25 Април, 2022 10:37 10 104 28

Сглобяват автомобили с микрочипове от перални

  • чипове-
  • електроника-
  • автомобили-
  • битови електроуреди

Поради кризата с микрочипове някои концерни са принудени да търсят ценните компоненти в различни домакински уреди

Сглобяват автомобили с микрочипове от перални - 1

Автомобилните компании започнаха да купуват домакински уреди за да използват електрониката им в продукцията си. Това става ясно от няколко примера от последните дни.

Холандската компания ASML, която е специализирана в производството на системи за литографски печат, публикува отчет за първото тримесечие на 2022 година, от който става ясно за огромен интерес към продуктите ѝ от един от най-големите автомобилни производители и това съвсем не е единствен случай.

Поради кризата с микрочипове някои концерни са принудени да търсят ценните компоненти в различни домакински уреди. Перални машини и системи за литографски печат са сред най-търсените домакински продукти от автомобилните производители.

Според председателя на ASML Питър Уенинк, продължаващата криза в областта на микроелектрониката е принудила един от големите автомобилни производители да използва чипове за домакински уреди за производството на своите продукти.

Експертът обаче не разкри името и дори не каза от коя държава е производителят, който купува техниката му, но заяви, че този метод постепенно става широко разпространен.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    74 2 Отговор
    Брях..... като тръгнеш да изпреварваш , на програма центрофуга ли се включа ?!

    Коментиран от #7

  • 2 хахах

    38 9 Отговор
    Да се учат от Русия.С чипове и баба знае.Стандорт Евро 0.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Чушка

    36 1 Отговор
    Нова екстра пералня в автомобила
  • 5 Дидо

    42 1 Отговор
    Както си караш и изведнъж микрочипа като стигне до програма центрофужене и колата ти става на хеликоптер
  • 6 Алко Балко

    32 0 Отговор
    Направо да монтират пералнята в багажника.Топлата вода от двигателя,препарата от чистачките и прокат на антената.
  • 7 Не.

    25 1 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    Включваш на програма за бързо изпиране/изпреварване.
  • 8 Госあ

    64 4 Отговор
    Произвеждаш някаква вещ, за да я унищожиш и използваш в производство на друга вещ, докато в същото време се тръшкаш уж против унищожаване на природата и за зелени политики. Върхът на кретенския потребителски глобален капитализъм.

    Коментиран от #9

  • 9 Мани-мани...

    29 0 Отговор

    До коментар #8 от "Госあ":

    Да не решат да обърнат процеса - да произвеждат коли и да ги преправят в перални.
  • 10 Аферим

    13 1 Отговор

    До коментар #3 от "...?!":

    Какво се чудиш? В къщи нямаш ли си няколко системи за литографски печат?! Ако нямаш, на какво си пишете бележки ? ;)))))
    Сега, освен да простират, колите ще имат и функция "гравиране на паметник" при катастрафа, опазил Господ.

    Коментиран от #15

  • 11 Жигулатор

    24 4 Отговор
    Да слагат карбуратори. За какво са им чипове?
  • 12 Хаджи Генчо

    9 1 Отговор
    А пералните с педали ли ще ги правят? Велоергометър с пералня.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Анонимен

    21 1 Отговор
    Ми самите производители се набутаха сами .Как преди 40-50 години имаше коли с фул екстри без супер сложни чипове .Сега да си вдигнеш стъклото слагат много сложни системи а ако изгори тази платка искат безумни пари за нея.
  • 15 анонимен?

    8 1 Отговор

    До коментар #10 от "Аферим":

    Превода е неправилен - "литография" (букв. "каменопис") освен печатарски процес означава и процес при производството на чипове от полупроводникови монокристали. ASML се занимават именно с този тип литография (с полупроводниците, не с печат на хартия) - то ако се беше замислил малко "автора" (който явно е превел нескопосано от някой пост в Интернет) - що за "домашен/консуматорски продукт" свързан с литографски преси би могъл да се ползва в битови условия?
  • 16 Баба Ванга

    6 4 Отговор
    Скоро очаквайте Toyota да купува милиониTesla модел 3, за да им ползва батериите, защото смята да продава половин милион електромобили още през 2025 година, но дори за 12-те хиляди броя планирано производство за тази година, не може да намери едни и същи батерии от един доставчик, а ще ги произвежда с различни батерии от два доставчика.

