2 544 60

Tesla няма да произвежда батерии в Германия… засега

  • tesla-
  • фабрика-
  • батерии-
  • германия

Причината за това е скъпата енергия в Европа

Tesla няма да произвежда батерии в Германия… засега - 1

Tesla се отказва от производството на новите батерии 4680 в Германия, стана ясно от съобщение на германското издание Handelsblatt. Те се позовават на свои източници, които съобщават, че всичката техника нужна за производството на батериите е изпратена обратно към САЩ, където ще се ползва.

Хората на Мъск смятаха да построят отделна фабрика близо до настоящата на компанията в която да се произвежда единствено батерии, но тези планове сега бяха осуетени. Главната причина за това е високата цена на електроенергията в Европа, но освен нея, Tesla се надява да подобри технологията за производство.

Към момента съоръжението в Тексас ще остане основното място на което ще се произвеждат новите батерии от типа 4680, но Мъск не смята да се отказва от плановете си в Европа. Очаква се те да бъдат изпълнени в близко бъдеще, като отново фабриката до Берлин ще бъде целта на милиардера.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Майна

    15 2 Отговор
    Чакам кухена гато ЬАТВОРИЛИТЕ ЗАВОДИ ОСЪАВЯТ една трета от германците без работа...
    Чакаме...
    Волфсбург, където се произвеждаше Фолцфаген ще стане като Детройт..
    И не само..
    Скоро глобалните ще ,,жънат,, резултатите..
  • 2 Мюрика

    20 2 Отговор
    ще ви пратим Фред Флингстоун за обмяна на опит
    ако ли не .. ползвайте укрите - да бръмчат кат Заз 696 и да маат крачоли
  • 3 Интересно

    16 1 Отговор
    дали Мария Атанасова и Денис Джамбазов ще напишат нещо по темата?

    Коментиран от #8, #11

  • 4 Обективни реалности

    15 2 Отговор
    За Германия - Тесла на дърва и въглища!

    Коментиран от #5


  • 5 Майна

    9 2 Отговор

    До коментар #4 от "Обективни реалности":

    За Германия- ,,..на теслата дръжката...,,
  • 6 честен ционист

    16 4 Отговор
    Електромобилите са една инфлационна схема. За производството на 1 батерия средно отиват 10 барела петрол от етапа на добиване на лития, до загробването на батерията. А самата батерия има КПД, колкото един барел петрол. Електричките не са в никакво екологично равновесие, просто се изнасят вредни емисии за страните, в които се добиват химичните елементи, препаботват и после загробват.

    Коментиран от #10

  • 7 Жорналист

    4 1 Отговор
    “за сега”, а за после?
  • 8 ле ле

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Интересно":

    само ти остана от хора които четат фейкове на тези двамца..
  • 9 американците винаги са мачкали

    9 1 Отговор
    Ограбвали и унижавали европейците,добре че за българия си казват че от това повече няма на къде и ни подминават
  • 10 Опитал си се да кажеш нещо

    3 4 Отговор

    До коментар #6 от "честен ционист":

    Ама си толкова технически неграмотен, че не ти се получава.


    "А самата батерия има КПД, колкото един барел петрол."

    Поле това сложно изказване ще го обясниш ли с по- прости думички и някакъв елементарен пример?

    А дано ама надали тъкмо щях.

    Коментиран от #12

  • 11 Рошко

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "Интересно":

    Барни ръбъл и бети ли? 🤔🤔🤔🤔Съмнявам се. Те могат да пишат как от 28 дрона на руснаците укрите свслили 35
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Турбо

    11 2 Отговор
    Планът на Тесла за Гига Берлин според тесльо,беше да си произвеждат тока сами от фотоволтаични панели на покрива на сградата и тока да е безплатен.Пак същия тесльо твърдеше,че в Берлин вече се произвеждат батериите 4680 и се влагат в модел Y.Завода още не бил построен,ама вече произвеждали батерии.Май е по изгодно с евтини китайски батерии.

    Коментиран от #14

  • 14 Казах ли ти

    3 4 Отговор

    До коментар #13 от "Турбо":

    Мислех, че може да се води нормален разговор с тебе, но очевидно съм сгрешил!

