ФАКТИ.БГ

Защо в Китай симулират механичната трансмисия при електрическите автомобили?

BYD E3 е учебна кола със скоростен лост и съединител

Публикувана: 12 Май, 2021 17:25
22 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 8551
Защо в Китай симулират механичната трансмисия при електрическите автомобили?
Снимки: BYD
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.6 от 19 гласа.

Подобно на категориите при шофьорските книжки в България, така и в Китай, те се делят на такива, които са годни за автомобили само с автоматична трансмисия и такива, които са годни и за останалите МПС-та от категорията. Заедно с навлизането на все повече електрически автомобили и влизането на различни изисквания, не е изненада, че автомобилите на ток стават предпочитан избор за все повече услуги, една от които е шофьорските курсове.

Защо в Китай симулират механичната трансмисия при електрическите автомобили?

Именно тогава идва и проблемът с който може да се сблъскат инструкторите, че към момента електрическите автомобили не се предлагат с традиционна механична трансмисия. Изглежда, че това вече не е чак такъв проблем и тези които искат да изкарат пълноценна книжка и да се учат на автомобил на ток разполагат с решение.

Защо в Китай симулират механичната трансмисия при електрическите автомобили?

Китайската компания BYD показа специална версия на своя E3, която разполага с електромотор, скоростен лост за механична трансмисия и съединител за учащия се. От компанията не разкриват как точно оперира така направената конфигурация, но споменават, че по този начин курсистите могат да се научат как да шофират с механична трансмисия, подобно на останалите автомобили.

Защо в Китай симулират механичната трансмисия при електрическите автомобили?

Както всеки учебен автомобил, така и този има педали и при инструктора, като в конкретния случай това е само спирачка, а заедно с нея в оборудването можем да открием още допълнителни огледала и клаксон. Колата може да бъде поръчана само от учебни центрове и е в специална разцветка, за да я отличава от останалите автомобили на пътя.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.6 от 19 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор.
Професионален лост
2 Отговор
По голяма глупост не съм чел. Бъдещето са автоматиците и електричките. Ръчки са за любители и спортни автомобили.

Коментиран от #21


Оценка:
-32 +23

1000 SEL
3 Отговор
Ръчката е отживелица ! Бъдещето е на автоматичните кутии ! Карайки автоматик ,човек е много по концентриран - не се налага да извършва постоянни движения с крака натискайки съединителя ,както и със скоростния лост ! Защо да се лишаваме от такова удобство ,като автомата ? Глупави ли са хората в цял свят ,че ги карат ? Ръчката до няколко години ще стане екзотика !

Коментиран от #4, #5, #6, #13, #16


Оценка:
-59 +25

отворко
4 Отговор

До коментар #3 от "1000 SEL":


Или можеш да караш или не можеш ,дали е ръчка или автомат няма значение!!!

Коментиран от #7


Оценка:
-6 +58

Гост
5 Отговор

До коментар #3 от "1000 SEL":


За да не закърняваш, 3елен4ук.

Оценка:
-5 +34

фффф
6 Отговор

До коментар #3 от "1000 SEL":


Това го кажи на професионален шофьор който си изкарва хляба карайки машина с общо тегло 60 тона. Автомата е за такива като теб - карачи.

Коментиран от #8


Оценка:
-4 +16

1000 SEL
7 Отговор

До коментар #4 от "отворко":


Има огромно значение и категориите в книжката го доказват ! Има категория Б за ръчка ,има категория Б за автомат и това е именно защото много хора изпитват затруднения при управление на ръчна скоростна кутия ! Автомата е спредимство ОТВСЯКЪДЕ спрямо ръчката ! Всички премиум коли са автоматици ! Всички хипер и супер кари са също автоматици ! Ганьо явно не е дорасъл още да приеме технологиите та чак ги отрича !

Коментиран от #9, #15


Оценка:
-19 +8

1000 SEL
8 Отговор

До коментар #6 от "фффф":


Ръчката е морално остаряла технология ! Тя вече е минало - до 10 години всичко ще е автоматици без изключение !

Оценка:
-16 +3

Професионален лост
9 Отговор

До коментар #7 от "1000 SEL":


Абсолютно вярно, колега. Ганя не е карал съвременен автоматик, но спори като безумец. Чул, че някой казал, той пък на някой друг и така... Ганя е носи скъпи дрешки, смартфони, чупи стойки но няма лев за нещо наистина стойностно. Общо взето... Ганя е селендур.

Оценка:
-20 +6

Реалист
10 Отговор
И на мен ми харесва да карам с ръчни скорости, но такива хора сме динозаври вече. След 10 години нова кола с ръчни скорости, дори и в България, ще е екзотика. Но все пак, тъй като средната скорост на колите в България е към 20 год, това означава, че колите с ръчни скорости при нас ще изчезнат чак към 2050г.

Оценка:
-0 +11

Шофьор
11 Отговор
Все повече и при новите камиони и автобуси (МПС, изискващи категория C, D, т.е. за професионални шофьори) са автоматици. И там ръчните скорости изчезват.

