Collission warning with emergency Brake", а това ако не познаваш календара е вчера, а не миналата седмица"
Коментиран от #16
13:27 22.01.2013
10 mi3
Естествено, че не може - идеята на системата според мен е да действа,когато шофьора не може, защото е заспал, в безсъзнание е или е неадекватен, а ако се е разсее звуковият сигнал, ще го предупреди, че трябва да реагира.
Така че независимо дали е сухо, мокро, право или криво е по-добре да може да спира автоматично, от колкото да помита всичко по пътя си безконтролно. Ако има възможност човек да реагира адекватно просто няма да се стига до намесата на системата.
14:13 22.01.2013
11 waza
До коментар #1 от "Станислав Роснев":
Тези отзад, като виждат, че камиона е Волво ще карат на 20 метра дистанция. :D14:59 22.01.2013
12 Ицо
15:00 22.01.2013
13 Владимир Йосифов
15:07 22.01.2013
14 PlimP
15:13 22.01.2013
15 МВ
Коментиран от #25
16:58 22.01.2013
16 до Мексико
До коментар #9 от "Мексико":
Не ми се прави на интересен. Заглавието на клипа е : Volvo Trucks - Emergency braking at its best! , а клипа е публикуван на 16.01.2013 от Volvo Trucks.17:16 22.01.2013
17 Turchin
18:08 22.01.2013
18 Александър Сафаров
18:57 22.01.2013
19 p360
19:07 22.01.2013
20 Трктора
19:17 22.01.2013
21 Красимир Димитров
19:35 22.01.2013
22 svenskaa
Не ми говорете за Мерцедес и БМВ,като става дума за сигурност!
Сааб и Волво са машините!
21:08 22.01.2013
23 Бхд БхД
21:27 22.01.2013
24 мдам...
Жив и здрав..
22:11 22.01.2013
25 мв+волво
До коментар #15 от "МВ":
Сигурно имаш предвид системата Distronic. Тя освен че спира автомобила при препятствие може да подава и газ. Но в двата случая може да ти докара инфаркт.22:50 22.01.2013
26 krasi
23:30 22.01.2013
27 kolio
00:03 23.01.2013
28 David
Коментиран от #33
10:26 23.01.2013
29 Румен Янев
10:53 23.01.2013
30 Васко
Коментиран от #34
14:21 23.01.2013
31 тихомир
Коментиран от #32
19:39 23.01.2013
32 Ivan Mihov
До коментар #31 от "тихомир":
Sluchaino dasi chuval za distanciq ?ti nqma damu karash oprqn v bronqta
21:25 23.01.2013
33 Ivan Mihov
До коментар #28 от "David":
S 40t se zabiva za zemqta kato peron za stenata !Lichen opit ne pitai,spira po barzo ot lichnata mi kola...
~ 7t vlekach + ~ 7.800kg remarke drugoto tovar 12 gumi vse pak i spirachkite sa s vazdux mnogo po efektivni.
Vsichki testove se izpitvat s tovar za nai tochni pokazaniq.
21:33 23.01.2013
34 Георги Наков
До коментар #30 от "Васко":
а ти ако не е тайна как стигна до мъдрото заключение че го тестват ненатоварен ???????22:29 23.01.2013