    Каквото повикало, такова се обадило.Нищо лично.


    Не смятах повече да ти го напомням, ама помниш ли когато в рамките на 48 часа ти пуснах 10 видеоклипа от Гигафабриката на Тесла в Тексас, а ти продължаваше да ми говориш факти за Берлин без да се усетиш, въпреки че многократно те поправих, че си объркал времето и мястото и даже си на друг континент.

    Ами пак си в същото положение!

    Пак не знаеш къде и кога се намираш, както винаги и затова ти са необходими 2 години за да разбереш и да се съгласиш със всяко мое твърдение. И накрая винаги съм бил прав!

    Никога не съм твърдял нищо от изброените! Объркал си както времето, така и мястото а понятията които използваш дори не знаеш какво значат, за да ги объркаш.

    Ако потърсиш какво СИ МИСЛИШ, че съм казал, за да ме цитираш, сам ще се увериш, че грешиш, но така и няма да си признаеш, както винаги.

    Лай си, не ми пречиш. Не пречиш и на Тесла. Фактите са си факти, а твоето мнение си е само твое и не е факт.

    Коментиран от #15, #16, #18, #25, #26


  • 15 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #14 от "Казах ли ти":

    Кога ли е било да си държиш на мнението и да не се извъртиш като сап на лопата,в желанието си винаги ти да си прав.

    Коментиран от #20

  • 16 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #14 от "Казах ли ти":

    На снимката към статията на покрива се виждат фотоволтаици.Тока им безплатен,но им бил скъп???Явно противоречие.В статията пише щели да местят машини,без да има построена сграда за производство на батерии.
  • 17 Дрън дрън

    2 3 Отговор
    Това с цената на тока са само спекулации, които не са потвърдени от Тесла.
    Но тук разбира се за тесла се пише само ако трябва да се направят определени внушения и се вадят думите от контекста за постигане на целта.

    За тексас са изпратили само машините за производство на батерии 4680, но не и производството на катоди, което всъщност е най-енергоемкия процес и ако ставаше въпрос за цената на тока беше логично то да се премести в Тексас, а тук само да се опаковат в подходящ размер с малко количество енергия и за да се спестят транспортни разходи на готовите вече 4680 батерии.

    Само където в берлин не се ползват такива батерии, но пък имат огромна нужда от тях в САЩ, защото скоро беше приет закон, че ще дават субсидии само за автомобили произведени изцяло в САЩ и всички се втурнаха да строят заводи там.

    Освен това започва и производството на камиона а скоро и на пикапа, които ще ползват такива батерии.

    Преди няколко седмици илон мъск каза, че вече за първи път има достатъчно батерии които да не спъват производството, като вероятно е подписал нови договори с доставчици на батерии за Европа и Китай . Спекулира се че това е най-големият им конкурент BYD, който ще им доставя батерии, докато останалите автомобилни компании изпитват недостиг. Тези батерии всъщност са най-последното поколение с най-добра енергийна плътност и най-важното - практически незапалими са.

    Коментиран от #19

  • 18 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "Казах ли ти":

    В статията става дума за Берлин,а не за Тексас.Ти да не си на Марс.
  • 19 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #17 от "Дрън дрън":

    Само това ли успя да изсмучеш от пръстите си в защита на Тесла.Прочете ли статията.Пак оспорваш официална новина,с Мъск бил казал.

    Коментиран от #21, #24

  • 20 Кога ли е било

    2 3 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Да дадеш цитат за лъжите си по мой адрес какво съм бил казал и съм се извъртял?

    Разчиташ на правилото

    "аз да кажа че съм спал със сестра ти пък ти се обяснявай, че нямаш сестра"

    Само че забравяш, че всички те познават и ти знаят номерата.

    А за картинката сам можеш да се разбереш със себе си. В крайна сметка построена ли е напълно фабриката заедно с фотоволтаиците отгоре или още не е построена сградата, върху която трябва да се сложат фотоволтаиците? Защото си изпаднал в когнитивен дисонанс и твърдиш и двете заедно!
  • 21 Дрън-дрън

    3 3 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Какво разбираш под официална новина? Това което е написано в факти, преписано непълно от друго място,
    като дори там си признават, че новината е изсмукана от пръстите без никакво официално потвърждение от Тесла ?

