3 Юни, 2022 20:25 3 884 128

Колите на Tesla ще получат практична функция при дъжд

  • tesla-
  • model s-
  • дъжд

Ако колата усети, че завали, тя автоматично ще затвори стъклата

Колите на Tesla ще получат практична функция при дъжд - 1

Илон Мъск за пореден път използва социалната мрежа Twitter, за да отговори на въпроси от собственици и фенове на марката, като този път питането бе свързано с интересна функция, която на пръв поглед изглежда лесна за активиране и странно отсъстваща в технологичен автомобил от този тип. Става въпрос за автоматично затваряне на прозорците при дъжд.

Потвърждението идва директно от Мъск, който отговори на въпрос на собственик на Tesla, който помоли за добавянето на функцията. За целта могат да бъдат използвани различните сензори на колата, които да засичат кога прозорците са отворени и да ги затварят при активирането на сензора за дъжд.

Фенове дори разискваха казуса и споделиха, че колата може да използва и прогнозата за времето, за да затвори прозорците още преди дъждът да е започнал. Подобна система за предвиждане на точния пробег бе въведена съвсем скоро от американския производител.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Градо Ман

    5 4 Отговор
    А при градушка тип "яйце" предвижда ли се нещо...? Може би каски за пътниците?

    Коментиран от #3, #4

  • 2 оня с коня

    12 3 Отговор
    Стана традиция Колите да се пълнят с НИКОМУ НЕНУЖНИ Екстри,които Клиентът плаща по неволя

    Коментиран от #5

  • 3 СЗО

    9 2 Отговор

    До коментар #1 от "Градо Ман":

    Когато автомобила е ударен от градушка, сензорите отчитат колко е натрошена колата и компютъра изпраща автоматично генериран доклад до застрахователната компания, с точна оценка на щетите, като се взема в предвид цената на труда и материалите в момента в държавата където е регистриран автомобила.
  • 4 СЗО

    6 3 Отговор

    До коментар #1 от "Градо Ман":

    А може и да взема прогнозата за дадената локация в предвид, и да изстрелва тактически ракети с малък обсег против градушки. Обаче колата трябва да взема информация и от РВД за самолетите в района

    Коментиран от #6

  • 5 Прав си ама наполовина

    3 5 Отговор

    До коментар #2 от "оня с коня":

    Може да си прав в частта с ненужните екстри, като пръдните например, но не си прав че клиентите плащат за тях.

    В съвременните автомобили тези екстри се добавят напълно безплатно много след като си платил автомобила. Тоест дори пет години след като си купил автомобила, получаваш безплатно екстрите, които притежават чисто новите автомобили.

    Преди това за да получиш нова екстра трябваше да си купиш нов автомобил. Кое според тебе е по-скъпото?
  • 6 Точно обратното

    3 4 Отговор

    До коментар #4 от "СЗО":

    Освен че взима прогнозата за времето за региона, всеки един автомобил вече е подвижна метеорологична станция и дава точни данни в реално време за температурата и налягането на съответната локация определена до метър от GPS, което помага за съставянето на много по-точни прогнози и прецизни изчисления в реално време за вероятността от градушка.

    И точно както има екстрата да предупреждава шофьорите за възможни бури и прекъсвания на тока поне 24 часа предварително със съвет да си заредят автомобилите напълно, могат да предупредят собственика за опасност от градушки, за да скрие автомобила на сигурно място.

    Коментиран от #7

  • 7 А защо

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "Точно обратното":

    не се скриете някъде много надълбоко всички електрокаристи и не продължим просто да си караме нормално колите???
    След като всичко ви е толковасложно, скъпо, пищите като жени за щяло и нещяло……просто не сте за това занимание…. и в това няма нищо срамно….

    Коментиран от #8

  • 8 А на тебе кой ти пречи

    3 6 Отговор

    До коментар #7 от "А защо":

    Спокойно можеш да продължиш да си караш москвича още поне 30 години?
    Някой забранил ли ти е да си го караш? Задължава ли те да си купиш електромобил?

    След като толкова ги мразиш карай москвича и не ни занимавай с глупостите си?

    Хората още трабантите си карат, а той за москвича на газ, който е много по-екологичен, се притеснил, че ще му го спират от движение. Няма такава опасност. Ако толкова те е страх от електромобилите заобикаляй ги по-отдалече!

    Коментиран от #9

  • 9 Ел Комплекс

    4 3 Отговор

    До коментар #8 от "А на тебе кой ти пречи":

    Как реши, че карам Москве и можеш ли да ми кажеш 8-ак или 12-ак е? Аа и 2-та такта цапат повече от 4-те такта, да знаеш Тесльо 😉
    Защо всички ел-фенчета сте толкова злобни и пискливи, като инако-мислещите по парадите с цветовете на дъгата???
    След като ви е сложно едно упражнение и не изпитвате удоволствие-просто не го правете, лесно е!!! Насочете вресливата си енергия в нещо по-смислено и обществено полезно!
    Наложете измислената си “технология” на чист пазарен и технологичен предимствен принцип, а не чрез 1000 измислени рестрикции и изкуствени ограничения…И за капак, защото са ви много сложни елементарни действия и боравения-пискате и изпадате в полюции, след като ви направят поредния безмислен ъпдейт на таблета тесла…..
    П.С. За инфо-имам 2 коли, от края на 2016 и края на 2021 г…., да не кажеш нещо против Москветата, Ладите, Полските Фиати и т.н…. идеални машинки за времето и строя си 😉

    Коментиран от #10, #11

  • 10 Е така де!

    3 5 Отговор

    До коментар #9 от "Ел Комплекс":

    Виждаш ли кой пищи безсмислено? Кой ти забранява да си караш сегашните автомобили и кога ще ти го забрани? За разлика от тебе аз съм този, който казва че дори след 2035 година в България електромобилите ще са по-малко от 5% от автомобилите по пътищата и всичките ти писъци са излишни.

    И нищо не е толкова сложно колкото ти изглежда. Точно обратното е. Въпрос на три реда код е, да се затвори прозореца, ако сензора за дъжд се задейства, колкото и сложно да ти изглежда.

    Точно както в момента поливната ми система не се задейства, ако през следващото денонощие се очаква да вали или в момента духа силен вятър. Не че прогнозите са верни винаги, но в 80% от случаите тези критерии вършат работа.
  • 11 Турбо

    3 2 Отговор

    До коментар #9 от "Ел Комплекс":

    Той тесльо е само пропагандатор на Тесла.И той кара кола с ДВГ.Едно говори,друго върши,като дядо поп.

    Коментиран от #12

  • 12 Е така де!

    0 3 Отговор

    До коментар #11 от "Турбо":

    И ще си карам кола с ДВГ но няма да пискам като вас, че някой ме задължавал да си купя електричка. В България нито някой ще ви задължи, нито пък ще ви даде някакви стимули да си купите електромобил. Вие вече жалете нероден Петко! Мрънкате за несъществуващи проблеми!

    Електромобилите в България ще се наложат по абсолютно пазарен принцип. Когато/ако ми стане по-изгодно да карам електромобил, ще си купя. Засега не е, за километрите които изминавам годишно. Точно както не ми е изгодно да направя по-голяма фотоволтаична централа, защото няма да и ползвам капацитета и ще са пари хвърлени на вятъра.

    Разбираш ли разликата? А дано ама надали, след като вече четвърта година не си я разбрал и задаваш един и същ въпрос, на който не можеш да разбереш отговора.

