Автомобилните компании започнаха да купуват домакински уреди за да използват електрониката им в продукцията си. Това става ясно от няколко примера от последните дни.
Холандската компания ASML, която е специализирана в производството на системи за литографски печат, публикува отчет за първото тримесечие на 2022 година, от който става ясно за огромен интерес към продуктите ѝ от един от най-големите автомобилни производители и това съвсем не е единствен случай.
Поради кризата с микрочипове някои концерни са принудени да търсят ценните компоненти в различни домакински уреди. Перални машини и системи за литографски печат са сред най-търсените домакински продукти от автомобилните производители.
Според председателя на ASML Питър Уенинк, продължаващата криза в областта на микроелектрониката е принудила един от големите автомобилни производители да използва чипове за домакински уреди за производството на своите продукти.
Експертът обаче не разкри името и дори не каза от коя държава е производителят, който купува техниката му, но заяви, че този метод постепенно става широко разпространен.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
Коментиран от #7
10:46 25.04.2022
2 хахах
10:46 25.04.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Чушка
10:46 25.04.2022
5 Дидо
10:46 25.04.2022
6 Алко Балко
10:47 25.04.2022
7 Не.
До коментар #1 от "Пич":
Включваш на програма за бързо изпиране/изпреварване.10:48 25.04.2022
8 Госあ
Коментиран от #9
10:51 25.04.2022
9 Мани-мани...
До коментар #8 от "Госあ":
Да не решат да обърнат процеса - да произвеждат коли и да ги преправят в перални.10:55 25.04.2022
10 Аферим
До коментар #3 от "...?!":
Какво се чудиш? В къщи нямаш ли си няколко системи за литографски печат?! Ако нямаш, на какво си пишете бележки ? ;)))))Сега, освен да простират, колите ще имат и функция "гравиране на паметник" при катастрафа, опазил Господ.
Коментиран от #15
10:58 25.04.2022
11 Жигулатор
11:31 25.04.2022
12 Хаджи Генчо
12:04 25.04.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Анонимен
13:46 25.04.2022
15 анонимен?
До коментар #10 от "Аферим":
Превода е неправилен - "литография" (букв. "каменопис") освен печатарски процес означава и процес при производството на чипове от полупроводникови монокристали. ASML се занимават именно с този тип литография (с полупроводниците, не с печат на хартия) - то ако се беше замислил малко "автора" (който явно е превел нескопосано от някой пост в Интернет) - що за "домашен/консуматорски продукт" свързан с литографски преси би могъл да се ползва в битови условия?13:52 25.04.2022
16 Баба Ванга
Тесла от друга страна, вече построи две собствени фабрики за батерии, а имат и joint ventures предприятия с panasonic и CATL където само тази година ще произведат батерии за 1,5 милиона автомобила. Отделно имат и договорни количества от LG, samsung и други производители както за автомобилите така и за огромните батерии за съхранение на енергия от мрежата, част от които продават, а друга голяма част монтират на бързите си зарядни станции.
Също така имат дългосрочни договорени количества за материали за батерии, които се увеличават до три тераватчаса през 2030 година, което се равнява на батерии за около 40 милиона автомобила.
Ако си бях автомобилните производители имат проблеми с чипове за по един долар, си представете какви ще са им проблемите при липсата на батерии и материали за тях след няколко години и кой е единственият подготвен автомобилен производител, който ще може да задоволи търсенето .
Коментиран от #17
13:56 25.04.2022
17 анонимен?
До коментар #16 от "Баба Ванга":
Който мисли малко по-стратегически от това "как да получа следващия си корпоративен бонус" като свия някое разходно перо с 0.014% и ме потупат по рамото - дори ако това рискува качеството или даже наличността на продуктите или услугите ни и дори самото съществуване на компанията?Труден е баланса между технически "креативните" и "стратегически" мозъци в една компания, които мислят по-наедро, но доста често излизат с непрактични идеи, които могат бързо да разорят компанията - или "бизнес" мозъците - продажби, маркетинг, счетоводство - за които идеята за иновация е "как да икономисаме някой лев оттук-оттам" и слагат юздите на амбициите на стратезите и бавно обезкървяват компанията като постоянно я слагат в режим "доене на кравата" / "тупане на брашнения чувал", при който само се експлоатира вече постигнатото и не се мисли за нищо коренно ново.