    Единственият верен факт е че се мести оборудване за батерии от Берлин в Тексас. Всичко останало е спекулации за причините. Включително спекулациите които са от същата преписана новина, но спестени тук.
  • 22 Друга спекулация

    3 3 Отговор
    Според друга спекулация, Илон Мъск демонстрира, че няма да се поддаде този път на изнудванията и подигравките на бюрократите, които го карат да чака с години за дребни разрешителни и няма да направи милиардни инвестиции и да отвори десетки хиляди работни места, като се правят на много важни и от една страна се хвалят какви инвестиции са привлекли, а от друга страна го правят на маймуна, за да дадат някакви предимства на собствениците си фирми.

    Показа среден пръст и на синдикатите, който го изнудваха, като им показва че на тези машини пак ще се произвеждат батерии, но не с германски работници, като се правят на тарикати.
  • 23 Според трета спекулация

    4 2 Отговор
    За този завод са били подписани дългосрочни договори за доставки на огромни количества никел от Русия, който е най-големият производител в региона и един от най-големите в световен мащаб.

    Именно за това преди дни Илон Мъск апелира за край на войната, а след като опита му беше безуспешен, след няколко дни започна да мести оборудването от Германия към САЩ.

    Сигурно има и още десетки причини, но коя е основната, надали някога ще разберем. Проблемът е многопластов.

    Обаче е факт, че Европа се обезкървява и местенето на това производство не е изолиран случай. Време е тази война да приключи по един или друг начин, но да стане бързо и да има някакви правила и сигурност оттук нататък.
  • 24 Между другото

    2 3 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Забрави другият похват освен да казваш че съм лъгал за нещо.
    Все още не си ме питал кога ще си купувам завод за батерии? И колко такива завода съм притежавал за да давам въобще мнение по тази тема или да агитирам някой да си купува такива заводи!

    Даже все още не си писал че съм те агитирал а пък аз толкова постове вече написах за тези заводи.
    Губиш темпо пич. Действай по зададените опорки.

  • 25 Турбо

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "Казах ли ти":

    Тесльо,като децата си.Щом се съглася с теб за нещо,с мен може да се говори.Щом не съм съгласен,с мен не може да се говори.

    Коментиран от #28

  • 26 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Казах ли ти":

    Я се виж какво си писал,че много бързо забравяш.
    Факти 16 юни 2020
    Илон Мъск показа Гигафабриката в Берлин

    Коментиран от #27

  • 27 Аз съм мъж на място

    1 4 Отговор

    До коментар #26 от "Турбо":

    И си държа на думата и не се отмятам, също така веднага отговарям ясно и категорично на конкретно зададени въпроси, а не увъртам и не чакам да ме питат 10 пъти за да дам някакъв уклончев отговор, след като са ме притиснали до стената, точно както правят децата.

    Не ти е за първи път да се самоописваш и да лепнеш описанието на мене.

    Пробвай отново, защото очевидно си улучил локацията, но си объркал времето и дори нямам желание да чета 260 коментара, за да разбера какво имаш предвид.

    Ако не си съгласен с някое от твърденията ми, направо ме цитирай, защото въпреки че вече са минали повече от две години е твърде вероятно все още да не си разбрал какво съм искал да ти кажа тогава. За някои неща ти отнема повече от две години, но иначе бързо схващаш!

    И не се сърди за тона. Смятах че ще водим културни разговори, но щом така желаеш, така да бъде! Аз нищо не губя. Накрая всичко което си написал срещу мене се обръща като бумеранг срещу тебе.

    Коментиран от #29

  • 28 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #25 от "Турбо":

    Колега не си далеч от истината.Многониковия ходи на училище с колело.Виждал е електрокар само на монитора.
  • 29 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #27 от "Аз съм мъж на място":

    Моля!!! Държал си бил на думата??? Всички път се извърташ и ние не сме те били разбрали, важното е ти да си прав.Иди на лекар,имаш нужда.