    Коментиран от #13

  • 13 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Е така де!":

    Електромобилите са за къси разстояния,да ходиш до работа и за каране из града.На мен ако ми вършеше работа електромобил ,дали досега нямаше да си взема на лизинг един е Рифтър как смяташ?Защо мислиш си купих гараж?Подготвям се за бъдещето,ако не за мен то за децата да си зареждат електромобилите.Защо мислиш те питах за зарядна станция в гаража колко киловата да си поръчам?
    Излиза евтино засега да караш електрически автомобил само ,ако го зареждаш евтино в гаража на нощна или безплатно на Кауфланд и въртиш малък годишен пробег.Започнеш ли закараш на дълго и си на бърза зарядна,а там е скъпо.А тока за битовите потребители след 2022 година е на борсата.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Така ли инженер Радев

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "Турбо":

    Ти и с онзи Ник не беше писал половин година глупости и след това някой друг беше писал с този Ник, нали?

    Поне след толкова години разбра ли, че на празен ход без натоварване, въртящият момент на валът на двигателя е нула независимо колко са оборотите и съответно мощността също е 0 независимо колко е разхода на гориво?

    Разбра ли че въртящия момент може да има както положителни така и отрицателни стойности при една и съща посока на въртене на вала?

    Защото една от лъжите ти беше че си завършил ДВГ, също като инженера Радев, но и "двамата" твърдяхте едни и същи глупости плюс Гост. Тоест или има трима абсолютно некадърни инженери или сте един и същ човек който пише от "името на другите"

    Коментиран от #24, #28

  • 20 Много удобно

    0 2 Отговор
    Като те хванат и след това не си го писал ти!

    Ама 100 пъти повтори Белозем, нали? И СЕГА ПРОДЪЛЖАВАШ! Тоест въобще нямаш баничарка, нито гараж, нито бизнес. А аз ти показах нагледно в реално време какво се случва на моята улица само няколко минути след като писа, че си измислям за 30 киловата централа в центъра на града между къщите.

    А това че не разбираш от ирония и кълвеш на бастун си е твой проблем. Шегата с рафинерията беше, когато ти или гост пожелахте да снимам фактурата от продадената енергия на съседа, когато сметнах колко електромобила може да захрани и ви питах дали не искате да ви снимам и фактурата от рафинерията колко гориво се произвежда.

    Както винаги не схващате, че в нашия град има достатъчно фотоволтаици да захранят голяма част от автомобилите в града с местно произведена електрическа енергия и парите да си останат тук, когато станат електрически, но нямаме рафинерия, която да захрани автомобилите с ДВГ, а нефта трябва да бъде транспортиран от чужда страна, рафиниран някъде, а след това транспортиран до нашия град, а парите да отидат другаде. По този начин парите за зареждането на 10 автомобила на нашата улица ще отидат при съседа, а не в Русия и Бургас.

    И веднага се втурнахте да търсите къде има рафинерии. Ако поне малко бяхте вникнали в написаното, трябваше да търсите къде НЯМА.

    Коментиран от #37

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "Така ли инженер Радев":

    Твоя си работа,мисли си каквото искаш,на мен не ми пречи.Продължаваш да ми триеш коментарите,значи съм познал тесльо Белоземски.

    Коментиран от #27

  • 25 Много удобно

    1 0 Отговор
    Аз съм тесльо и живея в село Белозем до ИнсаОйл.
  • 26 Турбо

    2 0 Отговор
    Ето сам си призна, къде живееш.Какво си спорил с Радев нямам представа.Дразни ме начина по който клепаш хората.

    Коментиран от #29

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "Така ли инженер Радев":

    Въртящият момент не е нула на празен ход,тесльо хаху.Щом двигателят работи, мощността е толкова,колкото трябва за да преодолее загубите от триене в двигателя и трансмисията.Щом има произведена мощност и обороти по формулата ще получиш въртящият момент.За да получиш отрицателен резултат трябва мощността или оборотите да са отрицателни,което противоречи на всички физични закони.
    Направи справка в любимата си Уикипедия какво е момент на сила.За да смениш знака на момента,трябва да смениш посоката на въртене на коляновия вал.Успех.

    Коментиран от #31

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "Знаеш ли колко ми пука":

    Няма нищо лошо да живееш там където на теб ти харесва.Написах го в предишна тема.
  • 31 Видя ли че си същия

    0 4 Отговор

    До коментар #28 от "Турбо":

    Въртящият момент се мери по силата, която валът на двигателя предава на скоростната кутия.

    Ако валът не предава на скоростната кутия нищо, въртящият момент на този вал е нула, мощността която предава на скоростната кутия е нула и съответно работата която върши е нула. 100% от енергията която отива за задвижването на двигателя е загуба и съответно КПД е 0.

    Коментиран от #34

  • 32 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "И тебе ли клепам":

    Аз пък не те мразя,даже взе да ми ставаш симпатичен.Не налагам на никого каква кола да си купи.Споделям защо скоро няма да си купя електромобил.За сега само се подготвям с гараж.За пореден път ще ти благодаря за помощта при избор на зарядната мощност за електромобил.
    Не съм писал това за минаването през Белозем.Нямам фирма в това село с която да работя.Имам една в Стамболийски.Някой пак е писал вместо мен.
  • 33 Инженер друг път

    0 4 Отговор
    "За да смениш знака на момента,трябва да смениш посоката на въртене на коляновия вал."


    Това беше най-голямата глупост!

    Ако изкачваш един баир и си включил круиз контрола на автомобил с ръчни скорости на 90 километра в час, въртящият момент който валът на двигателя предава на скоростната кутия ще е положителен при изкачване, точно на билото на баира ще премине през 0 и надолу ще стане отрицателен, въпреки че оборотите на вала на двигателя няма да се променят, камо ли пък посоката на въртене. Ако знаеш колко си далече от истината и физиката, да не говорим за инженерните науки.

    Коментиран от #35

  • 34 Турбо

    3 1 Отговор

    До коментар #31 от "Видя ли че си същия":

    Не ги разбираш тези работи,тесльо.Не ми се спори за глупости.Щом коляновия вал се върти значи извършва работа,колкото да покрие загубите от триенето.Ако въртящият момент е нула,двигателят ще спре даде върти.
    Значи щом трима различни човека твърдят едно и също(каквото са чели в учебниците)означава,че са един и същи човек.Страшна логика.
  • 35 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "Инженер друг път":

    Това са твои разсъждения,които нямат нищо общо с науката.Първата част при изкачване е вярна.Втората при спускането е абсолютно грешна.Забелязал ли си какво ти показва компютъра при спускане в л/100 км?

    Коментиран от #39

  • 36 Турбо

    4 0 Отговор
    Предлагам ти следният експеримент.На равен път при напълно загрят дизелов двигател ,включваш на първа скорост и пускаш бавно съединителя.Предлагам умишлено дизелов двигател,защото този трик съм го изпробвал,получава се.Ако на празен ход мощността и въртящият момент са нула,защо автомобила тръгва след като отпуснеш съединителя ?По формулата мощност,обороти и въртящ момент,само едно от тях да е нула следва и останалите да са нула.

    Коментиран от #38, #41

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "Турбо":

    Какво си почнал да му обесняваш.Не виждаш ли не те разбира.Само Тесла му е в главата.
  • 39 Аз съм забелязал, а ти

    1 3 Отговор

    До коментар #35 от "Турбо":

    При автомобил с ДВГ при спускане показва 0 на 100, а при електромобилите показва отрицателни стойности на мощността.

    Това според тебе какво значи?

