13 Април, 2023 10:15 2 568 21

VW представи по-мощен електромотор

  • vw-
  • volkswagen-
  • електромотор-
  • id.7

Конфигурацията носи името APP550

VW представи по-мощен електромотор - 1

Volkswagen представи нов електромотор с кодовото име APP550. За съжаление, обаче, означението 550 не реферира с конските сили, които в случая са само по-скромните 286. Означението е идентично с максималния въртящ момент, който достига 550 нютон метра. Вероятно новият електромотор ще се появи за първи път в ID.7, а след това ще проправи своя път и към другите модели на бранда.

Volkswagen твърди, че подобрената производителност се дължи на различни фактори, сред които "подобрен статор с по-голям ефективен брой намотки и по-голямо сечение на проводниците". Компанията е използвала и по-мощен магнит и е подсилила устройството, за да "издържи на значителния въртящ момент".

VW представи по-мощен електромотор

Инженерите са обърнали внимание и на ефективността. Като част от това усилие те са"оптимизирали редица компоненти на задвижването, включително системата за управление на топлината". Задвижващият агрегат вече разполага със система за охлаждане, която не разчита на електрически задвижвана маслена помпа. Вместо това "нагрятото масло се охлажда от кръга на охлаждащата течност на автомобила, което поддържа работната температура на задвижването". Volkswagen отбеляза също, че външната страна на статора е оборудвана с радиатор.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 7 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тунберг

    2 7 Отговор
    а теглото ?

    Коментиран от #2

  • 2 гост

    10 8 Отговор

    До коментар #1 от "Тунберг":

    Боже , боже , колко мъка петролофилска има още да се лее , хахах !! Първо да припомним на незапознатите , че 550 нютон метра са показател на 5,5 - 6 литров 8 или 12 литров боклук с атмосферно захранване , наречен двг за благозвучие !! Или в най-добрия случай на 3 литров с 2-3-4 турбини , който има ресурс колкото да изкара гаранцията от 150-200 000 км !! И двата с в ПЪТИ , ама поне 5-6 пъти по-тежки от този електромотор и то без трансмисията , която е комплект с него , тоест с трансмисията двг е поне 10 (десет) пъти по-тежък !!! Горе долу такова е съотношението и на обема на двете !! На всичкото отгоре при двг този въртящ момент е наличен при нищожен диапазон от 2 до 3-4 000 оборота , докато при електромотора е НАПЪЛНО КОНСТАНТЕН при ЦЕЛИЯ диапазон от 0 (нула) оборота до около 18-20 000 оборота , колкото са масовите електромотори в момента !! И мога да продължа с още два пъти по толкова , ама мисля че и това стига !!

    Коментиран от #3, #4, #6, #7, #11, #21

  • 3 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    8 или 12 ЦИЛИНДРОВ имах предвид в горния коментар , да не почват свободни съчинения !!
  • 4 гост

    8 3 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    И като казах за обема имах предвид САМО на двигател и трансмисия !! Щото за двг към тях има още толкова охладителна и изпускателна система , като само изпускателната е с обем и тегло поне половината от обема и теглото на двг и колкото на целия електромотор с трансмисията ,а тепърва предстои да се усложнява !! Охладителната , която при такъв двигател освен воден радиатор включва и маслен , че и по няколко в повечето модели , само тя е с обем колкото този електромотор !
  • 5 Последния Софиянец

    13 4 Отговор
    ДВГ умира , за ужас на чаршафи и колхозници !
  • 6 ТНМпхл

    7 6 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Браво! А кажи сега, чичовото, стихотворението и за теглото на батерията дето трябва да ги храни тия 550 нютонметра. Щото резрвоарът на "12-литровият боклук" тежи 10-ина кила празен и примерно 70-80 кила пълен. И както резервоарът сам по себе си не е от някаква полза за движението на колата, така и великият електромотор не е нищо повече от парче (леко) желязо ако няма подходяща батерия "в комплект с него", демек теглого на въпросният невероятен ел. двигател не е като да е без значение за системата "агрегат-захранване".