    Коментиран от #30, #31

  • 30 Давай де докажи

    2 2 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    Хайде докажи че си мъж на място и поне веднъж цитирай за да докажеш твърденията си, които очевидно са лъжи. Ако имаше дори едно доказателство досега да си го дал. Обаче обвиненията ти се основават само на "честната" ти дума.

    Ето задавам ти конкретен и ясен въпрос 10-ти път, който само откланяш точно както те описа турбо -по детински и мнението ти има отрицателна тежест. Особено предвид факта, че не си казал и дума по темата за батериите и завода на тесла в берлин а всичките ти мнения са заяждане на личност на основа които трябва да бъдат изтривани моментално, ако някой спазваше правилата за модериране тук.
  • 31 Хайде бе мъж на място

    2 3 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    Не проявявай инфантилно поведение на тригодишно дете, което нямам мнение по никакви теми но ти се плези на среща, крещи повече от тебе и си мисли че е излязло победител в спора.

    Нещо по темата ще кажеш ли, че замлъкна, а до преди малко не можеше да ти се затвори устата да се плезиш и да правиш физиономии без да кажеш и дума по въпроса?
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Георги Петров

    5 0 Отговор
    Тесла не е произвеждала никога батерии.Сглобява електромобилите си с батерии от външни доставчици.Тока за Гига Мега заводите на Тесла твърдяха че сами си го произвеждат.Сега твърдят бил им скъп безплатния ток.Пак оправдания за неуспеха в старта на производството на батерии.

    Коментиран от #34

  • 34 Дрън дрън

    2 2 Отговор

    До коментар #33 от "Георги Петров":

    Тесла откъде взима батериите 4680 с които произвежда автомобилите си в завода в Тексас?

    Пак фалшиви опорки с поредния ник, защото спешно ви изникна работа поне за седмица нали или пиете поредното чужбинско питие и нямате време да се занимавате да ми отговоряте, на не знам коя си ривиера и нямате време да дадете поне един цитат с който да не уличите в лъжа.

    Предвидими сте, та чак сте прозрачни. Само че пропагандата на гьобел със 100 пъти повторена една и съща лъжа вече не върви и лъжата не става истина, защото живеем в информационната ера и всеки може да провери фактите.

    Тесла произвежда самостоятелно батерии. Чия е била тази линия за производство на батерии, която в момента местят в тексас иначе? А за шок и ужас, поточните линии за батериите се произвеждат в германия в компания която произвеждаше поточни линии за всички автомобилни производители, но беше закупена от тесла и вече произвежда само за нейните фабрики. И това защото от mercedes се направиха на тарикати и поставиха ултиматум да им изпълняват техните поръчки преди тези на Тесла и по тази причина имаше забавяне при започване на производството на модел 3, а Тесла просто купи компанията и им показа среден пръст.

    Освен това произвежда батерии и с joint venture, ако въобще знаете какво е това. Например с panasonic произвеждат батерии в завода на tesla, като 100% от тези батерии се ползват за Тесла и са по проект на Тесла, с материали на Тесла. Panasonic просто са инвестирали в поточнит
  • 35 Дрън дрън

    1 1 Отговор
    Освен това произвежда батерии и с joint venture, ако въобще знаете какво е това. Например с panasonic произвеждат батерии в завода на tesla, като 100% от тези батерии се ползват за Тесла и са по проект на Тесла, с материали на Тесла. Panasonic просто са инвестирали в поточните линии. А само този завод представлява над 90% от производството на батерии на panasonic. Дали е правилно да се казва че те са ги купува от panasonic?

    Panasonic може ли да откаже да ги продава на Тесла и да ги продаде на някой друг? Или поне да произвежда част от тях за toyota, която им е партньор и има огромна нужда от батерии, но не успя да намери поне един доставчик който да и осигури батерии за 10 000 електромобила годишно, което е тридневното производство на Тесла?


    Виждаш ли колко факти и цифри споменавам само в едно мнение, хайде кажи вие или ти, които написахте толкова мнения в тази тема, споменали ли сте някакви факти и цифри, за да ми опонирате и да докажете, че лъжа?