Коментиран от #18
14:22 25.04.2022
18 Е то едното не изключва другото
До коментар #17 от "анонимен?":
Tesla също съкръщава доста от разходите, като опростява вместо да усложнява моделите си. Например вместо да прави цех за производство на купета по стандартния начин, измисли напълно нов производствен метод за отливане на цялото купе от две парчета алуминий произведени от 2 огромни преси за отливане под налягане, вместо от 150 отделни заварени ламарини.От едната страна на завода влизат материали, а от другата излизат готови електромобили, като всичко се произвежда под един покрив, а частите не се произвеждат във всички краища на света и да се транспортират до завода за сглобяване.
15:17 25.04.2022
19 КИРо ТРАлаЛАДЖИЯТА
Това би могла да прави само бутакова автомобилна компания като Pagani, на Horacio Pagani или Koenigsegg на Christian von Koenigsegg. Които годишно произвеждат по 30-40 автомобила всеки един от които се продава за няколко милиона евро. Но това не става за VW или Renault. VW, произвежда по около 10 000 000 автомобила годишно. Представяте ли си, колко перални трябва да купи за да купи по този начин чипове за автомобилите си.
Представяте ли си, чипа да е дапазил програмата на пералнята откоято е взет. Натискане копчето за превключване на предавките и VW или ŠKODA ви пита, на колко оборота искате да настроите цетруфугата за сушене на прането ви.
22:37 25.04.2022
20 ComfortablyNumb
Коментиран от #21
23:16 25.04.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Някой просто не е разбрал
Прекарахме 20 години в разработване на EUV с нашите партньори и доставчици, което доведе до машина, която съдържа около 100 000 части. За да изпратите само една от тези огромни машини до клиентите са необходими 40 товарни контейнера, три товарни самолета и 20 камиона."
Край на цитата.
Според мен автомобилните производители се интересуват от тези машини за да произвеждат сами чиповете си и да не разчитат на външни доставчици.
А относно пералните - не купуват перални, а чипове за производство на перални, каквото и да твърди google преводача.
07:32 26.04.2022
23 瘋狂的
10:19 26.04.2022
24 Оново
ASML не произвежда микрочипове – ние правим машините, които други компании използват за производство на микрочипове. Ние също не правим силициевите пластини, които образуват основата на чипа. Клиенти като Intel, Samsung и TSMC използват системите за литография DUV и EUV на ASML за отпечатване на малки шарки върху силиций, който е бил обработен с химикали „фоторезист“. ....
ASML е единствената компания, която произвежда EUV (екстремна ултравиолетова) технология за литография.
За разлика от пазара на DUV (дълбока ултравиолетова) литография, където ASML се конкурира с други първокласни доставчици, ASML в момента е единственият доставчик на литографско оборудване, способен да произвежда EUV технология. Производителите на чипове използват тези EUV системи за производство на най-модерните микрочипове в света. Всъщност, ако притежавате сравнително нов смартфон, игрална конзола или смарт часовник, има вероятност да сте се възползвали директно от технологията за литография на EUV.
Прекарахме 20 години в разработване на EUV с нашите партньори и доставчици, което доведе до машина, която съдържа около 100 000 части.
Коментиран от #28
11:19 26.04.2022
25 Шофьор
14:02 26.04.2022
26 Карам бричка
16:18 26.04.2022
27 иво
21:17 07.03.2024
28 сенко
До коментар #24 от "Оново":
Бил съм в тоя завод даже трудно намерихме място за паркиране - паркинга им вътре в двора е на етажи беше желязна конструкция . Тъй като имаха проблеми с паркинга защото по-високо от 4 етажа не им даваха мястото беше проблем. Чаках 3 деня докато ми изкарат разрешително . Тогава имаше 18.000 служители имаше сега мисля ,че са някъде 25-26 хиляди.21:34 07.03.2024