    Коментиран от #9

  • 7 Оня с магарето

    8 6 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Нищо не написа за "захранването". Батерията умишлено си я пропуснял. Явно не искаш да сравниш нейното тегло с теглото на 70 л.резервоар, например. Аз да ти уточня че Тесла е с общо тегло около 2500кг, масовите седани от този клас с ДВГ са 1500-1600 кг. И за да уточним въпроса с Nm - 2,2HDi разполага с 450 Нм след 1400 об/мин., а резервоара му от 70л. тежащ 100 кг е достатъчен за 1000 км извънградски пробег. Много е рано да ги пенсионирате ДВГ-тата.

    Коментиран от #8, #10, #18

  • 8 гост

    7 8 Отговор

    До коментар #7 от "Оня с магарето":

    Аз пък да ти уточня , че си много зле с информацията !!! Тесла Модел 3 базовия вариант тежи 1745 кг !!!!!! Повтарям , Тесла със 325 коня и 420 нютон метра с ускорения 6 секунди до 100 и 225 км/ч максимална скорост тежи ПОД 1800 кг !!!!! Пърформанс със 513 коня и 660 нютон метра , със 3,3 (три секунди и три десети) до 100 тежи 1920 кг !!!!!! Я ако обичаш да ми покажеш кюмбе със тези показатели и 4х4 под 2 тона ?????? ПЕТ МЕСТЕН седан !!!! Ще ми покажеш ама в шестък !!!

    Коментиран от #19

  • 9 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #6 от "ТНМпхл":

    И за теб коментар 8 , че ми писна да повтарям за такива със специални потребности и ако кажеш , че лъжа , аз пък ще ти кажа , че такъв дето не може и това да провери в нета трябва немедленно да хваща чемодана за Сибир , само там виреят такива от миналия век !!
  • 10 гост

    5 7 Отговор

    До коментар #7 от "Оня с магарето":

    Отделен въпрос , че кюмбето с поне близки до тия показатели има ПО-МАЛЪК пробег с едно зареждане !!! О УЖАС !!!! Хахахахахахах !! Щото гори 12-15 на 100 и то ако не го настъпваш !!! И 50 литровия резервоар свършва за има няма 400 км !!! А Тесла минава 560 км със 120 км/ч !! Ако караш до 100 км минава почти 700 !! А от разликата в парите от разхода Тесла се избива още в гаранцията !!

    Коментиран от #14

  • 11 Отворен задръстеняк палячо

    3 6 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    колкото са масовите електромотори в момента 18-20 000 об.мин.
    Ти имаш ли си на представа какви глупости ама топ си написал?

    Коментиран от #12, #13, #17

  • 12 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #11 от "Отворен задръстеняк палячо":

    Новият асинхронен ел.мотор на Tesla Model S Plaid - развива над 20 000 об./мин., ротора е стегнат увит с карбонови нишки натегнати за да придържат медния кафез, като се премахва желязната стена от високоякостна стомана, която иначе го придържа при класическата конструкция. На вместо нея се увива здраво със силно натегнати карбонови нишки, така се увеличава силата на взаимодействие на магнитното поле, защото се намалява разстоянието междината между статора и ротора, а и оборотите могат да нарастнат над 20 000 об./мин (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)., защото медния кафез се държи здраво придържа от силно натегнатите при навиването карбонов слой нишки и въпреки различните разширения на материала не позволява на центробежните сили да го разкъсат.
  • 13 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #11 от "Отворен задръстеняк палячо":

    Tesla Model S P90D
    обороти на мотора при 250 km/h (155 mph) = 17919 RPM
    двустепенен редуктор (78/25) x (78/25) = 3.12 x 3.12 = 9.7344:1
    обороти на диференциала при 250 km/h (155 mph) = 1841 RPM

    Tesla Model 3
    обороти на мотора при 262 km/h (163 mph) = 18447 RPM
    двустепенен редуктор (81/31) x (83/24) = 2.6129 x 3.4583 = 9.0363:1
    обороти на диференциала при 262 km/h (163 mph) = 2042 RPM
  • 14 ТМНхмн

    5 6 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Оф, 2.2л дизел и 12-15л на 100км нафта при 120км/ч ще видиш ти в шестък. Четял той у Сибир каталози в интернет и обяснява. Ускорява Теслата за 3 секунди, ама първия път. На повторението на същата отсечка, телевизорът по средата ти пазправя, "Чакай малко, че ми станА горещо!". Ама то аз съм за бой, че се занимавам да те чета и да ти отговарям... Аре като си толкова отворен, ела с твоята Тесла да се дърпаме с 2.2 турбо дизел на милион години и километри на стандартна 1/4 миля обаче във формат "3 от 5, в рамките на 3 минути"?

