Подобно на категориите при шофьорските книжки в България, така и в Китай, те се делят на такива, които са годни за автомобили само с автоматична трансмисия и такива, които са годни и за останалите МПС-та от категорията. Заедно с навлизането на все повече електрически автомобили и влизането на различни изисквания, не е изненада, че автомобилите на ток стават предпочитан избор за все повече услуги, една от които е шофьорските курсове.
Именно тогава идва и проблемът с който може да се сблъскат инструкторите, че към момента електрическите автомобили не се предлагат с традиционна механична трансмисия. Изглежда, че това вече не е чак такъв проблем и тези които искат да изкарат пълноценна книжка и да се учат на автомобил на ток разполагат с решение.
Китайската компания BYD показа специална версия на своя E3, която разполага с електромотор, скоростен лост за механична трансмисия и съединител за учащия се. От компанията не разкриват как точно оперира така направената конфигурация, но споменават, че по този начин курсистите могат да се научат как да шофират с механична трансмисия, подобно на останалите автомобили.
Както всеки учебен автомобил, така и този има педали и при инструктора, като в конкретния случай това е само спирачка, а заедно с нея в оборудването можем да открием още допълнителни огледала и клаксон. Колата може да бъде поръчана само от учебни центрове и е в специална разцветка, за да я отличава от останалите автомобили на пътя.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Професионален лост
Коментиран от #21
18:34 12.05.2021
3 1000 SEL
Коментиран от #4, #5, #6, #13, #16
19:32 12.05.2021
4 отворко
До коментар #3 от "1000 SEL":
Или можеш да караш или не можеш ,дали е ръчка или автомат няма значение!!!Коментиран от #7
19:46 12.05.2021
5 Гост
До коментар #3 от "1000 SEL":
За да не закърняваш, 3елен4ук.20:08 12.05.2021
6 фффф
До коментар #3 от "1000 SEL":
Това го кажи на професионален шофьор който си изкарва хляба карайки машина с общо тегло 60 тона. Автомата е за такива като теб - карачи.Коментиран от #8
10:08 13.05.2021
7 1000 SEL
До коментар #4 от "отворко":
Има огромно значение и категориите в книжката го доказват ! Има категория Б за ръчка ,има категория Б за автомат и това е именно защото много хора изпитват затруднения при управление на ръчна скоростна кутия ! Автомата е спредимство ОТВСЯКЪДЕ спрямо ръчката ! Всички премиум коли са автоматици ! Всички хипер и супер кари са също автоматици ! Ганьо явно не е дорасъл още да приеме технологиите та чак ги отрича !Коментиран от #9, #15
11:29 13.05.2021
8 1000 SEL
До коментар #6 от "фффф":
Ръчката е морално остаряла технология ! Тя вече е минало - до 10 години всичко ще е автоматици без изключение !11:36 13.05.2021
9 Професионален лост
До коментар #7 от "1000 SEL":
Абсолютно вярно, колега. Ганя не е карал съвременен автоматик, но спори като безумец. Чул, че някой казал, той пък на някой друг и така... Ганя е носи скъпи дрешки, смартфони, чупи стойки но няма лев за нещо наистина стойностно. Общо взето... Ганя е селендур.11:53 13.05.2021
10 Реалист
12:48 13.05.2021
11 Шофьор
12:51 13.05.2021
12 Cenzurata
13:14 13.05.2021
13 маймун
До коментар #3 от "1000 SEL":
Тя вече е станала. И резултата знаеш ли какъв е ? Да погледнем към америка - некадърни шофьори с книжки орт зрънчо, които пълнят найлонови торбички с бензин.Ето ти резултата от "удобството"
20:15 13.05.2021
14 РАСО
18:35 14.05.2021
15 ХХХХ
До коментар #7 от "1000 SEL":
Я кажи коя е тая "категория" специално за управление на МПС с автоматична скоростна кутия.Според "ЗАКОН за движението по пътищата" чл. 150а няма такава категория.
Коментиран от #19
19:32 14.05.2021
16 ХХХХ
До коментар #3 от "1000 SEL":
Коментар 3 " Кaрaйки aвтoмaтик ,чoвeк e мнoгo пo кoнцeнтрирaн - нe ce нaлaгa дa извършвa пocтoянни движeния c крaкa нaтиcкaйки cъeдинитeля ,кaктo и cъc cкoрocтния лocт "Кой те излъга, че концентрацията е много по_висока?
Напротив по-ниска е на практика. Теорията едно практиката друго.
С автоматична скоростна кутия водачите не им се налага да следят много параметри на пътя(автоматика да се оправя). Позволяват си да се занимават с други неща. И примерно изобщо не усещат че има боксуване на гумите и много други.
За мен никой не трябва да се учи да кара на автоматик защото изобщо не се научава да обръща внимание на контакта на гумите с пътя(терена).
Каранете на кола с автоматик е много удобно и конфортно, но притъпява навиците и вниманието на водача. Създава излишно усещане на сигурност.
Да автоматика осигурява възможност за по-голямо средочаване, но човека е страшно мързеливо същество и на практика води до отпускане и занижаване на вниманието при 90% от водачите.
А по въпроса изказването, че " бъдещето е на автоматиците" е също грешно толкова грешно че ръчката е отживелица. И двете ще отпаднат с излизането от употреба на ДВГ.
Просто навлизането в играта на електродвигателите изважда от играта скоростните кутии.
При електрическите автомобили скоростния лост е един електрически превключвател задаващ посоката на движение.
При всяки ел. двигател на ел. кола посоката на движение е без значение. На практика те с лекота могат да развият една с
Коментиран от #17
20:03 14.05.2021
17 ХХХХ
До коментар #16 от "ХХХХ":
При всяки ел. двигател на ел. кола посоката на движение е без значение. На практика те с лекота могат да развият една съща скорост на предна и на задна.Ограничението идва от други неща, разположение на седалките, аеро динанамика и др.
20:05 14.05.2021
18 Инструктор
00:00 15.05.2021
19 Инструктор
До коментар #15 от "ХХХХ":
Категорията е В78!Коментиран от #20
00:03 15.05.2021
20 ХХХХ
До коментар #19 от "Инструктор":
Би ли написал къде в "ЗАКОН за движението по пътищата" е посочена тази категория.Възможно е да има такава категория в други държави, но към какво приравняваш такава куца катгория в България.
04:21 15.05.2021
21 тцтцтцтцтц
До коментар #2 от "Професионален лост":
Китайците не са по глупави от теб, така че- успокой се.15:04 16.05.2021
22 6892
12:20 02.06.2021