    Тесла от друга страна, вече построи две собствени фабрики за батерии, а имат и joint ventures предприятия с panasonic и CATL където само тази година ще произведат батерии за 1,5 милиона автомобила. Отделно имат и договорни количества от LG, samsung и други производители както за автомобилите така и за огромните батерии за съхранение на енергия от мрежата, част от които продават, а друга голяма част монтират на бързите си зарядни станции.

    Също така имат дългосрочни договорени количества за материали за батерии, които се увеличават до три тераватчаса през 2030 година, което се равнява на батерии за около 40 милиона автомобила.

    Ако си бях автомобилните производители имат проблеми с чипове за по един долар, си представете какви ще са им проблемите при липсата на батерии и материали за тях след няколко години и кой е единственият подготвен автомобилен производител, който ще може да задоволи търсенето .

    Коментиран от #17

  • 17 анонимен?

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Баба Ванга":

    Който мисли малко по-стратегически от това "как да получа следващия си корпоративен бонус" като свия някое разходно перо с 0.014% и ме потупат по рамото - дори ако това рискува качеството или даже наличността на продуктите или услугите ни и дори самото съществуване на компанията?

    Труден е баланса между технически "креативните" и "стратегически" мозъци в една компания, които мислят по-наедро, но доста често излизат с непрактични идеи, които могат бързо да разорят компанията - или "бизнес" мозъците - продажби, маркетинг, счетоводство - за които идеята за иновация е "как да икономисаме някой лев оттук-оттам" и слагат юздите на амбициите на стратезите и бавно обезкървяват компанията като постоянно я слагат в режим "доене на кравата" / "тупане на брашнения чувал", при който само се експлоатира вече постигнатото и не се мисли за нищо коренно ново.

    Коментиран от #18

  • 18 Е то едното не изключва другото

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "анонимен?":

    Tesla също съкръщава доста от разходите, като опростява вместо да усложнява моделите си. Например вместо да прави цех за производство на купета по стандартния начин, измисли напълно нов производствен метод за отливане на цялото купе от две парчета алуминий произведени от 2 огромни преси за отливане под налягане, вместо от 150 отделни заварени ламарини.

    От едната страна на завода влизат материали, а от другата излизат готови електромобили, като всичко се произвежда под един покрив, а частите не се произвеждат във всички краища на света и да се транспортират до завода за сглобяване.
  • 19 КИРо ТРАлаЛАДЖИЯТА

    7 1 Отговор
    Това са абсолютни глупости. Не вярвам да се купуват перални или таблети или телевизири, за да ги разглобява и да им взимат чиповете за да произвеждат автомобили. Пералнята без чиповете става боклук, който също е проблем.

    Това би могла да прави само бутакова автомобилна компания като Pagani, на Horacio Pagani или Koenigsegg на Christian von Koenigsegg. Които годишно произвеждат по 30-40 автомобила всеки един от които се продава за няколко милиона евро. Но това не става за VW или Renault. VW, произвежда по около 10 000 000 автомобила годишно. Представяте ли си, колко перални трябва да купи за да купи по този начин чипове за автомобилите си.

    Представяте ли си, чипа да е дапазил програмата на пералнята откоято е взет. Натискане копчето за превключване на предавките и VW или ŠKODA ви пита, на колко оборота искате да настроите цетруфугата за сушене на прането ви.
  • 20 ComfortablyNumb

    9 1 Отговор
    Вероятно глупости на търкалета. По скоро каквото се е случило е че автопроизводителите са свалили стандартите за какви чипове могат да се използват . В автобизнеса има стандарт AEC-Q100 и принципно само такива електрони компоненти могат да се използват за дизайн на авто електроника, но не непременно дори в нормални времена , а днес нещата са далеч от нормални и се кара със комерсиални части както дойде ...