    Нали оборотите на двигателя са високи, следователно според тебе, инженер Радев и Гост, означава, че ако включиш трета скорост на спускане на баир ще получиш максималната мощност на двигателя. Защо тогава при максимална мощност разхода е 0?

    Не се ли усещаш че няма как сметките ти да са верни при положение, че самият ти ми даваш верния отговор - двигателя не консумира гориво, а при електромобилите дори връща енергия в батерията, точно същото въртящия момент е променил посоката си и е станал отрицателен, а заедно с него и мощността е променила знака си и енергията се движи в обратна посока.

    Коментиран от #42

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Отново не си инженер

    1 3 Отговор

    До коментар #36 от "Турбо":

    Колкото и бавно да отпускаш съединителя, започваш да предаваш въртящ момент към скоростната кутия и мощността вече не е 0 защото вече си зацепил съединителя и на равен път няма никаква вероятност въртящия момент да е 0, въпреки че оборотите не са мръднали.

    Май бъркаш обороти на празен ход и двигател изключен от скорост. Когато двигателя е изключен от скорост въртящия момент и мощността предавани към скоростната кутия са 0, дори и да поддържаш 4000 оборота на двигателя, каквото и да твърдите "тримата".

    Дори на празен ход без да даваш газ, включиш ли на скорост, оборотите може да са същите, но въртящият момент вече не е и вече имаш мощност, която може да е с положителен или отрицателен знак в зависимост от наклона по който се движи автомобила и неговата тежест.

    Коментиран от #44

  • 42 Турбо

    4 0 Отговор

    До коментар #39 от "Аз съм забелязал, а ти":

    Аз затова ти дадох верният отговор за да се усетиш сам.Компютъра показва 0 защото при спускане клапан спира притока на гориво.Двигателя върти само въздух,като двигателя започва да работи като компресор само с въздух.Енергията от наклона се използва за компресиране на въздуха в такт сгъстяване.
    При електромобилите има рекуперация, електромотора връща електроенергия в батерията.При ДВГ няма такова връщане.
    По елементарно не мога да ти го обясня.

    Коментиран от #45

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #41 от "Отново не си инженер":

    И как така се получи,на празен ход на място няма въртящ момент,а при потегляне без газ изведнъж въртящият момент се "появява"?По формулата обороти,въртящ момент,мощност щом имаш някакви обороти различни от нула(двигателят работи)то ще измериш въртящ момент и изчислиш мощност.
    Намери графиката обороти, въртящ момент и мощност на автомобил с ДВГ,без значение от марката.Графиките на мощността и въртящият момент започват от 800-900 оборота и не са нула при тези обороти.Нещо си в грешка.Както виждаш не ти се подигравам,а се опитвам да обясня.

    Коментиран от #46, #47

  • 45 Е така де!

    0 2 Отговор

    До коментар #42 от "Турбо":

    Смяташ ли че на автомобила му пука какъв е двигателя? Въртящия момент на вала на двигателя е един и същ независимо от задвижването.

    Кой го върти този двигател, като си му спрял горивото?

    Нагоре двигателя върти колелата и въртящият момент е положителен. На спускане колелата въртят двигателя и въртящия момент е отрицателен. При електромобила това се вижда ясно, защото кинетичната енергия се превръща в електричество и се връща в батерията. При ДВГ кинетичната енергия не може да се превърне в гориво и да се върне обратно в резервоара за да видиш отрицателна стойност. Тази кинетична енергия се превръща в топлинни загуби в двигателя, въпреки че в него не се извършва горене. Загубите са в триене. Както виждаш за да се обърне посоката на въртящия момент не е нужно да се сменя посоката на въртене на вала. Въртящия момент ти показва в коя посока се предава мощността - от двигателя към гумите или обратно.
  • 46 Хайде пак тази графика

    0 2 Отговор

    До коментар #44 от "Турбо":

    Намери една такава произволна графика и ми кажи какво виждаш срещу 2000 оборота. Колко е въртящия момент?
  • 47 Всъщност друго ми трябва

    0 2 Отговор

    До коментар #44 от "Турбо":

    "Намери графиката обороти, въртящ момент и мощност на автомобил с ДВГ,без значение от марката.Графиките на мощността и въртящият момент започват от 800-900 оборота и не са нула при тези обороти.Нещо си в грешка."

    Можеш да дадеш и за 2000 оборота, но ми е по-важно какво пише в графиката за въртящия момент на празен ход - най-ниските възможни обороти, когато изключиш от скорост и пуснеш педала на газта. Да видим тогава колко е мощността на двигателя, щом твърдиш, че не е нула!
  • 48 Турбо

    2 0 Отговор
    Празният ход при колко оборота е ?За различните автомобили с ДВГ е различно, 800-900 оборота на празен ход.Затова всички графики на ДВГ започват от оборотите на празен ход и мощността и въртящият момент не са нула.Формулата за връзката (мощност= въртящ момент х обороти) е в сила,щом има обороти има и мощност и въртящ момент,графиката го показва не започват от нула.
    Грешката ти е в аналогията с характеристиките на електродвигателя.При нула оборота имаш нула мощност и максимален въртящ момент.Формулата е в сила 0 мощност=0обороти х макс въртящ момент.Електромотора няма празен ход, оборотите му започват от нула.Ти си Електрика и ги знаеш по добре от мен.
    Характеристиките са различни и аналогия между двете е невъзможна.

    Коментиран от #49, #50

  • 49 Абсолютно същото е

    0 2 Отговор

    До коментар #48 от "Турбо":

    Ако махнеш ремъкът на един електродвигател на компресор и го включиш в контакта, той ще се завърти с да речем 2900 оборота в минута, но въртящият момент ще е нула. Ако му сложиш ремъкът, оборотите ще са почти същите, но вече ще имаш въртящ момент, който ще се покачва заедно с покачване на атмосферите в бутилката.

    Каква е разликата с ДВГ?

    Сега чакам да ми кажеш колко е въртящия момент на празен ход на някое двигател подобен на твоя автомобил, на минимални обороти, за да видиш колко си далече от истината? Чакам цифра от графиката, която постоянно споменавате, но няма нищо общо с примера който даваме. Може би вече си видя грешката и те е срам да кажеш въртящия момент от графиката? А дано ама надали? Минали са само три години от спора, ама ти все още не си разбрал какво съм ти казал преди 3 години и продължаваш да говориш същите глупости от началото на спора.

    Коментиран от #51

  • 50 Умълча се нещо?

    0 3 Отговор

    До коментар #48 от "Турбо":

    Толкова ли е трудна за намиране тази графика за въртящия момент спрямо оборотите, която ме карате да анализирам вече трета година, но самите вие не можете да я разберете и не знаете за какво се отнася?

    Или направи елементарните сметки и те е срам да пишеш колко е въртящия момент на празен ход?

    Коментиран от #52

  • 51 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "Абсолютно същото е":

    Май и три години трима различни човека да ти обясняват пак няма да вденеш.Не ми каза защо автомобила при обороти на двигателя на празен ход и мощност и въртящ момент равни на нула(ти така твърдиш) автомобила потегля без да подаваш газ?Не подаваш газ,нищо не променяш.Ако мощността и въртящият момент са нула,няма какво да предадеш към колелата.Автомобила би трябвало да не се движи.Защо на графиката при обороти на празен ход мощността и въртящият момент не са нула? Потърси в нета гарантирам ти,че няма да намериш графика за мощност и въртящ момент да започват от нула при обороти на празен ход,без значение от марката автомобил, дизел или бензин. Отбягваш да отговориш защото усети,че не си прав.Включи и лични обиди,без аз да съм те обидил с нещо.
  • 52 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "Умълча се нещо?":

    Ти си търси графиките.Аз ги гледам в учебниците ми от университета.Чакам да ми цитираш графика със стойности на мощност и въртящ момент равни на нула при 800 оборота.