    Коментиран от #36

  • 36 Бла бла бла

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "Дрън дрън":

    Какви факти, какви 5 лв..???
    Повтаряш едни и същи измислици в различен ред не по 100, ами по 1000 пъти...
    От къде взимаш тези данни, покажи-докажи!!!
    И след като не агитираш за тесла или елетрички, а просто обясняваш как можело и с тях да се кара - ами добре, кажи го 1 път, 2 пъти.... какво ни се навират едни и същи пртии по 1000 пъти???
    Вярно си за основен преглед....

    Коментиран от #37, #38

  • 37 Ще ги повтарям до втръсване

    1 2 Отговор

    До коментар #36 от "Бла бла бла":

    Всеки път когато кажете обратното. Не се ли усещаш че обикновено отговарям на такива като тебе.

    Кажи ми за кой факт да ти дам източник за да млъкнеш и ти. Давай, тебе какво съм те излъгал за да видим дали не грешиш ти, защото не разчиташ на факти от реалния свят, а само на предразсъдъците си!

    Аз поне си позволявам да правя прогнози на база факти и тенденции от миналото и настоящето, а вие продължавате да отричате миналото, а да не говорим и настоящето!
  • 38 Ти наистина ли към мен се обръщаш?

    1 2 Отговор

    До коментар #36 от "Бла бла бла":

    "Планът на Тесла за Гига Берлин според тесльо,беше да си произвеждат тока сами от фотоволтаични панели на покрива на сградата и тока да е безплатен.Пак същия тесльо твърдеше,че в Берлин вече се произвеждат батериите 4680 и се влагат в модел Y.Завода още не бил построен,ама вече произвеждали батерии.Май е по изгодно с евтини китайски батерии."

    Не трябваше ли да се обърнеш към този коментар който в три изречения каза над 10 лъжи и продължава да ги повтаря до втръсване?

    Ели пък този който не може да разбере дори самият той какво е написал и да го каже с по-прости думи, защото просто е наредил едни термини за които идея си няма за какво се отнасят и се е опитал от тях да състави нещо умно:

    "Електромобилите са една инфлационна схема. За производството на 1 батерия средно отиват 10 барела петрол от етапа на добиване на лития, до загробването на батерията. А самата батерия има КПД, колкото един барел петрол. Електричките не са в никакво екологично равновесие, просто се изнасят вредни емисии за страните, в които се добиват химичните елементи, препаботват и после загробват."


    И ти се обръщаш точно към мен който им изобличава лъжите? Защо не питаш тях какво правят под всяка статия за електромобили?

    Коментиран от #39

  • 39 Да, точно към теб

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Ти наистина ли към мен се обръщаш?":

    Заплашителен ли си???
    Не се ли усещаш, че 2/3 си правят вече майтап с теб и твоите умотворения...
    Какво ще ми оборваш и с какво???
    Каза ти се 1000 пъти - излизай на тест за пробег, време и ежденвана приложимост с елеткричка, тук поне 10 човека ти предложихме да осигурим нормална кола за теста, а ти ел. кола - ти само се измяташ и отмяташ...
    Какво се напрягаш, все едно ти си проектирал тези батерии 4680???
    Ти си го вкарай в главата добре - докато по този начин скачаш и се ежиш, такава и реакция ще получаваш от всички...

    Коментиран от #40, #46

  • 40 Хайде бе

    0 1 Отговор

    До коментар #39 от "Да, точно към теб":

    Кой от тези се съгласи да се обзаложи против нещо което съм твърдял? Припомни ми какво съм твърдял аз и кой е искал да се обзаложи, че не съм бил прав?

    Кой бягаше от всички облози? Обясних им че и за мен не е проблем да осигуря някоя електричка, дори да я наема, ако облога си заслужава.

    Да ме караш да си я купувам, за да ви доказвам каквото и да е било е инфантилно.

    Коментиран от #41

  • 41 Никой не те кара

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Хайде бе":

    да я купуваш "бе" - имаш претенции за културна дискусия, а се държиш като....
    Наеми я и ела да ти докажем, че не стават за всекидневни нужди!!!
    А дали облога си струва... ако наистина си държиш на думата, както твърдиш - значи си струва!!!
    Финансовата част е подробност....