    Коментиран от #21

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Някой просто не е разбрал

    1 0 Отговор
    Продължение...

    Прекарахме 20 години в разработване на EUV с нашите партньори и доставчици, което доведе до машина, която съдържа около 100 000 части. За да изпратите само една от тези огромни машини до клиентите са необходими 40 товарни контейнера, три товарни самолета и 20 камиона."

    Край на цитата.

    Според мен автомобилните производители се интересуват от тези машини за да произвеждат сами чиповете си и да не разчитат на външни доставчици.

    А относно пералните - не купуват перални, а чипове за производство на перални, каквото и да твърди google преводача.
  • 23 瘋狂的

    2 1 Отговор
    Аз имам такава кола. Няма разлика от останалите. Само в нафтата се слага омекотител за дрехи. А когато спра на червено започвам да изпомпвам водата от жапката.
  • 24 Оново

    1 0 Отговор
    Директно от сайта на холандската компания за литографски печат, за да видиш дали това е домакински уред както се опитват да го изкарат В статията. Прочети последния абзац да видиш колко е голям този уред и дали се събира в нормален дом :


    ASML не произвежда микрочипове – ние правим машините, които други компании използват за производство на микрочипове. Ние също не правим силициевите пластини, които образуват основата на чипа. Клиенти като Intel, Samsung и TSMC използват системите за литография DUV и EUV на ASML за отпечатване на малки шарки върху силиций, който е бил обработен с химикали „фоторезист“. ....


    ASML е единствената компания, която произвежда EUV (екстремна ултравиолетова) технология за литография.
    За разлика от пазара на DUV (дълбока ултравиолетова) литография, където ASML се конкурира с други първокласни доставчици, ASML в момента е единственият доставчик на литографско оборудване, способен да произвежда EUV технология. Производителите на чипове използват тези EUV системи за производство на най-модерните микрочипове в света. Всъщност, ако притежавате сравнително нов смартфон, игрална конзола или смарт часовник, има вероятност да сте се възползвали директно от технологията за литография на EUV.


    Прекарахме 20 години в разработване на EUV с нашите партньори и доставчици, което доведе до машина, която съдържа около 100 000 части.

    Коментиран от #28

  • 25 Шофьор

    0 0 Отговор
    Сега автомобилите ще започнат да перът.
  • 26 Карам бричка

    1 1 Отговор
    На един приятел му беше писнало от тези чипова, изхвърли всички платки, сложи си карбуратор и от тогава не съм го виждал да се рови в колата.
  • 27 иво

    1 0 Отговор
    Истината е ,че в пералните и хладилниците се ползват чипове с 90 нм (nanometra) което е много по голямо и е евтино и може да се произвежда в старите машин не прецизни и евтини. В колите няма проблем има място цял декар ( в космическите апарати и основните модули ползваха микрочипове 80486 производството им е на Intel произведени 1993-1994 година слет което под ново име Pentium -75, после 90) защото са много добри и безотказни защото не са усложнени в момента най- много се ползват от 6 нм те които са много сложни и скъпи , мислеха да минат на 4 нм . Тъй като новите са много скъпи и се отразяват на крайният продукт щом мястото не е проблем и за една кола с различни функции това не е проблем даже е по надежден ще е . Не напразно за пример казах космическите апарати тъй като там най- важното е Безотказно и надежно да работят. Защото 1 кг товар да бъде изнесе в космоса са 25 .000 хиляди долара
  • 28 сенко

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Оново":

    Бил съм в тоя завод даже трудно намерихме място за паркиране - паркинга им вътре в двора е на етажи беше желязна конструкция . Тъй като имаха проблеми с паркинга защото по-високо от 4 етажа не им даваха мястото беше проблем. Чаках 3 деня докато ми изкарат разрешително . Тогава имаше 18.000 служители имаше сега мисля ,че са някъде 25-26 хиляди.