    Коментиран от #53, #54

  • 53 Е давай де

    0 3 Отговор

    До коментар #52 от "Турбо":

    Да не кажеш, че съм дал грешна графика или пък не съм я разчел правилно. Кажи ми примерни обороти на празен ход и колко е въртящия момент, а аз ВЕДНАГА ще ти докажа, че отново грешиш.

    И пет години десет човека да ми обяснявате, няма как да ме убедите, че не съществува отрицателен въртящ момент, защото третия закон на Нютон гласи:

    "Ако едно тяло действа на друго тяло с дадена сила, то винаги второто тяло противодейства на първото с равна по големина и противоположна по посока сила, приложена в точката на взаимодействие."

    Въртящия момент е вид сила, а самото съществуване на положителен въртящ момент е невъзможно без съществуването на отрицателен според физичните закони.

    Точно както няма да успеете да ме убедите и в съществуването на перпетуум мобиле, колкото и да се опитвате и с колкото и Ника да пишеш. Аз знам че съм прав, защото се аргументирам с физични закони, а ти знаеш ли защо си прав И какви са твоите аргументи?

    Чакам го този прословут въртящ момент на празен ход на неутрална предавка? Колко нютон-метра при колко оборота е?
  • 54 Ето ти графика

    0 2 Отговор

    До коментар #52 от "Турбо":

    Както виждаш въртящият момент при 800 оборота е нула, както и мощността е нула.

    superchipsltd.files.wordpress.com/2013/04/psa-20hdi-163ps-copy.jpg

    Прав ли съм или да? Както виждаш двигателя е на peugeot, който вероятно се слага и в баничарките.

    Коментиран от #55, #56

  • 55 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "Ето ти графика":

    Този двигател работи при 1000 об/мин на празен ход при мощност по графиката 25 квт и въртящ момент 150 нм.

    Коментиран от #57

  • 56 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "Ето ти графика":

    Баничарка с чипосан двигател и 200 квт мощност хахахаха ако си разбрал правилно графиката,дават ти с колко ще се увеличи мощността и въртящият момент след промяна на настройките на двигателя.

    Коментиран от #58

  • 57 Ти да видиш!

    0 1 Отговор

    До коментар #55 от "Турбо":

    И това го казва инженер? Според тебе реалистични ли са тези цифри?

    Ако на празен ход мощността е 25 киловата, колко е при натоварване и потегляне с 1 тон товар при изкачване на баир? Какво казва графиката?

    Коментиран от #59, #61

  • 58 Пак недоволен?

    0 1 Отговор

    До коментар #56 от "Турбо":

    Нали те питах за данни? Дай ги за да отговарят поне приблизително за твоята баничарка?
  • 59 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "Ти да видиш!":

    Тези графики показват колко са максималната мощност и въртящ момент при изменение на оборотите.На празен ход стойностите са по малки,но не са нула.Няма да си губя повече времето да ти обяснявам.Сам виждаш,че графиките не започват от нула, сигурно ще ги обявиш за грешни.Затова исках сам да си потърсиш информацията.Приятна вечер,тесльо.

    Коментиран от #60

  • 60 Последно?

    0 1 Отговор

    До коментар #59 от "Турбо":

    "Този двигател работи при 1000 об/мин на празен ход при мощност по графиката 25 квт и въртящ момент 150 нм."

    Или


    "Тези графики показват колко са максималната мощност и въртящ момент при изменение на оборотите.На празен ход стойностите са по малки,но не са нула."

    Кое от двете е вярно? Казах ли ти, че гледаш неправилна графика? Казах ли ти, че в момента в който ми дадеш данни по тази графика, ще видиш колко са абсурдни и ще престанеш да ми даваш тази графика за пример? Казах ли ти че ВЕДНАГА ще ти докажа, че грешиш?

    Няма как да ми докажеш колко е въртящия момент при определени обороти без натоварване чрез графиката за МАКСИМАЛЕН въртящ момент!

    Без натоварване според третия закон на Нютон

    "Ако едно тяло действа на друго тяло с дадена сила, то винаги второто тяло противодейства на първото с равна по големина и противоположна по посока сила, приложена в точката на взаимодействие."

    означава, че срещу валът на двигателя силата в точката на взаимодействие със съединителя е нула, следователно и силата която предава този вал също е нула. Ще стане повече, само ако му закачиш някакъв товар през съединителя в която и да е посока, включително отрицателен въртящ момент спрямо посоката на въртене на вала на двигателя.

    Тогава оборотите на двигателя ще се вдигнат при натоварване, дори без да пипаш педала на газта.

    Коментиран от #62

  • 61 Отново и отново все перпето мобиле!

    0 1 Отговор

    До коментар #57 от "Ти да видиш!":

    "Този двигател работи при 1000 об/мин на празен ход при мощност по графиката 25 квт и въртящ момент 150 нм."

    Ако приемем, че този двигател има сравнително висок разход на празен ход 1 литър на час, излиза че от 10 киловата входяща мощност, на изхода излизат 25 киловата.

    250% КПД? ТИ ЛИ ОМРЪЗНА?

    Не ти е за първи път да ми доказваш, че съществува перпетууммобиле. Този път също няма да се съглася с колкото и ника да се опитваш да ме убедиш, че си прав.

    Коментиран от #63, #66

  • 62 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "Последно?":

    Забравил си само да включиш механичните загуби от триенето в мотора,което си някакво натоварване.Все пак механичното кпд е 0,9 имаш загуби.Абсурддно твърдението ти за нулева мощност и момент на празен ход.

    Коментиран от #68, #70

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Поправка

    0 0 Отговор
    "Недей да излагаш поне хората с малко авторитет, като пишеш от тяхно име!"

    Това прозвуча малко неуважително към Димов. Всъщност той е от хората с който мога да водя смислена дискусия.
  • 66 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Отново и отново все перпето мобиле!":

    Те и електрическите автомобили са перпетум мобиле и изкарват по 1000 км по твоите теории.При 400 км дадени от производителя едвам избутват 200 на практика.
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Дрън-дрън

    0 0 Отговор

    До коментар #62 от "Димов":

    Нищо не съм забравил. За коя мощност говориш? За входящата или изходящата?

    Както виждаш съм сметнал входящата мощност - около 10 киловата при разход на гориво 1 литър на час на празен ход. Това освен загубите които си споменал, включва и спомагателните системи на двигателя - задвижване на всякакви помпи и подобни, като само зареждането на акумулатора може да се приеме за някаква извършена работа, но пък етерично съм споменал, че измерваме ИЗХОДЯЩИЯ въртящ момент към скоростната кутия.

    Загубите които си изброил си спадат към графа загуби в КПД и не се броят за полезна работа на двигателя. Дино стенда измерва само полезната работа, предадена към колелата, което е изходящата мощност.

    Коментиран от #71

  • 69 Я пак, я пак?

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "Димов":

    Нищо не разбрах? Какъв линк съм дал и какъв пост 201?