    Коментиран от #42, #47

  • 42 Давай критериите де

    0 1 Отговор

    До коментар #41 от "Никой не те кара":

    Какво точно смяташ да сравняваме? 100 пъти ви питам и досега отговор не съм получил, а само общи приказки. Защо смяташ че не става и аз съгласен ли съм с тебе или не съм по този критерии?

    Коментиран от #43

  • 43 Критериите са

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "Давай критериите де":

    изложени преди това многократно и ти знаеш какви са...обичаш да ги наричаш и "опорки"...
    Ако си човек на честта - давай, скачай!
    Ако не, по-добре замълчи - харесвай си електрички, прави си каквото искаш... просто не ангажирай всички с това!!!

    Коментиран от #45

  • 44 Абе как така става

    0 1 Отговор
    Критериите били многократно изложени ама нито аз съм чувал за тях нито някой може да ги повтори?

    След като ги знаеш давай изреди ги?

    Досега съм чувал само абсурдни критерии, като например дали електромобила ще мине повече с едно зареждане, отколкото дизелов автомобил. Ами съгласен съм да участвам в такъв облог. Намерете някой, който мисли че електромобила ще мине повече километри и да залагаме срещу него? Електромобила ще го осигуря аз лично. Вие осигурете ополента, на който ще вземем парите.

    И пистолет да ми оправиш на главата за друг критерий не се сещам, ама иначе всеки иска да се обзалага с мен без да знае за какво се обзалага.



    Ако сте си говорили в някоя друга тема в която не съм влизал, кажи за какво става въпрос и за какво ви е този електромобил? Какво точно трябва да ви докажа? Всеки вика докажи докажи докажи, но не иска да каже какво да му доказвам?

    Ето виждате ли че сте хора без мнение, хора които мразят без причина, хора деструктивни с които не може да се води градивен диалог. Хора отричащи всякакви факти, събития и дори физични закони само защото не им харесват.

    Тоест сте съгласни с всичко което казвам, но постоянно обяснявате, че не съм прав само защото това което казвам не ви харесва.


    Хайде повладейте си малко емоциите и да говорим по същество за технически теми и бъдещите технологии, каквито би трябвало да се водят в един технологичен раздел където се намираме. Спрете с личните драми какво ви харесва и какво н
  • 45 Абе как така става

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "Критериите са":

    Хайде повладейте си малко емоциите и да говорим по същество за технически теми и бъдещите технологии, каквито би трябвало да се водят в един технологичен раздел където се намираме. Спрете с личните драми какво ви харесва и какво не на вас лично. Светът се променя и без да иска вашето разрешение или одобрение.

    Хайде да си обменяме технологични новости, а не обиди и заяждания помежду си. Съгласни?
  • 46 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #39 от "Да, точно към теб":

    Ние антиелектриците си го ползваме за гаргара.

    Коментиран от #49

  • 47 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "Никой не те кара":

    Многократно сме предлагали на многониковия облог за маршрут София Бургас София с електрокар и автомобил за време.Обърна палачинката веднага,не сме били разбрали.Щял да заложи на автомобила,а не на електрокара.

    Коментиран от #50

  • 48 Гост

    1 0 Отговор
    Може да е мислил за оная Тесла с бензинов двигател и 3000 км пробег.
  • 49 А ти какво мислиш че правя аз с вас

    1 2 Отговор

    До коментар #46 от "Гост":

    Не виждаш ли че накрая вие ставате за смях. Проходът шипка бил 300 метра дълъг с 30% наклон! Пък и си вярвате.

    Даже се кълняхте, че при преминаване през прохода, мощността била по-висока отколкото при каране на магистрала, но много бързо се отказахте и от онзи облог. Накрая май не остана нито едно предимство на ДВГ и освен малкия пробег и бавното зареждане на електромобилите друго, друг технически недостатък не успяхте да откриете.
  • 50 Майстори на палачинките

    1 1 Отговор

    До коментар #47 от "Гост":

    Сте вие. Кога съм твърдял, че ще мина някой дизелов автомобил различен от баничарката на турбо който кара по магистралите с 90 км в час?

