23 Август, 2022 10:41 3 993 5

Електрическото Ferrari ще получи двигатели с аксиален поток

  • ferrari-
  • електрически двигатели-
  • аксиален поток

Такива двигатели имат редица предимства пред конвенционалните

Електрическото Ferrari ще получи двигатели с аксиален поток - 1

Първото електрическо Ferrari ще бъде готово до 2025 година, а компанията е много загрижена за оборудването на бъдещия модел и държи то да е с най-модерните технологии, включително тези, които в момента се използват във Формула 1.

Сред тези технологии могат да бъдат електродвигателите с аксиален поток, които в момента се считат за едни от най-ефективните и компактни. Koenigsegg вече показа нещо подобно . Говорим за наскоро представените електрически двигатели Quark.

Що се отнася конкретно до двигателите с аксиален поток, британската компания Yasa , закупена наскоро от Mercedes, също активно работи върху тях . Германците предприеха тази стъпка по много конкретна причина: бъдещите електрически превозни средства AMG трябва да имат електрически двигатели, които могат да надминат конкуренцията.

Между другото, още преди закупуването на Yasa от германския Mercedes , британците активно си сътрудничиха с Ferrari и дори доставяха своите двигатели с аксиален поток за хибридите SF90 и 296 GTB. Така че италианците са повече от запознати с дизайна на такива двигатели, знаейки всичките им плюсове и минуси.

Ето какво казва Давиде Ферара, ръководител на отдела за електрическо задвижване на Ferrari: „Аксиалните двигатели няма да заменят напълно радиалните, но те могат да предложат различно изживяване при шофиране. И това е красотата, защото всеки може да придаде индивидуалност на своите електрически автомобили."

Електромоторът с аксиален поток е с конструкция, при която пролуката между ротора и статора и следователно посоката на магнитния поток между тях е подравнена успоредно на оста на въртене, а не радиално, както е при по-често срещаните електрически агрегати.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 НЕКОМПЕТЕНТНИК МИСИРЧЕН

    12 0 Отговор
    АКСИАЛЕН ПОТОК НА КАКВО? ПОТОК НА НЕУТРОНИ, НА ЕЛЕКТРОНИ, ГОЗОВО БЕНЗИНОВ ПОТОК ИЛИ НЕФТЕН ПОТОК????? РАДОСЛАВЧО ИЗЛАГАШ СЕ!

    Коментиран от #2

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 А всичко е толкова простичко

    10 0 Отговор
    Можеше с две думи да кажете, че заради големия диаметър на ротора, въртящият момент е огромен и могат да се използват много по-ниски обороти с много по-ниско предавателно число на редуктора, а в повечето случаи дори няма нужда от редуктор, което още повече олекотява и опростява конструкцията.

    Разбира се има и недостатъци, като например голямата инерция на ротора, пак заради по-големият му диаметър, което прави управлението доста по-различно и сложно, но тук вече става въпрос за софтуер, който може да се справи с това чрез регенеративно намаляване на оборотите в зависимост от изискванията.
  • 4 Гост

    0 0 Отговор
    Такива двигатели се вграждат по пералните от доста години.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.