12 Септември, 2022 12:47 1 651 16

Kia ще използва батерии от стари ел. автомобили за складиране на енергия

  • kia-
  • електромобили-
  • енергия-
  • складиране на енергия

Компанията ще си партнира с германците от Encore

Европейското подразделение на Kia ще се опита да разчита все повече на източници на възобновяема енергия за своите нужди, като за тази цел представи интересен проект в партньорство с германците от Encore. Двете компании ще използват батерии от стари електромобили на марката, за да складират енергия от слънчеви панели.

Първото подобно съоръжение вече е направено в Берлин, а за целта са използвани 24 батерийни модула от електрическата версия на Kia Soul. Те осигуряват капацитет от 72кВч, позволявайки на корейската компания да използва складираната енергия на по-късен етап. Това дава сигурност при изключване на захранването, споделят от компанията.

Според проучване на британска компания, едно домакинство използва средно по около 8кВч на ден, което означава, че подобен вид инсталация би помогнала при нужда до 9 дни. Всички батерии, които се използват за складиране на енергии са взети от представителства на Kia и са щателно проверени преди да бъдат използвани отново.


Поставете оценка:
Оценка 1.8 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 хмм

    7 2 Отговор
    А колко струват тези батерии и колко живот имат?

    Коментиран от #2

  • 2 Плащат ти да ги вземеш

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "хмм":

    Нали това беше опорната точка на антиелектриците, които твърдят че в края на живота си е трябва да плащаш за утилизиране на батерията.

    Следващата и моторна точка е че тези на които им се плаща им се плаща за да ти заровят батерията в задния двор и да ти отровят подпочвените води и затова според тях батериите били много вредни.

    Нищо, че според статистиката, още през 2023 година ще има недостиг на батерии за рециклиращите предприятия, защото вече се изградиха и продължават да се изграждат заводи за рециклиране на батерии, но няма какво да рециклират, първо защото жизненият цикъл на батериите в автомобилите е доста дълъг, а след това могат да се ползват още десетина години в такива системи за съхранение на енергия, преди да дойде време батериите да бъдат рециклирани, а предприятията да плащат високи цени за изкупуване на батериите заради недостига им.

    Коментиран от #5

  • 3 Съдията Дред

    7 2 Отговор
    Нали уж батериите имаха 10 000 цикъла на зареждане, Киа Соул е на 5 години, кога ги стигнаха, и от какъв зор толкова много потребители са сменили батериите срещу тлъста сума ?

    Коментиран от #4

  • 4 Огромни количества батерии!

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "Съдията Дред":

    За толкова години са се събрали цели 24 броя! И казваш това било много?

    След като се говори за цели батерии, а не само за модули от тях, означава че батериите са си наред. Вероятно са свалени от автомобили тотал щета.

    Повечето такива системи за съхранение на енергия от стари батерии, ползват само здравите модули от повредени батерии, а не целите батерии.

    Според техниците, които ремонтират такива батерии, обикновено клетките са здрави, а най-честата повреда са окислени конектори между модулите.

    Коментиран от #15

  • 5 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "Плащат ти да ги вземеш":

    Имам един стар смартфон,който след зареждане на батерията не може да работи и един час. Съхранението на ток в стари батерии си е чиста загуба на пари.

    Коментиран от #6

  • 6 Дрън-дрън

    2 4 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Много се кефя на такива като тебе които нищо не разбират от темите по които спорят, но въпреки това дават категоричното си мнение!

    Знаеш ли въобще в какво се изразява деградацията на батерията? Пада и капацитета. Това поне знаеш ли какво е?

    Ето ти го с прости думи. Една батерия 100 киловатчаса свършва живота си и се води негодна за употреба в електромобил, когато капацитета и падне на 70 киловатчаса. Тоест когато капацитета падне на 70% от първоначалния.

    Тоест вече е станала 70 kwh и на теория има още толкова цикли живот докато падне с още 70%. Но на практика животът ѝ е много повече, защото нито я зареждаш нито я разреждаш бързо, нито я чакаш да падне под 20% нито я зареждаш над 80% и това ти позволява да ползваш повече цикли живот.

    Както виждаш от статията, ще правиш един цикъл за 10 дни. Тоест дори 1000 цикъла ще ги правиш 10 000 дни, което е повече от 27 години. Това са ти същите 1000 цикъла зареждане, които правиш на телефона за 2-3 години като редовно го оставяш да падне под 20%, всяка нощ го зареждаш до 100% и поставяш редовно батерията да прегрява. Също така го зареждаш за час или по-малко, а зареждането на батерията от електромобила ще става най-бързо за десетина часа, без никакво загряване.

    Коментиран от #7

  • 7 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "Дрън-дрън":

    Колко вата на час харчи един смартфон?Е толкова е капацитета на батерията.Ти си я зареждай,а в батерията няма нищо.

    Коментиран от #9

  • 8 Бг система

    4 1 Отговор
    Аз пък разработвам система да затварям ток в буркани.
  • 9 Е така де!

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Ще изхарчи точно колкото си заредил. Ако като нова батерията е била 3 амперчаса, е събирала 11,1 ватчаса енергия е имала малко вътрешно съпротивление и е могла както да поема така и да отдава голям ток без да има голям пад на напрежението.