    Линка който съм дал е към произволна картинка в интернет, която вероятно виждам за първи път и ще е чиста случайност да съм дал точно нея някъде? За коя тема говориш? Кой е този пост 201?
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #68 от "Дрън-дрън":

    Един дизелов двигател гори около 0,5 л/час при 800 оборота.Входящата енергия е 5 квтч.От тях имаш загуби на мощност 10% от механично триене,което е 0,5 квт.Не е нула никога, загубите от триенето не можеш да ги избегнеш.При потегляне при 800 оборота без да подаваш газ,мощността ще се увеличи с толкова,колкото е нужно да се преодолее съпротивлението от натовареното.

    Коментиран от #74

  • 72 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #70 от "Ето нагледно":

    Функцията на скоростната кутия на автомобила е да вкара двигателя в оптимален режим.Гледай къде е най високото кпд, скоростната кутия и водача имат задачата да вкарат двигателя в оптимален режим на работа,там където е най ефективен и икономичен.Никой няма да пожелае да кара автомобил с 5% кпд и голям разход на гориво.

    Коментиран от #73

  • 73 Ами вкарай го

    0 0 Отговор

    До коментар #72 от "Димов":

    Избери от графиката с какви обороти и с какъв въртящ момент да работи двигателя, за да се движи автомобилът градско с 30км/ч, за което са нужни да речем 3 киловата мощност към гумите?

    С какво максимално КПД можеш да го накараш да работи според графиката от мнение 70?
  • 74 Прост въпрос

    0 0 Отговор

    До коментар #71 от "Димов":

    При работа на празен ход, 800 оборота, входяща мощност 5квт(0,5л/ч) и неутрална предавка, какъв въртящ момент предава валът на двигателя към колелата и съответно колко му е изходящата мощност, която се мери точно на ИЗХОДЯШИЯ вал и входа на скоростната кутия?

    Коментиран от #76

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #74 от "Прост въпрос":

    Изходящата мощност не може да се измери на коляновия вал.Всъщност може ,но трябва да извадиш двигателя от автомобила и да го поставиш на стенд.
    По лесния начин е да я измериш на диностенд с натоварване.Без натоварване нищо няма да получиш.
    Още по лесен начин е с изчисления.Изчислил съм ти колко е мощността от механично триене 0,5 квт.За теб остава да изчислиш мощноста за преодоляване на съпротивлението при движение на автомобила.На първа предавка без да подаваш газ и 800 оборота на двигателя скороста е 10 км/ч. Събери с 0,5 квт и ще получиш мощност различна от нула.Мен ме мързи,смятай сам.

    Коментиран от #78, #79, #128

  • 77 Ти да видиш!

    0 0 Отговор
    "За теб остава да изчислиш мощноста за преодоляване на съпротивлението при движение на автомобила.На първа предавка без да подаваш газ и 800 оборота на двигателя скороста е 10 км/ч. Събери с 0,5 квт и ще получиш мощност различна от нула.Мен ме мързи,смятай сам."


    Нищо няма какво да смятам. Отговаряш на съвсем друго задание което няма нищо общо с въпроса ми:


    "При работа на празен ход, 800 оборота, входяща мощност 5квт(0,5л/ч) и НЕУТРАЛНА ПРЕДАВКА, какъв въртящ момент предава ВАЛЪТ НА ДВИГАТЕЛЯ КЪМ КОЛЕЛАТА и съответно колко му е изходящата мощност, която се мери точно на ИЗХОДЯШИЯ вал и входа на скоростната кутия?"


    Понеже си споменал диностенд, какво ще отчете той в този случай? Ако не говорим за диностенд, С каква скорост ще се движи автомобила по равно на неутрална предавка?

    Според инженерите тук, въртящият момент ще е онзи от графиката за максимален въртящ момент при определени обороти.

    "Този двигател работи при 1000 об/мин на празен ход при мощност по графиката 25 квт и въртящ момент 150 нм."

    С което ти се съгласи в мнение 63.

    Все още ли твърдиш, че турбо е прав и правилно е изчислил въртящият момент и мощността на НЕУТРАЛНА скорост, защото при тези обороти според графиката въртящият момент винаги бил толкова независимо от натоварването?


    Аз твърдя, че без натоварване, изходящият въртящ момент и мощността винаги са НУЛА, независимо от оборотите и данните в таблицата от мнение 54 откъдето турбо ги е взел!

    Поне така каз
  • 78 Ти да видиш!

    0 0 Отговор

    До коментар #76 от "Димов":

    Аз твърдя, че без натоварване, изходящият въртящ момент и мощността винаги са НУЛА, независимо от оборотите и данните в таблицата от мнение 54 откъдето турбо ги е взел!

    Поне така казват физичните закони и в частност третия закон на Нютон, който не знам защо "всички" отричате?

    Димов, който познавам не би си позволил такова твърдение!
  • 79 Димов не прави такива грешки

    0 0 Отговор

    До коментар #76 от "Димов":

    "Един дизелов двигател гори около 0,5 л/час при 800 оборота.Входящата енергия е 5 квтч.От тях имаш загуби на мощност 10% от механично триене,което е 0,5 квт.Не е нула никога, загубите от триенето не можеш да ги избегнеш. При потегляне при 800 оборота без да подаваш газ,мощността ще се увеличи с толкова,колкото е нужно да се преодолее съпротивлението от натовареното."


    "Още по лесен начин е с изчисления.Изчислил съм ти колко е мощността от механично триене 0,5 квт.За теб остава да изчислиш мощноста за преодоляване на съпротивлението при движение на автомобила.На първа предавка без да подаваш газ и 800 оборота на двигателя скороста е 10 км/ч. Събери с 0,5 квт и ще получиш мощност различна от нула.Мен ме мързи,смятай сам."

    Хайде да забравим, че няма как да потеглиш на неутрална предавка (ако спазиш условието на задачата) и да предположим, че си на първа и ти трябват 2 киловата мощност за да се движиш с 10 километра в час. Колко ще е механичната мощност измерена на изхода на двигателя?

    По твоите думи трябва да е 2,5 киловата, защото незнайно защо си сложил 10 процента механични загуби от входящата мощност.

    Дали пък механичните загуби от трансмисията не се измерват от изходящата мощност?

    Коментиран от #80

  • 80 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #79 от "Димов не прави такива грешки":

    Описваш перфектно перпетум мобиле.Двигателя работи с 800 оборота на неутрална, изходящи момент и мощност нула.Включваш на първа и потегляш без газ с 800 оборота, с 10 км/ч и автомобила се движи с изходящи нула мощност и момент.Перфектно перпетум мобиле.Третия закон на Нютон се отменя.

    Коментиран от #82

  • 81 Димов

    0 0 Отговор
    Механичните загуби от триене в двигателя и всички агрегати задвижвани от двигателя се изчисляват към входящата мощност.Механичните загуби от триене в трансмисията се изчисляват от изходящата.
  • 82 Димов друг път! Хайл?

    0 0 Отговор

    До коментар #80 от "Димов":

    Цитати:

    "
    Все още ли твърдиш, че турбо е прав и правилно е изчислил въртящият момент и мощността на НЕУТРАЛНА скорост, защото при тези обороти според графиката въртящият момент винаги бил толкова независимо от натоварването?

    Аз твърдя, че БЕЗ НАТОВАРВАНЕ, изходящият въртящ момент и мощността винаги са НУЛА, независимо от оборотите и данните в таблицата от мнение 54 откъдето турбо ги е взел!"


    После включваме на първа и нулата става друго число!

    Пак цитат:

    "да предположим, че си на първа и ти трябват 2 киловата мощност за да се движиш с 10 километра в час. Колко ще е механичната мощност измерена на изхода на двигателя?"