Оценка:
-0 +4

Cenzurata
12 Отговор
Имам кола и автоматик, и ръчна скоростна кутия. Карам и двете почти всеки ден. Всяка си има своите предимства. Автоматика на дълъг път е страхотно удоволствие. С адаптивен темпомат просто следиш платното. От друга страна зимата с джипа и ръчните скорости е много по сигурно. Слагаш на бавни и на моторна спирачка по заледения път надолу си много стабилен. Така че няма еднозначен отговор.

Оценка:
-0 +27

маймун
13 Отговор

До коментар #3 от "1000 SEL":


Тя вече е станала. И резултата знаеш ли какъв е ? Да погледнем към америка - некадърни шофьори с книжки орт зрънчо, които пълнят найлонови торбички с бензин.
Ето ти резултата от "удобството"

Оценка:
-0 +18

РАСО
14 Отговор
На автоматите повечето имат типтроник, имитирайки до някъде ръчна ск. кутия...там можеш на определена предавка да караш и зимата е мнного удобно това.Преди 8-9 години от връх Безбог до София съм се прибирал без спирачки,защото ми изгоря помпата на спирачките на Паджерото ми.....по стръмните наклони я прекарвах като вкл. на къси предавки и лоста на ск. кутия на ръчен режим.....

Оценка:
-3 +1

ХХХХ
15 Отговор

До коментар #7 от "1000 SEL":


Я кажи коя е тая "категория" специално за управление на МПС с автоматична скоростна кутия.

Според "ЗАКОН за движението по пътищата" чл. 150а няма такава категория.

Коментиран от #19


Оценка:
-2 +6

ХХХХ
16 Отговор

До коментар #3 от "1000 SEL":


Коментар 3 " Кaрaйки aвтoмaтик ,чoвeк e мнoгo пo кoнцeнтрирaн - нe ce нaлaгa дa извършвa пocтoянни движeния c крaкa нaтиcкaйки cъeдинитeля ,кaктo и cъc cкoрocтния лocт "

Кой те излъга, че концентрацията е много по_висока?
Напротив по-ниска е на практика. Теорията едно практиката друго.
С автоматична скоростна кутия водачите не им се налага да следят много параметри на пътя(автоматика да се оправя). Позволяват си да се занимават с други неща. И примерно изобщо не усещат че има боксуване на гумите и много други.

За мен никой не трябва да се учи да кара на автоматик защото изобщо не се научава да обръща внимание на контакта на гумите с пътя(терена).

Каранете на кола с автоматик е много удобно и конфортно, но притъпява навиците и вниманието на водача. Създава излишно усещане на сигурност.
Да автоматика осигурява възможност за по-голямо средочаване, но човека е страшно мързеливо същество и на практика води до отпускане и занижаване на вниманието при 90% от водачите.

А по въпроса изказването, че " бъдещето е на автоматиците" е също грешно толкова грешно че ръчката е отживелица. И двете ще отпаднат с излизането от употреба на ДВГ.
Просто навлизането в играта на електродвигателите изважда от играта скоростните кутии.
При електрическите автомобили скоростния лост е един електрически превключвател задаващ посоката на движение.

При всяки ел. двигател на ел. кола посоката на движение е без значение. На практика те с лекота могат да развият една с

Коментиран от #17


Оценка:
-0 +8

ХХХХ
17 Отговор

До коментар #16 от "ХХХХ":


При всяки ел. двигател на ел. кола посоката на движение е без значение. На практика те с лекота могат да развият една съща скорост на предна и на задна.
Ограничението идва от други неща, разположение на седалките, аеро динанамика и др.

Оценка:
-0 +4

Инструктор
18 Отговор
Очевидно много от коментиращите тук или не са прочели докрай статията, или са прочели само заглавието. Все още всички световни производители предлагат нови модели с ДВГ и ръчна предавателна кутия. Това означава, че дори още утре да спре това производство, след 30 години все още ще се "търкалят" автомобили с ДВГ и ръчна предавателна кутия. Новите шофьори, на които ще им се наложи да управляват такива автомобили, ще трябва да се обучават на тях. Същевременно рестрикциите, които постепенно се въвеждат спрямо автомобилите, използващи горива се увеличават. Това ще принуди автошколите да прибягват до използване на електромобили за обучение. Затова този китайски производител е създал този електромобил. Поздравления! Ако сте прочели внимателно, той е предназначен за АВТОШКОЛИ и ще се произвежда само като учебен.

Оценка:
-0 +4

Инструктор
19 Отговор

До коментар #15 от "ХХХХ":


Категорията е В78!

Коментиран от #20


Оценка:
-2 +0

ХХХХ
20 Отговор

До коментар #19 от "Инструктор":


Би ли написал къде в "ЗАКОН за движението по пътищата" е посочена тази категория.

Възможно е да има такава категория в други държави, но към какво приравняваш такава куца катгория в България.

Оценка:
-0 +4

тцтцтцтцтц
21 Отговор

До коментар #2 от "Професионален лост":


Китайците не са по глупави от теб, така че- успокой се.

Оценка:
-0 +3

6892
22 Отговор
Автоматичната скоростна кутия е все едно да правиш снимки в автоматичен режим на фотоапарата.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


ТОП 5