    Както казах, от вашите усти излизат само долни лъжи и гадни инсинуации. Крайно време е да ви банват от сайта и да не ви дава да пишете особено като си признаваш че влизаш тук само да се заяждаш с останалите, които мислят различно от тебе.

    Коментиран от #51

  • 51 Фурнаджийска лопата

    0 1 Отговор

    До коментар #50 от "Майстори на палачинките":

    А защо всичко при теб се свежда до 2-3 неща, които си си вкарал в главата и за теб всички са Турбо, всички карат дизелови баничарки с 90 и катеррят само Шипка???
    Хайде облог-ти взимаш под наем (защото никога няма да си купиш ел.тротинетка) от любимата ти тесла, ние осигуряваме относително съвременен или ако искаш дори почти нов бензинов/дизелов ДВГ, пълним и 2-те машини “до горе” и тръгваме с магистрална скорост (не влачене по “корем”) - кеф ти БГ, кеф ти чужбина!??? Да видим кой до къде и за колко време ще стигне….и 2-те машини ше зареждат с енергия на “скъпото”,т.е. каквото има на път по магистралите!
    Съгласен!??? Залога ще е честта и правдата!!!

    Коментиран от #52

  • 52 Да видим кой е фурнаджийска лопата

    0 1 Отговор

    До коментар #51 от "Фурнаджийска лопата":

    Дай ми поне един цитат, където съм казал че електромобила може да мине повече с едно зареждане, само един искам да ми дадеш.

    Постоянно ми обяснявате какво съм казал но нито един път не сте ме цитирали. Как така искаш да се обзаложиш с мен, но да застанеш на моята страна срещу кого ще залагаме?

    Все едно да се обзаложиш с мен че тесла бил некачествена автомобил ами кога съм казал, че е качествен?

    Кога съм казвал че електромобилите са евтини за първоначална покупка?

    Кога съм твърдял че се зареждат по-бързо от пълненето на резервоар?

    Както виждаш аз имам топки за да кажа всички недостатъци на електромобилите и никога не съм твърдял обратното за да ми слагаш в устата думи които никога не съм казвал.

    Ако не си фурнаджийска лопата и няма да се извъртиш, давай цитатите и да приключваме.

    Кога съм искал да се обзалагам, за подобно нещо за да съм се извъртял? Вие се въртите като фурнаджийски лопати при всеки облог, а после бягате с 200, защото знаете че ще изгубите. Или когато изгубите се отмятате от условията.

    Така беше с осемте минути на тесла на нюрбургринг

    Така беше с облогът дали баничарката на турбо ще изхарчи повече за преминаване през прохода шипка в двете посоки или за движение по магистралата със 140 км в час за същото разстояние.

    Същия блок го имахме и за мощността при катерене на най-стръмния участък на прохода Шипка на втора предавка с претоварена баничарка с два тона общо тегло в сравнение с движение по магистралата със 1
  • 53 Да видим кой е фурнаджийска лопата

    0 1 Отговор
    Същия облог го имахме и за мощността при катерене на най-стръмния участък на прохода Шипка на втора предавка с претоварена баничарка с два тона общо тегло в сравнение с движение по магистралата със 140 км в час.

    Защо избягахте тогава? Нали имаше няколко желаещи уж?

    Аз не съм бягал от нито един от блок и не съм се отметнал от нищо което съм казал. Давай да се обзаложим за нещо което аз твърдя, а не което вие сте си наумили? Нали сте отворени?


    Ама то не е като да си мислиш че се заяждаш с някой пред клавиатурата и накрая ти да излезеш за смях всеки божи път. И да си мислиш че като си му се изплезил или напсувал и си го направил за смях. Познай кой се излага?

    Коментиран от #54

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Да приема ли

    0 1 Отговор

    До коментар #54 от "Човече, спри се":

    Че си 100% съгласен с всички мои твърдения и дори не можеш да измислиш облог, който да изгубя с електромобила?

    Защото аз съм 100% съгласен с тебе за това което твърдиш и никога не съм твърдял обратното, но незнайно защо ми говориш за обръщане на палачинката и други подобни глупости?