    Сега е останала максимум 1 амперчас като както капацитета така и максималния ток са по-ниски. Ако я сложиш на дистанционно, което изисква малък ток, дори този капацитет ще ти стигне за месец. Но телефонът си иска същият ток, като с нова батерия и електрониката изключва по ниско напрежение, защото напрежението на батерията пада под минимално допустимото под товар. Като махнеш товара се вдига отново, но телефонът ти вече е изключил. Въпреки че капацитетът е паднал само три пъти, не можеш да използваш телефона само три пъти по-малко време.

    При автомобила се получава същото нещо, защото при ускорение харчи стотина киловата, а батерията не може да ги осигури. От друга страна партидата и главният тип предпазител на домакинството е само 10-15 киловата и дори да искаш няма как да претовариш батерията, защото ще ти падне предпазителя.

    Коментиран от #10

  • 10 Турбо

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Е така де!":

    Да съхраняваш електроенергия в стара батерия,е все едно да пълниш пробита каца с вода.Колкото и да я пълниш,няма да съхраниш нищо.По добре е старите батерии да се изпращат за рециклиране.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Е така де!

    1 1 Отговор
    Ти му обясняваш , че кацата не тече, а просто от 100 литра е станала на 70, а той пак ти обяснява, че такова животно няма.

    Само си представям как ще реагираш, ако задълбоча малко нивото на дискусията?

    Как ли ще реагираш, ако ти кажа, че вероятно капацитета при използване за домашно съхранение на енергия ще е по-голям, отколкото при използване в електромобил?

    Кратък тестов въпрос. Колко часа можеш да черпиш 100 ампера ток от 100 амперчаса акумулатор? Ами не, не е един час!

    Как ли ще реагираш, ако ти кажа, че ако зареждаш и разреждаш един акумулатор 100 ah 12 v с ток 5,3 ампера, ще можеш да черпиш 20 часа този ток и на практика капацитета на акумулатора става 106 амперчаса.

    Обаче, ако токът е 10 пъти повече, 55 ампера, заряда на акумулатора ще свърши след един час, което ще рече, че капацитета му е само 55 амперчаса. Тоест два пъти по-малък.

    Това е приблизителна аналогия на използване за домашно съхранение и използване в електромобил.

    Тоест ако наливаш по-бавно 100-литровата каца, ще събереш 106 литра, но ако я наливаш по-бързо ще събереш само 55 по твоята аналогия.

    И това се отнася за AGM акумулатор, а капацитетът на акумулаторът на баничарката ще е още по-малко при ток половината от капацитета.

    Средната консумация на къща е около и под 1 киловат през 95% от времето. 7 kwh за 24 часа. Тоест в случая 1/70 от капацитета. Зареждането от фотоволтаици също около 5-6 kw максимум, но в по-голямата част от денонощието с 2-3-4 киловат

    Коментиран от #13

  • 13 Турбо

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "Е така де!":

    Ползвам стария си телефон за таблет.Работи само с закачено зарядно.Без външно зареждане изключва след няколко минути.В стара батерия ток не се съхранява.Това го знам от собствен опит.В случая кацата с вода е станала чаша.

    Коментиран от #14

  • 14 Пак не разбрал?

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "Турбо":

    При батериите за електромобил една батерия се води негодна ако падне на 70% от капацитета.

    Тоест, ако от 100 киловатчаса падне на 70 киловатчаса което означава че пробега от 500 км е паднал на 350 км.

    Батерията на твоя телефон е била в това състояние, когато вместо два дена с едно зареждане е изкарвала ден и половина.

    По твоите обяснения, ако беше батерия на електромобил вече не е на 70%, а на 0% от капацитета си и на практика не е батерия. Не минала и километър с едно зареждане. Няма да събере и един киловатчас енергия, която да може да ползваш.

    Докато в една батерия с остатъчен капацитет 70%, ще можеш да съхраниш 70 киловат часа енергия, която да ти стигне за повече от седмица за домакинството.

    Има "малка" разлика нали!

    Когато батерията на телефона ти държеше само ден и половина вече само за рециклиране ли е ставала? Оттогава ли спря да използваш телефона?
  • 15 И 24 батерии

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Огромни количества батерии!":

    могат да осигурят средно-статистическите нужди на 1 домакинство за 9 дни….евентуално…
    24 батерии - 1 домакинство - 9 дни….според теб за хвалене ли е, за смееме ли е…за плачене….

    Коментиран от #16

  • 16 Не са 24 батерии

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "И 24 батерии":

    А 24 модула с много батерии в тях.

    Обаче броя на батериите няма никакво значение, защото в батерийния пакет на една тесла има около 7000 батерии.

    Важното, е че една стара батерия от електромобил може да осигури ток за 9 денонощия на едно домакинство. А ако е нова и още в автомобила, може да осигури и повече.

    След направени тестове, новите батерии 4680, които вече започнаха да се произвеждат масово в Тексас, след 10 000 цикъла запазват над 80% от капацитета си, което на практика би означавало пробег от 3,5 милиона километра. Никой не кара толкова един и същ автомобил, следователно поне 9 000 цикъла могат да се използват за съхранение на енергия още докато са в автомобила и въпреки това да останат 1000 цикъла за изминаване на 400 хиляди километра.

    9 000 цикъла по 10 дена са 90 хиляди дни - 250 години.

    Май батериите ще се рециклират защото са морално остарели, тежки са и се зареждат бавно, а не защото са повредени.