    Коментиран от #15, #16

  • 15 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #14 от "ТМНхмн":

    Със скапания 2,2 дизел можеш да си ореш двора на село !!! Буквално и то по-скоро отколкото можеш да понесеш !!! Къде ти е дизела , ако ще 3,0 , а не 2,2 , дето вдига до 100 за 5 секунди ??? Да не говорим за 3,3 ???? И гори в пари 1,5 литра ???
  • 16 гост

    7 2 Отговор

    До коментар #14 от "ТМНхмн":

    В рамките на 3 минути ще изядеш поне 30 резила !! Ама като за световно !!! Щото Теслата ще е финиширала преди да си минал и една десета от милята !!! И ако обичаш си мечтай тихо и незабележимо , а не карай другите да се чудят колко си наред с главата !!
  • 17 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #11 от "Отворен задръстеняк палячо":

    Само да те светна още затворен отвореняк някакъв си , че следващото поколение електромотори дори няма да съдържа медни намотки !!!! Както в статора , така и в ротора ! Да не говорим за редкоземни метали като неодимовите магнити ! Което значи почти 50 % намаление на теглото и цената !!! В смисъл ОЩЕ 50 % от сегашните !! В добавка олекотения наполовина ротор ще се развърта с такава скорост , че дори любимия ви турбокомпресор ще му завиди , да не говорим за умрялото двг , което и сегашните електромотори правят смешно !! Тогава 18-20 000 оборота ще са само за евтините бюджетни мотори , високия клас ще се движи между 30 и 50 000 оборота !! Достигани за 1-1,5 секунди !!!
  • 18 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #7 от "Оня с магарето":

    И тия тегла за Модел 3 са за СТАРИЯ вариант , със стоманеното заварено шаси и старите батерии !! Новия вариант със лятото алуминиево шаси от две части и новите батерии ще свали още поне 150-180 кг !!!! При подобрена якост над 30% и подобрено разпределение на масите и центъра на тежестта ! След 4-5 години следващото поколение ще има и външни панели от пластмаса вместо желязо и освен че ще забрави за всякаква ръжда ще падне ПОД 1500 кг !! Със повишена мощност и пробег поне с 30% !!
  • 19 бай Даньо

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    По леко че много инерция си набрал днес. БМВ М3 е с 503 коня и 479 паунд-метър торк ускорява до 100 за 2.8 секунди. И познай защо както ти обясниха хората по леко е. Колко пари изкарваш от тия постове!? Ако не изкарваш си забрани тия отровни емоции вредни са. Мъска е най малкото противоречива личност за д а си на амбразурата постоянно за него. Разбра ли защо искал да се отложи разработване на изкуствения интелект за 6 месеца , нямал да спасява човечеството ами искал хубавеца "визионер" да навакса изоставането си, създавал стартъп за ИИ с вашите пари на тесларите естествено
  • 20 Неразбиращ

    0 0 Отговор
    Работя като ЕТО (Electro Tehnical Officer) на съплайр. Та този съплайер се задвижва от електеически двигатели. Два на носа и два на кърмата. Чудото има батерии, и три ДГ (Дизел Генератор) по 800kW всеки. В сравнение с предходния парагод, този дава 45% икономия на горива.
  • 21 Да питам.

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Виждал ли си електромотор 150кW и Имаш ли представа колко тежи? Аз съм виждал и затова се чудя какви са тези стотици конски сили в електрокарите как изобщо са възможни в толкова малки мотори. Според мен това е някаква моментна мощност. Същото се отнася и за електрониката - комутаторите на 1000 ампера изискват доста големи радиатори, а никъде. Не се виждат такива.