22 Януари, 2013 11:52 45 165 34

Екстремно спиране на камиони

  • volvo-
  • cw-eb-
  • fh

Автомобилните производители отделят все по-голямо внимание на системите за безопасност, като те се интегрират не само в леки автомобили, но и в т.нар. TIR-ове. Последната иновация в тази сфера идва от Volvo Trucks, които представят модернизираната си система за екстремно спиране на тежкотоварни камиони. Системата се нарича CW-EB.

Новтаа функция ще се появи за първи път в серийната версия на камиона Volvo FH, като обновените функции са следствие от работата не само на радар, а и на камера. Резултатът е точно отчитане на разликата в скоростта с превозното средство отпред и когато тя надвиши 70 км/ч и има потенциална опасност от сблъсък, системата активира спирачките и привежда камиона в покой.

Преди да се случи това системата показва опасността с червена индикация, която се проектира на предното стъкло. Ако няма реакция от страна на водача, се включва и звуков сигнал и чак след това се задействат автоматичните спирачки. Има предложение през 2015 година всички нови камиони задължително да се оборудват с подобни системи за безопасност.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Станислав Роснев

    1 0 Отговор
    Това е супер, ама тия отзад има да се нижат в камиона като...
    Волво си остава еталон за сигурност.

    Коментиран от #11

  • 2 Велин Михайлов

    1 0 Отговор
    Ами ако камионът е натоварен дали ще успее да спре?
  • 3 Dragan

    1 0 Отговор
    Спира за секунди и отзад 15 автомобила му се врязват, щото не им се вярва колко бързо спира =)
  • 4 Fuso

    2 1 Отговор
    Освен отзад да карат само автомобили Волво, оборудвани със същата система... :)
  • 5 гост

    1 1 Отговор
    На сухо и право шосе-може и да е добре, но на мокро или заснежено и на завой.... не ми се мисли за последствията! Все още шофьора не може да бъде заменен!
  • 6 гост

    1 0 Отговор
    Това излезе миналата седмица в ю тюб

    Коментиран от #9

  • 7 ХХХ

    1 0 Отговор
    Снощи гледах клипчето във vbox7. Готинко в! ;) Вярно Volvo яко изкъртват със системи за сигурност. Автомобилите им май са едни от най-защитените. Така, че похвално за иновацията. Дори да има "-" - си /както се изразява коментиращия под мен/, смятам че плюсовете са повече и това наистина би била една много полезна, практична и помагаща система.
  • 8 aa222

    1 1 Отговор
    Камиона е натоварен с 40т.!
  • 9 Мексико

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Като отвориш клипа в тубата пише, цитирав "Публикувано в 21.01.2013 Collission warning with emergency Brake", а това ако не познаваш календара е вчера, а не миналата седмица
    "

    Коментиран от #16

  • 10 mi3

    1 0 Отговор
    "На сухо и право шосе-може и да е добре, но на мокро или заснежено и на завой.... не ми се мисли за последствията! Все още шофьора не може да бъде заменен!"
    Естествено, че не може - идеята на системата според мен е да действа,когато шофьора не може, защото е заспал, в безсъзнание е или е неадекватен, а ако се е разсее звуковият сигнал, ще го предупреди, че трябва да реагира.
    Така че независимо дали е сухо, мокро, право или криво е по-добре да може да спира автоматично, от колкото да помита всичко по пътя си безконтролно. Ако има възможност човек да реагира адекватно просто няма да се стига до намесата на системата.
  • 11 waza

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Станислав Роснев":

    Тези отзад, като виждат, че камиона е Волво ще карат на 20 метра дистанция. :D
  • 12 Ицо

    1 1 Отговор
    аа222 едва ли е натоварен с 40 тона(строго забранено в цяла Европа с такова ремарке). По скоро общо композицията е 40 тона заедно с товара.
  • 13 Владимир Йосифов

    4 1 Отговор
    Уникално !
  • 14 PlimP

    6 1 Отговор
    само дето тея системи вграждани при индустриални машини, биле те МПС-та, строителни маши и т.н., са много по-надеждни от тези при лекитени колици ;), всички нововъведения идват от индустрията и воеените, колите ни са последната спирка :D
  • 15 МВ

    0 1 Отговор
    В Мерцедес-Бенц Актрос ги има тези неща от преди поне 5-6 години, а и в автобусите също. Подобно нещо има още в S - класата модел 1998.