    Тоест, според мен третия закон на Нютон си работи, но според вас като четете таблицата за оборотите и въртящия момент на неутрална предавка на празен ход:

    "Този двигател работи при 1000 об/мин на празен ход при мощност по графиката 25 квт и въртящ момент 150 нм."

    Ти провери това твърдение и каза, че е вярно!

    Тоест нула нютон метра, 0 киловата на колелата и 150 нютон-метра и 25 kW от другата страна на скоростната кутия на изхода на двигателя. Тоя Нютон нищо не разбира и не е учил по вашите учебници!
  • 83 ЗЗЕ

    0 0 Отговор
    Нарушаваш и закона за запазване на енергията.Двигателя гори бензин на място, на входа се подава енергия, на изхода енергия няма,губи се някъде.Потегляш без да променяш условията,без да подаваш газ при същите обороти.И оооо чудеса! Автомобила потегля, енергията внезапно се появява.След закона на Нютон наруши и ЗЗЕ.Пренаписа физиката, приятел.

    Коментиран от #84

  • 84 Енергията си е там

    0 0 Отговор

    До коментар #83 от "ЗЗЕ":

    Всичката енергия на бензина или дизела се превръща в топлинна енергия, защото на изхода на двигателя не се използва никаква механична мощност.

    Тоест имаш входяща енергия, но на изхода нямаш никаква изходящата механична енергия. Ако не ползваш парното, за да оползотвориш поне някаква част от тази енергия, буквално парите ти изгарят на вятъра.

    Коментиран от #85

  • 85 ЗЗЕ

    0 0 Отговор

    До коментар #84 от "Енергията си е там":

    Енергията на бензина се превръща казваш в топлина и на изхода няма мощност.Как тогава автомобила тръгва на първа предавка и без газ,като няма мощност на изхода а отделя само топлина?Това да не е парен двигател бе преателю.

    Коментиран от #86

  • 86 Дрън-дрън

    0 0 Отговор

    До коментар #85 от "ЗЗЕ":

    Да не твърдиш, че при работа на празен ход на неутрална предавка при 800 оборота в минута един дизел харчи, същото количество гориво на час, както и когато при същите обороти влачи на пета предавка един тон ремарке?

    Май пак сте влезли в онзи филм, с винаги еднаквия въртящ момент и мощност за определени обороти?

    Когато тръгнеш, компютъра подава повече гориво към двигателя, за да поддържа същите зададени минимални обороти за празен ход, когато педала на газта не е натиснат.

    Ако включиш на скорост при спускане на баир, без да подаваш газ, тези обороти на празен ход ще се вдигнат, а разходът литри в час ще падне. Точно обратното на онова, което четеш в таблицата за обороти - въртящ момент. И не това не е перпетомобиле. Пак ще имаш топлинни загуби дори без разход на гориво, дори да си изключил двигателя от контакт.

    Коментиран от #87

  • 87 ЗЗЕ

    0 0 Отговор

    До коментар #86 от "Дрън-дрън":

    Компютъра подавал гориво,без да е натиснат педала за газта.Това ли измисли?Компютъра подава гориво само при сигнал от датчика на педала за газ или темпомата.Защо тогава показанията на дисплея на компютъра са 00,00 л/100 ?Защо автомобила тръгва без да има изходяща мощност?Стана като коткатата на Шрьодингер,мощноста ту я има ту я няма.
    С един тон ремарке не можеш да тръгнеш без газ,преателю.
  • 88 ЗЗЕ

    0 0 Отговор
    За да ти е по лесно да проумееш,правим потеглянето с 800 оборота с дизелов автомобил с стар двигател с гориво нагнетателна помпа и дюзи.Автомобила ще потегли без газ , въпреки липсата на мощност на изхода по твоята теория,преателю.

    Коментиран от #89

  • 89 Пак питам?

    0 0 Отговор

    До коментар #88 от "ЗЗЕ":

    Като включиш на скорост и потеглиш без да даваш газ, ще се промени ли разходът на горивото на двигателя или ще си остане същия като на празен ход да речем 0,5 литра на час? Ако се опиташ да потеглиш по-стръмно без да подаваш газ, и при спускане и при изкачване на баир ли ще се запази все 0,5 литра?

    Според мен на спускане разхода ще е по-малък отколкото при изкачване без да си пипнал педала на газта.

    Коментиран от #90

  • 90 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #89 от "Пак питам?":

    Още ли спорите?Потегляш без газ на равно място,оборотите не се променят,защо да се променя разхода на гориво?Как се променя разхода на гориво без да си подал газ,какво ще накара двигателя да гори повече.Колегата ти е поставил условие за автомобил с ГНП без компютър.При повишаване на разхода на гориво двигателя ще повиши обороти и автомобила ще започне да ускорява.

    Коментиран от #91

  • 91 Димов, ама друг път

    0 0 Отговор

    До коментар #90 от "Димов":

    Хайде пак перпетуум-мобиле. Значи казваш, че като потегля с моя автомобил по стръмното нагоре, разходът си остава същият, защото оборотите са се запазили понеже не съм настъпил педала на газта, но за изкачването на двата тона нагоре не се изразходва никаква допълнителна енергия, освен тази необходима за преодоляване на триенето в самия двигател?

    Браво бе гений! От ден на ден все нови и нови перпетуум-мобиле измисляте. Турбо хайде пиши си с Ника и недей излага други хора. Вече ще отговарям само на тебе за да не се измяташ, че не си го писал ти.

    Коментиран от #92, #96

  • 92 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #91 от "Димов, ама друг път":

    Условието на задачата е на равно.По стръмното нагоре няма да можеш да потеглиш без газ и двигателя ще изгасне.

    Коментиран от #95

  • 93 Димов

    0 0 Отговор
    Така и не каза как автомобила тръгва без да подаваш газ и липса на изходяща мощност.Перпетум мобиле движещо се с нула изходяща мощност.

    Коментиран от #94

  • 94 Дрън-дрън

    0 0 Отговор

    До коментар #93 от "Димов":

    Първо все още чакам отговора на този въпрос:

    "да предположим, че си на първа и ти трябват 2 киловата мощност за да се движиш с 10 километра в час. Колко ще е механичната мощност измерена на изхода на двигателя?

    По твоите думи трябва да е 2,5 киловата, защото незнайно защо си сложил 10 процента механични загуби от входящата мощност."

    Това без да подаваш газ!

    Сложил ли съм мощност на изхода или не съм?

    Коментиран от #97, #98

  • 95 Дрън-дрън

    0 0 Отговор

    До коментар #92 от "Димов":

    Ако угасне, значи караш бракма и/или не можеш да караш!

    Коментиран от #99

  • 96 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #91 от "Димов, ама друг път":

    Димовци в България има много.Само в нашия род сме десетина.
  • 97 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #94 от "Дрън-дрън":

    Опитваш се да се измъкнеш с изместване на въпроса.Автомобила тръгва ли без да подаваш газ с 800 оборота?Да или не?

    Коментиран от #100

  • 98 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #94 от "Дрън-дрън":

    Изходящата мощност при 10 км/ч може да си изчислиш сам.

    Коментиран от #102

  • 99 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #95 от "Дрън-дрън":

    На стръмно мощността за преодоляване на съпротивлението от наклона е по голяма от мощността на колелата при 800 оборота без газ.Няма да потеглиш,трети закон на Нютон.

    Коментиран от #101

  • 100 Отговорът е да

    0 0 Отговор

    До коментар #97 от "Димов":

    Сега ти ми отговори. Разходът на гориво вдига ли се, при потегляне без даване на газ, дори и на равно или остава същия, като на празен ход на неутрална скорост?