    Ти като повтори 1000 пъти за реални тестове поне веднъж каза ли какво ще тестваме? Защото всеки един тест си има параметри и досега такива не съм чул. Ако ще доказвам нещо не трябва ли вие да мислите обратното?

    Ако не се интересуваш от електромобили просто не влизай в темите за електромобили, елементарно е. Какво правиш в тази статия в която се говори за батерии и за картофи ли мислиш да си говорим в нея?

    И забележи че аз не съм писал и дума, преди да започнат да се заяждат с мен. Ще обясниш ли смисъла на първите 10 коментара и считаш ли това за нормално?

    Смяташ ли и твоите коментари подходящи за тази статия?

    Очевидно е че нямате нито мнение нито аргументи към мненията си относно статията и се заяждате на личностна основа. Или не считаш това за заяждане?

    Коментиран от #56

  • 56 Знаеш ли,

    1 0 Отговор

    До коментар #55 от "Да приема ли":

    пиши си само ти под статиите..и си вярвай, ама много силно си вярвай...
    Разбра се, че нито ти стиска, нито си сериозен да тестваме и докажем смислеността / безмислеността и приложимостта на електричките в ежедневието... Просто си спориш за спора на "маса" и не си човек на действието, малко както му казват "дървен професор" си... След толкова много сметки, не мислиш ли, че е време да се сблъскаме с реалността...???
    Дано не си чак толкова обяснителен и в живота, че на хората около теб ще им е нанагорно.... и понеже не можем да "оборим" - "неопровержимите" ти "гениални" доводи и факти, отстъпваме.....

    Коментиран от #57

  • 57 Кога съм отказал облогът

    0 2 Отговор

    До коментар #56 от "Знаеш ли,":

    Хайде взел съм електричката качили сме се в нея и какво тестваме? Какво смяташ, че ще ми докажеш че бъркам?

    Ето за давам ти елементарен въпрос, на който не можеш да отговориш. В електромобила сме казвай къде тръгваме и какво правим? За кои сметки ще ми докажеш, че не съм прав и как смяташ да го направиш?


    Кажи ми какво ще тестваме и взимам електромобила и тръгваме! Или ще мислиш в движение защото сега не се сещаш за нищо?

    Виждаш ли колко несериозен си? Знаеш, че ще изгубиш всеки облог но ми обясняваш, че аз съм се отказвал.
  • 58 "Отстъпи" ли?

    2 2 Отговор
    "След толкова много сметки, не мислиш ли, че е време да се сблъскаме с реалността...???
    Дано не си чак толкова обяснителен и в живота, че на хората около теб ще им е нанагорно.... и понеже не можем да "оборим" - "неопровержимите" ти "гениални" доводи и факти, отстъпваме....."

    Аз не се притеснявам от сметките, защото знам че ще ми излязат и в реалността, защото когато ги правя за разлика от вас спазвам физичните закони и използвам математика за да стигна до тях.

    Като гледам, единствените математически знаци с които се справяш сега плюсчетата и минусчетата върху мненията. Сложил си едно минусче и си мислиш, че така се спори и доказва правота.

    А в реалния живот не познавам хора, на които да ми се налага да обяснявам две години нещо по 101 начина, за да могат накрая да ме разберат.

    Последно за протокола кой да запишем, че се е отказал облогът? Ето имаш реален шанс да провериш дали ми излизат сметките, но се отказваш и като Турбо ще започнеш да ме обвиняваш, че съм казал неща, за които дори не съм си помислил, като например, че аз съм се отказал облога, а то винаги е било обратното.

    Коментиран от #60

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Ти разбира се

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от ""Отстъпи" ли?":

    само се извърташ, безинтересен и досаден ставаш вече….
    Кажи когато наистина имаш ел.кола и да тестваме-изминати километри, време за зреждане, автономност, приложимост в ежедневието, поддържаме на нормална средна скорост (не влачене), дължина на пробега от 40+ до -10 градуса например, зареждане от нормални бензиностанции/ бързи ел. зарядни станции…
    Но това с теб никога няма да стане, така че в излишно дори да се пише с теб….само бекрайни обясняваници….
    А кой какви + или - ти слага….смешен си…