    Коментиран от #25

  • 16 до Мексико

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Мексико":

    Не ми се прави на интересен. Заглавието на клипа е : Volvo Trucks - Emergency braking at its best! , а клипа е публикуван на 16.01.2013 от Volvo Trucks.
  • 17 Turchin

    0 0 Отговор
    Volvo TIR'ların acil fren sistemi
  • 18 Александър Сафаров

    1 0 Отговор
    много добро спиране прави, аз ако съм в кабината ше се наакам :)
  • 19 p360

    1 0 Отговор
    Това трябва да се вгради не само в камионите , но и в колите в Русия ,че те там не знаят да спират...
  • 20 Трктора

    1 0 Отговор
    това Волво спира като моя трактор...
  • 21 Красимир Димитров

    0 0 Отговор
    спира като Маглев :)
  • 22 svenskaa

    1 1 Отговор
    Аве тва е ШВЕДА ВЕЕЕЕЕ.
    Не ми говорете за Мерцедес и БМВ,като става дума за сигурност!

    Сааб и Волво са машините!
  • 23 Бхд БхД

    1 0 Отговор
    А КОЛКО ЧОВЕКА ЗАБЕЛЯЗАХА ,ЧЕ ТЕСТВАТ С 50км/ч
  • 24 мдам...

    0 0 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=8p_V0T6fhkk

    Жив и здрав..
  • 25 мв+волво

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "МВ":

    Сигурно имаш предвид системата Distronic. Тя освен че спира автомобила при препятствие може да подава и газ. Но в двата случая може да ти докара инфаркт.
  • 26 krasi

    1 0 Отговор
    abe hora az v momenta karam takova volvo vuv sveciq dole i sus 60t.total taka spira nese pravete na mnogo golemi razbirachi kachetese i togava govorete
  • 27 kolio

    0 0 Отговор
    karamgo ot 2008 v bg s tazi ekstra
  • 28 David

    0 1 Отговор
    q da e pulen s tovar da go pitam dali shte spre

    Коментиран от #33

  • 29 Румен Янев

    0 0 Отговор
    и на заледено спирачката не винаги е удачен вариант а това като реши да набие спирачки не ми се ще да съм на мястото но водача
  • 30 Васко

    1 1 Отговор
    Много хубаво,но даправят тест с натоварен камион,за да видим тогава как ще спре,защото все пак по пътищата празните тирове за 1%,99% са с товар.Иначе браво на шведите за това не малко пъти се случва и шофьора на камиона да заспи след дълъг път,това ще му е от полза.Обаче ако го направят да спира по-плавно по-отдалеч,ще бъде по-добре,да не е в последния момент,защото на заснежено и заледено няма да е приятно.В правилна посока са. :)

    Коментиран от #34

  • 31 тихомир

    0 0 Отговор
    добре като спира толкова бързо ако има коли отзат те как ще спрат толкова бързо а ???

    Коментиран от #32

  • 32 Ivan Mihov

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "тихомир":

    Sluchaino dasi chuval za distanciq ?
    ti nqma damu karash oprqn v bronqta
  • 33 Ivan Mihov

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "David":

    S 40t se zabiva za zemqta kato peron za stenata !
    Lichen opit ne pitai,spira po barzo ot lichnata mi kola...
    ~ 7t vlekach + ~ 7.800kg remarke drugoto tovar 12 gumi vse pak i spirachkite sa s vazdux mnogo po efektivni.
    Vsichki testove se izpitvat s tovar za nai tochni pokazaniq.
  • 34 Георги Наков

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Васко":

    а ти ако не е тайна как стигна до мъдрото заключение че го тестват ненатоварен ???????