    Коментиран от #103

  • 101 Прочети отново пост 86

    0 0 Отговор

    До коментар #99 от "Димов":

    Там ти е обяснено вече. Няма да ти повтарям. При запазване на оборотите, разхода на гориво дори може да падне превключване на скоростите под наклон в сравнение с поддържане на оборотите на празен ход на неутрална предавка, точно заради закона за запазване на енергията, който упорито пренебрегваш.

    А при натоварване, всеки съвременен двигател подава повече гориво за да поддържа минимално зададените обороти, дори без да пипаш педала на газта и не гасне. Пробвай да си включиш климатроника или климатика на Макс и слушай оборотите и следи моментния разход дали ще се промени.

    Или просто запали баничарката и пробвай да потеглиш без газ.
  • 102 Не е нужно да смятам

    0 0 Отговор

    До коментар #98 от "Димов":

    Въпросът е дали е необходима мощност от двигателя за придвижване на автомобила или не. Според тебе не е необходима мощност и въртящ момент, а според мен е положително число при движение на равен терен, а при наклон въртящия момент се променя, като в някои случаи може да стане отрицателно число.

    А според тебе въртящия момент винаги е един и същ на празен ход, като той не се променя независимо дали си включил на скорост или не стига да не пипаш педала на газта.

    Последно държиш ли си на мнението, че на обороти на празен ход на неутрална скорост въртящия момент предаван към колелата е по-голям от нула и е абсолютно същия, като при движение на първа предавкас 10 км в час по равен терен?

    Също така, че мощността на двигателя не се променя, когато включиш на първа и тръгнеш плавно, а остава същата като на празен ход? Както входящата така и изходящата мощност? Както виждаш, дори не трябва да смяташ каквото и да било.

    Коментиран от #104

  • 103 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #100 от "Отговорът е да":

    Автомобила ще потегли на равно без газ,това е вярно.Как ще потегли автомобила щом ти твърдиш за изходяща мощност равна на нула???Как един автомобил без компютър,дизел с ГНП ще увеличи сам разхода си на гориво при запазване на 800 оборота след потегляне?

    Коментиран от #105

  • 104 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #102 от "Не е нужно да смятам":

    Как прецени без да смяташ?Да не си гадател?
  • 105 Дрън-дрън

    0 0 Отговор

    До коментар #103 от "Димов":

    Как точно потегля автомобил на неутрална скорост когато мощността му е нула? Дори да го бутнеш или дърпаш на неутрална, въртящият момент и мощността предавана от двигателя към колелата е нула, няма нужда от смятане. Достатъчно е да знаеш трети закон на Нютон. Срещу нула обикновено стои друга нула.

    Коментиран от #107

  • 106 Пък питам

    0 0 Отговор
    Изходящата мощност на двигателя на първа предавка с 10 километра в час по равен път и на неутрална скорост една и съща ли е? Както виждаш не те карам да смяташ и не искам цифри.
  • 107 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #105 от "Дрън-дрън":

    Тогава остава изходящата мощност да не нула,щом без да променяш нищо автомобила потегля на първа предавка.Изчисли колко е необходимата мощност за движение с 10 км/ч и ще разбереш.Третия закон на Нютон ще е в сила.Колкото е съпротивлението при движение с 10 км/ч,толкова е изходящата мощност
    Засега ми разтягаш само локуми.

    Коментиран от #108

  • 108 Пак питам отново и отново

    0 0 Отговор

    До коментар #107 от "Димов":

    Изходната мощност на двигателя на неутрална скорост същата ли е като при 10 км в час да или не? Всичко останало са празни приказки. Първо отговори на този въпрос!

    ДА ИЛИ НЕ!

    Коментиран от #109

  • 109 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #108 от "Пак питам отново и отново":

    Вади калкулатора и смятай.

    Коментиран от #111

  • 110 Димов

    0 0 Отговор
    Как точно се увеличава разхода на гориво,след потегляне на автомобил с ГНП с 800 оборота и движение с 10 км/ч?

    Коментиран от #112

  • 111 Няма нужда от сметки

    0 0 Отговор

    До коментар #109 от "Димов":

    Да или не?
  • 112 Пробва ли вече?

    0 0 Отговор

    До коментар #110 от "Димов":

    Включи ли климатика на баничарката вече да пробваш Какво ще се случи с оборотите на празен ход или и климатик няма? Ако компютърът е толкова глупав, или липсва и двигателя не е в състояние да поддържа постоянни предварително зададени обороти при промяна на натоварването, просто при натоварване тези обороти ще паднат.

    Коментиран от #113

  • 113 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #112 от "Пробва ли вече?":

    Баничарка???Ако имаш предвид пикап,не карам такъв автомобил.Моята кола е стар дизел с ГНП.
  • 114 Димов

    0 0 Отговор
    Чакам да ми кажеш как автомобил без компютър с нула изходяща мощност на място,успява да потегли на първа предавка без да се променя нищо с нула изходяща мощност?
    Маскираш некомпетентноста си с помощта на много думи и опити за разсъждения,който си противоречат.Не искаш да смяташ защото на първа предавка с 10 км/ч ще получиш изходяща мощност различна от нула, необходима за преодоляване на съпротивлението при движение.Стана както казва колегата,котката на Шрьодингер.От нула изходяща мощност на място,след потегляне изходящата мощност е различна от нула без да подаваш газ при същия разход на гориво.Разхода на гориво и оборотите го определям аз с педала за газ.

    Коментиран от #115

  • 115 Дрън-дрън

    0 0 Отговор

    До коментар #114 от "Димов":

    Перпетуум мобиле е в твоя ресор. Аз вашия учебник не съм го чел.

    След като имаш такъв дизел, защо не пуснеш климатика и да видиш какво ще стане?

    Ако няма кой да регулира оборотите на празен ход, те просто ще паднат при включване на климатика или потегляне без газ, за да балансират допълнителния въртящ момент, който трябва да осигури двигателя с наличната входяща мощност измерена в разход на гориво.

    Ето ти и сметките. Щом твоя двигателя с ГНП, моментния му разход на гориво на празен ход е минимум 0,8 литра на час, което е входяща мощност 8 kW. За климатика, както и за поддържане на под 10 километра в час на първа предавка на равен път дори един киловат са ти много, защото можеш сам с бутане да поддържаш тази скорост.

    Този един киловат изходяща мощност се осигурява от входящите 8 киловата, като му се намаляват оборотите заради натоварването и двигателя започва да работи с ефективност 0,125 или иначе казано 12,5% КПД. Както виждаш, има още на къде да го натоварваш със запазване на оборотите и входящата мощност, като спазваш всички физични закони.

    Аз ти го обясних, а сега ти ми обясни как се измерва мощност без натоварване, защото това е нарушение на трети закон на Нютон?
  • 116 Димов

    0 0 Отговор
    Виж пост 76.По лесния начин е да измериш изходяща мощност на диностенд с натоварване.Без натоварване нищо няма да получиш.
    За входящата мощност съм съгласен.За изходящата мощност чакам да ми кажеш,как при нула изходяща мощност на неутрална позиция,автомобила потегля на първа предавка без да се променят оборотите.
    Продължаваш да си маскираш некомпетентноста с много приказки и без изчисления.
  • 117 Димов

    0 0 Отговор
    Да не те мъча повече, мощността не е нула..Щом двигателя работи, произвежда толкова въртящ момент,колкото е необходим за преодоляване на силите на триене и задвижване на всички останали агрегати.Силите на триене са между бутало и цилиндър,коляно мотовилков и газоразпределителен механизъм.Агрегати като алтернатор,водна и маслена помпа, климатик,хидравлика на волана също се задвижват от двигателя и също черпят мощност.Третия закон на Нютон е спазен.На съпротивителните сили в двигателя се противопоставя въртящ момент,който не е нула.
    Да не задълбавам повече,за твоето ниво е достатъчно.

    Коментиран от #119

  • 118 Хайде Добро утро

    0 0 Отговор
    "Без натоварване нищо няма да получиш"

    Най-накрая си дойдохме на думата. На неутрална нямаш натоварване, въртящия момент е нула и съответно мощността също е нула. На първа предавка натоварването се създава от колелата и мощността зависи от въртящия момент на колелата.

    В зависимост от наклона, без да подаваш газ оборотите ще са абсолютно същите, но въртящия момент ще е различен при всеки различен наклон и съответно мощността ще е различна, а не константна за съответните обороти, както си мислиш.

    Набийте си го в главата, че мощността зависи от въртящия момент, а не толкова от оборотите. При едни и същи обороти мощността може да е от отрицателна, ако спускаш баир и си отпуснал педала на газта, до максималната за съответните обороти, ако рязко подадеш газ на равно или на изкачване.

    Онова за максималната мощност на 6 хиляди оборота на неутрална предавка го забрави. За да имаш мощност трябва да имаш въртящ момент - за хора които не са инженери - въртящият момент е натоварване. Няма ли натоварване, въртящият момент е нула.
  • 119 Няколко пъти ти споменах

    0 0 Отговор

    До коментар #117 от "Димов":

    Къде се измерва ПОЛЕЗНАТА механична мощност произвеждана от двигателя и как?

    Триенето на буталата към полезната мощност ли се причислява или към загубите, когато смяташ КПД на двигателя?

    Май не правиш разлика между ефективност на изгаряне на горивото И ефективност на двигателя?

    Първото е колко от теоретичната топлинна енергия на горивото се превръща в механична работа за задвижване на буталото. Там въртящ момент няма, защото буталото не извършва въртеливо движение, а възвратно-постъпателно.


    Втората ефективност която измерва КПД на двигателя е между теоретичната топлинна енергия на горивото и механичната мощност предадена от вала на двигателя към външен механизъм. Валът има въртеливо движение и мощността се изчислява спрямо оборотите и въртящия момент.


    Когато някой ти говори за въртящ момент на двигател се има предвид натоварването на вала на двигателя. Той се измерва директно на стенд или на колелата, като може да му се подава както положителен така и отрицателен въртящ момент.

    Най-простите дино стендове измерват единствено и само максималният въртящ момент, който може да осигури двигателя под максимално натоварване и абсолютно нищо друго. Ти май си виждал и коментираш единствено и само такава графика, която няма нищо общо с шофирането в реалността и от нея не можеш да си извадиш никакви полезни изводи. Ама буквално никакви, ако не си драг състезател.

    Коментиран от #120

  • 120 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #119 от "Няколко пъти ти споменах":

    Не си товари повече мозъчето,да не стане някоя беля.Дори и предписаното от Уики не ти помага,не го разбираш.Много приказки написа, без да кажеш нещо по същество.Мислех да ти кажа как точно се случва потеглянето на автомобила без газ,но с твоето ниво няма да разбереш нищо.

    Коментиран от #121, #122

  • 121 Аз да не съм като тебе

    0 0 Отговор

    До коментар #120 от "Димов":

    Инженер по wikipedia?

    Кажи сега как става създаването на въртящ момент без натоварване и не диплома за инженер, ами направо нобелова награда ще получиш.

    И турбо и Димов и Радев да се пишеш, в момента в който те питам за въртящ момент и се издаваш кой си. Толкова години не можа да схванеш какво е това. И измерваш мощност без натоварване!

    Колко е мощността на един контакт в който не си включил нищо?

    Колко е мощността на един акумулатор към който не си свързал нищо?

    Колко тегло ще измери кантар, върху който не си сложил нищо?

    С колко ще се сгъне или разпъне една пружина, ако не си приложил никакво усилие към нея?

    Точно толкова е и въртящия момент и мощността на двигателя когато не си свързал нищо към изходящия му вал!
  • 122 Мислех ама няма да ти кажа

    0 0 Отговор

    До коментар #120 от "Димов":

    Това ли измисли? То няма и какво да ми кажеш. Покажи ми поне една графика и дай пример по нея? Не можеш! А аз ти дадох три графики, които доказват моята теза и на една от тях има дори отрицателен въртящ момент и отрицателна мощност!

    Ти дори графика за максимален въртящ момент не можа да дадеш за пример, та се наложи аз да ти я давам турбо инженере!

    Коментиран от #125

  • 123 Димов

    0 0 Отговор
    Пак много приказки и пак нищо съществено.Ще кажеш ли след 120 поста,как точно тръгва автомобил с нула изходяща мощност и въртящ момент?
    Прочети пак пост 76.Прочете ли го? Прочети го още веднъж и после пак и пак.Там пише: Въртящият момент се измерва на диностенд с натоварване.Без натоварване нищо няма да получиш.
  • 124 Димов

    0 0 Отговор
    Мислел ама нямало да ми каже.За патката дето много мислила нали знаеш?
    Електрика,гледай си електромоторите и електриките и Теслите и не коментирай теми в които не си запознат.
  • 125 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #122 от "Мислех ама няма да ти кажа":

    Графиките който ти ми даваш за пример,нямат отрицателни стойности.Всички отрицателни стойности са под обсцисата Х на координатната система.Аз графика под абсцисата не видях Пак твориш нови закони на физиката.
  • 126 Димов

    0 0 Отговор
    Досега и едно магаре щеше да разбере.На теб и десет години няма да ти стигнат.Край.
  • 127 След 130 мнения

    0 0 Отговор
    Изходната мощност на двигателя на неутрална предавка същата ли е като на първа предавка при движение с 10 километра в час по равен терен?

    Да или не?
    Да или не?
    Еднаква ли е или не е?

    Ами не, не е еднаква, следователно примерът ти е безсмислен!

    Отговори ясно и конкретно на въпроса!

    Изходната мощност на двигателя на неутрална предавка същата ли е като на първа предавка при движение с 10 километра в час по равен терен?


    ДА ИЛИ НЕ?
  • 128 Дрън-дрън

    0 0 Отговор

    До коментар #76 от "Димов":

    "Изчислил съм ти колко е мощността от механично триене 0,5 квт.За теб остава да изчислиш мощноста за преодоляване на съпротивлението при движение на автомобила."

    Като смяташ КПД на двигателя тези 0,5 киловата триене в двигателя полезна работа ли са или загуби?

    Съпротивлението при движение на автомобила полезна работа ли е или загуби? Стига си ми пращал да чета това грешно мнение!

    При нулев въртящ момент на изходящия вал на двигателя всичките 8kw входяща мощност отиват единствено и само да покриват загубите на двигателя .

    Към тези 8 киловата входяща мощност трябва да добавиш допълнителна входяща мощност, за всеки добавен киловат мощност на изхода. Тоест ако ти трябва още 1 киловат на изхода, трябва да добавиш още повече от два киловата на входа, заради КПД и загубите в двигателя.

    Тогава разход да ти от 0,8 ще се вдигне на 1 литър на час. Елементарна физика с елементарни правила.